neljä vapaapäivää kolmessa viikossa

yksi viikonloppuvapaa yhdessätoista víikossa voi työntekijä parkoja mutta kuka säälii yrittäjiä jos on yksi vapaa viikonloppu yhdessätoista vuodessa eikä yhtään vapaapäivää neljässä viikossa eiks ne työt oo tehtävä kumminkin sillon kun niitä on eikä sillon kun niitä ei ole ;)))))

30

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k/k

Jos sinä sääliä kaipaat sitä voit saara minulta mutta eikös se ole valinta kysymys toi ammatti.
      Oletpa sitten missä ammatissa vaan niin molemmissa on varjopuolet kummatkin osapuolet tuntuu olevan huolissaan toisen vapauresta.
      Niin ja sitä sääliä saat ison halauksen verran ja saatampa poiketa kun kesällä ajalen sielläpäin silloin voin antaa lisää sympatiaa.

• en mää kaipaa mutta kiva kun sulta sitä kumminkin saan myötätuntoa kaipaavat nää työntekijät ilta sanomissa oli juttu siitä oikeessa oot se on ammatinvalinta kysymys siinä jutussa mainittiin veturinkuljettajat muunmuassa sillonhan se on kuljetettava kun porukka liikkuu ja yleensähän ne on ne viikonloput ja juhlapyhät kiitti halista jään odottamaan sympatiaa =)))))

• Ilmoittele milloin menet poikkeamaan, mie tulen samaan aikaan.
        Kyllä hän meille ainakin jätskit tarjoaa.

• 3 vp kk

En sääli ketään jolla on työpaikka tai hyvin menestyvä yritys.

• k/k

Oletpa pihi, ei se sääli ja sympatia mitään maksa ja ei paljoa aikaa vie.
        Mä voin vaik sääliä sitä mijonääriä loistoauton takapenkillä.

• Joppari12

Jokainen valitsee ammattinsa.
      Turha valittaa.Olisit alkanut roskakuskiksi

• en valita enkä ole koskaan valittanu laitoin vain esimerkin kun luin noita ilta sanomien verkkosivuja mulla on vapaata ihan omiks tarpeiks vaikka yleensä oonkin viikonloppuisin töissä =)))))

• Pirre*

Eihän tuota näköjään liikaa ole, yrittäjä on oikeastaan yrityksensä orja..kun näin hieman liioitelle sanotaan, ja tietysti riippuu yrityksestäkin..se orjuuden taso.

Miusta palkkatyössä olevien on turha narista viikoloppu- ja iltatöistä, heillä vapaa-ajan menetys korvataan prosenttikorotuksilla tai vapaapäivillä.

P.s. miulla on pien yrittäjyydestäkin pikkuisen kokemusta, eli tuo orja -ilmaus ei ollut pelkkää mutua :)

Toinen tai yksi ammatti jossa ei ole vapaa päiviä, eikä työaikoja on perhehoitajat..eikä niiden puutetta korvaa kukaan..palkka on mikä on ja muuta ei tuu, vaikka tekisit viikon putkeen yötä päivää.., mutta pääasia että on ollut työtä :)

• Pirre*

P.s sääli unehtu, eli pikkuisen sääliä tii-nalle ja voimia aherrukseenne :)

• Pirre* kirjoitti:

P.s sääli unehtu, eli pikkuisen sääliä tii-nalle ja voimia aherrukseenne :)

munkin mielestä palkkatyöläiset saa kyllä ne vapaapäivänsä ja jos ne ei aina osu viikonloppuun niin ei kai se mikään katastrofi ole se on vaan asennoitumiskysymys mulla on yks ystävä nainen perheellinen joka on tehnyt tarjoilijan töitä kolmekymmentä vuotta ja tekee mielellään viikonloput ja juhlapyhät koska niistä tienaa niin paljon paremmin kun arkipäivistä eikä oo koskaan valittanu että olis raskasta tai että ei jäis perheelle aikaa asennetta tarvitaan työssä kun työssä.

