Miten passia voi hakea jos poliisin sivuilla lukee että hakemiseen tarvitaan ITSE passi tai henkilökortti?? Eikö tuo ole ikuinen silmukka :D
Eli ajokortilla ei voi hakea?
Passin hakeminen?
14
1669
Vastaukset
- sanoo poliisi
Passi on aina itse haettava, ottavat samalla sormenjälkesi.
Passia voi hakea ilman viralliseksi luokiteltavaa todistustakin (passi, henkilökortti). Ajokorttihan ei kuulu yllä mainittuun kategoriaan.
Ajokortti on vain ajo-oikeutta osoittava lupalappu.
Jos ei ole passia eikä henkilökorttia, ota ajokortti mukaan. Siinä tapauksessa tekevät erinäisen määrän kysymyksiä (milloin ja missä synnyit, vanhempien/aviopuolison nimi, vihkipäivä, lasten nimet ja syntymäajat yms. yms. jolla todistat olevasi sinä ).- 234cc
hmm mitähän kysymyksiä?
itse asiassa kohtuu vaikeata todistaa että minä olen juuri minä. Tarvittaisiin todistajat melkein ja kaikki asiakirjat.
Sotilaspassikin pitää ilmeisesti olla mukana
- Money, money...
Ota myöskin jo hakuvaiheessa käteistä mukaan, sillä passi maksetaan silloin. Valtion vehkeet eivät vielä tunne muita maksutapoja.
- Maksuvälineenä
käy käteinen ja pankkikortti (näitäkin on vielä liikenteessä, sillä kaikki pikkupankit eivät ole siirtyneet uusiin kortteihin). Poliisin kassajärjestelmän uusimisen piti olla valmis vuoden 2011 alussa, jolloin myös elektronisetkortit kelpaavat.
- Anonyymi
Mitä hittoa passin kans veivaamista joskus 3,v 10,v5,v jne mihin sormenjäljet muuttuu , kyl ne 50v vuotta kaverit tunnistaa . Nuorena otetusta kuvasta .oikeen poliisilta anoa . Ei se vanhene.
- Anonyymi
Pitääkö vapaasta otetaan sormijälki voiko apteeki ottaa tai kirjasto jälki. Ne
- Anonyymi
Tässä faktaa, koska olen pari kuukautta sitten hoitanut henkkarit äidilleni ja itselleni passin.
Äidilläni ei ole verkkopankkitunnuksia eikä olemassa olevaa virallista henkilöllisyystodistusta. Niitä on ainoastaa poliisiviranomaisen myöntävät voimassa olevat henkkarit tai passi.
Ensin käytiin ottamassa valokuvat, jotka yritys lähetti sähköisesti poliislaitokselle. Tekstiviestillä tuli koodi, jolla sitten poliisilaitoksella ne kuvat löytyvät heidän järjestelmästä.
Koska ei ollut verkkopankkitunnuksia, niin puhelimella joutui varaamaan poliisilaitokselta ajan henkkareiden hakemista varten. Siellä oli ruuhkaa ja ajan sai reilun kuukauden päähän.
No sitten kun aika koitti, menimme äitini kanssa poliisilaitokselle "kuulusteluihin" joilla varmistettiin äitini henkilöllisyys. Kyseltiin vanhoja osoitteita, lasten syntymä- aikoja yms, jotka vaan asianomainen voi tietää. Kun tenttaus oli ohi, otettiin sormenjäljet ja sähköinen allekirjoitus henkkareihin. Maksettiin henkkarit pankkikortilla. Henkkareiden toimitusaika luvattiin n. viikon sisään.
Ne lähetetään postin kautta ja sitten mielenkiintoinen asia... Niitä kun menee hakemaan postin toimipisteestä, niin pitää olla viralliset voimassa olevat henkkarit tai passi... Muut ei käy eli turha esittää ajokorttia tai kuvallista kelakorttia.
No onneksi tämä tiedettiin jo poliislaitoksella ja sieltä saatiin valmis valtakirja pohja, jolla minä sitten sain ne henkarit vastaanotetuksi R- kioskilta.
Itselleneni hoidin samoihin aikoihin uuden passin vanhentuneen tilalle...
Se kävi helposti, koska edellinen passi oli jo bio passi, eli sormenjäljet ja kuulustelu oli jo 5 vuotta sitten käyty. Kävin valokuvassa ja nettitunnuksien kautta varasin ajan poliisilaitokselle ja passi lähetettiin minulle. Vanha passi on vielä 1/2 vuotta vanhenemis päivämäärän jälkeen voimassa eli se kelpaa virallisena henkkarina kun uutta passia/ henkkaria vastaanottaa- Anonyymi
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja vetivät Markus-setää suuresta karvaisesta k
yrvästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja vetivät Markus-setää suuresta karvaisesta k
yrvästä.Markus-sedällä ei ole passissa sormen- vaan kyrvänjälki!
- Anonyymi
Älä hae ja año mitään mene vain on pyromaanit töis.
- Anonyymi
Byrokraattinen,diktatuurin touhuja ,liput,laput, iänestä poliitikkoja jo 70vooden päästä voi jotain.
- Anonyymi
Passin myöntäjät Niikun paremmatkin pyrkraati tiskin takaa paperi färkää..muinais touhuja.
- Anonyymi
Kuuluu tähän byrokratiaan.
- Anonyymi
Kerran haettu passi Riittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057