Uskovaisia ystäviä?

uskovainenko?

Ajattelinpa tällaista kokeilla, olis tosi mukava tutustua muihin uskovaisiin ihmisiin. Mielestäni uskovaiset ihmiset on tosi hienoja ihmisiä ja heillä on arvomaailma kohdallaan.
En tiedä miten "uskovainen" tarkkaan määritellään, mutta itse joka tapauksessa uskon kristinuskon sanomaan, mutta en juurikaan osoita sitä millään tavalla. En käy kovin useasti kirkossa, tai missään nuorten kristillisissä tapahtumissa jne. Elämäntapanikin voisivat useimmiten olla enemmän kristillisen opin mukaisia..
Olen aina vähän miettinyt että onko tällainen "välimallin" uskovainen kaikista pahin, että pitäisikö joko olla täysin uskovainen tai sitte ei saisi uskoa ollenkaan. Sitäpä on vaikea sanoa.
Olen kohta 20 vuotta täyttävä mies Keski-Pohjanmaalta, ottakaa yhteyttä jos mahdollisesti kiinnostaa :)

[email protected]

16

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain uskon

      Voi kuule! Uskot kristinuskon sanomaan.Silloin olet uskomassa:)
      Käy kirkon ovesta sisälle, siellä on vieläkin kaikki sakramentit.sieltä löydät varmasti uskovaisia ystäviä:))

    • Kiesus2

      "välimallin" uskovainen, sulla on ilmeisesti järkikin päässä. Kaikenkattava autuaaksitekevä usko ei varmaankaan ole Sinulle tarkoitettu. Mulle oli samanlainen nuoruus seurakuntanuorissa, kohkasivat Christian Barnardin jutuista. Järkihän kuitenkin tarkoittaa Jumalan armosta ratiota: Siis järjen valoa Jumalan armosta. Tämä armo on se kaikenkattava käsite, siihen minä uskon.

    • Tietä on kuljettu

      Hyvä! Suuntasi on oikea, kun uskot. Välimallia ei ole. Joko uskoo tai ei usko. Sisimmässäsi oleva puhdas usko itsessään saa kyllä aikaan sen ympäristöön näkymisenkin, ei Sinun tarvitse lähteä sitä mitenkään "suorittamaan" , ei kannata edes vaivata päätään moisella asialla. Uskovaisissakin on moneen junaan lähtijöitä, ovathan vain ihmisiä hekin. Ei kannata liioin tuijottaa millaisia toiset ovat, vaan suunnata katse suoraan Jeesukseen. Tuo tapahtumissa käynti tai käymättömyys... Tietysti olisi hyvä, jos saisit ujuttauduttua joskus jonnekin tilaisuuksiin, kun ei siitä Sanan julistuksen kuulemisesta uskovalle todellakaan haittaa ole, niinkuin ei ole nälkäiselle syömisestä.
      Siunausta tiellesi.

    • Anskutin_____

      Ois kiva tutustua :) oon 20- vuotias uskova nuori nainen eteläpohjanmaalta. Osoite on : [email protected] :)

    • Poitsu hämeestä

      Kristinuskon ehkä suurin ero muihin uskontoihin on, että alunperin ainakaan ei ollut kyse teoista, vaan Jumalan armosta. Tämä armo on vuodatettu meidän yllemme Jeesuksen Kristuksen ristintyön kautta. Se joka uskoo, pelastuu, sanoo Raamattukin. On tärkeää pitää omaa uskonelämää vireänä, jos toivoo sille jatkuvuutta, mutta yhtä tärkeää on myös löytää oma tie olla uskovainen. Itse olen kasvanut uskovaisessa perheessä, mutta siitä huolimatta olen tehnyt oman henkilökohtaisen ratkaisun uskoa Jumalaan.

    • uskovainenko?

      Tännehän oli tullu kivasti viestejä, kiitos niistä paljon :)

    • Anskutin______

      Mun osoitteen saa ottaa ylös jos haluaa uskovaista juttuseuraa. :-) ken tietää, jos vaikka löytäs ystäviäkin tätä kautta :-)

    • uskovainennuori

      Hei minä olen 16-vuotias (kesäkuussa 17-vuotta täyttävä) uskovainen nuori Espoosta. Olisi mukava saada uskovaisia kirjekavereita ja ystäviä. Itse osallistun seurakunnan toimintaan, mutten niin aktiivisesti. :) Pistän sähköpostini tähän alas, ottakaa vain yhteyttä!

      [email protected]

    • uskova84

      Tervehdys!
      Olen 28-vuotias uskossani nuori elämänmyönteinen nainen. Etsin uskovia ystäviä jakamaan ajatuksia uskosta ja elämästä uskossa. Lähden mielelläni kahville, elokuviin tai seurakunnan tapahtumiin kanssasi! Ole sinä minun ystäväni uskon tiellä, niin minä olen sinun mukanasi elämän matkalla :)
      Sähköpostia saa laittaa :)


      [email protected]

    • noradrenaline

      Minäkin kaipaisiin jotakuta samanhenkistä uskovaa ihmistä. Tulen ei-uskovasta perheestä ja olen naimisissa ei-uskovan kanssa. Asun Jyväskylässä, olen 28-vuotias nainen ja kuulun vapaakirkkoon. Laittakaa mulle sähköpostia osoitteeseen: noradrenaline(at)hotmail.fi

    • 1998K

      Moikka! Olen ex vanhoillinen, nykyinen krisyitty 16 - vuotias mimmi. Minulla on yksi uskovainen (kristitty) kaveri ja haluaisin lisää uskovaisiia frendejä. Ottakaa yhteyttä: [email protected]
      Aika vanha ketju mutta väliä xD.

    • Etsikko90

      Tosi vanha ketju mut vastaan:oisko jyväskylästä joku uskovainen, siis oikeasti jeesukseen uskova, joka kuollut golgatan ristillä ja vuotanut verta meidän syntiemme tähden ja uskoo raamattuun niinkuin se on kirjoitettu, niin löytyykö ystäviä täältä jyväskylästä vai onko kaikki niitä ulkokullattuja, ilkeitä ja omissa piireissään, päteekö enää lähimmäisen rakkaus? Olen etsikko ajassa ja tarvitsen ja haluan tutustua uskoviin

    • Eikökukaanvälitä

      On se kumma kun monet uskovat on lahkoitunut eikä kukaan halua ystäviä tai auttaa sieluja pääsemään taivaaseen: eli olisko jyväskylästä ketään joka välittäisi masentuneesta ja yksinäisestä, tarvitsivat esirukoilijaa ja ystävää

    • neitinäppärä1

      Usko, on, kun joku "helluntalainen" pilas , multa "ammatin" uhkaili mua,,, sanon vaan, että "usko" on katotaan silimiin ja sitten se männöö "pimppiin" tai "siittimeen"siinä sulle "uskos" oo kunnon uskovainen, kyllä Jumala huomaa,,,:

    • Anonyymi

      No ei pidä aina ajatella pahinta mahdollista. On niitä kunnollisiakin uskovia ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe