Hei. Kumpaa on parempi käyttää vaipan vaihtamisen yhteydessä, jos ihon pinta on punainen. Käyttääkö siinä jotakin rasvaa vai sitten jotakin jauhetta, kun laittaa takaisin kuivaa vaippaa. Ja mistä niitä parhaiten kannattaa ostaa.
Vaipan käytöstä ihopinta punainen
4
197
Vastaukset
- nyssykkä
Hei Punertava iho,
Laitoin vauvalleni talkkia, jos pakarat oli punertavat. Auttoi hyvin. Talkin ostin apteekista, mutta niitä on kyllä ihan tavallisissakin kaupoissa. Katso vaan sitten, että on hajusteeton ja mielellään suomalainen.
Jos vauvelin peppureikä punoitti, niin sitten otin avuksi sinkkivoiteen. Auttoi sekin. Sinkkivoide oli Natusan-merkkinen ja sitä löytyy kyllä tavallisesta ruokakaupastakin. On apteekissakin. Myös sinkkivoidetta on montaa merkkiä, varmaankin Ainu-merkkistäkin. Saatta myös Liberolla ja Pirkalla olla sinkkivoide, en ole ihan varma.
Jos pakaroiden punoittaminen jatkuu, vaihda vaippamerkkiä, koska sitten syy melkein siinä. Toisille tulee Pampersista punoitusta, toisille Liberoista jne. Jokin edullisempikin vaippamerkki voi olla varsin hyvä. Meillä käytettiin vähän vajaa vuoden ikään asti Lidlin Toujours-vaippoja, jotka olivat minun mielestäni huippuvaippoja. Toisille tosin niistäkin tulee punoitusta.
Nyt meillä (poika 1,9 v.) on käytössä Liberon housuvaippa päivällä ja Liberon teippivaippa yöllä. Ja hyvät ovat.
Muuten, Liberokin lähettää näytteitä, jos pyydät. Ja pyydä muiltakin. Näin minä olen tehnyt. On harmillista ostaa koko paketti ja todeta kahden vaipan jälkeen, että lapsi on sille allerginen.
Toivottavasti tämä edes vähän Sinua avitti. Ai niin, ja tietysti hieman tihentää vaipanvaihtoväliä niin sekin voi auttaa. Ja ilmakylvyt. - Näillä toimii
A) Käytä kestovaippoja, vauvan iho saa hengittää.
B) Pese pylly vedellä joka vaipanvaihdon yhteydessä, kuivaa hyvin ja laita vasta sitten ohutta rasvaa hitunen iholle. Ja AINA puhtaalle iholle. (=Allergialääkärin neuvo)
C) Vaihda vaippa tarpeeksi usein, älä anna märän vaipan hautua pyllyä vasten, äläkä varsinkaan kakkojen.- Punertava iho
Hei. Kiitos näistä alustavasti annetuista vastauksista ongelmiini.
- 72
Mä olen käyttänyt yöllä ihan tavallista perunajauhoa että iho pysyy kuivana. Päivällä perusvoidetta. Niillä tilanne helpotti mutta kokonaan vaippaihottumasta päästiin vasta kestovaipoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822