Minä tein sen :)

Häpimii

Ostin ekan moottoripyöräni; viragon. Aattelin vaan teidän kanssanne jakaa tämän ilon :)

-nainen 36v-

38

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fzs jammu

      Turvallisia kilometrejä ja hienoja hetkiä upean harrastuksen parissa. :)

      • Häpimii

        Kiitos... näin kahden lapsen yyhoona sitä todella on varovainen :)


    • 9
      • on mullakin virago

      • Häpimii
        on mullakin virago kirjoitti:

        Täällä olisi enemmän custom-juttuja, tuo org on lähinnä kyykky-sivusto.
        http://www.yccf.fi/fi/

        Moikka sinä!

        Kävin nyt vasta kurkkaamassa noita sivuja ja ne on just sitä mitä ite kaipaan! Sieltä löytyy siis sakkia kotinurkilta ja ainakin talven ja kevään on ollut aktiivista kokoontumista. Nyt kesällä vissiin ajelevat siellä ja tuolla. Hieno juttu, iso kiitos vinkistä. Jotenki melkeen näen itseni nahkainen kerholiivi yllä.. ;)

        Häpimii


      • ABC.llä
        Häpimii kirjoitti:

        Moikka sinä!

        Kävin nyt vasta kurkkaamassa noita sivuja ja ne on just sitä mitä ite kaipaan! Sieltä löytyy siis sakkia kotinurkilta ja ainakin talven ja kevään on ollut aktiivista kokoontumista. Nyt kesällä vissiin ajelevat siellä ja tuolla. Hieno juttu, iso kiitos vinkistä. Jotenki melkeen näen itseni nahkainen kerholiivi yllä.. ;)

        Häpimii

        Jep, rohkeasti kattelemaan ja osallistumaan, joka maanantai vakiopaikassa,
        välillä tehdään lenkki ja suunnitellaan tulevia kujeita. =)


      • Häpimii
        ABC.llä kirjoitti:

        Jep, rohkeasti kattelemaan ja osallistumaan, joka maanantai vakiopaikassa,
        välillä tehdään lenkki ja suunnitellaan tulevia kujeita. =)

        Kiitos :) Vielä inssi että saa ajaa sinne ABC:lle asti eikä vain pihateitä :) Onko jossain tietoa että mihin aikaan Turun suunnan kokoontuminen on? Noin äkkiseltään en tuolta kerhon sivuilta löytäny kuin talven ja kevään miitingit...


      • ABC.llä
        Häpimii kirjoitti:

        Kiitos :) Vielä inssi että saa ajaa sinne ABC:lle asti eikä vain pihateitä :) Onko jossain tietoa että mihin aikaan Turun suunnan kokoontuminen on? Noin äkkiseltään en tuolta kerhon sivuilta löytäny kuin talven ja kevään miitingit...

        Sama aika ja paikka, eli auranlaakson ABC 18.00 maanantaisin...
        Onnea inssiin, tai taidollahan se sujuu eikä tuurilla ;)


    • jäläs

      Sydän lämpöiset onnittelut,onneksi olkoon !!

      Mut pieni varoitus noista lieve ilmiöistä !!

      Saatat hörähtää nauruun silkasta onnesta kun toinen motoristi ajaa
      vastaan,ja morjestaa.!!
      Ja, voit yllättäen huomata että laulaa hyrräilet itekses
      siellä potan sisällä !! Onnesta !!
      Tai kun ukonilma menee siun kohdalta ohi,niin pitää
      lähtee katsomaan onko kaupunki pystyssä,ja joudut
      ukonilmaan,keskelle salamointia ja sadetta (yks hienompia
      kokemuksia )
      Ja pahin,jammu virago tuntuu tekevän vahvan riippuvuuden,
      yksi päivä ilman menee,mut toisena jo ois pakko päässä
      ajelemaan !!
      SATOI TAI PAISTOIN !!
      Terveisin minä 55v ukko ja vm88 750cc virago xv !!
      Minulla on ja tämä kesä se ensimmäinen.

    • Häpimii

      Kiitos vinkeistä. Ja erityisesti Jäläkselle kommenteista :) Mä uskon vahvasti tuohon nauruun puhtaasti ilosta, koska tuntuu että nytkin jo pelkän mp n silittäminen saa mut ihan idiootin oloiseks ku vaan hymyilyttää. Kortti on siis vielä inssia vailla enkä sillä noita kotiteitä kauemmaks voi lähteä. Täällä Turun seudulla on sikapitkät inssijonot näinä päivinä.

      Mä uskon että meille tulee tosi lämmin ja luottavainen suhde; mulla ja mun Jammulla siis. Sen löytämisessä tarvittiin samaa fiilistä mitä miesten kohtaamisessa; ei riittäny järki, vaan se tunne tarvittiin. Ny sitä on :)

    • jäläs

      Terppa häpimii.
      Ei auta järki,ei miesten eikä naisten suhteen.Mutta ei
      jammunkaan ostossa eikä ajossa.
      Kyllä voin omalta kohdaltani sanoa että kyllä alku oli
      vaikeeta,kun ruotelistakii pitää vänggätä kaiken järjen vastasesti
      "vikasuuntaan" !!
      Ja auta armias kun päätin ensimmäisen kerran mennä
      jammulla kaupunkiin (L.ranta) hyvä sylvi et jänskätti
      Nyt jo menee jotenkin jouhevammin.
      Mutta jammu (sonni poika)alussa tuntu et tuo painaa
      mielettömästi,siintä nimi.Mutta jammu on tähän
      asti ollut hyvä ja luotattava kumppani,ei ole vikuroinu
      missään tilanteessa,vissiin se tajuvaa et on vähä hömelö
      kuski satulassa !!Minkä kokone jammu sinulla on ?
      Muuta neuvvoa en osaa tällä vajaan 1000km
      kokemuksella antaa kun että hitaasti kiiruhtaen
      kokemuksia kartuttamaan.Ja ihan omalla nopeudella !!
      Ja ilolla ja riemulla eteen päin,jätä järki narikkaan
      mut säilytä semmoinen rento ,rauhallinen
      itsesuojelu vaisto.
      Hauskaa kun joku muukin on "langennut" viragoon !!
      Vähän niinkun kohtalo tovereita,vaik niinhän myö
      ollaa kaikki motoristit keskenämme.
      Annappa kuulua itsestäsi kun pääset jammun
      kanssa tositoimiin.
      Hyvää kesää sinulle !

      • Häpimii

        Mulla on 535 Virago,eli tähän varteen ihan sopiva. Pituutta kun ei ole ihan 160 senttiä siunaantunut.. mutta melkein :)

        Meillä on menossa nyt tällänen suhteen ensihuuma; käyn aina välillä autotallilla kurkkimassa Jammua ja tutkailen mitä missäkin on.. aina kun käy joku miespuolinen ni taas kartutan tietouttani kysäsemällä että mikäs tämä tässä sitten on.

        Syksyllä ostin auton; ihan itte. Yks miespuolinen kaveri sano että miettimäni Picasso on aika monimutkainen, hänen vaimonsa ei kuulemma tykkää sillä ajella ku on liikaa nappuloita sun muita. Automyyjältä sitten tiedustelin että onko se oikeesti niin monimutkainen, johon autokauppias totesi että kieltämättä se on joskus autokauppiaallekin haastellinen kun on niin paljon kaikkea sähköistä toimintaa. Mutta siinäkin päätin etten ole niin tyhmä tyttö etten yhdestä autosta selviäisi, ja kaupat tuli enkä ole sitä katunut. Olemme tulleet varsin hyvin juttuun; auto ja minä.

