raaka vai paistettu naudan jauheliha kisulle, paljonko?

hömmsss

paljonko annatte kissalle jauhelihaa kerralla ja kuinka usein sitä voi tarjota? onko raaka liha parempi kuin paistettu (tai keitetty)?

4

5312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihansyöjiäkissaton

raakaa lihaa itse annetaan ainakin, sika-nautajauhelihaa, kun paistettaessa siitä häviää turhan tähden suuri osa hyvistä vitamiineista sun muista ravintoaineista. Kanakin annetaan raakana, mutta järvikalan kanssa ollaan vähän tarkempia, ettei tulisi matoja. Kanan kanssa tarkkana ettei jää luita varsinkaan kissanpennulle...

• lihansyöjiäkissaton

... ja niin vielä siitäkin, että pieni, n. hiiren kokoinen möykky lihaa kerralla tai niin paljon kun jaksaa syödä, voi antaa päivittäin vaikkapa 1 aterian päivässä oikeaa lihaa. Jotkut ruokkii pelkästään oikeilla lihoilla, silloin pitää vaan ne vitamiinit ja muut saada muualta jos ei ole ulkokissa...

• H

Tarjoa liha raakana, kypsennetyssä lihassa ei ole enää jäljellä esim. tärkeää tauriinia. Hiiren kokoinen annos (n.80 grammaa), vähän kissan koosta ja ruokahaluista riippuen! Kissalle kannattaa syöttää myös kokolihaa (ja riistaa, lintuja, kalaa), reilut lihanpalat puhdistavat samalla hampaita, lisäksi säilyvätkin paremmin kuin jauhettu liha:) Jos ruokavaliosta yli puolet on lihaa, kissa tarvitsee vitamiini- ja hivenainelisää.

• XO-VSOP

Raa´an lihan, varsinkin jauhelihan kanssa täytyy olla todella tarkka että se tarjoillaan kissalle aina tuoreena!

Mielipiteitä on monia, mutta itse annan naudanlihan raakana, sianlihan pakastuksen jälkeen ja siipikarjan ainoastaan kypsänä.

Sisäelimet esim. porsaan sydämen annan raakana.

Järvikala aina kypsennettynä ja ruodittuna, paitsi että muikkua raakana.

N. 30 vuotta olen ollut kissanomistaja ja n. 20 vuotta kasvattaja ja em. ruuat lisättynä hyvälaatuisiin märkäruokiin, hylamaitotuotteisiin ja satunnaisiin herkkuihin kuten esim. merenelävät ovat taanneet terveet ja paino-ongelmattomat kissat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      166
      2747
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1746
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      45
      1514
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1471
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      79
      1151
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe