Kysyn täältä, kun teissä on naisia, jotka ovat kokeneet ties mitä, joten mitä tiputteluvuodot tarkoittavat? Onko merkitystä sillä, tulevatko ne ennen vai jälkeen kuukautisten? Entä jos tulee sekä ennen, että jälkeen?
Olen ymmärtänyt, että hormonit aiheuttavat sellaista, mutta onko siis eri asiasta ja eri hormoneista kyse, jos vuotoja on alussa tai lopussa, tai sekä -että?
Itselläni tulee sekä ennen että jälkeen kuukautisten tiputteluvuotoa ja minulla on ollut pitkään sellaisia oireita, niin kuin munasarjoissa olisi jotain vialla.
Olen käynyt läpi varmaan kaikki mahdolliset tutkimukset, eli on ultrattu sisäkautta ja jopa hormonit mitattu, mutta syytä tähän ei löydy.
Kuukautiset ovat kuitenkin säännölliset ja mitään kuumia aaltoja tai mieli-alan vaihteluja minulla ei ole.
Iältäni olen kolmenkympin puolessavälissä, joten jos vaihdevuodet olisivat kyseessä, olisivat ne kai hiukan etuajassa. Lääkäri kyllä on sitä mieltä, ettei sellaisesta ole kyse, varsinkin kun hormonitkin on mitattu ja ne eivät viitanneet sellaiseen.
Itselle vaihdevuodet olisivat melkein helpotus, kun tietäisin ainakin mistä tämä johtuu, ja voisin jotain apua etsiä. Ainakaan ei tarvitsisi pelätä kasvaimia tai syöpää.
Kuitenkin jos kasvaimista tai syövätä olisi kyse, niin tahtoisin senkin saada jo heti alussa tietooni, niin helpompihan se silloin olisi hoitaa ja parantua.
Olen kulkenut reilun vuoden niin paljon lääkärissä, etten tiedä viitsinkö mennä enää, kun mitään syytä ei vain löydy. Siksi kysyn teiltä, että millaisia kokemuksia teillä näistä vuotohäiriöistä on, ja pitääkö niihin suhtautua vakavasti?
Muita oireita minulla on ajoittaiset aika kovatkin säryt mahassa ja lantiossa, mutta sitä ei koko aikaa ole. Nyt on ollut pitkään jo kivuttomampi kausi, ja olo on muuten hyvä, mutta kurjaa tuo jatkuva vuotaminen ja jatkuvat kuukautiskivut.
Söin pitkään e-pillereitä ja lääkäri oli sitä mieltä, että vaivat voisivat johtua niistä, mutta olen jo vuosi sitten lopettanut pillerit, eikä se auttanut tähän. Kuukautiset ovat tulleet pillereiden lopettamisen jälkeen säännöllisesti koko ajan, ja ainut vaikutus pillereiden pois jättämisellä oli ihoon -siitä tuli taas teini-iho, eli epäpuhtauksia ja rasvaisempi, mutta myös paksumpi ja muuten oikeastaan parempikuntoinen kuin pillereitä syödessä.
Kysyn täältä
...............
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1147293
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985233Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333412Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961501Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?481290