Omia kokemuksia, sekä huonoja että hyviä. Itse olen bi ja saan kuulla siitä aina kun olen jossain tekemisissä L-ihmisen kanssa. Kyseisille ihmisille en ole mitään pahaa ikinä tehnyt... samaa ole kuullut muiltakin, siis missä vika?
Onko se se, ettei tarvitse tulla ikinä kaapista, ja voi sulautua täydellisesti ympäristään jopa onnellisena siitä. Eli kateuttako, tämä on vain oma teoriani.
Vai onko liikkellä joku k...pää bi joka särkee sydämiä pitkin suomea?
Mikä lesbojen ja bissejen välillä hiertää???
55
794
Vastaukset
- lololzzz
Ehkä tässäkin kyse on omakohtaisista kokemuksista, joten ei se että on lesbo aiheuta automaattista hiertämystä bissejen suuntaan.
Kateutta en sen usko olevan, ja mitä tulee sulatumiseen niin eiköhän suurin osa lesboistakin sulaudu eikä kanna sateenkaarilippua koko aika mukanaan.
Se mikä minua ihmetyttää että aina uudelleen ja uudelleen tehdään tästä lesbot vs bi asetelma. Ymmärtäisin sen jos pelattaisiin MM tasolla lätkää näillä joukkueilla niin voisi se ryhmähenki kasvaakkin, mutta oikeasti ajatteletko että kaikki lesbot ajattelee kuin yhdestä aivoista.
Varmaan osalla on huonoja kokemuksia bisseistä ja siitä että on se naisenkaipuu ja sitten taas vaihdetaan mieheen, tämä asia kai on se mikä saa monen lesbon miettimään kahdesti. Enkä nyt tarkoita että ei ole olemassa bisseä joka olisi onnellinen naisen kanssa koko elämänsä, mutta kun nyt taas yksi bisse ihmettelee mikä meitä vaivaa niin se mikä mutu mulla on tästä niin voisi hyvinkin olla tuosta kiinni. Ihmiset kun ovat sellaisia että kun polttavat sormensa niin epäröivät työntää käden uudelleen tuleen. - sweetieeee
Kai se on se loputon uskomus ja pelko siitä että bi valitsee loppupeleissä kuitenkin sen miehen elämänkumppanikseen. Tarviikos sitä muuten kaikille kertoa että oot bi? Vai kysytäänkö teidän porukoissa kaikilta ihan ekaksi seksuaalinen suuntautuminen ja vasta sen perusteella kukin muodostaa oman käsityksensä ihmisestä?
- tuuliviirit heiluu
ei se ole pelko, vaan enemmänkin fakta, että bi seilaa naisista miehiin ja taas takasin, ja sitten kun tulee perheen perustamisen aika niin taatusti valitsee siihen tarkotukseen miehen, Niin se vaan menee. Siihen asti on kiva leikkiä naisten kanssa.
- Dinjami
tuuliviirit heiluu kirjoitti:
ei se ole pelko, vaan enemmänkin fakta, että bi seilaa naisista miehiin ja taas takasin, ja sitten kun tulee perheen perustamisen aika niin taatusti valitsee siihen tarkotukseen miehen, Niin se vaan menee. Siihen asti on kiva leikkiä naisten kanssa.
Eikö muka lesbot seilaa naiseta naiseen, tekeekö se että toinen osapuoli on nainen lesbojen toiminnasta hyväksyttävämpää
- Häh!
Juu, anteeksi että kirjoitin vanhasta aiheesta. olen vaan tänään niin kurkkuani myöten tännä mäkätystä, että päätin juuri vältellä loppuelämäni kaikkia L-tuttujani ja siirtyä itsekki pelkästään miehiin. Jos ei muuta niin ainakin on ihana hiljaisuus.
Ei kysytä mutta kun elelee, niin kyllä se jossain vaiheessa aina tulee ilmi, kun on vähän pienet piirit täällä.
Unohtakaa koko ketju, ja nauttikaa elämästä :)- f4ck
täähän vastas sun omaan kysymykseesi
- .fruitbat.
Ihan hyvä aihe tuo on. Ei niin kulutettu kuin moni muu topicci. Ja niitä ruikutusviestejä jonkun random ihmisen perään ei jaksa ikinä lukea.
Itsestäni tuntuu näin leppiksenä, ettei ole mitään väliä, hyppääkö mahdollinen tyttöystävä jonkun miehen tai naisen tai jonkin muun sukupuolen ilmentymän matkaan. Lähinnä ilman että mistään erosta on edes puhuttu. Oli se toinen ihminen mikä tahansa, kyllä se silti pahaa tekis yhtä lailla.
Se ei haittaa jos tuore exä mennä vipeltää minkä tahansa sukupuolen kanssa kohti uusia seikkailuja, koska hän tosiaan on sitten exä, vaikka pysyisikin hyvänä kaverina/ystävänä.
Jotenka en silti käsitä joidenkin kohdalla miksi olisi parempi, että toinen pettää naisen kanssa kuin että miehen. Tai ylipäätään on huonompi asia että joku ihminen pystyy ihastumaan kumpaakin sukupuoleen. Kyllähän monet lesbotkin voivat ihastua enemmän kuin yhteen naiseen kerrallaan.
Entä panseksuaalit? onkohan siinä joillekin lepakoille jo ihan liikaa?
Nauttikaa tosiaan... siitä elämästäkin. - ...
f4ck kirjoitti:
täähän vastas sun omaan kysymykseesi
Juuri näin. Viimeistään siinä vaiheessa kun petytään niihin naisiin, niin siirrytäänkin sitten lopullisesti niihin miehiin.
