Passin hakeminen?

234cc

Miten passia voi hakea jos poliisin sivuilla lukee että hakemiseen tarvitaan ITSE passi tai henkilökortti?? Eikö tuo ole ikuinen silmukka :D
Eli ajokortilla ei voi hakea?

14

1457

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoo poliisi

      Passi on aina itse haettava, ottavat samalla sormenjälkesi.

      Passia voi hakea ilman viralliseksi luokiteltavaa todistustakin (passi, henkilökortti). Ajokorttihan ei kuulu yllä mainittuun kategoriaan.
      Ajokortti on vain ajo-oikeutta osoittava lupalappu.
      Jos ei ole passia eikä henkilökorttia, ota ajokortti mukaan. Siinä tapauksessa tekevät erinäisen määrän kysymyksiä (milloin ja missä synnyit, vanhempien/aviopuolison nimi, vihkipäivä, lasten nimet ja syntymäajat yms. yms. jolla todistat olevasi sinä ).

      • 234cc

        hmm mitähän kysymyksiä?
        itse asiassa kohtuu vaikeata todistaa että minä olen juuri minä. Tarvittaisiin todistajat melkein ja kaikki asiakirjat.
        Sotilaspassikin pitää ilmeisesti olla mukana


    • Money, money...

      Ota myöskin jo hakuvaiheessa käteistä mukaan, sillä passi maksetaan silloin. Valtion vehkeet eivät vielä tunne muita maksutapoja.

      • Maksuvälineenä

        käy käteinen ja pankkikortti (näitäkin on vielä liikenteessä, sillä kaikki pikkupankit eivät ole siirtyneet uusiin kortteihin). Poliisin kassajärjestelmän uusimisen piti olla valmis vuoden 2011 alussa, jolloin myös elektronisetkortit kelpaavat.


    • Anonyymi

      Mitä hittoa passin kans veivaamista joskus 3,v 10,v5,v jne mihin sormenjäljet muuttuu , kyl ne 50v vuotta kaverit tunnistaa . Nuorena otetusta kuvasta .oikeen poliisilta anoa . Ei se vanhene.

    • Anonyymi

      Pitääkö vapaasta otetaan sormijälki voiko apteeki ottaa tai kirjasto jälki. Ne

    • Anonyymi

      Tässä faktaa, koska olen pari kuukautta sitten hoitanut henkkarit äidilleni ja itselleni passin.

      Äidilläni ei ole verkkopankkitunnuksia eikä olemassa olevaa virallista henkilöllisyystodistusta. Niitä on ainoastaa poliisiviranomaisen myöntävät voimassa olevat henkkarit tai passi.
      Ensin käytiin ottamassa valokuvat, jotka yritys lähetti sähköisesti poliislaitokselle. Tekstiviestillä tuli koodi, jolla sitten poliisilaitoksella ne kuvat löytyvät heidän järjestelmästä.

      Koska ei ollut verkkopankkitunnuksia, niin puhelimella joutui varaamaan poliisilaitokselta ajan henkkareiden hakemista varten. Siellä oli ruuhkaa ja ajan sai reilun kuukauden päähän.

      No sitten kun aika koitti, menimme äitini kanssa poliisilaitokselle "kuulusteluihin" joilla varmistettiin äitini henkilöllisyys. Kyseltiin vanhoja osoitteita, lasten syntymä- aikoja yms, jotka vaan asianomainen voi tietää. Kun tenttaus oli ohi, otettiin sormenjäljet ja sähköinen allekirjoitus henkkareihin. Maksettiin henkkarit pankkikortilla. Henkkareiden toimitusaika luvattiin n. viikon sisään.

      Ne lähetetään postin kautta ja sitten mielenkiintoinen asia... Niitä kun menee hakemaan postin toimipisteestä, niin pitää olla viralliset voimassa olevat henkkarit tai passi... Muut ei käy eli turha esittää ajokorttia tai kuvallista kelakorttia.
      No onneksi tämä tiedettiin jo poliislaitoksella ja sieltä saatiin valmis valtakirja pohja, jolla minä sitten sain ne henkarit vastaanotetuksi R- kioskilta.

      Itselleneni hoidin samoihin aikoihin uuden passin vanhentuneen tilalle...
      Se kävi helposti, koska edellinen passi oli jo bio passi, eli sormenjäljet ja kuulustelu oli jo 5 vuotta sitten käyty. Kävin valokuvassa ja nettitunnuksien kautta varasin ajan poliisilaitokselle ja passi lähetettiin minulle. Vanha passi on vielä 1/2 vuotta vanhenemis päivämäärän jälkeen voimassa eli se kelpaa virallisena henkkarina kun uutta passia/ henkkaria vastaanottaa

      • Anonyymi

        Hyvä hyvä, huusivat lapset ja vetivät Markus-setää suuresta karvaisesta k
        yrvästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä hyvä, huusivat lapset ja vetivät Markus-setää suuresta karvaisesta k
        yrvästä.

        Markus-sedällä ei ole passissa sormen- vaan kyrvänjälki!


    • Anonyymi

      Älä hae ja año mitään mene vain on pyromaanit töis.

    • Anonyymi

      Byrokraattinen,diktatuurin touhuja ,liput,laput, iänestä poliitikkoja jo 70vooden päästä voi jotain.

    • Anonyymi

      Passin myöntäjät Niikun paremmatkin pyrkraati tiskin takaa paperi färkää..muinais touhuja.

    • Anonyymi

      Kuuluu tähän byrokratiaan.

      • Anonyymi

        Kerran haettu passi Riittää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe