Minulla on n. 2- vuotias leikattu uroskissa Hipsu.
Pari vuotta sitten meidän yksi narttu kissa(Mökö) teki pentuja, joista yhden kissan eli Hipsun päätin ottaa huolettavakseni.
Meillä on myös Hipsun ja Mökön lisäksi kaksi koiraa ja kaksi kissaa. Joskus oli kaksi kania. Hipsu on siis tottunut näkemään ja toimimaan kaikenlaisien tassullisten kanssa.
Suurin pohdinta onkin nyt,että olen muuttamassa nykyisen poikaystäväni kanssa yhteen ja tietenkin kissani tulee mukaan uuteen asuntoon. Mietinkin, että kuinka Hipsu pärjää kun on tottunut leikkimään muiden kissojen kanssa.
Poikaystäväni on päivät töissä ja minä itse koulussa yleensä sen 6 tuntia matkat.
Olisiko kenties kaverin hankkiminen tärkeä asia ajatellen kissani hyvinvointia vai riittäisikö minun ja poikaystäväni rapsutukset pitämään Hipsun tyytyväisenä?!
Olemme myös pohtineet, että hankimme joskus koiran. Kuinkahan kissani siihen reagoisi?
Kaikki apu on tarpeen ja otan ne avosylin vastaan! (:
Kissalle kaveri vai kuinka toimitaan?
4
94
Vastaukset
- 33+33
Kissa kaipaa kaveria. Koiriin tottuneelle kissalle se voi olla koira, kaneihin tottuneelle kani ja kissakaveria voittanutta ei ole.
Kissasi on siis tottunut eläinkavereihin joten parasta on hankkia sille sellainen. Yksin on kissan ikävä pitkät päivät olla vaikka kuinka iltaisin ihmiset rapsuttelisivat ja ulkona lenkillä käyttäisivät.- :):
Okei eli siis kissalle kaveria metsästämään. Sopivasti meillä jälleen kerran kissanpentuja olisi..
Jos sitä aluksi kokeilisi ilman kaveria ja hankkii sitten jos huomaa että kissalla tylsää! :=D
Täytyy myös samalla miettiä kuinka talous kestää..
- 2kissakaverusta
Kyllä ehdottomasti kaverin ottamista kannatan minäkin kissalle, kerta ei ole yksin viihtyvä erakko. Mieluiten ennestään tuttu kaverikissa, mutta jos ei mahdollista niin sitten ihan uusi... otettiin itse 2 kissaa vasta äskettäin, eikä voitaisi ajatellakaan enää, että olisivat toisistaan erossa, vaikka aluksi oli tarkoitus ottaa vain toinen. On niistä niin valtavasti toisilleen iloa, eikä kustannuksia tule oikein paljoa mitään sen enempää kuin jos olisi vain se yksi kissa... ovat jatkuvasti toistensa kimpussa ja toisiaan hellimässä ja nukkuvat ja tekevät kaiken yhdessä. 6-8 tunnin päivät on kyllä varmasti hyvin tylsiä yksinäiselle kissalle, ja kissa voi ahdistua ja tehdä paljon tuhoakin asunnossa, kun purkaa turhautumistaan eikä ole tekemistä. Varsinkin jos asunto on pieni, niin kissa varmaan turhautuu yksinään. Kun on kaveri, energiansa voi purkaa siihen, ja samalla voi hoitaa sosiaalisia tarpeitaankin.
Koiran ottaminen ei kai luultavasti ole hirmuinen haaste tulevaisuudessa, jos kissa on jo tottunut koiriin :)- :):
Heoo!
Aivan! Kyllä sille kaveri täytyy jostain saada.. :)
Asunto on kylläkin kaksio,mutta ei kovin suuri neliö määrältään..
Olen huomannut kissani olevan kovin riehuvaa sorttia,varsinkin iltaisin. Se voi kyllä johtua kissakavereista.. ja venytellä itseään pitkin verhoja :F
Suattaa tulla itku jos repii turhautuessaan verhot ja tapetit..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.4482906IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk1042132- 1691722
Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.981607Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten171606Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää4591258- 1471134
Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu521110Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44982- 38969