        Samalla lailla aattelin nyt Jammun kanssa... pikku hiljaa opitaan ni eiköhän se siitä syvene, tä meidän stoori.

        Mukavia ajokelejä sullekin. Tarjoon kahvit ku osutaan samoille tankkauspaikoille :)


      • jäläs
        Häpimii kirjoitti:

        Mulla on 535 Virago,eli tähän varteen ihan sopiva. Pituutta kun ei ole ihan 160 senttiä siunaantunut.. mutta melkein :)

        Meillä on menossa nyt tällänen suhteen ensihuuma; käyn aina välillä autotallilla kurkkimassa Jammua ja tutkailen mitä missäkin on.. aina kun käy joku miespuolinen ni taas kartutan tietouttani kysäsemällä että mikäs tämä tässä sitten on.

        Syksyllä ostin auton; ihan itte. Yks miespuolinen kaveri sano että miettimäni Picasso on aika monimutkainen, hänen vaimonsa ei kuulemma tykkää sillä ajella ku on liikaa nappuloita sun muita. Automyyjältä sitten tiedustelin että onko se oikeesti niin monimutkainen, johon autokauppias totesi että kieltämättä se on joskus autokauppiaallekin haastellinen kun on niin paljon kaikkea sähköistä toimintaa. Mutta siinäkin päätin etten ole niin tyhmä tyttö etten yhdestä autosta selviäisi, ja kaupat tuli enkä ole sitä katunut. Olemme tulleet varsin hyvin juttuun; auto ja minä.

        Samalla lailla aattelin nyt Jammun kanssa... pikku hiljaa opitaan ni eiköhän se siitä syvene, tä meidän stoori.

        Mukavia ajokelejä sullekin. Tarjoon kahvit ku osutaan samoille tankkauspaikoille :)

        Häpimiille
        Kiitos,ei sitä koskaan tiijä missä päin sitä milloinkin.
        Mie tarjoon sitte santsikupit !!
        Hyvän valinnan teit !! Miun lopulline kanta viragosta
        varmistu sillä kun isommat valitti että on ahas peli.
        Minäkin olen varsin pien 167cm ! Jammu on ihan
        kaikissa mitoissaan minulle just sopova !! Kerrankin
        joku on pienelle ihmisellekkin sopivaa !! Jippiiii, , ,
        Autoista.
        En ole koskaan kuullut,että kukaan olis ostanut auton
        kojelaudan perusteella,mut minä olen !!
        Oli auton osto ajankohtanen,ja istahdin honda civic in
        penkille ,se ufo malli ja se oli sitten siinä !!
        Tosin etsin netistä kaiken mahdollisen tiedon ennen
        sitten lopullista päätöstä.Kyllä tuonkin kanssa
        alussa oli ihmeissään kun on kaiken laista
        toimintoa ja piipitystä.Oikeestaan ainut huono puoli
        on se että se on niin ? hyvä ajettava että ei oikein
        ole mitään ajonautintoa,niinkuin vanhemmissa
        kotteroissa.Yhtenä auto vaihtoehtona minullakin
        oli Citikka !! Ranskalaiset on mukavia autoja.
        Mutta,ihmine nuo on rakentanu,niin että kyllä
        noista nippeleistä ja kaikenmaailman tietokone
        systeemeistä selvän saapi !!
        Sinä et todellakaan vaikuta yhtään tyhmälle !
        Kävin äsken pienellä ilta lenkillä ,ja taisin tehdä
        "kallistus ennätyksen" ,että pikku hiljaa se ajotaito
        kasvaa,ja rohkeus.
        Heips.


    • moikka

      mul on kans yammu 99 vm virago 535 :D
      kellää mitää tietoo paljo maksaa takarenkulan vaihto liikkeessä?
      sutii jo pahasti :D

      • .......

        Muistaakseni tuo taka gummi on liikken hinnoilla
        töineen siinä 250 eeron pieti.


    • joskun aikoja sitten

      Jokainen muistaa sen riemun päivän kun ensimmäisen moottoripyörän hankki.
      Toisilla siittä on vain jokunen tunti ja toisilla vuosikymmenet, mutta eka pyörä on aina se jolla tehtiin ensiajelun muistot.

      Siispä onnittelut, turvallisia kilometrejä ja ikimuistoisia hetkiä.

      • Häpimii

        Kiitos :)

        Mukavia ajoja sinullekin tulevaisuuteenkin!

        Häpimii


    • Gaor

      Onneksi olkoon!

      Kyllä minäkin muistan ekan pyörän, kun hankin ja sen mahtavan fiiliksen sen omistamisesta, puhumattakaan ajamisen nautinnosta ja ilosta! Tämä taphtui alkukesästä -76.

      Customeita on alla ollut neljä. Sattuneesta syystä jouduin vaihtamaan mallia, joten nyt on alla FJR.

      Kun nyt aloittelet hienoa harrastusta, niin annan saman kullanarvoisen vinkin minkä sain jo silloin -76, kun itse aloittelin:

      Muista aina että sinulla EI ole etuajo-oikeutta!

      Tuo on ollut hyvä neuvo, ja koputtaen puuta sanon että mitään onnettomuuksia ei ole sattunut.

      Toinen vinkki, jonka opin kantapään kautta on, että vilkaiset taustapeiliin usein että tiedät mitä takana tapahtuu.
      Esim. minulla on monta kertaa joku autoileva ääliö ohittanut lähes ohajustankoa hipoen, ja kun tuo tapahtuu yllättäen, tulle jarrutusjälki housuihin ennemmin kuin tiehen.

      Ei muuta kuin tervetuloa joukkoon ja turvallisia ajokilometrejä.

      • Häpimii

        Kiitos Gaor, painan nämä korvan taakse.

        Ihania ihmisiä olette kaikki siellä jossain.. voi kun olisitte live-elämässäkin jutustelemassa ja kokemuksia kertomassa. Ehkä pitää etsiä joku mpkerho tai tapahtuma ja toivoa että siellä kohtaa yhtä mukavia ihmisiä kuin te täällä.

        Onnellisia ajoja jatkoonkin sinulle :)

        Häpimii


      • custom jammu
        Häpimii kirjoitti:

        Kiitos Gaor, painan nämä korvan taakse.

        Ihania ihmisiä olette kaikki siellä jossain.. voi kun olisitte live-elämässäkin jutustelemassa ja kokemuksia kertomassa. Ehkä pitää etsiä joku mpkerho tai tapahtuma ja toivoa että siellä kohtaa yhtä mukavia ihmisiä kuin te täällä.

        Onnellisia ajoja jatkoonkin sinulle :)

        Häpimii

        Joku tuolla ehdotteli Yccf sivustoja, sieltä löytää viragolle kavereita ja muutenkin neuvoja ongelmatilanteissa keskustelupalstalla. Rohkeasti mukaan vaan, eri
        seuduilla on omat porukat että kyllä lähiseuduilta uusia tuttavuuksia saa.


      • Gaor
        Häpimii kirjoitti:

        Kiitos Gaor, painan nämä korvan taakse.

        Ihania ihmisiä olette kaikki siellä jossain.. voi kun olisitte live-elämässäkin jutustelemassa ja kokemuksia kertomassa. Ehkä pitää etsiä joku mpkerho tai tapahtuma ja toivoa että siellä kohtaa yhtä mukavia ihmisiä kuin te täällä.

        Onnellisia ajoja jatkoonkin sinulle :)

        Häpimii

        Ei siinä välttämättä mitään kerhoa tarvitse. Kun näet motoristeja bensiksellä tms. niin rohkeasti vaan jutustelemaan.
        Aina jutun juurta pyöristä ym. löytyy.


      • jäläs

        Kyllähän tämä siltä näyttää ja tuntuu että,VARO VARO JA
        VARO ,KAIKKEA MIKÄ LIIKKUU TAI ON PYSÄHTYNYT.
        VIIMESENÄ OLJEN KORTENA,TUPPI NURIN
        ALTA KARKUUN. . .
        Oon aatellu,että jos teippais tuon pleksin ala helmaan
        jonkun neonvärisen raidan , , , ,


    • jäpä 68v

      Hieno valinta! Kolme vuotta jammulla ajoa.
      - jäpä- 68v.

    • bandu 1250

      Onnea ja turvallista ajokilometrejä!

    • Häpimii

      Kiitos, kaikille yhteisesti. Ja kaikille hyviä ja muistorikkaita ajeluja.

      Tä ny on tyhmä kysymys varmaan, mutta voikohan prätkään hommata bensamittaria? Tuntuu hurjalta kun siinä ei moista ole laisinkaan... Ja onko sen laittaminen iso juttu? Siis lähinnä mietin et voiks kaverilta pyytää jeesiä vaiko pitääks viedä oikein ammattimiehelle jos sellainen ylipäätään onnistuu. Näin naisimmeisenä tuntuu pelottavalta että pitää ita muistaa miettiä kuinka paljon on ajanu ja sitten tankille.. (ei oo blondit hiukset..) , etenkin kun on uus vehje eikä viitteis kantapään kautta noitakaan opetella.

      • Karjalan Marjaana

        Hello!
        Eksyin "väärän" merkin sivuille (itsellä Suzuki LS 650 Savage) ja tunnun olevan samassa vaiheessa... :)) Eka mp-kesä menossa, kilometrejä vajaa 2000 takana!! Miekin kattelin aluks Viragoa, mutta tollanen tuli ;)

        Näin kantapään kautta oppineena, ei sitä mittaria tarvii. Rupee nykimään kun rupee menovesi olemaan vähissä, sitten vaan varatankki päälle ja seuraavalle asemalle! :D Katot vaan lukemat ylös niin tiedät, minkä verran tankillisella pääsee. Miulla kaupunkipyöritys ja lyhyen matkan ajo vähensi matkaa 200 km:stä150 km:in.

        On tää vaan niiiiiin kiva harrastus ja joka päivä oppii jotain uutta pyörästä. Sitä kun ei naispuolisena kauheesti oo tietoa näistä koneista... Uuden eturenkaan myötä sai opetella taas pyörän käyttäytymistä uusiks.

        Ei muuta kun oikein turvallisia kilometrejä ja Keep On Smiling Sis' !!


      • Häpimii
        Karjalan Marjaana kirjoitti:

        Hello!
        Eksyin "väärän" merkin sivuille (itsellä Suzuki LS 650 Savage) ja tunnun olevan samassa vaiheessa... :)) Eka mp-kesä menossa, kilometrejä vajaa 2000 takana!! Miekin kattelin aluks Viragoa, mutta tollanen tuli ;)

        Näin kantapään kautta oppineena, ei sitä mittaria tarvii. Rupee nykimään kun rupee menovesi olemaan vähissä, sitten vaan varatankki päälle ja seuraavalle asemalle! :D Katot vaan lukemat ylös niin tiedät, minkä verran tankillisella pääsee. Miulla kaupunkipyöritys ja lyhyen matkan ajo vähensi matkaa 200 km:stä150 km:in.

        On tää vaan niiiiiin kiva harrastus ja joka päivä oppii jotain uutta pyörästä. Sitä kun ei naispuolisena kauheesti oo tietoa näistä koneista... Uuden eturenkaan myötä sai opetella taas pyörän käyttäytymistä uusiks.

        Ei muuta kun oikein turvallisia kilometrejä ja Keep On Smiling Sis' !!

        Huomenia Karjalan Marjaana! Hienon vehjeen olet allesi hommannu ja hitsikän paljon ehtiny ajeleeki vielä!

        Noh.. jos sä selviit ilman tankkimittarii ni kyllä mäki sitten ... :)

        Totta se on että äkkii sen oppii, onha ne muutki oppinu. Kiva kun vastasit!

        Lämmintä kesän jatkoa sinulle täältä Turun nurkilta.


    • jäläs

      Hienoa Karjalan Marjaana !
      Onneksi olkoon !
      Mie oon tehny jammu xv.n kanssa silleen,kun
      tässä koti nurkilla pyörii et tankkaan noin
      100 mailin (n.160km) ajon jälkeen.Trippimittari
      aina nollille.Pisin matka mitä olen pääsyt yhdellä
      tankillisella oli n.240km,tosin viimeset kilometrit
      varatankilla.
      T,PunanenVirago
      PS.Ei tämä riemu ole merkistä kiinni !!

    • seraina

      Onneks olkoon, tiedän tunteesi. Hommasin Virren, elämäni ensimmäisen pyörän viime keväänä. Viime kesä meni vähän räpiköidessä, mut tää kesä on ollu mahtavaa ajella. Nautitaan täysillä. Turvallisia ajoja sinulle

      -nainen 57v-

    • jäläs

      Hyvä Seraina !!
      En voi kun hämmästellä miten paljon naisilla on
      nykyään "pokkaa", JA HYVÄ NIIN !!.
      Minusta on hienoa että meistä uusista motoristiista
      löytyy tyttöö poikaa,ukkoo akkaa,nuorta ja vanhaa.
      Minulla on ja nyt sitten tämä kesä se "ihmettely"
      kesä,että mitä sitä tuli tehtyä !!
      Minä olen itse 55v ukko !!
      Mutta kyllä on hienoo,ja kun ei pijä turhaa
      kiirettä . . . Mihinkään !!
      T.virago vm.88

    • Arttu Sakari

      Onnexi olkoon hienon pyörän johdosta. Hyvä "peruspyörä" jolla on hyvä tutustua moottoripyöräilyn saloihin. Helppo hallittava eikä liian painava. Itse kanssa muutama vuosi sitten kun aloitin pyöräilyn uudelleen, niin hankin 535 alleni. Muutama vuosi siinä tosiaan meni ja nyt siirryin xvs: sään. Turvallisia kilometrejä vaan ja muista että on vain kahdenlaisia motoristeja .... niitä jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan...

      • Häpimii

        Kiitos ja sitä samaa sinnekin.. samaa tuo autokoulun opettaja sanoi noista motoristeista... tullaan vielä kaatumaan jossain välissä. Pelottava ajatus kyllä :)

        Mutta on se vaan niin rock.. siis hypätä pyörän selkään, käynnistää, kaasuttaa ja lähtee ajoon. :)


    • fzs jammu

      "Mutta on se vaan niin rock.. siis hypätä pyörän selkään, käynnistää, kaasuttaa ja lähtee ajoon. :) "

      Niinpä, jo pelkkä ajoon lähdön hetki on mieleenpainuva, kuuntelet koneen säveliä samalla kun laitat kypärää ja hanskoja, sitten liikkeelle, kevyt kiihdytys, haistelet lämmintä kesäilmaa ja hymy täyttää kypärän :)

      Wuhuu!

    • MK

      Kappas vaan, samoin tein minä!

    • Arttu Sakari

      tatoisin tietää ,,, tuliko monta kilometriä ajettua tänä kesänä. Itsellä piirunverran yli 10 tonni

    • 1000cc

      Nostetaas tätä sen verran, että kysytään Häpimiiltä kuinkas se ensimmäinen kesä pyörän päällä sujui?

      • Arttu Sakari

        Niin kysymys oli tarkoitettu Häpimiille ja toki muutkin voivat kertoa kuinka monta ajokilometriä tuli kesän aikana ajettua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe