Vaikuttaako vanhempieni tulot työmarkkinatukeen, asun kotona mutta olen jo 23-vuotias.
Vaikuttaako vanhempien tulot?
7
354
Vastaukset
- juseluis
http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608102511ML?OpenDocument
mun mielestä vaikuttaa mutta katsoppa tolta sivulta tarkemmin - beentheredonethat
Siirrät kirjat johonkin muualle, vaikka kesämökille jos porukoillas on, jonkun kaverin luo tai jopa Poste Restanteen (eli lappuun vailla vakituista asuntoa), niin ei varmasti vaikuta.
Tai sitten muutat pois kotoa ja haet myös asumistukea.- No ei noin
Työmarkkinatukeen pitää olla oikea osoite. Jos ei sellaista ole antaa on ainoa vaihtoehto sossun luukku ja hakea korvaava tuki toimeentulotukena. Itse kerron omasta kokemuksesta. Laitoin hakemukseen postilokero osoitteen ja kun ei päätöstä ruvennut kuulumaan, soitin Kelaan ja siellä sanottiin etteivät voi käsitellä hakemusta loppuun asti ilman osoitetta. Työmarkkinatuki kun on tarvehankinnaista eli siihen vaikuttaa myös mahdollisen perheen tulot ja postilokero kikkailulla se ainakin poistettu.
- kyllä vaan
Niin, kaikissa kelan tuissa on semmonen että jos olet ns. "vailla vakituista asuntoa" eli osoite poste restantessa, niin pitää antaa osoite missä majailee. Se voi olla missä vaan mutta tietysti totuudenmukainen. Mutta ei Kela sitä todellisuudessa millään tarkistamaan pysty.
Itse olin aikanaan kirjoilla posti restantessa ja kela oli tyytyväinen, kun heille oli ilmoitettu leirintäalueen osoite, jossa asuin asuntovaunussa. - hoh hoh
miksi ihmeessä asut kotona vielä tuon ikäisenä???? jessus....
- jk
kyllä vaikutaa
- pölkmj
Ilmeisesti sinulla ei ole työhistoriaa, joten vanhempien taloudessa asuminen puolittaa sinun työmarkkinatukesi.
Jos on joskus täyttänyt päivärahaan oikeuttavan työssäoloehdon, niin työmarkkinatuelle joutuessa saa pitää työmarkkinatukensa täysimääräisenä, vaikka asuisikin vanhempien taloudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064612Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293423No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491484
- 361373
- 381216
- 141112
- 1591026
- 271008
- 6944