Millainen kirkko täyttää porttokirkon titteliin oikeuttavat tunnusmerkit/merkin?
Mun suvustani suurin osa kuuluu kirkkoon ja jokainen eroaa kirkosta mikäli homoavioliittoon vihitään miespari. Asia kun kiinnostaa meitä ja olemme tietoisia suunnilleen missä kohti Raamattua mennään. Ruotsin kirkko meni luopumuksen tietä ja Suomessa on usein apinoina menty ajattelematta esimerkkiä seuraten miettimättä seurauksia viisaudella.
Piispalta tullut sellaisia lausuntoja, että olen miettinyt että tuohan puhuu kuin sanat Saatanalta saaneena. On tosiaan "käärmeet" luikertaneet kirkkoon sisälle ja sen mukaista tihutyötä siellä tekevät.
Onko homoavioliittoon vihkivä kirkko porttokirkko?
32
137
Vastaukset
- Elävässä uskossa.
Sinun ei ole myöhäistä tehdä parannusta ja luopua antikristuksen seuraamisesta ja saatanan myyräntyön tekemisestä. Paavali oli ensimmäinen antikristus, jonka oppeja sinä ja saatanaapalvova sukusi seuraatte. Vain antikristus Paavali on vaatinut rahaa Jumalan sanasta ja vain Paavali tuomitsee lähimmäisiään ja vain Paavali oli tosiallisesti kiinnostunut toisten miesten esinahasta.
Rukoile Jumalaa, että saisit armon ja Pyhä Henki tulisi sinuun ja sukuusi ja luopuisiitte antikristuksen seuraamisesta.
Siunasta sinulle vaarallisella polullasi kohti eroa Jumalasta. ryhtiä uskovaiset
14.6.2011 11:39
"Noin 54 prosenttia vastanneista (suomen ev lut kirkon papeista) olisi valmis rukoilemaan (parisuhteen rekisteröineiden puolesta) kaikissa tapauksissa."
"Jopa viidennes (papeista) ei suostuisi rukoilemaan parisuhteen rekisteröineiden puolesta missään tapauksessa."
Lähde:
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194666767331/artikkeli/kotimaa vain hieman yli puolet papeista valmiita rukoilemaan parisuhteen puolesta.html
Lisäksi 6 suomalaista pastoria ja 1 rovasti ovat keränneet listanniistä, jotka irtisavoutuvat piispojen päättämästä, vapaaehtoisesta rukoushetkestä homopareille. Alla nimilista.
Anssi Simojoki, pastori, TT, Uusikaupunki
Martti Vaahtoranta, pastori, TT, Pyhäranta
Sakari Korpinen, pastori, TL, Helsinki
Petri Hiltunen, pastori, TT, Kouvola
Heikki Jyväs, kappalainen, rovasti, Mynämäki
Juha Muukkonen, pastori, Tornio
Jaakko Lehtimäki, pastori, Huittinen
Lyhyt on lista ja määrällisesti vaatimaton.
Taitaa kirkko pappeineen pitää tulevaa homoparien kirkollista avioliittoonvihkimistä läpihuutojuttuna.- Shrink
Listasi kaipaa "päivitystä", voin kertoa.että ei ole juuri väliä, onko pulestapuhuja pappi, lukkari tai talonpoka, homoparien vihkimykselle näyttää punaista varmuudella 75% Suomalaisista.
Listastasi muutenkin puuttuu monia pappeja, joita voisin nimetä listallesi varmaan kymmeniä, ellen satoja, jotka vastustavat homoparien vihkimisestä kirkossa.
Kannttaisi lukea Raamattua enemmän, se kannattaa aina.................. Shrink kirjoitti:
Listasi kaipaa "päivitystä", voin kertoa.että ei ole juuri väliä, onko pulestapuhuja pappi, lukkari tai talonpoka, homoparien vihkimykselle näyttää punaista varmuudella 75% Suomalaisista.
Listastasi muutenkin puuttuu monia pappeja, joita voisin nimetä listallesi varmaan kymmeniä, ellen satoja, jotka vastustavat homoparien vihkimisestä kirkossa.
Kannttaisi lukea Raamattua enemmän, se kannattaa aina..................>>>Listastasi muutenkin puuttuu monia pappeja, joita voisin nimetä listallesi varmaan kymmeniä, ellen satoja, jotka vastustavat homoparien vihkimisestä kirkossa.
- Elävässä uskossa.
Kauhistus kertoo miten juutalainen yhteiskunta koki homouden. Se ei kerro Jumalan tahtoa. Paavaliin vetoaminen on samaa kuin antikristuksen seuraaminen. Roomalainen Paavali oli ensimmäinen kaikista antikristuksista.
- pertsa2010
Elävässä uskossa sanoi :
Kauhistus kertoo miten juutalainen yhteiskunta koki homouden.
18:3 Älkää tehkö, niinkuin tehdään Egyptin maassa, jossa te asuitte, älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan
...................................
sitten jatkuu :
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
Vaikuttaa siltä , kuin Herra olisi pitänyt homoutta kauhistuksena. pertsa2010 kirjoitti:
Elävässä uskossa sanoi :
Kauhistus kertoo miten juutalainen yhteiskunta koki homouden.
18:3 Älkää tehkö, niinkuin tehdään Egyptin maassa, jossa te asuitte, älkääkä tehkö, niinkuin tehdään Kanaanin maassa, johon minä teidät vien; älkää vaeltako heidän tapojensa mukaan
sitten jatkuu :
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.
Vaikuttaa siltä , kuin Herra olisi pitänyt homoutta kauhistuksena.No onneksi oli "PUHU ISRAELILAISILLE". ´Niinpä.
Muille ei ole puhuttu yhtään mitään.- pertsa2010
helsinkijokkeri kirjoitti:
No onneksi oli "PUHU ISRAELILAISILLE". ´Niinpä.
Muille ei ole puhuttu yhtään mitään.Kas - kun juuri silloin ei ollut muita paikalla!
- Culturelli.
pertsa2010 kirjoitti:
Kas - kun juuri silloin ei ollut muita paikalla!
Kyseessä on kultturisidonnainen ohje: Silloiseen aikaan sopi juuri tällaiset käskyt, siellä samassa kirjassa lukee myös mitä eläimiä saa syödä. Syötkö sinä kinkkua joulupöydässä?
Paavali taas oli kiinnostunut homoseksistä ihan omista haluistaan lähtien. - pertsa2010
Culturelli. kirjoitti:
Kyseessä on kultturisidonnainen ohje: Silloiseen aikaan sopi juuri tällaiset käskyt, siellä samassa kirjassa lukee myös mitä eläimiä saa syödä. Syötkö sinä kinkkua joulupöydässä?
Paavali taas oli kiinnostunut homoseksistä ihan omista haluistaan lähtien.3.Moos
18:1 Ja HERRA puhui Moosekselle sanoen: ..........
Ei ollut kai kyse kulttuuriluennosta?
Kas - kun juuri silloin ei ollut muita paikalla!
Oletko ihan ulalla PERTSA2010?
Koita ymmärtää, että tämä Raamatussa oleva Jumala on vain ja ainoastaan Israelin Jumala. Oli silloin toki muita kansoja, mutta heille Israelin Jumala julisti veristä sotaa. Miksi meidän pitäisi noudattaa Israelin Jumalan ohjeita, kun hän piti muita kansoja vihollisinaan? Kerro PERTSA2010 !- pertsa2010
Koita ymmärtää, että tämä Raamatussa oleva Jumala on vain ja ainoastaan Israelin Jumala. Oli silloin toki muita kansoja, mutta heille Israelin Jumala julisti veristä sotaa. Miksi meidän pitäisi noudattaa Israelin Jumalan ohjeita, kun hän piti muita kansoja vihollisinaan? Kerro PERTSA2010 !Jesaja 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
että hän on myös sinun Jumalasi helsinkijokkeri - jos haluat.Niin Pertsa, jos saisin Jumalasta tai Jeesuksesta edes jonkinkin merkin tai tiedon tai kokemuksen tai tunteen tai kuulen äänen tai ... Mutta kun en ikinä saa mitään, mikä todistaisi Jumalasta. Mutta jos saisin, niin toki heti uskoisin ja ottaisin. Mutta sellaista ei siis vaan tapahdu. Eli en ota enkä usko.
Jumalan pitäisi tulla todelliseksi, kuten Raamutussa israelilaisille: aina kuuluu ja näkyy. Mutta sinne se jäi, Raamatun lehdille. Missä olet Jumala? Ei vastausta.- pertsa2010
Niin Pertsa, jos saisin Jumalasta tai Jeesuksesta edes jonkinkin merkin tai tiedon tai kokemuksen tai tunteen tai kuulen äänen tai ... Mutta kun en ikinä saa mitään, mikä todistaisi Jumalasta. Mutta jos saisin, niin toki heti uskoisin ja ottaisin. Mutta sellaista ei siis vaan tapahdu. Eli en ota enkä usko.
Jumalan pitäisi tulla todelliseksi, kuten Raamutussa israelilaisille: aina kuuluu ja näkyy. Mutta sinne se jäi, Raamatun lehdille. Missä olet Jumala? Ei vastausta.helsinkijokkeri sanoi :
Niin Pertsa, jos saisin Jumalasta tai Jeesuksesta edes jonkinkin merkin tai tiedon tai kokemuksen tai tunteen tai kuulen äänen tai ...
Johanneksen evankeliumi:
14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." - PSARI
Koita ymmärtää, että tämä Raamatussa oleva Jumala on vain ja ainoastaan Israelin Jumala. Oli silloin toki muita kansoja, mutta heille Israelin Jumala julisti veristä sotaa. Miksi meidän pitäisi noudattaa Israelin Jumalan ohjeita, kun hän piti muita kansoja vihollisinaan? Kerro PERTSA2010 !helsinkijokkeri, olet oikeassa, että Vanhan Testamentin jumala on israelin jumala, mutta loppuun pitäisi vielä laittaa t-kirjain eli israelilaisten jumalat, sillä heitä on paljon VT:ssä. Nooakin pojanpoika perusti oman uskonnon Baalin eli Baabelin palvonnan, josta tuli pääuskonto juutalaisille elävien ihmisten uhrauksineen. Abraham oli äitinsä suvun kanssa Kuunjumala Nannan palvoja, mutta Abrahamin isä kuului tähän Nimrodin ja vaimonsa Semiramuksen perustamaan kulttiin. Semiramus oli Nimrodin äiti ja sittemmin vaimo.
Ei Uusi Testamentti ole sen parempi, sillä Apokryfiset kirjoitukset, jotka ovat Raamatusta poisjätettyjä salaisia kirjoituksia, kertovat, että Jeesus Kristuksen perustama kristittyjen lahkon jumala on Serapis eli Apis-härkä. Tähän viittaa kaikki alkukristittyjen toiminta. Isis temppeleitä on ollut myös Juudeassa.
Pertsa2010 ihannoi Raamatun on raiskauksia, aikuismurhia, lasten elävältä uhrauksia pronssipatsaiden päällä paistaen ja keittäen, väkivaltaa, pedofiliaa ym., jotka tarinat voivat jopa herkempiä kauhistuttaa, joten kysynkin, että kuka voi tällaiseen kirjaan uskoa täydestä sydämestä, joka vielä polkee naisten oikeuksia. Yksikään mies ei yksin lapsia tee ja siihen tarvitaan naista tasa-arvoisena kumppanina.
Vaakaasti Raamatun VT:iin uskova on Baalin palvoja, Tammus-kultin palvoja, Ser-Apis-palvoja (Seraphit) jne., joten hänellä on tosiaan vakaa usko.
Pedofiliaa ei pidä missään nimessä sotkea homoihin tai lesboihin, koska näiden ihmisten välillä on kypsä sukupuolisuhde toistensa kesken, eivätkä nämä ihmiset ole missään nimessä pedofilejä, eikä homous tartu.
Heteromiehet yhtyvät juuri samalla tavoin usein vaimojensa peräaukkoon, mutta silti he ovat paheksumassa mieshomoja, jos nämä osoittavat näin läheisyyttä toisilleen, joka on aivan luonnollinen keino tyydyttää omat tarpeensa ja tämän tietävät myös heteromiehet. Heteromiehet myös vaativat suuseksiä vaimoiltaan ja tekevät samaa myös vaimoilleen, joten mikä siinä sitten on sitä syntiä, jota homot eivät saisi tehdä, kun heterotkin tekevät niin, eivätkä edes tähtää lapsen tekoon, vaan sekstailevat.
Heteroille tiedoksi oheinen Mooseksen laki, joka puuttuu Suomen Raamatuista, ja jota Kristusta seuraavien uskovaisten on noudatettava kirjaimellisesti:
Mooseksen lakien mukaan Leeviksi kutsuttiin selibaatissa ollutta papiston pappia, joksi otettiin yleensä orpo poika. Toisen selibaatti-ryhmän papiston pappi oli Juuda, joka oli Daavidin tai Sadokin suvusta. He olivat selibaatissa siihen asti, kunnes oli aika jatkaa sukua. Jeesus ja hänen isänsä Joosef kuuluivat tähän ryhmään.
Daavidin ja Sadokin sukujen miehet viettivät pyhää elämää ja pitivät sukupuoliyhdyntää saastuttavana, paitsi silloin, kun he harjoittivat sitä jälkeläisten saamiseksi.
Nämä pidättäytymiset sukupuoliyhdynnöistä voitaisiin kyllä ottaa mukaan Raamattuun, jossa suositeltaisiin yhdyntää vain silloin, kun on aika tehdä perillisiä, eikä tehdä kuten nykyiset seurakuntien jäsenet eli harrastaa seksiä pitkin ja poikin kuka kenenkin kanssa.
- .........
Paavalin on turha vikistä, itsehän se suojelee lastenraiskaan pappeja ja muita kirkon pedofiili henkilökuntaa.
Luulisi että pedojen karsiminen olisi tärkeämpää kuin homojen yhteen ja bähennys laskeminen.
Kristyn kirkoissa on aina ollut pedoliifilaa ja silti se kehtaa sanoa homoutta synniksi. - Uskisss
Itse erosin juuri luterilaisesta kirkosta juuri mm. homokantojen takia. Aiemminhan kirkko asettui kannattamaan samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta toisen parin lapseen. Homokysymys ei ollut ainoa syys, vaan yleisimmin huomasin, ettei luterilainen kirkko enää pidä kiinni Raamatun sanomasta.
Olen huomannut, etten voi enää vaikuttaa luterilaiseen kirkkoon jäsenenä, joten päätin erota. Katsokaahan alkuviikon Aamulehden (olikohan maanatai vai tiistai) ensimmäisellä aukeamalla ollut dogmatiikan professori Miika Ruokosen kirjoitusta, jossa hän hienosti toteaa, että luterilaisesta kirkosta on tullut kaikkien oppien sulatusuuni ja suvaitsematon. Tällä suvaitsemattomuudella hän tarkoittaa sitä, että herätysliikkeet savustetaan nyt kirkosta ulos.- mikäs sesiinä haisee
oletko hinttari vai onko lapsesi kasvanut kieroon hinttariksi? yh-äitikö ilet vai hänen hedelmänsä? paskako täällä haisee?
- pertsa2010
Uskiss sanoi :
Tällä suvaitsemattomuudella hän tarkoittaa sitä, että herätysliikkeet savustetaan nyt kirkosta ulos.
Tuolla savustamisella he myös paljastavat todellisen karvansa,joka näyttäisi olevan viimeisenkin uskovan poistaminen vuohilaumastaan.On alkamassa kristinuskon rippeidenkin poistaminen heidän todellisuudestaan.
He johdattavat tyytyväistä nimikristittyjen laumaa pitkin laveaa , kadotukseen johtavaa polkua.
- Janne Nousiainen
JUMALAN KANTA HOMOSEKSUALISMIIN
3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne. Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa. Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne- sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi- ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä. Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.. Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Raamatunopetus on selvä ettei mies saa harjoittaa homoseksuaalista suhdetta toiseen mieheen .Tekstissä esiintyvä sana kauhistus on hebr. hbewt tovebah joka merkitsee; inhottava ja saastainen teko tai asia. Herra, Jumala säätää sanaansa ettei Jumalan kansa seuraisi tällaista kauhistuttavaa tapaa, että mies harjoittaa seksiä toisen miehen kanssa sekä myös eläimiin sekaantuminen kielletään. Tällaiset teot ovat syntiä Jumalan edessä ja jokaisen joka niitä harjoittaa on tehtävä parannus, jos haluaa pelastua ja olla Jumalan lapsi.
3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
Jumalan sanan opetus on vesiselvä suhteessa homoseksuaalisuuteen, joka on synti, josta on tehtävä parannus.
1 Kor 6:9: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
Hekumoitsijat sana on kreikaksi malakos, joka tarkoittaa pehmeää, naismaista, miehen ja pojan välistä seksisuhdetta, miestä joka antautuu luonnottomaan irstauteen, sekä miesprostituutiota.
Raamattu opettaa selkeästi, että homoseksuaaliset suhteet kaikella tavalla on syntiä. Tämä tulee todella selkeästi esille Paavalin kirjeestä korinttolaisille.
Tekstissä esiintyvä sana miehimykset on kreik. arsenokoiteen - arsenokoites = homoseksuaali. Arsenokoites tulee sanoista arrhen ja koite. Arrhen tarkoittaa miestä ja koite petiä ja sänkyä.
Jumalan sana opettaa selvästi että homoseksuaalisuus on synti jonka harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa elleivät tule uskoon ja tee parannusta synnistään eli luopuvat homoseksuaalisuudestaan. - Janne Nousiainen
Room 1:17-28: Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
Homoseksuaalisuus ja lesbous on Jumalan luomisjärjestyksen vastaista seksuaalisuuden harjoittamista, joka on syntiä Jumalan edessä. Raamatun ilmoitus homoseksuaalisuuteen on vesiselvä, se on syntiä, jonka harjoittajat eivät voi periä Jumalan valtakuntaa.
HERRA JEESUS PITI HOMOUTTA MYÖS SYNTINÄ
Usein kuulen väitteen että Jeesus ei sanonut homoutta synniksi mutta se on täysin väärä tulkinta tästä asiasta. Herra Jeesus tuomitsee homouden synniksi ja tämä tulee selkeästi esille Jumalan sanasta.
Gal 1:
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Gal 1:12 oleva sana ilmoittanut on alkutekstissä apokalypsis, joka tarkoittaa ilmestys ja paljastaa. Herra Jeesus ilmestyksen kautta opetti Paavalia ja ilmoitti mikä on Jumalan tahto sekä totuus. Paavali opetti homouden olevan synti, koska Herra Jeesus ilmoitti sen hänelle. Herra Jeesus ja apostoli Paavali rakastavat tietenkin homoja lähimmäisenrakkaudella, mutta lähimmäisenrakkaus ei tarkoita sitä, että tulee hyväksyä synti. Raamatun opetus on, että rakasta syntistä ihmistä lähimmäisenrakkaudella, mutta älä hyväksy, äläkä tue syntiä.
1 Kor 6:9: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
Tekstissä esiintyvä sana miehimykset on kreik. arsenokoiteen - arsenokoites = homoseksuaali. Jumalan sana opettaa selvästi, että homoseksuaalisuus on synti, jonka harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa elleivät tule uskoon ja tee parannusta synnistään eli luopuvat homoseksuaalisuudestaan. Näistä jakeista käy myös se selvästi ilmi, että Korintossa, jotkut olivat olleet myös homoseksuaaleja, mutta eivät olleet enää, sillä he olivat tulleet uskoon ja olivat nyt pyhitetyt Jeesuksessa Kristuksessa.
Eli homoseksuaalisesti suuntautunut henkilö kykenee muuttumaan ja hylkäämään homoseksuaalisen identiteetin. Tästä on myös todistuksena nykyään moni ex-homoseksuaali, joka on tullut uskoon ja hyljännyt homoseksuaalisuuden ja muuttunut heteroksi. Upeaa Nousiainen! Kehut Paavalia, mutta en muista Jeesuksen kohdelleen naisiakaan kuten Jeesus. Jeesus arvosti naisia, toisin kuin Paavali, joka vaikuttaa pöyhkeältä sovinisitiselta pöllöltä. Vai sai muka ohjeet Jeesukselta. Ei vaikuta uskottavalta.
Ja Paavali mainitsi ettei kirjoita Herran mielen mukaan, saatana esti pari matkaa ym ym . Ja sanoi pyhien eli hänen ja kummpanien tuomitsevan maailman, joka nyt on niin Jumalan vastaista kuin olla ja voi. Jotain todistaa Paavalista myös Room 1: 29-31, joka on silkkaa väärää todistusta lähimmäisestä.- Kalle Ankka
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011070313995686_ul.shtml
Maailman ensimmäinen rekisteröity parisuhde solmittiin lokakuussa 1989, kun suhteensa rekisteröi tanskalainen homojen oikeuksia ajanut pariskunta Axel ja Eigil Axgil- jkjkjkjk
Suomessa homoseksuaalisuudesta tuomittiin vankilaan vuoteen 1971 asti.
- Aku Donald Ankka
Miten tuo linkki liittyy käsiteltävään asiaan. Vastaus. Ei mitenkään.
Kalle Ankka on nyt kyllä aika naurettava. Haet yhteyttä homouden sallimisen ja noin 22 vuotta sen jälkeen Kööpenhaminassa tapahtuneen vesikaaoksen välille. Se on hyvin kaukaa haettua senkin vuoksi, että maailmassa on on tapahtunut huomattavasti pahempiakin katastrofeja kuin tuo.
Jos sua yrittää jotenkin ymmärtää, niin sitten Jumala on käsitellyt Tanskaa silkkihansikkain. Eli ei Tanskalle suurempaa pahaa oo seurannut homojen parisuhteiden rekisteröimisen sallimisesta. Huonoiten asiat ovat niissä maissa, joissa on ankarat lait homoja vastaan. Niillä valtioilla ei ole minkäänlaista Jumalan suojelusta. Pitäsikö ollakin hieman suvaitsevaisempi?
- judstaer
Mikähän se homoavioliittoon vihkivä kirkko on? Ei ainakaan Suomen ev.lut.
- tässä odotellessa...
moneen kertaan kuullut että ihmiset pelkäävät, että homojen vihkiminen tuhoaisi perhearvot, mutta miten? Jos kirkossa vihitään homopari, niin muuttaako se miten niitä perhearvoja??? Ja raamattuun vedoten ei voida homoja tuomita, sitä kirjaa ei mielestäni tulisi edes käyttää tuomitsemiseen. Keskustelun alussa homouteen viittaavia lainauksia, suurin osa ei edes liittynyt homouteen vaan esim. huorin tekemiseen. Homous ei ole huoraamista. Jos ihmiset olisivat oikeasti ymmärtäneet, mitä tarkoittaa toisista ihmisistä välittäminen ja rakastaminen, näitä keskusteluja ei tarvitsisi edes käydä. - On se kumma, että kirkko, päätyykin olemaan tuomitseva ja suppeakatseinen. Ja edelleenkin mietityttää, miksi se on niin tärkeä asia tälle hetero enimmistölle, että homot eivät saisi mennä naimisiin. Eihän se homopari mitenkään liity näiden heteroiden avioelämään, joten miten se niitä liikuttaa niin kovasti??? Itse uskon krisinuskon Jumalaan, ja ainakin minun Jumalani on ymmärtäväinen ja hyväksyy homoavioliiton. Aion todellakin mennä naimisiin jonain päivänä, ja ei kyllä kiinnosta mitä muut siitä sitten ajattelevat. En ole menossa heidän kanssaan naimisiin.... Ja ihan henk. koht. mielipiteenä täytyy vielä sanoa, että jo on heikot arvot ja asenne elämässä jos toisen, erilaisen ihmisen tekemiset pystyvät ne murtamaan....
- Johannes Taimitarha
"minun Jumalani on ymmärtäväinen ja hyväksyy homoavioliiton."
Missä kohtaa Raamattua Jumala kertoo hyväksyvänsä homoavioliiton?
Minä kun olen ymmärtänyt, että Raamattu Jumalan Sanana ja tahdon ilmaisevana kieltää homoilun pitäen sitä syntinä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä.
Homoseksuaalisuus on seurausta Jumalan kieltämisestä ja tottelemattomuudesta Häntä kohtaan. Kun ihminen jatkaa elämistä synnissä ja epäuskossa, Raamattu kertoo meille, että Jumala ”luovuttaa” hänet vielä kamalampaan ja paheellisempaan syntiin näyttääkseen hänelle, miten turhaa ja toivotonta on elämä erossa Jumalasta. - ....................
Kerrohan meille kohta raamatusta, jossa homous kielletään.... Oletko edes lukenut kyseistä kirjaa? Homoseksuaalisuus ei voi olla jumalan kieltämistä, sillä minä en ainakaan kiellä jumalaa... Uskonto on asia josta jokaisella on omat tulkintansa, ja minun tulkintani mukaan Jumala ei välitä homoudesta. Jos raamattua lukee sanatarkasti, ja myös toteuttaisi sitä sanatarkasti olisi maapallo hirveä paikka asua.... mutta kun lukee asiat sieltä kuvainnollisina ja pohdiskelee niitä, niin ainakin minä huomasin, että homous on yksi niistä asioista joilla ei ole mitään merkitystä mihinkään.....
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734396- 332501
- 402314
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201807Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251542- 811536
- 1481331
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145