Olin vuosia yksin kolmen lapseni kanssa. Selvisin erosta ja kävimme lasten kanssa perheterapian. Arki oli kunnossa ja aloin opiskelemaan uuteen ammattiin,mistä sitten olen työllistynyt hyvin.
Törmäsin nykyiseen mieheeni yhteisellä tutullamme. Sanoin suorat sävelet ettei kiinnosta kaksilahkeiset. Asia jäi sillä kertaan. Monien mutkien kautta suostuin sitten treffeille jne. Mies oli erilainen, pehmeä ja luotettavan oloinen.
Menimme naimisiin, ostimme talon ja sitten alkoi helvetti. Nimittäin anoppi ilmoitti, että alkaa määräämään meitä. No siitäkin selvittiin poliisin avulla. Sukulainen yritti samaa ja päätyi poliisiin hoitoon. Minulle selvisi, että mieheni olikin elättänyt vanhempiaan ja sukulaisiaan ja tähän mä en suostunut. Miestä oli siis käytetty hyväksi puhuttamalla ja vetoamalla heidän perhetapoihin. Mies on supisuomalainen.Autot lähti pihasta, rahoja emme ole nähneet.
Nyt olen kurkkua myöten täynnä. Viimeisin pommi olikin, että mieheni ei jaksa tehdä töitä ja minulle jäisi yksin kaikki laskut. Mietinkin tässä, että miten tähän on tultu? Miehellä kolme sijoitusasuntoa ja niissä vuokralaiset.
Olen uudestisyntynyt uskis. Voinko kieltäytyä elättämästä miestäni, kun hän pitää omaa taloutta rinnalla? Voinko jättää mieheni, kun hänelle annettu diagnoosi, jossa mielialat menee ja tulee? Koen, että minut on huijattu tähän. En mennyt naimisiin, että saisin taas elättää miehen. Olen hyvin säilynyt ja muutenkin viksu. Miten pääsen eroon tästä kaikesta?Olen ilmoittanut etten ala mieheni hoitajaksi. En jaksa.pakko toisen käydä töissä.Vai heittäydynkö yhteiskunnan elätiksi....
Huijattuko taas?
5
139
Vastaukset
- duunari.
Avioliittolain mukaan olet elatusvelvollinen, siis joudut elättään miehesi.
Eihän miehesi nyt ihan tyhjätasku ole onhan hänellä omisuutta ja vuokratuloja.
Ja saahan hän jotain sairaspäiväraakin tiemmä. - wilma60
Avioliittoon mennessäsi olet luvannut rakastaa toista hyvinä ja huonoina päivinä joten siinä mielessä olet sitoutunut elättämään miestä ja toimimaan hänen hoitajana.
Jotenkin minusta tuntuu niin oudolta että tällaiset asiat tulee esiin vasta sitten kun ollaan jo naimisissa. Eikö taloudellisista ym. asioista puhuta jo siinä vaiheessa kun avioliittoa suunnitellaan? Ja varsinkin siinä tapauksessa kun ollaan jo toisella "kierroksella". Siinähän pitää ottaa huomioon lasten tulevaisuus ym. asiat. Avioehto on varmaan ensimmäinen joka tehdään siinä vaiheessa kun uusperhe muodostetaan ja varmaan testamenttikin on hyvä olla olemassa. Siinä vaiheessa jos minä naimisiin joskus uudemman kerran menen niin taloudelliset asiat olen selvittänyt tosi tarkasti ennen sitä. Siihen asti oma koti ja omat rahat, molemmilla. - .......
Jos miehellä on kolme sijoitusasuntoa, niin tokihan hän saa niistä pääomatuloja ainakin sen verran, että itsensä elättää. Jos ei saa, niin sitten ne asunnot menkööt myyntiin ja niistä saamilla rahoilla taas elättää. Ei se niin mene, että toinen kartuttaa omaisuuttaan toisen kustannuksella. Ei varsinkaan silloin kun on toisella lapsiakin elätettävänä. Mitenkäs teidän avioehto?
Eli ilman muuta kieltäydyt elättämästä miestä, joka on kykeneväinen elättämään itsensäkin. Hän on nähtävästi elämässään tottunut siihen, että aina joku elättää jonkun toisen ja on itse ollut se elättäjä pitkään, mutta nyt haluaakin olla elätettävä.
Mielenterveysongelmille nyt ei mitään voi ja ne pitäisi puolisonkin kestää. Niihin saa kuitenkin jonkun diagnoosin ja sairausloman tai -eläkkeen tai jotain, joten ihan tyhjätaskuksi ei tarvitse jäädä silloinkaan, vaan itsensä pystyy elättämään. - kirsikka_h
Aivan. Mies saa vuokratuloja asunnoista, joilla sitten maksaa yhden isomman asuntonsa lainaa. Mulla ei ole velvoitetta jäädä kotiin hoitamaan 40v. miestä, kun pärjää yksinkin. Sitä paitsi millä sitten laskut maksettaisiin?Mieheni on yhdessä oloaikanamme ostanut kaksi kämppää.
Hyvältä kuulostaa, mutta minä joudun maksamaan yhteisen kotimme kaikki laskut.
Jouduin pari vuotta sitten onnettomuuteen ja menetin työni. Jouduin hakemaan toimeentulotukea.Soskusta virkailija sanoi suoraan, että mieheni pyörittää omaa taloutta ja he eivät siksi anna mulle latiakaan. Mies ei maksanut laskuja tai ostanut ruokaa.
Sain sitten onneksi rahaa vetoamalla lastensuojeluun.Mieheni ei tiedä tästä.
Ikävää kun ei voi olla rehelllistä aina.Meillä on avioehto ja yhteinen kotimme on puoliksi molempien nimillä, samoin laina.
Olen todella kyllästynyt tähän kaikkeen. Jos olisin tiennyt naimisiin mennessä kaiken tämän. En olisi ikinä mennyt naimisiin.
Mieheni ei ole mielisairasdiagnoosilla. Hän on perheensä kuopus ja sukunsa lellikki. Tottunut saamaan ripsiä räpyttämällä. Toisaalta taas anoppi soittaa joka päivä ja syyllistää jos ei ole käynnyt siellä tai soittanut.
Mieheni on sairaseläkkeellä ja osa-aikatyössä. Mut on kertaalleen hakattu hänen sukulaisensa toimesta, kun en tottele heitä. Suku ei tiedä mieheni omaisuudesta, muuten olisivat aikaa sitten laittaneet lihoiksi ja myyneet pois.
Laitoin mieheni eilen seinää vasten ja sanoin etten suostu tähän enää. Säikähti. Jos ei tule muutosta, niin ei minun lasteni ole pakko tätä katella. Viimeisn pisara oli, kun hän ilmoitti muuttavansa työpaikkansa viereen. Siihen sanoin, etten kustanna hänen poikamieselämää.
Nyt olemme pattitilanteessa, koska en suostu enää tähän. Selkäni niin sanotusti katkesi.
Vieläkö joku on sitä mieltä, että minun on pakko elättää mieheni, kun hän pärjäisi omillaankin? - hytykkä
Sinuna minä kuitenkin vielä kerran eroaisin.
Ja nyt sitten pitäisi jo hiljalleen alkaa ottaa opiksi, jos Sinule on näin ennenkin käynyt.
Ehkä olet jollain tapaa liian hyväuskoinen. Mutta ei elämä näihin karikoihin lopu.
Voisitko jatkossa, eli sitten kun taas olet omillasi itseksesi, ajatella, että vaan seurustelisit jonkun miehen kanssa, pysyvästi. (Vai minkä ikäinen olet?) Eihän sitä ole pakko lyödä hynttyitä niin totaalisesti yhteen. Sinun kohdallasi eri osoitteissa asuminen voisi olla "turvallisempi" vaihtoehto.
Jos olet itsekin huomannut, että matkaasi "tarttuu" näitä loisia, niin puhuttele nyt itseäsi ja vedä johtopäätökset siitä.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743