Jokainen Las Palmasin kävijä tietää, missä on Santa Catalinan puisto. Siellä ovat turistit istuneet juomassa ja syömässä ainakin 35 vuotta. Mutta moni ei ole huomannut, että puiston takana(kaupungista päin) on tie, joka vie auto-moottoritien yli. Siinä heti (100 m) on sinivalkoinen 5-kerroksinen EL MUELLE. Rullarapulla sisään, ja kierros pyöreän talon ympäri joka kerroksessa, muuten ei näe kaikkea tarjontaa. Joka sortin kauppoja, pankkiautomaatteja, baareja. Kannattaa istahtaa ulkokaiteiden lähelle, niin on näköalaa, ainakin ylemmistä kerroksista. Ruokapuolta on hampurilaisista hienompiin italialaisiin ja japanilaisiin paikkoihin. Kalliimmat ovat yläkerroksissa, jossa on myös SPA ja massage yms.toimintaa. Yläkerroksissa on myös monipuolisia drinkkibaareja, jonne voi parkita aviomiehen ostoksilla ollessa.- Laivat lipuvat satamaan lotsien saattamina. Kauniina päivänä ihana elämys Euroopan 2. suurimmassa satamassa. Suurin on Amsterdamissa. Jos haluaa syödä Santa Catalinassa, suosittelen kiinalaista, ei niiden leipiä, vaan ruokia 4-12 €, kaikki hyvää.
Ostoksille ja nauttimaan EL Muelleèn Las Palmasissa!
24
807
Vastaukset
- minä myös
Eka kerran kävimme El Muellessa v. 2006. Oli varmaan juuri avattu, koska liikkeitä ei ollut vielä niin paljon kuin kolme vuotta myöhemmin. Las Palmasissa onkin mukava kulkea el Muellen ja Arenasin väliä kun shoppailuhimo iskee. Kaikkea löytyy liikaakin. Muellessa on alakerrassa tämä C&A vaatekauppa, joka löytyy kyllä muualtakin saarta, ainakin Atlanticossa Vecindariossa. On vähän Lindex-KappAhl-tyyppinen, kaikille kaikkea. Laatu on ollut kyllä erinomainen joka vaatteessa, jonka sieltä olemme ostaneet. Voin suositella. Olispa mukava taas lähteäkin Las Palmasiin!
- vilperi571
Kuka mistäkin tykkää; mä ohjaan korkeintaan emännän noihin paikkoihin ja sovitaan että missä treffataan sopivan ajan kuluttua! :) :)
Mulle on täydellinen kauhistus pyöriä jossain ostoshelevitissä muuten kuin silloin kun tarkkaan tiedän että mitä haen ja kun se on löytynyt, niin äkkiä karkuun!! :)- muuttolintu43
Hei Vilperi, sinä edustat miessukupuolta 100%, kyllähän me naisparat se tiedetään(:)) Mutta sehän se juuri on, mies on poissa tolaltaan, jos joutuu istumaan joka putiikin edessä penkillä 10 min-1 tunti, ja naisella onnentunne vaan lisääntyy. Ostetaan itselle, sukulaisille, tutuille. Ei jäänyt minunkaan siippa baariin, vaan seurasi mukana. Pyysin häntä katsomaan erilaisia paitoja ja alusvaatteita, mutta ei. Siis on mentävä kohta puoleen uudestaan. Muuten minäkin menin sinne C&A-kaupan takia, koska kävin aina Berliinissä siellä ostamassa miehelle vaatteita. Pitääkös tuo paikkansa, että Vecindariossa Carrefourissa on myös C&A?- Alkaa olla taas tarpeeksi lämmintä. Tulkaa nyt hyvät ihmiset tänne, on ihana sää joka päivä, mutta pohjoismaalaisia ei näy, suomipaikat kiinni.
- Tarza No shop
muuttolintu43 kirjoitti:
Hei Vilperi, sinä edustat miessukupuolta 100%, kyllähän me naisparat se tiedetään(:)) Mutta sehän se juuri on, mies on poissa tolaltaan, jos joutuu istumaan joka putiikin edessä penkillä 10 min-1 tunti, ja naisella onnentunne vaan lisääntyy. Ostetaan itselle, sukulaisille, tutuille. Ei jäänyt minunkaan siippa baariin, vaan seurasi mukana. Pyysin häntä katsomaan erilaisia paitoja ja alusvaatteita, mutta ei. Siis on mentävä kohta puoleen uudestaan. Muuten minäkin menin sinne C&A-kaupan takia, koska kävin aina Berliinissä siellä ostamassa miehelle vaatteita. Pitääkös tuo paikkansa, että Vecindariossa Carrefourissa on myös C&A?- Alkaa olla taas tarpeeksi lämmintä. Tulkaa nyt hyvät ihmiset tänne, on ihana sää joka päivä, mutta pohjoismaalaisia ei näy, suomipaikat kiinni.
AaaargHHH, Tarzan bundolo
- Alan Mies
Joo, puolenpäivän paikkeilla rullaportailla El Muellen ylimmälle kannelle, baaripöytä reelingin äärestä etelälaidalta. Tyylikkäästi tarjoiltu kylmä ArtemiCola pöytään ja katse horisontiin. Oikean puoleinen väylä vie vanhan kaupungin suuntaan. Vasemman puolinen väylä vie Buenos Airesiin. Ay, que bueno!
- vaimo El Muelle
Tällä miehellä on oikea kanta El Muellen parempiin puoliin, voi vaikka odotella.
Kyllä vaan, ihan ehdoton ostospaikka. Olin avajaisten aikaan ihan sattumalta yksinäni Las Palmasissa. Tarinahan on sellainen, että se keskus piti avata jo aiemmin, mutta se siirtyi joidenkin turvamääräysten takia. Teen yleensä Las Palmasissa käydessäni kaikki kosmetiikkaostokset Mayassa keskitetysti , mutta silloin poikkesin El Muellessa ihan uteliaisuuttani. Se oli ihan hurjaa, mikä määrä näytteitä ladattiin parin Tommy Hilfigerin (siis tuliaisia lapselleni) tuotteen perään ostoskassiin.
Sta Catalinan puisto on kiva pistäytymispaikka, siinä on paikallisia vanhoja herroja pelaamassa noppapelejä, lounastauolla olevia bisnesmiehiä syömässä bocadillloja ja meitä joutilaita turisteja nauttimassa yleisestä fiiliksestä. Yhtenä vuonna kaupunkiin oli juuri rantautunut mittava joukko pakolaisia itäiseltä mantereelta. Ihan turhan oli hakea istumapaikkaa penkeiltä, jotka olivat täynnä ja poliisit siinä partioivat tiukasti pamppuineen.
Sen verran vielä sanon, että kun Sta Catalinasta lähtee pois päin suomalaisten turistien useimmiten asustamalle alueelle, eli Canterasin rannan suuntaan, on aivan ihana ostoskatu, Calle de Sagasta. Ehdoton lempikatuni siinä upeassa kaupungissa. Ja jos haluaa puistosta jatkaa matkaa sinne isojen tavaratalojen suuntaan, on General Vieves se väylä, joka jatkuu puiston jälkeen heti, kun Sagasta päättyy."Kyllä vaan, ihan ehdoton ostospaikka. Olin avajaisten aikaan ihan sattumalta yksinäni Las Palmasissa."
Minä vuonna avajaiset olivat. Minulla on sellainen muistikuva, että kävin ensimmäistä kertaa El Muellessa syksyllä 2003 ollessani ensimmäistä kertaa Kristina Reginan risteilyllä Kanarian saarilla. Kristina Reginahan oli ankkurissa ihan El Muellen vieressä.- Sotavento (ei kirj.)
blues_brother kirjoitti:
"Kyllä vaan, ihan ehdoton ostospaikka. Olin avajaisten aikaan ihan sattumalta yksinäni Las Palmasissa."
Minä vuonna avajaiset olivat. Minulla on sellainen muistikuva, että kävin ensimmäistä kertaa El Muellessa syksyllä 2003 ollessani ensimmäistä kertaa Kristina Reginan risteilyllä Kanarian saarilla. Kristina Reginahan oli ankkurissa ihan El Muellen vieressä.Rehellisesti sanottuna en muista sitä vuotta, mutta on kuitenkin mielestäni aiempi, kuin 2006. Täytyisi aina pitää tarkkaa päiväkirjaa tekemisistään, kuten nykyään ns. paremmalla ajalla jo teenkin. Unohdin vielä sanoa sen, että siihen Sta Catalinan puiston ja El Muellen väliin jää se paikallinen tiedemuseo, vähän Vantaan Heurekaa muistuttava paikka. Mahtoiko nimi olla Nestor. Kannattaa käydä siinäkin, jos on löysää aikaa.
Jokainen ostaa kosmetiikkansa mistä parhaalta tuntuu. Joko kiinalaisia feikkejä tai sitten takuuvarmoja merkkituotteita. Ei tuohonkaan ole olemassa oikeita tai vääriä vastauksia. Itse herkkäihoisena ja -silmäisenä tukeudun niihin tuotteisiin, joihin luotan ja olen hyviksi havainnut. Usen ne ovat myös farmaciatuotteita. Sairastan proriasista, enkä edes lääkärin määräämänä Suomessa ole saanut yhtä hyviä voiteita, kuin käsikauppatavarana Kanarian saarilla.
- kosmetiikka kiinalai
Minun kosmeettiset aineet on äkkiä ostettu-kiinalaisten kaupasta, 1 €/kpl: musta silmäripsiväri, tummanvihreä kynä ja harmaanvihreä lineri. Ne ovat yleensä loppu hienommissa putiikeissa ja maksavat 15-30 €/kpl. Kiinalaisten tuotteiden päällä lukee samat merkit kuin hienommissa kaupoissa. Kerran ostin niitä kalliita Jumbon parfyymi- ja kosmetiikkakaupasta, hyvä, etten sairastunut niistä hinnoista. Rasvoja en ole ikinä käyttänyt, ei myöskään aurinkorasvoja. En istu auringossa.
- minä myös
Eipä sitä C&A:ta siellä Vecindariossa ollutkaan, taitaa ne molemmat käynnit ollakin siellä el Muellessa. Saishan tuo löytyä muualtakin. Muuttolintu43 varmaan muistat että ei sitä Bellavistassakaan ollut? Ei tahdo vanha enää muistaa, missä mikäkin kauppa on.
- muuttolintu43
Ei ole, mutta hyvä olisi, jos olisi C&A eteläpuolellakin. Niillä se myynti ei ehkä ole El Muellessa kovin suurta, kun monet eivät ole vielä kiinnittäneet huomiota siihen. Minäkin löysin ihan sattumalta, kun parkittiin auto siihen viereen satama-alueelle.
- minä myös
Vielä pitää noita C&A:n vaatteita kehua. Pari vuotta sitten toin pojalle kaksi t-paitaa, joita todella on pidetty ja pesty ja kunto edelleen kuin normaali kahdesti pesty paita. Mies samoin osti pikeepaitoja, jotka eivät ole menneet miksikään, ei edes saumat kierrä eikä värit todellakaan ole haalistuneet. Muutkin vaatteet on säilyttäneet kuosinsa tosi hyvin. Kannattaa tosiaan siellä käydä, jos el Muellessa käy. Toivottavasti saisivat myymälän myös eteläsaarelle.
- Mettäveikko
Taitaa olla Rotterdamissa se suurin satama...
- rätei ja lumbui
Las Arenasin alakerrassa konserttitalon puoleisessa päädyssä oli syksyllä hiljan avattu iso ja edullinen rättikauppa, liikkeen nimeä en muista mutta oli kassoille fiksu jonotussysteemi yksi jono ja taululle ilmestyi numero mille kassalle mennä maksamaan. Kerran kävin siellä, mutta vaimo kävikin sitten paljon useammin, oli kuulemma niin hyvää tavaraa halvalla....
- paitoja
Löytyykö se C&A Tenerifalta?
- Sotavento (ei kirj.)
Muistikuvani mukaan sellainen on Al Campossa, eli lähellä Puerto de la Cruzia. Tarkistin vielä Googlesta, joka vahvisti asian. Mutta koska isoista kauppakeskuksista jatkuvasti vedetään pois merkkiliikkeitä, toivottavasti joku korjaa, jos olen väärässä. Al Campossa on viiletetty ihan muissa asioissa, enkä siinä puodissa siellä ole pistäytynyt. Sen sijaan sekä Las Palmasissa että Palman kaupungissa Mallorcalla. Ja nimimerkin "minä myös" kanssa olen
C&A:n laadusta suurelta osin samaa mieltä. Hinta-laatusuhde on kohdallaan.
- Maikki
Voisiko joku päivittää, vieläkö El Muellessa on C&A, jonka melko hyväksi ja ainakin edulliseksi havaitsin jo muutenkin edullisessa Berliinissä.
Ens kuussa menossa mm. shoppaamaan. - Tankini
Vieläkö El Muellessa on C&A, jonka edullisia vaatteita ostin kesällä muutenkin edullisessa Berliinissä. Menossa Reina Isabeliin ens kuussa.
- löytyy..
On C&A, kuten myös paremmas ostoskeskuksessa, Las Arenaksessa. Molempiin voit kävellä hotellistasi.
- Maikki
Kiitos vinkistä, aionkin lähteä matkalaukku melko tyhjänä, liikuntaa saakin siinä kun kävelee ostarilta toiselle.
Aikomus olisi tehdä yksi retki, ehkä jonkinlainen saaren kierros, lomalla ei ole varsinaisesti suorituspakkoa muutoin kuin ostosten suhteen :) - caramba
Ja Mesa y Lopezilla on ja C&A, lähellä Corttea, mä käyn ja aina , viimeksi löysin ihanan "pantteri"musta-valkoisen villatakin 20e, makee.Muutenkin ostan vaatteet aina Espanjasta, koska Suomi on sikakallis.
- caramba
Mä taas en löydä sieltä mitään, Las Palmasin kaupat on löytöpaikkoja esim Desnudos, joka on Corte Inglesin takana, Mesalla on Marc $Spencer, jossa on osa edullista, C&A jossa käyn aina, mä olen tarkka ostoksissani, mutta kengät tuon aina c, La Naval, lähellä hallia on monta edullista kenkäkauppaa, sieltä löydän aina 10-20e, mitkä meiän maassa on 50 ylöspäin, kempparit saa edullisesti, jsa apteekista saa edullisesti esim, Vichyn tuotteita ja halvalla, kannattaa käydä, pian onneksi olen taas L.P kaduilla, ihanaa.
- 2808
La Naval ja se lähiympäristö on monille ihan pöpelikköä, mutta kannattaa poiketa. Alueella on myös edullisia ruokapaikkoja ja se halli on hyvä tuoretavaroiden ostopaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133892Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2023758Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.882169Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751951Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791318- 1301202
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1591173- 531075
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924