• oma napa lähin

Loistava oivallus Sinulta, kun tajusit palkkatyöläisten saavan prosenttikorotuksia.

Entäs sitten, kun se veturinkuljettaja tai rekkakuski nukahtaa työnsä ääreen, uupumuksesta?

• oma napa lähin kirjoitti:

Loistava oivallus Sinulta, kun tajusit palkkatyöläisten saavan prosenttikorotuksia.

Entäs sitten, kun se veturinkuljettaja tai rekkakuski nukahtaa työnsä ääreen, uupumuksesta?

uskoisin että kyllä se uupumus tulee jostain muusta kun työnteosta eikös se niin sanota että raskas työ vaatii raskaat huvit mutta monella on senkin syynä ettei pysty pysähtyyn edes vapaalla vaan jatkaa työntekoa kotonakin sillon kun väsyy on opittava myös lepäämään ja jos ei sitä taitoa itse osaa voi hakea apua onhan lääkärit sitä varten että jos on niin uupunu ettei enää jaksa niin sieltä saa kyllä avun eikä musta se oo ollenkaan hävettävää jos ei kaikki jaksa samallalailla ton sun ekan kommentin jätän ihan omaan arvoonsa ;))))

• Pirre*
        oma napa lähin kirjoitti:

Eikös se työaikalaki koske heidänkin ammattiryhmäänsä?

• sivuheitto
        Pirre* kirjoitti:

Eikös se työaikalaki koske heidänkin ammattiryhmäänsä?

Noo, josko lukisit tuon Tiinan mainitseman artikkelin.

• Pirre*
        sivuheitto kirjoitti:

Noo, josko lukisit tuon Tiinan mainitseman artikkelin.

Niin, mitähän siinä artikkelissa kerrottiin - en viittis etsiä..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Niin, mitähän siinä artikkelissa kerrottiin - en viittis etsiä..

Jatkan, - eli tuoko se oli se ongelma, eli tuo neljä vapaapäivää 11 sat viikossa?

En löytänyt lehdistä alkuperäistä artikkelia aiheesta, joten olikohan kyse siitä ettei rautatiet raahi ottaa tarpeeksi veturinkuljettajia palkkalistoilleen vai mistä lienee kysmys..., mutta kai he saa kummiskin vapaana tehdyt ylityöt, - tai rahana..

• Järjestelykysymys, erään pikkuliikkeen omistajapariskunta pistää puodin kiinni viikoksi ja lähtee lomalle. Milloin Egyptiin, milloin Lappiin.
      Pari kertaa vuodessa tämä tapahtuu, joten ei nyt ihan huonosti voi puodilla mennä.
      Työt on tehtävä silloin kun niitä on ja minulla on just nyt, ajettava käärme pulloon, leikkisästi sanottuna. :))

• niinpä toiset ne on jaksanu tehdä kakskytviis vuotta työtä kolme vuoroo vuorokaudessa ilman vapaapäivän vapaapäivää muutamalla lyhyellä vapaalla kaikista ei oo siihen ja jotkut vielä jaksaa mokomista menetetyistä viikonloppu vapaista enemmän sullakin olis vapaata jos olisit veturinkuljettaja ;))))))

• tii-na- kirjoitti:

niinpä toiset ne on jaksanu tehdä kakskytviis vuotta työtä kolme vuoroo vuorokaudessa ilman vapaapäivän vapaapäivää muutamalla lyhyellä vapaalla kaikista ei oo siihen ja jotkut vielä jaksaa mokomista menetetyistä viikonloppu vapaista enemmän sullakin olis vapaata jos olisit veturinkuljettaja ;))))))

En mie saanut pulloon, ikävästi suuttui ja lyödä napsautti nenälle. ;(((
        Onhan minulla nyt viikon vapaita silloin tällöin ja aina tästä muutamaksi päiväksi pois pääsee, kun äkkiä lähtee.
        Ei tällä näöllä enää veturinkuljettajaksi pääsisi. =)

Kyllä vapaat on tärkeitä työssä käyville, ymmärrän sen oikein hyvin.

• Anceli kirjoitti:

En mie saanut pulloon, ikävästi suuttui ja lyödä napsautti nenälle. ;(((
        Onhan minulla nyt viikon vapaita silloin tällöin ja aina tästä muutamaksi päiväksi pois pääsee, kun äkkiä lähtee.
        Ei tällä näöllä enää veturinkuljettajaksi pääsisi. =)

Kyllä vapaat on tärkeitä työssä käyville, ymmärrän sen oikein hyvin.

en mää omista vapaista valittanutkaan mutta yleensä vaan otin esimerkin kun aina niistä työntekijöiden jaksamisesta kirjoitetaan ja yritetään niihin parannuksia mutta koskaan kukaan ei aja työnantjan asemaa paremmaksi samanlainen ihminenhän työnantajakin on se vaan yleensä unohdetaan niinkun on jo tässäkin ketjussa huomannu työnantaja mielletään just sellaiseks omaan napaan tuijottajaksi niinkun tossa yks pikkusen vihjaili sitä harvemmin ajatellaan että se työnantajan nimenomaan on hoidettava sitä yritystä sillei että se toimii ja että työntekijöille on töitä ja että niille pystytään maksamaan palkkaa.

• tii-na- kirjoitti:

en mää omista vapaista valittanutkaan mutta yleensä vaan otin esimerkin kun aina niistä työntekijöiden jaksamisesta kirjoitetaan ja yritetään niihin parannuksia mutta koskaan kukaan ei aja työnantjan asemaa paremmaksi samanlainen ihminenhän työnantajakin on se vaan yleensä unohdetaan niinkun on jo tässäkin ketjussa huomannu työnantaja mielletään just sellaiseks omaan napaan tuijottajaksi niinkun tossa yks pikkusen vihjaili sitä harvemmin ajatellaan että se työnantajan nimenomaan on hoidettava sitä yritystä sillei että se toimii ja että työntekijöille on töitä ja että niille pystytään maksamaan palkkaa.

En edes kuvitellut, että valittaisit omista vapaistasi ja työnantajan rooli on ihan erilainen kuin työntekijän.
        Vastuuta on paljon ja hommat pitää saada pyörimään ja etenkin pidettävä pyörimässä.
        Vähän samahan se on maanviljelijälläkin, itse on vastuussa tekemisistään vaikka kaikki luulee ettei täällä mitään tehdä, tukia vaan nostetaan ja laiskotellaan.
        Mutta äkkiä se näkyy ellei töitään hoida. Ei niitä kukaan toinenkaan tule tekemään.
        Meillä nyt enää mitään tuollaista ole, mutta kokemuksesta tiedän.

• Anceli kirjoitti:

En edes kuvitellut, että valittaisit omista vapaistasi ja työnantajan rooli on ihan erilainen kuin työntekijän.
        Vastuuta on paljon ja hommat pitää saada pyörimään ja etenkin pidettävä pyörimässä.
        Vähän samahan se on maanviljelijälläkin, itse on vastuussa tekemisistään vaikka kaikki luulee ettei täällä mitään tehdä, tukia vaan nostetaan ja laiskotellaan.
        Mutta äkkiä se näkyy ellei töitään hoida. Ei niitä kukaan toinenkaan tule tekemään.
        Meillä nyt enää mitään tuollaista ole, mutta kokemuksesta tiedän.

mutta nyt mun on lähdettävä sinne työmaalle ettei mee ihan laiskotteluksi koko päivä palaan illalla katsomaan onko vielä tullu kommentteja rattoisaa pilvistä kesäpäivää kaikille =)))))

• 60++++

Eikös ne "työt" muille ole tehty, jätin ne jo kuusivuotta sitten.

• lejanna

Sulle ahkeralle ainakin kuvasta päätellen ahkeroiminen on mieluista.
      Näytät nätiltä ja iloisen freesiltä, niin että.
      Lomapäiviä soisin, jos voisin, ja jos niitä itse toivoisit.
      Paljon on työssäviihtyminenkin luonteesta kiinni, ja jaksamisesta toki, terveydestä varsinkin.
      Harvasta on menestyväksi ja pitkääntoimivaksi työnantajaksi. On läheltä nähty lyhyitä yritelmiä liikaakin.
      .

• tii-na-...

mää väsähdin tossa suurinpiirtein neljävitosena en tiedä tuliko liian paljon liian äkkiä mutta sit kun sen myönsi ittelleen ja rupes tykkään ittestään vähän enemmän pääsi kuntoon ainakin sellaseen että jaksaa päivästä toiseen ihan hyvillä mielin mulla on ollu aina se että mää oon välittäny vähän liikaakin läheisistäni ja heidän jaksamisestaan jäi ite vähän paitsioon mutta ainakin tossa asiassa oon vanhemmiten viisastunu sää oot aina niin ihana kun sää kehut kaikkia mää ainakin haluan ottaa sen itselleni täysin sydämin yleensä negatiivisia ajatuksia sanotaan kärkkäästi on kiva kun joku sanoo jotain positiivistakin =)))))

• Ohitin Suonenjoen ja Jyväskylän välilla mainoskyltin, jossa luki isolla Tiinan kauppa. Tuumasin kuopukselle piipahdetaanko, ei piipahda paluu matkalla.

Ohtitimme paikan kylteissä luki siellä olevan kahvilan, kauppan ja kirpputorin, liekö ollut sinun puotisi?

Jos on piipahdan paluumatkalla ; ))

• joo oon itekkin nähny sen kyltin siellä kun käyn kuopiossa sillon tällön kokouksissa eipä ollu tän tiinan kauppa mutta jos joskus ajelet jyväskylän ja hesan väliä niin sieltä löytyy kaikki on tervetulleita kahvitellaan sisällä tai ulkona kelistä riippuen.

• Kiitos kutsusta. Kaipa liikun sielläkin sillä eikoiseni asuu Hesassa. Jo ohi ajan piipahdan. Olin jo toiveikas, että huomenissa olisi tavattu, mutta myöhemmin ; )

Muista pitää pitkiä lomia ja muistathan sinä kuten minäkin, entinen yrittäjä.

• oon oppinu pitämään lomia onneks aina kun vaan on mahdollista nähdään =))))

• tii-na- kirjoitti:

oon oppinu pitämään lomia onneks aina kun vaan on mahdollista nähdään =))))

Kuten laulussa, vanhassa, sanotaan:
        If I were a carpenter and you were a lady...
        Vaan on talttani jo tylsynyt ja sinusta tullut, ei enää kalpeaihoinen aurinkovarjon alla käyskentelijä, vaan kauniisti ruskettunut kauppiasemäntä.

Ja tuosta tulikin mieleeni... :)

Maalaiskauppiashan on kuin käänteinen maanviljelijä?
        Koko kesä menee kuten maanviljelijällä, katsellessa komeita kesämökkiläisuroita hihattomissa T-paidoissaan ja tiukoissa shortseissaan.
        Aviomiehensä sit tsiikaa mimmejä.
        Minä ainakin menisin lakaisemaan pihaa jo aamukolmelta ja jatkaisin iltamyöhään.
        Mitä työtä tuo tuonlainen on? Yhtä juhlaahan se.

Ja onhan sitä talvellakin komeita huurrepartoja?
        Noh, säälin kuitenkin vähän tuota talvisaikaa, silloin saisivat työntekijät pomoineen lennellä etelän aurinkoon, saisivat henkisestikin levätä kun ei tarvitsisi miesten eteen ponnistella yhtään. :)
        H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe