Onko koko loppuaika yhtä kituuttamista luukeiton ja näkkileivän varassa vai hulvatonta menoa vailla huolia?Kun ihminen oikaisee kinttunsa viimeisen kerran ja päästää pitkän,kylmän pierun,niin miten on pankkitilin laita:
Onko siellä sen verran katetta,että pankinjohtajakin tuo kukkasia vai onko tili tyhjänä niin kuin valtion kassa?Kenelle ne varat pitäisi muka säästää!
Omilla lapsillahan on jo siinä vaiheessa oma elämä ja oma koti jossakin päin maailmaa.Ja kyllähän kaikkien pitäisi tulla toimeen omillaan,ilman mitään harhaluuloja tulevistä perinnöistä.Ja tuskinpa perikunta on järin kiinnostunut mistään vanhasta,remonttia vaativasta kotimökistään,josta tulee vain turhia riitoja sekä taistelua omasta perintöosuudesta.
Jo viisi vuotta on pankeilla ollut asiakkailleen syötettävänä uusi ja mullistava
"Käänteislaina":Talon voi pantata pankkilainaa vasten ja sitten alkaa se uusi elämänmeno,koska tarvitsee maksaa vain korot.Itse lainan voi jättää vaikka perikunnan maksettavaksi!Ainahan pankki on ollut pienen ihmisen puolella ja ajatellut aina asiakkaan etuja...Jos talo ja lainan maksu ei kiinnosta jälkeläisiä,niin pankkihan lunastaa kohteen omakseen lainan vakuutena.
Näin alkaa loppuelämän kestävä laatuaika ja täydellinen vapaus ilman mitään taloudellisia huolia.Ja kun tuolla jossakin kaukana sitten makoilee ja imeskelee elämän nektareita pillin kautta,niin onhan se mukava muistella vähän entistä elämäänsä.Hiukan se voi edunsaajia kirpaista,kun yllättäen tuleekin postikortti kaukaa ulkomailta:
Terveiset ulapalta!Mitenkäs siellä loskaisessa ja ankean vilpoisassa kotomaassa aika kulkee?Täällä on vuodenaikaan nähden inhoittavan lämmintä ja kylmää janojuomaa menee kuin margariinitehtaan liukuhihnalla tavara.Talorahoista on vielä suurin osa juomatta,joten eihän se tilanne nyt niin kovin synkkä ole!
Ei mitään pitkäpiimäisiä kiinteistökauppoja,ei riitelyä irtaimistosta eikä mitään ongelmia mistään perinnöstä.Kouraan tulee jokaiselle aimo tukku kylmää käteistä ja sisarus-suhteet pysyvät edelleenkin lämpiminä.Ja itsellähän se vasta kivaa onkin,kun saa ennen lopullista niittaantumista varman tunteen,että jäihän se multakin jotain annettavaa lapsille.Kerrankin...
Mitä tästä elämästä jää käteen?
15
375
Vastaukset
- Heikunkeikku
Koikkelehdin eteenpäin voisin melkeen sanoa, että vailla huolen häivää.
Tällä hetkellä, muutamien kompasteluiden jälkeen (onneksi takana päin) tassuttelen siliää tietä ja tuntuu tosi mukavalta.
Olosuhteet saattavat muuttua ja sitten porhalletaan niiden eväiden mukaan, mutta etukäteen en semmosia ajattelen. Pyrin nauttimaan nykyhetkestä.
Lapset elävät jo omaa elämää, ei tarvitse niitä sillä tavalla huomioida, kuin aikanaan heidän ollessa kotona. Kaiketi mieheni kanssa osasimme antaa sopivan hyvät eväät elämän rakentamiseen, koska tällä hetkellä tuntuu, että heillä on elämä kaikin puolin kunnossa.
Täysillä elän. Nautiskelen kaikista kivoista asioista. Enkä koskaan aikaisemmin ole ollut näin kamalan itsekäs. Häjyä teköö, ku vaan ajattelen ittiäni ja omia touhuja.
Pankkitilitietoni pysyvät omana tietonani. - köyhä mut ei kipee
Onneksi ei ole noita ongelmia, kun on koko ikänsä kituuttanut pienellä palkalla ja osan aikaa työttömänä. Ainoalla perillisellä asiat paremmin kuin minulla, eikä hänellekään tarvitse mitään jättää, hän on käskenyt käyttämään vähät tuloni elämästä nauttimiseen. Hautajaisteni kulutkin tulee olemaan pienet, kun ei tule hautapaikkaakaan,eikä mitään muistotilaisuuksiakaan eikä muistolaattaa hautausmaalle, tuhkat tunturiin, vain krematorio- ja arkkumaksut, niihin varaan rahat aikanaan. Näin olen perilliseni kanssa sopinut ja muilla sukulaisilla ei ole asiaan mitään nokan koputtamista.
Mitään perintöjä en ole itsekään koskaan saanut. - lejanna
Saappaat nähdä, kuka meitinkin biljoonat aikanaan perii, perillisiä kun ei ole.
Terveyttä ei saa triljoonillakaan, joten, anti olla vaan.
Tänään kourin uutta pottua. Ihmeen hyviä olivat kotimaiset uudet perunatkin, ekaa kertaa muistissani, sitten omien.
Uutta pottua, voita ja silliä, sillä sitä elää taas vähän aikaa, ihan ihkaelävänä.
Antaa tulla huomisen huolineen, kun sen aika on.
Nyt on nyt, menneet on menneitä, jos huominen koittaa, sekin kantaa omat elämyksensä.
Arkussa on huoleton maata, uskon.
.- kednah
Mulla jää pennuille jotain 700000 euroa ja moottoripyörä, joka ei näytä kellekään kelpaavan.
Kesämökki, jossa en ole kolmeen vuoteen käynyt kuin vain kolmesti,ei lueta kuin 50000euroa, joka pois summasta, vaimon perintöä 145000euroa.
Loput kiinteistöissä ja säästöissä. - lejanna
kednah kirjoitti:
Mulla jää pennuille jotain 700000 euroa ja moottoripyörä, joka ei näytä kellekään kelpaavan.
Kesämökki, jossa en ole kolmeen vuoteen käynyt kuin vain kolmesti,ei lueta kuin 50000euroa, joka pois summasta, vaimon perintöä 145000euroa.
Loput kiinteistöissä ja säästöissä.Mammonaamme en ala luettelemaan. Luulisi sinunkin muistavan, että lapsesi ovat ainoa, mikä sinusta jäljelle jää.
Millään muulla, mitä koi syö, ja ruoste raiskaa, ei loppujen lopuksi ole väliä.
Olet siis siunattu, niin kuvittelen.
.
Vaikea sanoa, mitä jää, mutta tuskin kuitenkaan omaan käteen.
Viimemetrien taloudellinen tila riippuu paljolti siitä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Voihan olla niin, että joudun syömään kaiken omaisuuteni, ja sen jälkeen siirryn pummitulien ääreen siltojen alle. Jos hyvin käy, niin tuntemattomia eläimiä odottaa mukava perintö. Hippiäisten selviytyminen kovina pakkastalvina huolestuttaa samoin Tsernobylin kissat. Junttialueiden eläisuojelutoiminta olis kuitenkin paras kohde perinnölle. Lapsia ei ole, ja lähisukulaiset eivät perintöä ansaitse tai edes tarvitse.Älä hippiäisistä huolehdi, ne selviytyvät kovista talvista sen kannanosan avulla joka muuttaa etelämmäs ja tulee sitten keväällä takaisin tekemään pari isoa poikuetta...
yohuuhkaja kirjoitti:
Älä hippiäisistä huolehdi, ne selviytyvät kovista talvista sen kannanosan avulla joka muuttaa etelämmäs ja tulee sitten keväällä takaisin tekemään pari isoa poikuetta...
Mä olen kerran poiminut yhden hippiäisen maasta villapipoon. Se ei yrittänyt karkuun, kun oli niin viluinen. Vein sen sisälle. Kannoin sen monta kertaa ovelle, mutta sei halunnut ulos ennen kuin vasta monen tunnin päästä.
Hippiäisiä kuolee kovina talvina. Vaikka kanta säilyy, niin yksilöillä on rankaa. Mä en ole nähnyt pitkään aikaa hippiäisiä. Meillä olis aurinkoisella paikalla hyvä tuuhea pihtakuusi itsepalveluravintoloineen. Sen oksistosta löytyisi hyviä suojapaikkoja.sedna2003 kirjoitti:
Mä olen kerran poiminut yhden hippiäisen maasta villapipoon. Se ei yrittänyt karkuun, kun oli niin viluinen. Vein sen sisälle. Kannoin sen monta kertaa ovelle, mutta sei halunnut ulos ennen kuin vasta monen tunnin päästä.
Hippiäisiä kuolee kovina talvina. Vaikka kanta säilyy, niin yksilöillä on rankaa. Mä en ole nähnyt pitkään aikaa hippiäisiä. Meillä olis aurinkoisella paikalla hyvä tuuhea pihtakuusi itsepalveluravintoloineen. Sen oksistosta löytyisi hyviä suojapaikkoja.Olen aikoinani rengastanut niitä pesimäaikaan ja saanut sitten kontrolleja seuraavina kesinä samoilta paikoilta. Nyt alkaa olla ikää sen verran että koko ajan testaa metsässä vieläkö pystyy sen äänet erottamaan.
- Meriläinen
Se mikä kerran tulee se myöskin mennä joutaa.
Ei jää yhtään mitään näillä näkymin.
Vaan mistäs sitä tietää jos se lottovoitto jossain kohtaa pamahtaa.
Tai löydän Rakkaan ja rikkaan miehen.
Sitten vois olla kaikki toisin, tai sitten ei. Hulvatonta menoa varmaan nämä viimeiset kymmenen vuotta.
Sen jälkeen on mentävä sinne mihin ynseät hoitotädit tuuppivat ja vihon viimeksi krematorion luukkuun.
Rahaa jää jos jää, ei se ole enää minun eikä kunnolla perikunnankaan murhe, ei likka odota kuolemaani rahaa saadakseen eikä kai muutenkaan.Sitäkö ei koskaan tiie mitä huominen tuo tullessaan, lapset saa mitä saa ja lapsenlapset... Tässä sitä ihka normi juttuja elellään päivä kerrallansa, ei päätähuimaavia juttuja... Mitä nyt jotain yritän täs vähän pläntätä omaan päähän hiukka lisää viritelmiä.. Tiedä häntä onko silläkään mitään hyötyä? Mut jotain pitää vähän viritellä:))))
Lapsia on muistettu aina kun on rahaa ollut ja he ovat sitä tarvinneet, ei siis jää jaettavaksi. Se mitä toivon minusta jäävän on muisto välittävänä ja huolehtivana vanhempana. Niinsanotusti "käteen" ei jää mitään. Keräilen muistoja ja toivottavasti kuolen saappaat jalassa ennenkuin täytän 100 vuotta. Punaista kotelomekkoa säästän koska haluan tulla haudatuksi siinä (täytyykin tehdä selväksi).
"Aika on syntyä, aika on kuolla.
aika on istuttaa ja aika on repiä maasta,
aika on surmata ja aika parantaa,
aika on purkaa ja aika rakentaa,
aika on itkeä ja aika nauraa,
aika on valittaa ja aika tanssia,
aika on heitellä kiviä ja aika ne kerätä,
aikaon syleillä ja aika olla erossa,
aika on etsiä ja aika kadottaa,
aika on säilyttää ja aika viskata menemään,
aika repiä rikki ja aika ommella yhteen,
aika olla vaiti ja aika puhua,
aika on rakastaa ja aika vihata,
aika on sodalla ja aikansa rauhalla."
Paulo Cohelhon kirjasta Yksitoista minuuttia.- Meriläinen
Tuo kirja oli siitä mielenkiintoinen että kun olin lukenut sen. menin bussipysäkille, tietysti bussia odottamaan. Pysähtyi viereeni auto, vieras mies kysyi mihin olen menossa.
Sanoin, odotan bussia, kiitos vaan.
Itsekseni ajattelin olinko saanut kirjan päähenkilöstä jotain itseeni niin että minua pidettiin "yleisenä naisena".
:))
Enpä usko. Olet varmaan "sen näköinen" persoona jolle on helppo tulla juttelemaan. Minulle on käynyt monesti samoin:))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793