Elikkä mietin jos nostaisin sellaiset 8 000e Fenniasta koko loppuelämäni eläkkeet kerralla vähentääkö se sitten Kelan maksamaa eläkettä ja asumistukea saman verran.
Veroprosentti nousee ainakin.
Olisi houkuttelevaa ottaa mielummin kerralla koko potti kuin 30e / kk , joka käytännössä vähentää vain takuueläkkeen määrää.
Onko joku tempaissut pienen eläkkeensä kerralla miten kävi?
Alentaako takuueläkettä työeläkkeen kerralla nosto?
4
408
Vastaukset
- Kuka tietää moisen?
Kuinkas monta vuotta meinaat vielä loppuelämästäsi elää?
- Anonyymi
Loppu häämöttää, lääkäri sano , että korkeintaan kaksi vuotta.
- ei onnistu
Työeläkettä et saa nostettua etukäteen vaikka ulkomaille muuttaisit sori vaan.Jos vapaaehtoinen itse otettu eläkevakuutus niin se on eri.
- Anonyymi
Kysäise fenniasta. Tuollaiset pienet kuukausi eläkkeet voi ehkä saada kertasuorituksena. Jos eläke maksetaan kertasuorituksena, se otetaan pois takuueläkkeestä, ja takuueläke nousee, kun fennian eläkkeen vähentavä vaikutus takuueläkkkeeseen lakkaa. Myös asumistuki voi nousta, ellei sinulla ole muita suuria säästöjä, kuin tuo fenniasta tilille maksettava kertasuoritus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891829Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751369- 58955
- 51947
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤51876