Seurankipeä kissa

6 vuotias poikakissa, leikattu, on alkanut olemaan todella seurankipeä. "Juttelee" paljon ja on laihtunut noin kaksi kiloa puolessa vuodessa. Nykyään painaa noin 3,5 kg. Mielestäni syö normaalisti ja käy laatikolla normaalisti. Haluaa koko ajan olla kainalossa tms. Syliin ei anna ottaa, ei ole koskaan antanut, on löytökissa.

Lääkäriin otan kyllä yhteyttä asian tiimoilta, mutta sinne kisua ei saa, sitä ei saa koppaan.

Madotus on hoidettu.

Yksi kissoistamme oli omissa oloissaan kun oli kipeä, joten mihin tämä seurankipeys voisi sitten viitata?

Kenelläkään mitään ideoita?

5

3677

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksiveteraania

Jotkut kissat hakeutuu ihmisen lähelle, jos tuntevat tarvitsevansa apua tai on muuten paha olla... toiset taas vetäytyy piiloon kuten useimmat kai tekee. Nöin meidän kissa aina tekee, yleensä on omissa oloissaan, mutta jos on vaikka kipeä punkki tms. niin hakeutuu lähelle puskeutumaan ja pyytämään apua.

Olen kyllä lukenut että kissat vanhemmiten voi tulla entistä puheliaammiksi. Mistä lie johtuu, kai ne vanhemmiten voi kaivata ihan vaan seuraakin enemmän. Tutkisin kissaa varsinkin jos ulkona saa juoksennella, että onko joku hätä, vai onko vaan keski-iän lähestyessä seuranhaluisempi. En huolestuisi vielä, varsinkaan jos vaikuttaa terveeltä ja hyvinvoivalta, syö normaalisti ja ulostaa normaalisti. Toinen kissa meillä on ollut koko ikänsä hyvin puhelias ja hellyydenkipeä kolli. Välillä tuntuu että kun jo kymmenettä ikävuotta elelee, niin ääni on vaan koventunut, huutaa enemmän kurkku suorana kun vaatii huomiota. Voi olla että kuulokin alkanut pojulla reistailla.

• Sen olen huomannut, että kissa on mustasukkainen. Kun rapsutan toista kissaa, tulee tämä poju tyyliin "ei kun rapsuta mua".
        Kissa ei kyllä vaikuta sairaalta. Soitin lääkäriin ja varattiin aika, he huolestuivat tuosta painonlaskusta. Katsotaan saanko kaverin mukaan...

• Anonyymi
        elkoi kirjoitti:

Sen olen huomannut, että kissa on mustasukkainen. Kun rapsutan toista kissaa, tulee tämä poju tyyliin "ei kun rapsuta mua".
        Kissa ei kyllä vaikuta sairaalta. Soitin lääkäriin ja varattiin aika, he huolestuivat tuosta painonlaskusta. Katsotaan saanko kaverin mukaan...

Meillä leikatut tyttö ja poika,todella seurankipeitä ja mustasukkaisia juuri tuolleen,niin pitää molempia yhtaikaa kupsuttaa rapsutella😀😀Ihania ovat.

• kaksiveteraania

Monestikin taitaa olla niin, että jos on enemmänkin kuin yksi kissa lemmikkinä, niin yksi niistä voi pomottaa ja ajattelee olevansa joku johtaja jolle kaikki huomio on kohdistettava :) Jonkunlainen arvojärjestys niillä vaikuttaa monesti olevan keskenään. On se hyvä tarkistuttaa kissan kunto lääkärillä, että on kaikki kunnossa, saat mielenrauhankin. Voihan sillä olla joku piilevä sairaus... kyllä se kissa kannattaa vaikka miten väkisin sinne lääkäriin viedä, kunnon ote vaan ja kantolaatikkoon työntämällä, jos ei ole opetettu laatikkoon itse menemään. Joskus itsekin joutunut tappelemaan kissan kanssa laatikkoon menemisestä, mutta aina se on onnistunut. Pää edellä kun puskee sinne niin menee ainakin meillä helpommin kuin jalat edellä.

• narrauskonsti

Kun on noin paljon laihtunut, kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa.

Kissat ovat erilaisia, mutta esim. mun vanha kissani alkoi huonoon kuntoon mentyään seurailla minua kotona joka paikkaan...

Tämä toimii mun kissoilla jotka myös vastustavat kantokoppaan laittamista:
      Koppa pari päivää ennen lattialle, jotta siitä tulee tuttu "huonekalu".
      Hyvissä ajoin ennen lähtöä jotain herkkua koppaan... kissaa voi pitää etukäteen vähän nälkäisenäkin.
      Kun kisu menee koppaan, ovi heti kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      51
      871
    2. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      92
      838
    3. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      716
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      3
      670
    5. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      1
      564
    6. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      56
      551
    7. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      184
      539
    8. Meinasin tukehtua juomaan :D

ihan jäätävä maha sulla 🤣🤣🤣 m-n ihmekö kun oot sinkku
      Ikävä
      61
      533
    9. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      70
      533
    10. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      24
      496
    Aihe