Yleistä Linuxista

vaharo

Olen kuullut paljon Linux-käyttöjärjestelmästa ja ajatellut ottaa sen itselleni.

Mikä olisi minulle (ei kokemusta) paras ja yksinkertaisin vaihtoehto? Se Ubuntuko?

Onko jotain, tai onko paljonkin josta joutuu luopumaan verrattuna Windowsiin?

Miten Skype?

En pelaa paljon mutta on tärkeää, että Linux toimii ainakin veikkauksessa.

Tärkeää on tietenkin, että se pelaa vaikka minkä operaattorin yhteyksissä, kiinteällä ja nettitikulla.

14

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "zg&KqSq

Joudut luopumaan palomuurivirityksistä, virustorjuntaohjelmista, levyneheytyksestä, haittaohjelmien kyttäilystä ja rekisterin siivoamisesta. Samoin Windows-peleistä. Mutta niitähän sinulla ei ollutkaan.

Paras jakelu on se, joka on kaverilla. On apu lähellä ja opastusta alkuun. Linuxissa joitain asioita tehdään toisella tapaa kuin Windowsissa.

• kaikkea p a s k a a

Älä hyvä ihminen luovu Windowsista, älä sellaista p a s k a a ota kuin Linux! Ihan kauheaa linnunkakkaa koko linuksi.

• "zg&KqSq

Mikä ahdistaa? Kerro niin helpottaa?

• pixelipekka
        "zg&KqSq kirjoitti:

Mikä ahdistaa? Kerro niin helpottaa?

hyvä jumala liinux on luopumista ....älä missään nimessä vaihda windowsia pois! se on nimittäin tuho! linuxissa ei toimi mikään...koneet särkyy ja kaikki on sekaisin.....

• kyherönkaveri
        pixelipekka kirjoitti:

hyvä jumala liinux on luopumista ....älä missään nimessä vaihda windowsia pois! se on nimittäin tuho! linuxissa ei toimi mikään...koneet särkyy ja kaikki on sekaisin.....

kaverikin asensi uppuputun ja kerran kun aukas koneen niin hiiri liikkui ja joku tutki kotikansiota? se oli kaapattu! nyt hän on turvaton kyherö eikä uskalla aukasta konetta ollenkaan.......

• "zg&KqSq
        pixelipekka kirjoitti:

Olet oikeassa. Miljoonat Windows-haittaohjelmat lakkaavat toimimasta kun vaihtaa Linuxiin. Kuinka kukaan voi sellaista menetystä kestää?

• 22

Ja täälläkin pikselipekka = pentti touhuaa.

Linux on aatetta paremmasta tulevaisuudesta, jota olen nauttinut jo 6 vuotta. :).

• vaharo

Vastaan kuitenkin, vaikka tämä ketju meni heti alusta alkaen ihan pilalle.

Nyt olen saanut kaiken valmiiksi. Minulla on Ubuntu 11.04 eikä siinä paljon kavereita tarvinnut vaivata. Hekin ovat vasta alkajia.
        Helpolta vaikuttaa ihan kaikki.

Kaikki on hyvin ja ainakin vielä olen tyytyväinen Linuxiin. Tämähän on selvästi nopeampikin.

Ei enää asiattomia vastauksia. Kiitos.

• vaharo kirjoitti:

Vastaan kuitenkin, vaikka tämä ketju meni heti alusta alkaen ihan pilalle.

Nyt olen saanut kaiken valmiiksi. Minulla on Ubuntu 11.04 eikä siinä paljon kavereita tarvinnut vaivata. Hekin ovat vasta alkajia.
        Helpolta vaikuttaa ihan kaikki.

Kaikki on hyvin ja ainakin vielä olen tyytyväinen Linuxiin. Tämähän on selvästi nopeampikin.

Ei enää asiattomia vastauksia. Kiitos.

Valitettavasti nämä windows-fanaatikot tunkevat jo tännekin harhauttamaan, ties mistä syystä.

Aika moni käyttää ubuntun versiota 10.04 koska se on ns. pitkän tuen versio joten siihen löytäisi parhaiten neuvoja. Mutta on joukko käyttäjiä jotka haluavat tutkia aina uusinta ubuntuversiota joten eiköhän siihenkin apuja löydy tarvittaessa, eli tuohon jonka asensit. Joskus tosin saattaa mennä päivä tai useampikin ennekuin joku vastaa kuten jo huomasitkin. Yleensä kuitenkin asiallisiakin vastauksia tulee aika pian.

• vaharo
        exergy kirjoitti:

Valitettavasti nämä windows-fanaatikot tunkevat jo tännekin harhauttamaan, ties mistä syystä.

Aika moni käyttää ubuntun versiota 10.04 koska se on ns. pitkän tuen versio joten siihen löytäisi parhaiten neuvoja. Mutta on joukko käyttäjiä jotka haluavat tutkia aina uusinta ubuntuversiota joten eiköhän siihenkin apuja löydy tarvittaessa, eli tuohon jonka asensit. Joskus tosin saattaa mennä päivä tai useampikin ennekuin joku vastaa kuten jo huomasitkin. Yleensä kuitenkin asiallisiakin vastauksia tulee aika pian.

Mehän tehtiin enemmän töitä kuin sanoinkaan.
        Sillä Ubuntu 10.04 versiolla aloitettiin ja sitten vaan päivityksillä eteen päin. Mahtavasti meni.

Muuta negatiivista sanottava ei ole kuin että skype on melko demo.
        Miten korjaan sen? Ehkä teillä on jotain tietoa.

• pixelipekka
        vaharo kirjoitti:

Mehän tehtiin enemmän töitä kuin sanoinkaan.
        Sillä Ubuntu 10.04 versiolla aloitettiin ja sitten vaan päivityksillä eteen päin. Mahtavasti meni.

Muuta negatiivista sanottava ei ole kuin että skype on melko demo.
        Miten korjaan sen? Ehkä teillä on jotain tietoa.

Voi ei menit asentamaan sen häkkyrän....ja vielä ton uusimman joka on epävakaa kaikinpuolin....älä sitten tallenna koneellesi enää mitään koska joku aamu ku nouset on kaikki kadonneet liinustaivaaseen...skype se on liinusessa skypen irvikuva ja toimaton!

• puusilima-___asdgfad
        pixelipekka kirjoitti:

Voi ei menit asentamaan sen häkkyrän....ja vielä ton uusimman joka on epävakaa kaikinpuolin....älä sitten tallenna koneellesi enää mitään koska joku aamu ku nouset on kaikki kadonneet liinustaivaaseen...skype se on liinusessa skypen irvikuva ja toimaton!

mikä on tämän hihhulin motiivi kirjoitella tällaista?

oma veikkaukseni on, että kirjoittaja on kyvytön, joka ei osaa eikä kykene oppimaan linuxin käyttöä ja se sitten pelottaa niin paljon että on pakko täällä kirjoitella älyttömyyksiä.

• tee-se-itse-mies-

Moi,

Minä asensin itse ubuntu linus selaimen ja palstalaisten avustuksella sain seb varsin helposti toimintakäyttöön. Nyt tämä internet on paljon nopeampi.
      Vanhan selauslaitteiston möin naapurin pojalle.

• _Linux_

Kyllä. Linux on nopeampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe