Kiitoskortit 5 vuotta myöhässä?

wanhaMorsianElina

Suomessa on tapana lähettää suurempien juhlien jälkeen kiitoskortit vieraille, kuten esimerkiksi häiden jälkeen. Käsittääkseni kortit tulisi lähettää viimeistään 6kk kuluessa häistä. Noooh, ollaan oltu nyt miehen kanssa 4 vuotta naimisissa emmekä vieläkään ole niitä kiitoskortteja lähettäneet.... :D

En oikeastaan pode siitä minkäänlaista huonoa omaatuntoa, sillä häämme ylipäätänsäkään eivät menneet täysin suomalaisten perinteiden mukaan (mies on ulkomaalainen): emme nyt esimerkiksi ottaneet virallisia hääkuvia lainkaan. Kukaan ei ole edes missään vaiheessa kysellyt tai ihmetellyt, että missä kiitoskortit viipyvät. Kaikki vieraamme tietävät, että olemme sekä lahjoista että heidän läsnäolostaan äärimmäisen kiitollisia, joten toisaalta tuntui hassulta lähettää kortteja. Meidän perheellämme muutenkaan ei ole ollut tapana lähettää kiitoskortteja, tuntuu että vanhempani ovat kokeneet sen ´turhana´. Kaiketi tämä ajatus/ tapa on sitten syöpynyt myös minulle, en osaa sanoa. Useinhan se kuitenkin niin menee.

Nyt olemme kuitenkin alkaneet pohtimaan, jospa 5-vuotis tai vaihtoehtoisesti sitten 10-vuotis hääpäivämme kunniaksi menisimmekin vihdoin ottamaan "viralliset hääkuvat" (meillä molemmilla on puvut tallessa ja ne mahtuvat edelleen) ja sitten lähettäisimme kaikille hääpäivässämme mukana olleille vieraille kiitoskortin, johon liittäisimme jonkin tämän tapaisen tekstin:

"Viisi vuotta sitten rantauduimme avioliiton onnelliseen satamaan. Kiitos, että olitte tuolloin mukana elämämme tärkeimmässä päivässä. Emme koskaan unohda läsnäoloanne! Lämpimin terveisin, Eerik ja Elina" (nimet muutettu)

Mitä ajatuksia tällainen kiitoskortti herättäisi? Olisiko se mielestänne kaunis vai täysin mauton ele? Kommentteja olisi mukava kuulla, sillä omia ideoita ja ajatuksia on vaikea tarkastella objektiivisesti. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!

4

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

      Ihan kiva idea, jos joku olisi kortteja kaivannut. Jos vierat eivät kortteja ole odottaneetkaan, tuntuu ehkä vähän hassulta. Mistä vieraat tietävät, että arvostitte heidän läsnäoloaa, oletteko esim. suullisesti kiittäneet osallistujia? Jos olette jo jo jollain tapaa kiittäneet, ei kiitoskortteja ehkä tarvitse enää viiden vuodenkaan päästä lähettää.

      Myös vieraiden nykytilanne vaikuttaa. Onko joukossa esim. paljon (nykyisin) eronneita pareja? Jos on, voi vaikuttaa vähän leuhkimiselta lähettää kortti "katsokaa, mepä olemmekin edelleen yhdessä".

      Sinänsä hääkuvan ottaminen samoissa asuissa voisi olla kiva itsenne kannalta.

      • wanhaMorsianElina

        Olemme keskustelleet oikeastaan kaikkien vieraiden kanssa häiden jälkeen, jolloin olemme pystyneet suullisesti ilmaisemaan kiitollisuutemme. Eronneita pareja ei ole lainkaan, mutta tuo on kyllä hyvä pointti. Hääkuvat juu otettaisiin ihan itsemme takia ja olenkin iloinen siitä, ettemme ottaneet kuvia tuolloin: olen nimittäin häidemme jälkeen laihtunut lähes 10 kiloa :) puvussani on onneksi nyöritys, joten se istuu laihtumisesta huolimatta (oli pakko yksi päivä kokeilla ja istu jopa paremmin kuin häissä).


    • Rouva O

      Minusta tuo on hauska ajatus! Toteuttakaa ihmeessä!

      Kyllä sitä kortteja voi lähetellä ilman, että tarvitsee niin tarkasti miettiä, että mitäköhän mieltä tuo ja tuo voisivat mahdollisesti olla... Ja jos joku pariskunnista on eronnut, niin lähettäkää kummallekin oma kortti, eihän se sen kummempaa ole.

    • Mietin...

      Hieman hassu ajatus ehkäpä...? Itse en tekisi.. tuntuu ajatuksena jotenkin kummalliselta laittaa hääkamat päälle.. totta kai siis itseä varten voitte kuvauttaa, mutta lähetyspuoli... Toisaalta jos saisin omilta tutuilta tuollaisen niin mikäs siinä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe