valkolaisnainen kysyy..

eräsjokaeiymmärrä

tiedän useamman tapauksen, jossa valkoinen nainen/tyttö seurustellut mustalaismiehen kanssa. ja huonosti on käynyt. pahoinpitelyjen kaavat noudattaa samaa linjaa: hakkaamisen yhteydessä mies räkii pitkin lattiaa ja käskee nuolemaan.
tiedän myös tapauksen, jossa joukko parikymppisiä mustalaismiehiä nai asunnolla 12 vuotiaan valkolaistytön kanssa. mustalaisnaisten saatua tietää tapauksesta, pahoinpitelivät "huoran" raa`asti. itse kuulin tapauksesta vasta vuosien päästä, muutenhan toki olisi ollut poliisiasia.
nämä tosiasioita. Selityksiä kiitos? kulttuuri??

16

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en miekään ymmärrä

seli seli näin nopeesti pikana

• eräsjokaeiymmärrä

Aloittaja jatkaa.. Kiitos tuosta pidemmästä vastauksesta. Sen verran tiedän kyllä, että ei ole "huhu"puheita. En ole ollut paikalla, mutta hyvin lähellä näitä ihmisiä, ja osaan erottaa huhut ja toden. Minä en oikeasti haluaisi olla rasisti. Mutta miksi, voi miksi, lähes kaikki kokemukset ovat negatiivisia vaikka kuitenkin vähemmistöstä kyse? Onko nyt totta, ettei kulttuurilla ole mitään tekemistä kyseisten tapausten kanssa? Ja aivan oikeasti minusta usein tuntuu, että vaikka romaanit puhuvat syrjinnästä, he itse katsovat valkoisia ikäänkuin "alaspäin"? Ja korostan, en oikeasti ole täällä haastamassa riitaa.

• eräsjokaeiymmärrä
        eräsjokaeiymmärrä kirjoitti:

Aloittaja jatkaa.. Kiitos tuosta pidemmästä vastauksesta. Sen verran tiedän kyllä, että ei ole "huhu"puheita. En ole ollut paikalla, mutta hyvin lähellä näitä ihmisiä, ja osaan erottaa huhut ja toden. Minä en oikeasti haluaisi olla rasisti. Mutta miksi, voi miksi, lähes kaikki kokemukset ovat negatiivisia vaikka kuitenkin vähemmistöstä kyse? Onko nyt totta, ettei kulttuurilla ole mitään tekemistä kyseisten tapausten kanssa? Ja aivan oikeasti minusta usein tuntuu, että vaikka romaanit puhuvat syrjinnästä, he itse katsovat valkoisia ikäänkuin "alaspäin"? Ja korostan, en oikeasti ole täällä haastamassa riitaa.

juu ja vahingossa tuli yks a liikaa, eli romani eikä romaani :D

• hellurei.

sulla kai ei oma kohtaista kokemusta näistä teoista? olet siis ymmärrykseni mukaan kuullut huhu puheita...no joo puheet voi kierrossa muuttua.mutta ei sillä etteikö myös romani miehissä ole väkivaltaisia miehiä.mut ensi aluksi jos et kuitenkaan vetäisi kulttuuria tähän kun laitoit kysymys merkkien kera kulttuuri?? se et ihminen on ilkeä tai sikamainen ei kuulu kulttuuriin sehän on luonne kysymys kulttuurilla pienet tekemiset ja sikamaisia miehiä löytyy joka kansakunnasta.eihän se väkivalta kai kuulu suomalaiseenkaan kulttuuriin vai kuuluuko? lukemattomat pahoinpitelyt naisiin kohdistuvat raiskaukset? ymmärrän jokseenkin sun kysymyksen toisaalta taas en koska "miehet on miehiä" niin sanotusti rodusta riippuen.onneksi kaikki ei ole samanlaisia löytyy myös näitä herrasmiehiä.hyvää kesää sinulle

• sinulle taas..

siis missään tavoisamme tai kulttuurissa ylipäänsä ei ole mitään niin sanottua säädöstä,että pitäisi olla väkivaltainen niin kuin sanoin se on luonne kysymys meitä ihmisiä on moneen junaan,kuin myös romaneita ja tälläiset jotka on väkivaltaisia tai tekevät paljon pahaa esim: nyt romanit kun romaniesta puhe onkin niin yleensä sellaisia ei hyväksy toiset romanitkaan keskuuteen tai et olisivat sen suuremmissa kanssakäymisessä sellaisten kanssa.voisi sanoa,myös näin et aivan kuin sinäkin varmasti kartat väkivaltaista valkolaista miestä tai naista.on myös tapauksia jossa romaneihin on kohdistunut rasistisuutta ja siitäkin syystä sitten voinut saada alun tämmöset väkivaltaiset tapahtumat,mutta korostan ettei rasistisuus tai valkolaisten hyljeksintä oikeuta raiskauksia. itseänsä puolustaa toki jokainen meistä,jollemme ole itse riidan aiheuttajana. yleensäkin romanit on melko rauhallista kansaa ja antavat olla rauhassa jos he itse saavat olla rauhassa.myöskin tulet kyllä toimeen heidän kanssaan on vain toki poikkeuksiakin.itse olen romani nainen ja olen aina tullut kaikien ihmisten kanssa toimeen valkolaisten,että muidenkin maalaisten ei ongelmaa. luulen,että tässä on kahden kansakunnan välinen kuilu vaikkakin suomen romanitkin on suomenkansalaisia niin silti sellainen ero käyttäydytään väärin puolin ja toisin ja se saa aikaan sellaista halveksuntaa ja juuri tuota mitä sanoit alaspäin katsontaa.kun vain kaikki koettaisi tulla toimeen keskenään..käytän nyt vertausta tässä,mutta sotahan ei saa muuta aikaan kuin sotaa eikö vain.

• A- L- M.

Voi kauhija paikka. Ei me olla tuollasia. En ole kuullu noin hirveistä teoista ei kuulu kulttuuriin tuommonen. Siinä täytyypi olla huumeet mukana totta se on moni romani nuori pössyttelee.Ihmiset ei kunnioita lakia eikä Jumalaa nii tässä on tulos. En voi pyytää anteeksi toisien puolesta mutta olen pahoillani. Vaikka me ollaan vähemmistö ja suomalaiset enemmistö nii totta on että liika usein romani syyllistynyt rikoksiin. Mikä sen katkasee ei mikää muu kun elävästi uskoon tulo.Jeesus kristus on kaaleenkin elämä ja valo!

• ketjun aloittaja

Aloittaja jatkaa..
      Kiitos vastauksista :) Totta, yhtälailla kartan valkolaisia väkivallantekijöitä. Yritän muuttaa nyt omaa asennettani, tosiaan. Sillä kun nämä ovat lähes ainoita kokemuksiani romaneista, väkisinkin on aika ikävä mielikuva tullut. Saattaa olla että huumeidenkäyttö ollutkin näissä jutuissa mukana. Hyvää kesää, jokaiselle meistä :)

• 12qwwq

tästä keskustelusta jäi todella hyvä mieli.kerrankin keskusteltiin asiallisesti puolin ja toisin,ei mitään provokointia tai muuta yleistämistä.tälläisiä keskusteluja näkee täällä harvoin,yleensä syytellään ja yleistetään molemmin puolin.se on lapsellista eikä mielestäni kovin järkevääkään.jokainen ihminen on oma itsensä,ja jokaisessa on hyviä ja huonoja puolia,rotuun tai kansalaisuuteen katsomatta.hyvää kesää kaikille .

• heippp..

minunnkin mielestä tämä oli hyvä keskustelu ikävä aihe,mutta kuitenkin asiallisia vastauksia molemmin puolin hienoa! tälläisiä kypsiä keskusteluja ja lisää aiheita vaan kehiin. hyvää kesää kaikille

• hyi hyihyi

Kaikki sellaiset mikehet jotka lapsiin sekaantuu ovat bedofiiliä olkoon mustakainen tai valkolainen. Siitä olisi pitänätyt tytön äidin dehdä poliisiilmoitus ja myöskin pahoipitelystä.
      Hyi Hyi sanon minä niile sioille

Tumma vain

• eka kirjoittaja

Tyttö ei uskaltanut kertoa äidilleen, ja minäkin kuulin asiasta vasta vuosien kuluttua. Mutta sen kummemmin erittelemättä, todeksi asian tiedän.
        Mutta muuten mukava keskustelu minustakin, vaikka ikävä alkuperäinen aihe. Ja omassa asenteessakin huomasin jo muutosta. Tänään iloisesti höpöteltiin erään vanhemman romaninaisen kanssa hedelmäpelien vieressä.
        En minä ole sinänsä ketään neuvomaan, mutta itselleni tuli mieleen, että kannattaisiko romanien jotenkin vielä enemmän tuoda julki, että esim valkolaisnaisten pahoinpitelyä ja omien naisten pahoinpitelyä todellakin pidetään erittäin tuomittavana. Kun valitettavasti minullakin ollut aiemmin käsitys, että se on tavallaan "hyväksyttyä".
        Omalta kohdaltani lupaan yrittää katsoa tästä edes vain ihmistä ihmisenä. :)

• hei vaan he1
        eka kirjoittaja kirjoitti:

Tyttö ei uskaltanut kertoa äidilleen, ja minäkin kuulin asiasta vasta vuosien kuluttua. Mutta sen kummemmin erittelemättä, todeksi asian tiedän.
        Mutta muuten mukava keskustelu minustakin, vaikka ikävä alkuperäinen aihe. Ja omassa asenteessakin huomasin jo muutosta. Tänään iloisesti höpöteltiin erään vanhemman romaninaisen kanssa hedelmäpelien vieressä.
        En minä ole sinänsä ketään neuvomaan, mutta itselleni tuli mieleen, että kannattaisiko romanien jotenkin vielä enemmän tuoda julki, että esim valkolaisnaisten pahoinpitelyä ja omien naisten pahoinpitelyä todellakin pidetään erittäin tuomittavana. Kun valitettavasti minullakin ollut aiemmin käsitys, että se on tavallaan "hyväksyttyä".
        Omalta kohdaltani lupaan yrittää katsoa tästä edes vain ihmistä ihmisenä. :)

niin kerrot,että romaneiden olisi jotenkin hyvä tuoda julki enemmän esim: et valkolais naisetn pahoinpitely ei ole hyväksyttävää.. voi ystävä kallis kun minä uskon että sillä ei ole merkitystä. syystä,että valkolaiset yleensä yleistää kaikki romanit samanlaisiksi eli siis toisin sanoen kaikki on varkaita murhaajia tai muuten vaan nähdään vaivaa milloin vaatetuksesta milloin mistäkin..ja tämähän ei toki ole totta,että kaikki ihmiset voi olla samanlaisia..katsos kun on tilanteita monia ollut jossa täysin viattomat romanit jotka ei ole minkäänlaista pahaa tehnyt kellekkään niin heitä kehdataan loukata ja luokitella väärintekijöiden kanssa samaan joukkoon vaikkakin luokittelu rodun mukaan ym.. on lain vastaista siis rikokseeen sortuu juuri niin monta kertaa itse tälläiset ihmiset jotka rupeaa yleistämään ja rasistisuuttakin voit nähdä kuulla ym..se et tälläiset ihmiset jotka itse yleistää toisin sanoen ei anneta mahdollisuutta ihmisille näyttää kuka on mitäkin tekoa vaan heti tuomitaan. niin eikö se ole silloin periaatteessa sama miten ketäkin kohtaan käyttäydytään esim: valkolaisia koska kuitenkin olet varas tai murhaaja tai jotain muuta eli siis mielipiteillä ja hyvällä käytöksellä ei ole ollut minkäänlaista merkitystä. ja juuri tämä tämmöinen käytös et ihmiset heti tuomitaan ja luokitellaan saa aikaan ikävää mutta sellaista käytöstä ihmisiä kohtaan joka on väärää ja myös voi olla väkivaltaisuutta..ymmärrät varmasti asian pointin mitä tarkoitan..jos sinä et yleistä ja olet avarakatseinen valkolainen niin moni valkolainen ei kylläkään ole sitä, ja vaikka rikos ja vääryys toista ihmistä kohtaan on väärin,niin siltikin kiittää saa näistä vääryykistä myös näitä ihmisiä jotka eivät anna mahdollisuutta ja katso ihmistä ihmisenä heille siis kaikille suuri kiitos näiden hullujen ja vaarallisten ihmisten käytöksestä ei aina toki sekään välttämättä syynä,mutta yleensä kyllä. tämä tälläinen sortajien käytös ja suhtautuminen saa aikaan tälläisiä ikäviä tilanteita.minä itse en hyväksy väkivaltaa niin kuin ei varmasti moni muulaan,mutta tuskinpa tällä mieli piteellä on minkäänlaista arvia koska olen romani.ja minäkin voin antaa yhden neuvon teille vaikken itekkään ole mikään neuvomaan. kun valkolaiset paasaa moraalista ja laista romaneille niin eikös sitä pitäisi ensin itse toteuttaa se suomenlaki ja ne pykälät täysin omassa kohdalla ja sitten vasta saarnata muille. syrjintä luokittelu rodun mukaan on rikos..lukaskaapas suomen perustuslakia ja rikoslaki 11:11 syrjintä.. siellä kaikki tää on tarkennettuna kaikille luettavaksi.. ja tämä tälläinen syyttely puolin ja toisin ei se tuota minkäänlaista tulosta päin vastoin saa riitoja aikaan ja asioihin ei tule selkoa kuitenkaan sama pyörä pyörii.. jos kaikki vain koettaisi ymmärtää kanssa kulkioitaan ja tulla toimeen.sydän ystäväksi ei tartte kaikkien kanssa ruveta,mutta et kaikilla olisi hyvä olla ja jokainen kantaisi rauhan eteen kortensa kekoon.

• kylläpäs

oikeita emäsikoja ovat tuollaiset nimenomaan bedofiilit

• klanaa

kyllähän romanit on enemmän väkivaltaisia kun valtaväestö. Heillähän on nämä vihamiehet, jotka kulkee suvussa. Jos vihamies tulee vastaan, ni se ammutaan. Romanikulttuuriin kuuluu myös puukonkanto ja romaneilla on enemmän laittomia aseita mukanaan kuin valtaväestöllä. Kyllä romanit on enemmän väkivaltaisia kuin muut. Olen itse saanut eniten väkivallalla uhkauksia romaneilta kuin muilta, ollessani tiskin takana. Taitaa tuo näpistely olla aika vahvana romaniväestössä.

• nainen 25.

taas kerran jonku tälläisen ihmisen kuin sinä piti tulla pilaamaan..hyvä keskustelu tuolla tuominnalla ja yleistämällä. no sinusta kuitenkaan välittämättä jatkan.....tälläiset ihmiset on tuomittuja myös romaneiden keskuudessa jotka ovat vaarallisia muille ihmisille se,että tälläiset väärintekiät saa linna tuomion jatkuu heillä "tuomio" myös siviilissä ollessaan he ei todellakaan ole hyväksyttyjä vaikka kuin olisivat heimon veljiä tai sisaria.siksikin,koska tälläiset vaaralliset ja väki valtaiset ihmiset voivat olla ja ovatkin vaaraksi myös toisille romaneille.eivät siis erottele ihmisille tekemäänsä pahaa ja vääryyttä olipa kyseessä tosiaan oman heimoon kuluva henkilö taikka muun maalainen.ja näitä tälläsiä ihmisiä toruukin osa romaneista (yleensä vanhemmat romanit) näistä väärin käytöksistä ja teoista,kotona vanhemmilta lähtee oppi jo kun olet lapsi tai kasvava nuori,että kaikista ei ihminen voi tykätä,mutta kaikkien ihmisten kanssa on hyvä tulla toimeen.ja riita tilanteita,että vääryyttä on kartettava.mut tässäkin tulee taas esiin luonne kysymys.jokainen on yksilö tapaus ja kelle hyvät neuvot ja oppi menee perille ja kelle taas ei.tälläistä oli minun lapsuuden kotonani aikoinaan kasvatuksen pohjana,mutta aina ei se hyvä kasvatuskaan takaa,että lapsista tulee kunnon kansalaisia.maailma on täynnä erillaisia ihmisiä löytyy vaikka ja minkälaista.yleistäminen on melko tyhmää ja lapsellistakin käydä puhumaan yleistäen muiden puutteista tai vioista,kun näitä vikoja löytyy aivan varmasti jokaisesta ihmisryhmästä rodusta riippuen.hyvää kesää toivotan minä kaikille moro

• JASKA POIKA

SINULLE KLANAA MINULLA ON OLLUT VUOKRALAISIA VUODESTA 1972 USITA ERI PERHEITÄ MYÖS ROMANEITA . KOSKAAN EI OLE ROMANIT JÄTTÄNEET VUOKRIA MAKSAMATTA ASUNNOT OVAT OLLEET SIISTEJÄ EI OLE TARVINNUT REMONTOIDA HEIDÄN JÄLKEENSÄ . SUPISUOMALAISISTA ON SURUKSENI EI VOI KERTOA SAMAA JÄI VUOKRARÄSTEJÄ SIIVOTTOMUUTTA VAHINGONTEKOA ILKIVALTAA JA SE LIKAISUUS HÄVETTÄÄ OIKEIN MAANMIESTENI TOUHUT, HYVÄT OVAT MUISTOT BLOMERUKSISTA JA FLORINEISTA TERVEISIN JAAKKO RÄMÖ

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      4
      3693
    2. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3599
    3. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      128
      3340
    4. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3312
    5. Korpelanvaara

Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit
      Suomussalmi
      20
      2176
    6. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      25
      1768
    7. Osaatko arvata

Mitä ajattelin?
      Ikävä
      31
      1506
    8. Heippa nainen

Tykkään susta niin että halkeen 😘 Kivaa iltaa. t-mies
      Ikävä
      32