Eli tässä aloittajan vastaus omaan kysymykseen todellakin. - naaeekonen
... kirjoitti:
Juuri näin. Viimeistään siinä vaiheessa kun petytään niihin naisiin, niin siirrytäänkin sitten lopullisesti niihin miehiin.
Eli tässä aloittajan vastaus omaan kysymykseen todellakin.Itse olen seurustellut useamman lesbo naisen kanssa joista muutama on jättänyt ja yhtä epäilin pleijeriksi ovatko siis kaikki lesbot jättäjiä ja pleijereitä..
- vdcvdc
Sama ilmiö kuin "tapasin kerran laiskan tummaihoisen, joten kaikki tummaihoiset ovat laiskoja". Eli "bisse jätti minut kerran ja oli sen jälkeen miehen kanssa" joten kaikki bisset ovat peniskipeitä lutkia. Ihmiset ovat joskus epärationaalisia, eivätkä ymmärrä että se yksi ihminen ei edusta kaikki joilla on joku sama ominaisuus kuin esimerkiksi biseksuaalisuus, tummaihoisuus tai punatukkaisuus.
- ...
Entäs jos ne bisset jätti vähän useamminkin kuin kerran ? Jos on tavannut montakin bisseä ja ne kaikki ovat pettäneet miehen kanssa tai jopa treffeillä heti hypänneet miehen kaulaan ? Ja loput bisset joita on tavannut ovatkin mihen kanssa naimisissa ja haluavat vain sekstailla naisen kanssa...
Kysymys ei välttämättä olekaan siitä, että on vain yhden kerran tavannut yhden ainoan bissen, vaan jos ihan oikesti on tavannut vähän enemmänkin kuin yhden...
- vdcvdc
Niin no kolme on jo melko sample size joka edustaa koko ryhmää.
- size*
Entä jos on enemmän kuin se kolme.
- naaeekonen
size* kirjoitti:
Entä jos on enemmän kuin se kolme.
Vaikka olisit nussinut sataa bi-naista ja he olisivat siirtyneet miehiin se he eivät edusta kuitenkaan kaikkia bi-sekuaaleja
- vdcvdc
naaeekonen kirjoitti:
Vaikka olisit nussinut sataa bi-naista ja he olisivat siirtyneet miehiin se he eivät edusta kuitenkaan kaikkia bi-sekuaaleja
Haha, joo naaeekonen on oikeassa ja sizella on mennyt tilastotieteen perusteet hiukan ohi.
- äyn
mä olen bi ja naimisissa naisen kanssa ja meillä on yhteinen lapsi, että ei se aina mene niin kuin tuuliviirit heiluu kirjoitti.
- duuliviiri sinne tän
no ei mikään mee aina niin kuin aina, mutta valitettavan usein bisse kuitenkin haluaa miehistä huomiota ja keimailee miesten edessä kuin heteronainen konsanaan. Vähän viinaa siihen sitten ja eihän se niin paha asia bissen mielestä ole, jos pikkusen flirttaa miehille ja vaikka käy peiton alla, eikä se lesbo kumppani siitä nyt suuttua saa ollenkaan kun kyse oli kuitenkin eri sukupuolesta ja niin kovasti vaan tekee välillä miestä mieli.
- 8++++20
Ehkä pitäisi jättää noi termit omaan arvoonsa ja keskittyä enemmän itse ihmiseen. Se ei kerro ihmisestä kovinkaan paljoa, jos sanoo olevansa biseksuaali. Miehen kanssa naimisissa olevat BI-naiset etsii jatkuvasti seksiseuraa naisista, mutta onhan niitäkin jotka haluaa sitoutua ihmiseen sukupuolesta riippumatta. Ja sitten on niitä teinityttöjä jotka pussas kaveria bileissä ja on nyt bissejä.
- seen that
On kyllä tullut nähtyä, miten miestenvihaajalesbokin siirtyy huonolla hetkellä ottamaan miehiä petiseuraks ;D Tuuliviirejä löytyy sieltäkin leiristä.
- f4ck
sehän on sama miksikä sitä itteään kutsuu mutta jos menee huonona hetkenä sänkyyn miehen kaa ja niitä on vihannu ni sehän on bisse selkeesti. nehän ne jaksaa itkee kuinka kauheita miehet on ja nainen on niin tanan hottis ja sitte ne menee miehiin kuitenki. lesbot ei mene sänkyy miesten kaa bisset menee. vaikka mä sanosin itteeni presidentiks niin en mä vois muuttaa kultarantaa kesäksi mut voisin mä kaikille sanoa että oon presidentti. joten ei se ole tuuliviireilyä vaan se ämmä ei tienny mikä on lesbo ja mikä on bisse. tyhmä se siis ainaki oli. sä oot kanssa jos kelaat ett joku on lesbo vain siksi että sanoo nii. lesbo ja bisse eroaa just tossa asiassa ja se on ihan sama mitä ihmiset tekee ja sanoo mutt puhutaan nyt täällä ees oikeilla nimillä eikä sanota tollasta paskaa "lesbo vihas miehii ja stten punkkas niiden kaa" se ämmä ei tienny mikä on ja nyt säkin näytät ihan yhtä daijulle ku sanoit tollasen asian.
- hvkfuyfkyffyukluiöhl
f4ck kirjoitti:
sehän on sama miksikä sitä itteään kutsuu mutta jos menee huonona hetkenä sänkyyn miehen kaa ja niitä on vihannu ni sehän on bisse selkeesti. nehän ne jaksaa itkee kuinka kauheita miehet on ja nainen on niin tanan hottis ja sitte ne menee miehiin kuitenki. lesbot ei mene sänkyy miesten kaa bisset menee. vaikka mä sanosin itteeni presidentiks niin en mä vois muuttaa kultarantaa kesäksi mut voisin mä kaikille sanoa että oon presidentti. joten ei se ole tuuliviireilyä vaan se ämmä ei tienny mikä on lesbo ja mikä on bisse. tyhmä se siis ainaki oli. sä oot kanssa jos kelaat ett joku on lesbo vain siksi että sanoo nii. lesbo ja bisse eroaa just tossa asiassa ja se on ihan sama mitä ihmiset tekee ja sanoo mutt puhutaan nyt täällä ees oikeilla nimillä eikä sanota tollasta paskaa "lesbo vihas miehii ja stten punkkas niiden kaa" se ämmä ei tienny mikä on ja nyt säkin näytät ihan yhtä daijulle ku sanoit tollasen asian.
hääh mitennii lesbot vihaa miehii??? en mä ainakaan, musta miehiä pitäis arvostaa enemmän. monet miehet on hienoja ja fiksuja ja mukavia ihmisiä, sen oon huomannu, ei sillä että niiden kanssa sänkyyn haluaisin.
- plääh plääh vaan
hvkfuyfkyffyukluiöhl kirjoitti:
hääh mitennii lesbot vihaa miehii??? en mä ainakaan, musta miehiä pitäis arvostaa enemmän. monet miehet on hienoja ja fiksuja ja mukavia ihmisiä, sen oon huomannu, ei sillä että niiden kanssa sänkyyn haluaisin.
ai, no mun mielestä taas miehet ovat ihan yhdentekeviä, enkä niitä olis mitenkään jalustalle nostamassa sen takia että ne ovat miehiä, aivan älytön ajatus. Yhtä lailla ämmiä on tyhmiä, enkä niitäkään kaikkia arvosta.
Tuo on niin heteronaismainen ajattelutapa, että kerran jos miehen suusta jonkun yleisinhimillisen ajatuksentapaisen saa kuulla, niin onpa siinä heti sitten hieno, fiksu ja mukava ihminen. - Tervetuloa!
No se johtuu siita etta yleensa on aina joku heteromies vonkaamassa niskaan, ja jos on heikko hetki ja panettaa niin ihmisdildon kaytoksihan se menee, ja sitten vaan vituttaa ja ahistaa jalkeenpain. Jos maailmassa olisi enemman ihania naisellisia lesboja, olisi kaikki niin paljon paremmin. Ja tama on fakta :).
- f4ck
Tervetuloa! kirjoitti:
No se johtuu siita etta yleensa on aina joku heteromies vonkaamassa niskaan, ja jos on heikko hetki ja panettaa niin ihmisdildon kaytoksihan se menee, ja sitten vaan vituttaa ja ahistaa jalkeenpain. Jos maailmassa olisi enemman ihania naisellisia lesboja, olisi kaikki niin paljon paremmin. Ja tama on fakta :).
ota vaa se äijä, sä kuulostat juuri nii heterolle että älä ees vaivaudu olemaa muuta kuin sen ihmisdildon käyttäjä, siitä vaa muksut ja sitte päiväunissas näe mitä näet.
- seen that
Tervetuloa! kirjoitti:
Toisilla lesboilla se ehkä näyttäis menevän juuri noin: tarpeeksi yksin, epätoivoisena, puutteessa, humalassa, ja/tai mitä lie, "kelpaa kuka vain" ja jälkeen päin kadutaan. Mun on henkilökohtaisesti kylläkin äärimmäisen hankala käsittää sitä, mutta jotku lesbot näyttäis toimivan niin ja en mä yksin sillä perusteella lähtis ihan heti kyseenalaistamaan sen seksuaalisuutta.
Btw itellä vonkaa aina miehet, mutta tohon en o päätyny vaikka kuinka yksin ja epätoivoinen olen ollut. Yksilöllistä tämäkin. Mieluummin hoitelen sitten itse kun otan miehen tai yhden illan jutun... - xLainax
Tervetuloa! kirjoitti:
Mä valitsisin kyllä ihan oikean dildon miehen sijaan, mutta tosta naisellisten lesbonaisten harmittavan vähäisestä määrästä oon samaa mieltä! :)
- seen that
Lainaus: "Nainen, joka kokee seksuaalista ja tunnepohjaista vetovoimaa pääasiassa tai ainoastaan naisiin, on lesbo."
Huom: pääasiassa tai ainoastaan, näin se lesbo määritellään. Joten turhaa siellä huudat. :)) Kyseiset muijat, itse sanovat kokevansa vetovoimaa pääasiassa naisiin, mikä minä olen heille kertomaan mitä he ovat.
Onko naisen kanssa maannut nainen väistämättä bi? Vaikka hän katuisi myöhemmin kännitoilailujaan? ;)
Maailma ei oikeesti oo nii mustavalkonen, että on vain kolme leiriä jossa on täysin hetskut, täysin bisset ja täysin homot.- Minä tiedän
Heh, tuo oli hauska!
Ai tuletko tänne minun puolestani lainalausein määrittelemään lesboutta... voi sinua, kun edes jaksat tuollaisesta vääntää. Ajattele joskus omilla aivoillasi, vain siten voit kehittyä. - seen that
Minä tiedän kirjoitti:
Heh, tuo oli hauska!
Ai tuletko tänne minun puolestani lainalausein määrittelemään lesboutta... voi sinua, kun edes jaksat tuollaisesta vääntää. Ajattele joskus omilla aivoillasi, vain siten voit kehittyä.Hah hah itsehän tuota ei pystynyt päätellä mitenkään, olet oikeassa en ajattele mitään itse kun otin yhden lainalauseen puheidenki tueksi :D Olen opetellut sanakirjasta mikä se sellainen lesbo on ja sitten aloin sellaiseksi.
Sinä tai kukaan muukaan ei varmaan yksin päätä sitä miten joku asia määritellään tai mikä joku toinen ihminen on seksuaaliselta suuntautumiseltaan. Suuri ihme, en minäkään sitä päätä miten joku sana määritellään, ja siksi yleinen lainaus.
Täällä oli totuuden torvia jotka tulivat kertomaan mitä joku muu on seksuaaliselta suuntautumiseltaan heidän oman henkilökohtaisen määritelmänsä mukaan. Se vasta on surkuhupaisaa.
Se mitä Paavali sanoo Pietarista, kertoo enemmän Paavalista kuin Pietarista :)
- seen that
Kannattaa muuten tutustua nykyisen seksologian, antropologian ja psykologian käsityksiin ja tutkimuksiin ihmisen seksuaalisuudesta, ennen kuin kertoo täällä oman totuutensa. Voisivat hieman valaista monille tuota bissestereotypiaakin.
"Kinsey scale" ei ole tuore, joskin varsin hyvä ja kuvaavaksi todettu kuvaus ihmisen hetero/homoseksuaalisuusen suuntautumisen "mittarina".
Nykyään ajatellaan, että seksuaalisuus on elämän varrella mukautuva ja muuttuva. Etenkin nainen olisi miestä moninaisempi seksuaalisuudeltaan. Joskaan sen ei ole pakko muuttua radikaalisti. Ehkäpä tämä selittää tätä bissekäsitystä.- Hus hus
Mua ei tippaakaan kiinnosta tutustua mihkään antropologisiin jorinoihin. Mulle riittää se mitä oma pää sanoo. Sitä vaan ihmettelen että kun bi-tyypeille on oma palsta ihan olemassa niin miksi ne täällä aina kirjottelee. Lieneekö siellä bi osiossa minkäänlaista kirjottelua. En ole siellä viittsinyt vierailla katsomassa kun ei mua sekunda laatu ole ikinä kiinnostanut.
- ensisij.ihminen
Hus hus kirjoitti:
Mua ei tippaakaan kiinnosta tutustua mihkään antropologisiin jorinoihin. Mulle riittää se mitä oma pää sanoo. Sitä vaan ihmettelen että kun bi-tyypeille on oma palsta ihan olemassa niin miksi ne täällä aina kirjottelee. Lieneekö siellä bi osiossa minkäänlaista kirjottelua. En ole siellä viittsinyt vierailla katsomassa kun ei mua sekunda laatu ole ikinä kiinnostanut.
Minua puolestaan eivät kiinnosta kaltaisesi yksinkertaiset, suorastaan tyhmät ja kapeakatseiset ihmiset. Mene ihmeessä itse keskustelemaan kaltaistesi joukkoon.
- turvalokerot <3
Hus hus kirjoitti:
Käsitit ehkä väärin mitä ajoin takaa tiedejorinoilla?
Aluksi viittasin sillä tuohon ettei ole vain kolmea ehdotonta lokeroa, jossa todellinen hetero ei edes vahingossa hairahda fantasioimaan homoseksistä ja homoilla päinvastoin. Omasta kaveripiiristä ja kokemuksista ei voi tehdä mitään yleistä lainalaisuutta, siks kannattais tutustua muuhunkin.
Eikä sua kukaan pakotakaan ottamaan bisseä jos kokemustesi perusteella tuntuu siltä.
Siihen sateenkaaren päiden väliin vain mahtuu aika paljon vaihtelua ja värejä, ei jokainen lesbokaan oo samanlainen keskenään.
Lisäksi muuten viittasin siihen, että niistä tyhmistä jorinoista käy ilmi myös se, että miehestä naiseen seilaavalla bissestereotypialla on todellakin pohjaa tietyssä määrin. On ihan luonnollista, että seksuaalisuus muuttuu, halus tai ei. Bissellä tämä muuttuminen varmaan näkyy selkeästi kun se tykkää molemmista sukupuolista.,
Siitä vain ollaan tehty sitten sellainen show ja hämminki, uskotaan jokaisen bissen väistämättä ailahtavan jatkuvasti leiristä toiseen, ihan tahallaan varmasti kiusaavat lesboja. Yksilöt unohdetaan.
Mua itseäni ärsyttää tää lesbojen ajattelutapa siinä mielessä, että itse kun satun olemaan lesbo, niin saan tuota bisselokaa niskaan jo siksi että näytän heterolta. En mäkään sitä kato hyvällä jos koko ajan venkslaa ees taas, mutta ihmiset on yksilöitä.
Mutta hetkinen.. en taidakaan olla todellinen lesbo kun en ole leikannut hiuksia lyhyeksi, kuljeta rekkaa ruutupaidassa ja hypi tytöstä tyttöön. Olen jopa joskus tanssinut miehen kanssa läheisesti...hyi. - my 5 cents
turvalokerot <3 kirjoitti:
Käsitit ehkä väärin mitä ajoin takaa tiedejorinoilla?
Aluksi viittasin sillä tuohon ettei ole vain kolmea ehdotonta lokeroa, jossa todellinen hetero ei edes vahingossa hairahda fantasioimaan homoseksistä ja homoilla päinvastoin. Omasta kaveripiiristä ja kokemuksista ei voi tehdä mitään yleistä lainalaisuutta, siks kannattais tutustua muuhunkin.
Eikä sua kukaan pakotakaan ottamaan bisseä jos kokemustesi perusteella tuntuu siltä.
Siihen sateenkaaren päiden väliin vain mahtuu aika paljon vaihtelua ja värejä, ei jokainen lesbokaan oo samanlainen keskenään.
Lisäksi muuten viittasin siihen, että niistä tyhmistä jorinoista käy ilmi myös se, että miehestä naiseen seilaavalla bissestereotypialla on todellakin pohjaa tietyssä määrin. On ihan luonnollista, että seksuaalisuus muuttuu, halus tai ei. Bissellä tämä muuttuminen varmaan näkyy selkeästi kun se tykkää molemmista sukupuolista.,
Siitä vain ollaan tehty sitten sellainen show ja hämminki, uskotaan jokaisen bissen väistämättä ailahtavan jatkuvasti leiristä toiseen, ihan tahallaan varmasti kiusaavat lesboja. Yksilöt unohdetaan.
Mua itseäni ärsyttää tää lesbojen ajattelutapa siinä mielessä, että itse kun satun olemaan lesbo, niin saan tuota bisselokaa niskaan jo siksi että näytän heterolta. En mäkään sitä kato hyvällä jos koko ajan venkslaa ees taas, mutta ihmiset on yksilöitä.
Mutta hetkinen.. en taidakaan olla todellinen lesbo kun en ole leikannut hiuksia lyhyeksi, kuljeta rekkaa ruutupaidassa ja hypi tytöstä tyttöön. Olen jopa joskus tanssinut miehen kanssa läheisesti...hyi.Minun mielestä ihmisille on aika tyypillistä pistää monet eri asiat lokeroihin. Ehkä se tuo asioihin selkeyttä ja helpompia hahmottaa. Haluamme löytää paikkamme yhteiskunnassa ja siksi monet haluavat määritellä oman ja toisten seksuaalisuuden.
Seksuaalisuuden lokeroiminen vain kolmeen, hetero-bi-homo asetelmaan ei ole mielestäni realistinen, sillä jokaiseen kolmeen tyyppiin kuuluvat vivahteet aivan kuten Kinseyn asteikossa on mainittu. Yksi Kinseyn asteikon seikoista oli juuri tuoda esille, että seksuaalisuus ei ole yksiselitteinen homma ja kenenkään ei pitäisi osoitella tai tulla osoitetuksi sormella oman seksuaalisuutensa takia. Toivottavasti yhteiskunta kehittyy sellaiseen suuntaan, missä seksuaalisella suuntautumisella ei ole merkitystä vaan ihmiset kohdataan esisijaisesti ihmisinä. Maailma olisi niin paljon parempi paikka elää jos kaikki saisivat olla sitä mitä ovat. - isojako
ensisij.ihminen kirjoitti:
Minua puolestaan eivät kiinnosta kaltaisesi yksinkertaiset, suorastaan tyhmät ja kapeakatseiset ihmiset. Mene ihmeessä itse keskustelemaan kaltaistesi joukkoon.
niin sinähän oletkin tietysti idioottibisse päätellen tekstistäsi. mene sinäkin kaltaistesi joukkoon jotka jakavat ilolla kaikille.
- ensisij.ihminen
isojako kirjoitti:
niin sinähän oletkin tietysti idioottibisse päätellen tekstistäsi. mene sinäkin kaltaistesi joukkoon jotka jakavat ilolla kaikille.
Ikävää tuottaa sinulle pettymys. Sillä ihan lesbo olen. Viimeisessä lauseessa kerrot selvästikin itsestäsi.
- aina auki
my 5 cents kirjoitti:
Minun mielestä ihmisille on aika tyypillistä pistää monet eri asiat lokeroihin. Ehkä se tuo asioihin selkeyttä ja helpompia hahmottaa. Haluamme löytää paikkamme yhteiskunnassa ja siksi monet haluavat määritellä oman ja toisten seksuaalisuuden.
Seksuaalisuuden lokeroiminen vain kolmeen, hetero-bi-homo asetelmaan ei ole mielestäni realistinen, sillä jokaiseen kolmeen tyyppiin kuuluvat vivahteet aivan kuten Kinseyn asteikossa on mainittu. Yksi Kinseyn asteikon seikoista oli juuri tuoda esille, että seksuaalisuus ei ole yksiselitteinen homma ja kenenkään ei pitäisi osoitella tai tulla osoitetuksi sormella oman seksuaalisuutensa takia. Toivottavasti yhteiskunta kehittyy sellaiseen suuntaan, missä seksuaalisella suuntautumisella ei ole merkitystä vaan ihmiset kohdataan esisijaisesti ihmisinä. Maailma olisi niin paljon parempi paikka elää jos kaikki saisivat olla sitä mitä ovat.hei bisse mitä sä täällä roikut. Eiks sua kiinnosta nää kaltaisesi jokaiselle jakavat.
- my 5 cents
aina auki kirjoitti:
hei bisse mitä sä täällä roikut. Eiks sua kiinnosta nää kaltaisesi jokaiselle jakavat.
Silloin kun on sinut oman seksuaalisuutensa kanssa niin ei ole kovin suurta tarvetta lokeroida omaa tai muiden seksuaalisuutta. Mutta koska sinulle näyttää lokeroiminen olevan tärkeää niin kerrottakoon, että kuulun lesbo-lokeroon.
- seen that
my 5 cents kirjoitti:
Minun mielestä ihmisille on aika tyypillistä pistää monet eri asiat lokeroihin. Ehkä se tuo asioihin selkeyttä ja helpompia hahmottaa. Haluamme löytää paikkamme yhteiskunnassa ja siksi monet haluavat määritellä oman ja toisten seksuaalisuuden.
Seksuaalisuuden lokeroiminen vain kolmeen, hetero-bi-homo asetelmaan ei ole mielestäni realistinen, sillä jokaiseen kolmeen tyyppiin kuuluvat vivahteet aivan kuten Kinseyn asteikossa on mainittu. Yksi Kinseyn asteikon seikoista oli juuri tuoda esille, että seksuaalisuus ei ole yksiselitteinen homma ja kenenkään ei pitäisi osoitella tai tulla osoitetuksi sormella oman seksuaalisuutensa takia. Toivottavasti yhteiskunta kehittyy sellaiseen suuntaan, missä seksuaalisella suuntautumisella ei ole merkitystä vaan ihmiset kohdataan esisijaisesti ihmisinä. Maailma olisi niin paljon parempi paikka elää jos kaikki saisivat olla sitä mitä ovat.Samaa mieltä! Ne lokerot ja stereotypiat on tyypillisiä ja joskus jopa ihan tarpeen; selkeää ja turvallista.
Mutta sitten kun ne rikkoutuvat ja joku hairahtaakin hetkeksi sen laatikon ulkopuolelle jossa kertoi olleensa, aijai, muut käyvät kertomaan mikä hän on ihmisiään..... - Deal with it .
Hus hus kirjoitti:
Ihan samaa mieltä! Mikä ihmeen tauti tuo on bi-seksuaaleilla, ihan pakkoko on kaivaa esiin tutkimuksien tutkimuksia siitä, että ihan varmasti lesbo onkin bi!
Tosiaan, tänne tunkevat aina, miksiköhän eivät kirjoittele siellä missä niin arvostamansa ja rakastamansa heteromiehet liikuskelee.
Minun henkilökohtainen bissekäsitykseni on sellainen, etten halua olla niiden kanssa läheisemmissä kanssakäymisissä, koska haluan että käsitykseni ja tuntemukseni seksuaalisuudesta on kumppanini kanssa samanlainen. Siinä on mulle hyvä lähtökohta. En voisi tuntea yhteenkuuluvuutta maisen kanssa, joka kuitenkin haluaa miehiä.
- isällinennainen
Pyörittelen silmiäni täällä näille "faktoille" bi-naisista.
Minä olen Bi, tai no, itse sanoisin panseksuaali, mikä on lähes sama, mutta ei kuitenkaan. Mutta itse asiaan.
Minä nimenomaan haluaisin perustaa perheen NAISEN kanssa. Minusta olisi ihanaa, jos naiseni tulisi raskaaksi ja synnyttäisi meille lapsen ja että minä saisin olla vähän enemmän se "isi" kuin äiti. Tämä on henkilökohtainen haaveeni, vaikka ilman lapsia voin myös elää, jos naiseni tahtoisi. Taas miehelle minä en halua synnyttää lasta tai ylipäätänsä suhteessa olla se, joka lapsen kantaa ja saa.
Mutta vaikka haluaisin parisuhteen naisen kanssa, se ei siltikään muuta minua lesboksi. Jos minä tapaan sellaisen persoonan jota rakastan, en katso mikä sukupuolielin siellä housuissa tai hameen alla on, katson sitä persoonaa.
En todellakaan aio ruveta valehtelemaan suuntaamuksestani vain saadakseni jonkun naisen rakastamaan minua ja haluamaan yhteistä tulevaisuutta kanssani. Jos nainen ei pysty hyväksymään minun seksuaalista suuntautumistani, niin miksi ihmeessä haluaisin elää hänen kanssaan?
Ymmärrän kyllä lesboja ja heidän pettymyksiään bi naisten kanssa, mutta eikö sitä pitäisi kuitenkin kaikille antaa mahdollisuus? Tai edes yrittää tutustua ennenkuin törmää binaiset nokka pystyssä.
Ja muuten, yleisemmin jutellessa alkumetreillä lesbojen kanssa, on heillä heti ensimmäiset kysymykset seksuaalisuudesta. Että en minä sitä panseksuaalisuuttani mitenkään hehkuta, mutta jos kysytään, niin vastaan suoraan.
Huoh. Mutta ehkä jonain päivänä löydän sen jonkun vierelleni......- my 5 cents
Kyllä sinä vielä jonkun kivan ihmisen löydät vierellesi. Minusta on hienoa, että olet rehellisesti sitä mitä olet. Jos se ei toiselle ihmiselle kelpaa niin se kertoo enemmän hänestä kuin sinusta.
- ei yhtä ainoaa
Joo joo, niin kauan kun kaikki on kivaa ja ihanaa niin kaikki menee kivasti ja ihanasti, mutta entä sitten kun bissellä tulee arki elämään lesbon kanssa, niin silloinhan se bisseys tuleekin vahvana esiin, ja aletaan etsimään sitä takaporttia ja alkaa kova miehen kaipuu...
Sitäpaitsi tunnen monia bi-seksuaaleja jotka ovat seurustelleet naisen kanssa, ja seuraava suhde on ollut mies, sitten taas nainen jne. kunnes lopulta päädytään siihen mieheen. Ja arvatenkin kun arki astuu siihen ''unelmasuhteeseen'' niin tullaan tänne ruikuttamaan kuinka niin kova on naisenkaipuu...
Kyllä, tuuliviiri on erittäin osuva sana. - my 5 cents
ei yhtä ainoaa kirjoitti:
Joo joo, niin kauan kun kaikki on kivaa ja ihanaa niin kaikki menee kivasti ja ihanasti, mutta entä sitten kun bissellä tulee arki elämään lesbon kanssa, niin silloinhan se bisseys tuleekin vahvana esiin, ja aletaan etsimään sitä takaporttia ja alkaa kova miehen kaipuu...
Sitäpaitsi tunnen monia bi-seksuaaleja jotka ovat seurustelleet naisen kanssa, ja seuraava suhde on ollut mies, sitten taas nainen jne. kunnes lopulta päädytään siihen mieheen. Ja arvatenkin kun arki astuu siihen ''unelmasuhteeseen'' niin tullaan tänne ruikuttamaan kuinka niin kova on naisenkaipuu...
Kyllä, tuuliviiri on erittäin osuva sana.Ihan samalla lailla kun arki astuu suhteeseen kahden lesbon välillä voi käydä niin, että toinen alkaa etsimään sitä takaporttia ja alkaa kova kaipuu uuden naisen kanssa olemiseen. Koko hommassa on enemmän kysymyksessä naisen henkisestä kypsyydestä olla suhteessa kuin seksuaalisesta suuntautumisesta.
Seurustelin bi-naisen kanssa. Lesbo kaverini tyrmäsivät suhteemme heti alkiumetreillä. Olimme kuitenkin yhdessä monta vuotta ja kun suhde loppui niin nämä samaiset lesbo kaverit heti olivat suureen ääneen toitottamassa kuinka exäni seuraavaksi lähtee miehen matkaan.....eipä lähtenyt vaan seuraava suhde oli myös naisen kanssa. Sitten oli vuorossa mies ja viimeiset 10 vuotta hän on seurustellut naisen kanssa.
Ei hänen kohdallaan ole koskaan ollut kysymyksessä miehen-naisen-kaipuu asetelmasta vaan ihmisestä. Tiedän tämän, koska olemme yhä tänä päivänä yhteydessä ja näistä asioista olemme tietenkin keskustelleet.
Tuuliviiri on osuva sana kuvaamaan sellaista ihmistä, joka ei kykene syvään parisuhteeseen vaan heti on ensimmäisten vastoinkäymisten saattelemana etsimässä sitä takaporttia ja uutta ihmistä. Ihan sama onko hän lesbo, homo, bi tai hetero. - isällinennainen
ei yhtä ainoaa kirjoitti:
Kyllä, tuuliviiri on erittäin osuva sana.Eli periaatteessa mitä tarkoitat postissasi on se, että jos nainen on bi, hän ei silloin SAA seurustella miehen kanssa, koska se tarkoittaa automaattisesti sitä että nainen ei halua oikeasti naista vaan miestä?
Milloin ymmärrät sen että Bi tarkoittaa Bi, eli voi seurustella kummankin kanssa. Se että seurustelee miehen kanssa ei tee minusta yhtään heterompaa, kuin se, että seurustelen naisen kanssa ei tee minusta yhtään lesbompaa.
Ja kyllähän tuo on kaikissa suhteissa, että alussa on kaikki ihanaa ja sitten tulee arki, ei se ole sen erilaisempaa heteroiden, bi tai lesbo/homojen välillä. Se riippuu persoonasta miten jaksaa sitten suhdetta pitää yllä, ei suinkaan siitä, mikä sinun seksuaalisuutesi on.
my 5 cents puhuu hyvin postissaan asiasta. Jotkut eivät vain ymmärrä persoonan ja seksuaalisen suuntautumisen eroa.
- 100% L
Minulla on sellainen kokemus, että lesbot ovat mustasukkaisia, kyttäävät menemisiä, järjestävät (itku)kohtauksia, uhkaavat itsemurhalla ja haluavat lukea kumppanille tulleet tekstiviestit. Tämän kaiken lisäksi he vielä yrittävät pettää jokaisen kanssa joka vain suostuu, saadakseen toisen mustasukkaiseksi. Ja jos ei tule mustasukkaiseksi alkaa kauhea itkukohtaus taas tyyliin "..sä et rakasta mua.."
Koskaan en ole pettänyt ja jokaisessa suhteessa olen ollut tosissani ja yrittänyt ymmärtää mutta em. kokemuksista tarpeeksi saaneena olen päättänyt elää yksin loppuelämäni.- my 5 cents
Minulla on vain kerran ollut tyttöystävä, joka käyttäytyi kuvaamallasi tavalla. Huvittavinta näin jälkeenpäin ajateltuna on se, että hän syytti pettämisesti ja itseasiassa hän oli se, joka minua petti. Ehkä hän ajatteli, että koska hän pettää kaikki pettää.
- 5+2
Sä taidat olla just sellanen lesbo, jonka 100%L kuvaili, ainakin helvetin fanaattinen olet bissejen suhteen.
p.s. olen lesbo - 15+10
Olet jo 2-3 lesboa arvioinu bisseksi, et taida kovin älykäs ite olla. Siksi aion helpottaa sua ettei taas tule väärin arvioitua.
- ...
my 5 cents kirjoitti:
Minulla on vain kerran ollut tyttöystävä, joka käyttäytyi kuvaamallasi tavalla. Huvittavinta näin jälkeenpäin ajateltuna on se, että hän syytti pettämisesti ja itseasiassa hän oli se, joka minua petti. Ehkä hän ajatteli, että koska hän pettää kaikki pettää.
MInua lähes kaikki naiset ovat pettäneet. Enkä itse ole kertaakaan ollut vieraissa. Että tällä tavalla.
Toi on kans kamalaa, kun kumppani yrittää keinolla millä hyvänsä saada mustasukkaiseksi. Ja jos ei saa niin: "Sä et välitä musta yhtään...". Oikeesti toi on ihan turhaa suhteessa. Jos kumppani muuttuu tuollaiseksi, niin hyvästi... - my 5 cents
... kirjoitti:
MInua lähes kaikki naiset ovat pettäneet. Enkä itse ole kertaakaan ollut vieraissa. Että tällä tavalla.
Toi on kans kamalaa, kun kumppani yrittää keinolla millä hyvänsä saada mustasukkaiseksi. Ja jos ei saa niin: "Sä et välitä musta yhtään...". Oikeesti toi on ihan turhaa suhteessa. Jos kumppani muuttuu tuollaiseksi, niin hyvästi...Mielestäni pettäminen ja se, että yrittää tehdä kumppanin mustasukkaiseksi kielii heikosta itsetunnosta, jota sitten keinolla millä hyvänsä yritetään pönkittää.
- Wanha Waris jo
Täällä on ilmeisen nuoria ja kovasti mustavalkoisia vastaajia. Itselläni on ollut elämässäni vain 2 10-vuotista suhdetta ja yksi 3 kuukauden suhde. Toinen 10-vuotisista suhteista oli bissenaiseen, joka löysi elämänsä miehen ja lähti. Yhtä hyvin hän olisi voinut löytää elämänsä naisen ja lähteä.
Toinen suhde päättyi omaan mahdottomuuteensa, syitä sen kummemmin erittelemättä.
3-kuinen suhde oli ex-heteroon, joka oli herännyt vasta 45-vuotiaana lesbouteensa (omien sanojensa mukaan). En jaksanut sitä itsesyrjintää, heteropornon katsomista enkä mielipidemaailmaa, jonka mukaan mm. miesmäisten lesbojen pitäisi pysyä kaapissa likaamasta lesbojen mainetta: hänen mielestään ainoastaan naiselliset naiset saavat tulla kaapista ulos. Myös Priden polttopulloisku oli kuulemma oikeutettu, koska me asetumme itse tarjottimelle pitäessämme perversiostamme ääntä. Meidän kuulemma kuuluu hyväksyä osamme vähemmistönä. Tämä nainen myös halusi tuoda miehiä vuoteeseen, koska kaipasi suuseksiä miesten kanssa. Naisen kanssa se ei kuulemma ole yhtä ihanaa. En ottanut riskiä tulla jätetyksi miehen takia, kun hänen identiteettinsä oli selkeästi vielä ihan rakenteilla.
Mutta, tunnen monogaameja biseksuaaleja, tunnen polyamorisia bissejä ja tunnen lepakoita, jotka ovat jotain siltä väliltä. Tunnen myös heteroita, joilla on erilaisia avioliittojärjestelyitä. Eiköhän se ole ihan yksilöstä kiinni.
Itse ajattelin löytää kivan ihmisen, joka haluaa vaivattoman suhteen, jossa kumpikin on toisen huomioiva, symppis, empaattinen ja yhdessätekemisestä tykkäävä. Siinä se tärkein. - aina vaan lesbo
Tietysti vielä se lisää ennakkoluuloja, että tuntuu, että bisset eivät osaa lukea. Minulla ehti olla muutaman kuukauden deitti-ilmoitus iskuri.net palstalla ja suomi24-treffeissä sekä deitille.fi paikassa. Suurin osa vastauksista oli bi-naisilta, jotka tahtoivat aina samaa kaavaa. Ensin naiset keskenään, mies katselee ja sitten lopulta mies saisi osallistua, mutta että suhde olisi naistenvälinen. Ja minä taas selkeästi kyllä ilmoitin hakevani seurustelukumppania *naisesta* ihan pelkästään ja ilmaisin olevani lesbo.
Sittemmin otin ilmot pois ja tapasin ihan oikeassa elämässä kivan naisen, mutta oli kyllä todella turhauttavaa saada tuollaisia vastauksia! Ja siis eri ikäisiltä bisseiltä. - FunnyAlice
Olipa ajankohtainen aihe, minulle. Minä olen tuo pahamaineinen bi-nainen, mutta toisin kuin tässäkin keskustelussa sanotaan, en loiki naisesta mieheen ja päinvastoin. Kun sen yhden löydän, oli sitten nainen tai mies, hänen kanssaan haluan viettää loppuelämän.
Vaan ei onnistu, mies jätti minut kun ei kestänyt että minulla on ollut naisia joskus kauan ennen häntä. Vaikka ei olisi mieleen tullut että parisuhteesta lähtisin toisen kanssa.
Kun rakastun, rakastun ihmiseen, en sukupuoleen, mutta ei olisi ilmeisesti pitänyt tulla kaapista. Tällä bi-kirjainyhdistelmällä taitaa saada olla loppuelämän yksin, oli sitten nainen tai mies, olettaa jo etukäteen että lentelisin kukasta kukkaan :(- BamBi 86
Sama juttu täällä. Juuri tuon oletuksen takia et mainosta omaa seksuaali-identiteettiäni kenellekään, mutta jos toinen kysyy niin suoran vastauksen saa. Kyllä sitä toivoo, että toinen tajuaisi tutustua minuun ensin ennen kuin alkaisi lyömään oletusleimojaan otsaani. Samasta syystä epäröin suuresti menoa naistenbileisiin kun moni tuntuu mieltävän bissen joko kokeilunhaluiseksi heteroksi tai kevytkenkäiseksi playeriksi. Kumpaakaan en ole.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827