Dieselin hiukkassuodattimen hinta?

Huh huh

Oletteko joutuneet vaihtamaan Passattiin (vm 07 2.0 tdi 125kW autom) dieselin hiukkassuodatinta?? Hinta?? Mistähän vois Saksasta sellaisen tilata, varmaan sais halvemmalla.. Pohjois-suomessa ko. osalla hinta yli 2000 :(

34

13531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15+1=?

      En tiedä kannattaako sinun sitä yrittää jos taitosi ei riitä edes web-shoppia etsiä itse, mutta tuossa vaikka yksi esimerkki http://www.online-teile.com/ osanumerolla antaa hinnan ja kertoo toimituskulutkin tilausta tehdessä.

    • n000bie
    • Hipsu.

      Ei muuta kun tyhjennät suotimen. Pojan Passatissa se rupes kolisemaan,niin hakattiin rautatangolla sisukset pois.Katsastusarvot ei muuttunut operaation jälkeen,vaikka pönttö oli tyhjä.

      • gioehgerhge

        teitte ehkä kuitenkin noin katalysaattorille. DPF:lle ei onnistu pelkästään noin koska se näkyy sitten vikakoodina moottorinohjauksessa ym ym.


    • TMTL.

      Lieneekö niitä VWn edukkaita vuosittaisia huoltokustannuksia?

    • Hikkapönttö

      Hieman kulutusosan piirteitä, aika moneen vaihdettu 200 tkm kieppeillä.

      • 14+9=?

        Niinhän ne on muillakin merkeillä. Monella vain ei saa ajettua edes tuota 200tkm kun on jo muutoin mätä auto :)


    • highline

      Ammattitaitoiset yritykset kykenevät poistamaan suodattimen auton softasta, ja tyhjentävät samalla suodattimen sisukset.
      Ei vikakoodeja.Ei polttoja.Savutusarvo tottakai hieman kasvaa.

      Mikäli haluat pitää suodattimesi on suodatin myös mahdollista pestä ultraäänipesurilla.Tätäkin palvelua tarjoavia yrityksiä alkaa olla jo jonkin verran.

    • Viimeinen Passat

      Minun Passatille (2007, 125 kw) myös diagnoisoivat Laakkosella hiukkassuodattimen olevan täynnä. Kilsoja 196.000. Töineen ja osineen 3.000 euron paukku. Nyt kaikki konstit luonnollisesti kiinnostaa. Saako uusia pönttöjä halvemmalla? Jääkö katsastuksessa nalkkiin, jos tyhjää rojut ja muuttaa softan? Millaisia kokemuksia ultraäänipesurista?

      • 3000€ o paljon rahaa

        Viimeinen Passat: Mulla täysin sama tarina, paitsi että kilsoja mun Passatissa on ainoastaan177000 mittarissa. Mihin ratkaisuun päädyit ja paljonko maksoi?


      • Elämä on
        3000€ o paljon rahaa kirjoitti:

        Viimeinen Passat: Mulla täysin sama tarina, paitsi että kilsoja mun Passatissa on ainoastaan177000 mittarissa. Mihin ratkaisuun päädyit ja paljonko maksoi?

        Kallista on kun joutuu maksamaan "maailma pelastuu" touhusta tuollaisia hintoja.
        Onnex tuossa mun 06 tdi passatissani on pelkkä katalysaattori oottamassa sitä vaihtoa.


    • Kokeiltu on!!!

      Niin ja pelkän katalysaattorin voi tyhjentää,eikä se näy mittaustuloksissa.

      • täsmennys

        Tässä ketjussa on kyse hiukkassuodattimesta (DPF) ei katalysaattorista.


    • Jaa!!

      Terävä havainto.

    • oijjoi....

      Mä suosittelisin, että vaihdat ko. auton pois. Itselläni samanlainen vielä hetken. Eipä ole vastaan tullut huonompaa laatua. Jos en olisi niin kova suustani olisi korjauslasku ollut 200 tkm:n matkalla jo kirkkaasti yli 10 t€...

      Kaikki on mennyt pieleen mutta koska ajan pitkää matkaa ei suodatin ole temppuillut. Se lienee yksi pienimmistä murheista ko. automallissa.

      Jos et kuitenkaan ole vielä pitänyt autoa pitkään ja ajanut yli 100 tkm niin seuraavat osat hajoavat sinulta 100-200 tkm:n välillä:
      - kaikki pumppusuuttimet 700-1000 egeä/kpl
      - kaksoismassavauhtipyörä 1000-1500,-
      - vaihdelaatikon mekatroniikka 1100-1800 euroa
      - turbo, en tiedä kustannusta
      - polttoainepumppu
      - katsoppa tarkasti takaluukkua, on todennäköisesti ruosteessa
      - lisäksi saavillinen erilaisia sähköosia
      - venttiilikansia on haljennut paljon
      - webasto tuskin toimii yli vuoden vanhoissa
      - etujousituksen puslat kestää n. 150 tkm
      - alkuperäinen akku ei kestä yli 3 vuotta
      - tuulilasit ovat erittäin ohkaisia, käyttöikä tien päällä 30-50 tkm
      - maalipinta kestää pari vuotta hyvänä

      Taksikuskit hylkäsivät automallin hyvissä ajoin ja nyt sen jälleenmyyntiarvo on uutena 20% halvemman C5:n luokkaa...

    • Kirjaudu sisään tai

      Ei mene pumppusuuttimet vaan johdotus siellä öljykylvyssä. Tarkemmin; pienen pikaliittimen ylimenovastus kasvaa. Merkkiliikkeessä saadaan tietenkin vikakoodi "suutin n, sähkövika". Merkkiliikkeessä luonnollisesti vaihdetaan pumppusuutin "n" ja tuohon vaihto-operaatioon kuuluu myös uusi johdinsarja sinne. Kaikki toimii tuon jälkeen hienosti. Ainoa mutta on se turhaan vaihdettu pumppusuutin.

      • Pumpeduse

        On se mukavaa ajaa PD:llä elikkä VW:n markkinamiesten "powerdieselillä". Siinä on voiman tuntua jo käyntiäänestä lähtien. Moottorin lyhyt vetoalue ja olematon alavääntö tekee ajosta tosi sporttista kun saa vaihteita vaihtaa kuin formulassa konsanaan.


    • Paljon maksaa nyt?

      Onko tuoreempaa hintatietoa?

    • Vagareenalla aiheest
    • golffilainen

      Golf 2.0 tdi vm -09 aj 108 tkm ja hiukkassuodatin täynnä. onko kukaan kokeillut avata pönttöä liuotinaineella LIQUI MOLY

      • pch

        Dpf kestää oikein käytettynä sen 400tkm. Varmaan sen saa alle 300tkm jo tukittua jos kokoajan ajelee vain alle 10min matkoja.


      • Jari
        pch kirjoitti:

        Dpf kestää oikein käytettynä sen 400tkm. Varmaan sen saa alle 300tkm jo tukittua jos kokoajan ajelee vain alle 10min matkoja.

        Myytävänä olisi partikkelisuodatin , T5 transportterin.
        Partikkeli on uusi, poistettiin autosta 1000 km jälkeen.
        1700 eur
        [email protected]


    • passat3c

      nostetaas aihe.omasta suodatin jo ihan tukossa,oireili pitkään ei auttanut pakkopolttokaan.marmorilla vielä 1700€ kymmenen vuotta vanhaan autoon.paikallinen autotarvike 1600€.googlettamalla 1000€ molemmin puolin suomessa.saksassa 520€.
      ei tuohon halvimpaan hintaan enää kehtaa yrittää pestä ja poistaa ohjelmoinnilla vanhaa.onhan siinä työtäkin kun apurunkoa pitää irroittaa..

      • Passat3c

        Niin ja kilsoja oli 317000km kun eka hiukkassuodatin vaihettiin.


    • DBF

      LAAKKOSELLE VAIHTOON SIELÄ EI ÄLYÄ MITÄÄN SINNE VAAN.

    • Igolstadin_Rinkula
    • MITÄÄPÖNTTÖJÄ

      SUORA PUTKI TILALLE JA HYVIN TOIMII 5 LAITTANUT.

    • skandal

      Älä edes harkitse hiukkasloukun poistoa, trafi on näistä tietoinen ja ei tule leimaa jos puuttuu, kiltisti vaan vaihtaa ja kiroaa dieselit alimpaan helvettiin

    • Das.vilppi

      Eikö VW-sentteristä saa ostaa huijausohjelmistoa kyseiseen ongelmaan?

      • Ohjelma_kehitteillä

        Mukaan myös kiinalainen ohut rassi jolla voi tuhota vanhan hiililoukun sisuskalut auton hengityksen helpottamiseksi. Katsastuksessa eivät huomaa mitään. Lupaava kokeilu Touraneissa DPF:n puhdistamiseksi räjäyttämällä on sen sijaan kokenut pieniä takaiskuja.


    • Anonyymi

      Onko kellään muulla enää 2020-luvulla näitä hiukkassuodatin-/ dieselpartikkeliongelmia kuin minulla (VW Golf 2008 TDI automaattiv.)? Kaksi kertaa jo ollut korjattavana, samat vikavalot palaa edelleen ja kiihtyvyys olematon. Vaihdettiin (muka?) uusiin, mutta maksoi vain 300-400€. Onko tässä nyt yritetty huijata vai miksi muualla on sanottu, ettei vaihtamiseen lähdetä kovin kevyesti, koska ovat juuttuneet yleensä niin tiukkaan kiinni, että koko laatikko voi hajota vaihtaessa. Pakkopolttoajo tehtiin jo itse, ei apua. Myös ahtoputki vaihdettu(?), mutta samat pihinät kuuluu kuin ennenkin kaasua painaessa, eikä vauhti kiihdy. Miten ihmeessä voi olla näin vaikeata saada yksi volkkari korjattua, mistä tässä oikein on kyse?

      • Anonyymi

        1. Varmista onko hiukkassuodatin eli DPF vaihdettu vai ei.
        2. Jos ei, niin ota orkkis DPF irti mielellään hyvän korjaamon toimesta ja pesetä suodatin ammattilaisella.

        Vastapaineet purkista oikeasti pois, uudet tiivisteet (kaikki vuodot pois) ja kuittaus DPF vaihdetuksi.
        Tuon jälkeen rupeaa käymään läpi anturit mikäli ei toimi.

        DPF.n täyttymiseen nopeammin toisessa kuin toisessa vaikuttaa hyvin paljon onko tyhjäkäyntiä paljon, moottorin käyttölämpötila (uusi termari jos lämmöt hiukankin alhaalla) sekä myös öljyt mitä moottorissa. Huonompi öljy, sen enemmän tuottaa tuhkaa. Ei kannata säästää muutamaa kymppiä niissä-


    • Anonyymi

      Eu kielsi näiden hiukkasloukkujen poiston , ohittamisen ,sekä manipuloinnin

    • Anonyymi

      Laita pesuun Kärkipalvelut ky / Kouvola.
      Hoituu kyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1593
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      938
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe