Vaipan käytöstä ihopinta punainen

Punertava iho

Hei. Kumpaa on parempi käyttää vaipan vaihtamisen yhteydessä, jos ihon pinta on punainen. Käyttääkö siinä jotakin rasvaa vai sitten jotakin jauhetta, kun laittaa takaisin kuivaa vaippaa. Ja mistä niitä parhaiten kannattaa ostaa.

4

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyssykkä

Hei Punertava iho,

Laitoin vauvalleni talkkia, jos pakarat oli punertavat. Auttoi hyvin. Talkin ostin apteekista, mutta niitä on kyllä ihan tavallisissakin kaupoissa. Katso vaan sitten, että on hajusteeton ja mielellään suomalainen.

Jos vauvelin peppureikä punoitti, niin sitten otin avuksi sinkkivoiteen. Auttoi sekin. Sinkkivoide oli Natusan-merkkinen ja sitä löytyy kyllä tavallisesta ruokakaupastakin. On apteekissakin. Myös sinkkivoidetta on montaa merkkiä, varmaankin Ainu-merkkistäkin. Saatta myös Liberolla ja Pirkalla olla sinkkivoide, en ole ihan varma.

Jos pakaroiden punoittaminen jatkuu, vaihda vaippamerkkiä, koska sitten syy melkein siinä. Toisille tulee Pampersista punoitusta, toisille Liberoista jne. Jokin edullisempikin vaippamerkki voi olla varsin hyvä. Meillä käytettiin vähän vajaa vuoden ikään asti Lidlin Toujours-vaippoja, jotka olivat minun mielestäni huippuvaippoja. Toisille tosin niistäkin tulee punoitusta.
      Nyt meillä (poika 1,9 v.) on käytössä Liberon housuvaippa päivällä ja Liberon teippivaippa yöllä. Ja hyvät ovat.

Muuten, Liberokin lähettää näytteitä, jos pyydät. Ja pyydä muiltakin. Näin minä olen tehnyt. On harmillista ostaa koko paketti ja todeta kahden vaipan jälkeen, että lapsi on sille allerginen.

Toivottavasti tämä edes vähän Sinua avitti. Ai niin, ja tietysti hieman tihentää vaipanvaihtoväliä niin sekin voi auttaa. Ja ilmakylvyt.

• Näillä toimii

A) Käytä kestovaippoja, vauvan iho saa hengittää.
      B) Pese pylly vedellä joka vaipanvaihdon yhteydessä, kuivaa hyvin ja laita vasta sitten ohutta rasvaa hitunen iholle. Ja AINA puhtaalle iholle. (=Allergialääkärin neuvo)
      C) Vaihda vaippa tarpeeksi usein, älä anna märän vaipan hautua pyllyä vasten, äläkä varsinkaan kakkojen.

• Punertava iho

Hei. Kiitos näistä alustavasti annetuista vastauksista ongelmiini.

• 72

Mä olen käyttänyt yöllä ihan tavallista perunajauhoa että iho pysyy kuivana. Päivällä perusvoidetta. Niillä tilanne helpotti mutta kokonaan vaippaihottumasta päästiin vasta kestovaipoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      51
      3326
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2782
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      141
      2573
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2291
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      355
      2014
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      151
      1634
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1485
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1308
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      35
      1258
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1164
    Aihe