TYÖKYVYTTÖMYYSELÄKE

kuinka vaikuttaa

Mistä sairauksista päästävät eläkkeelle?Onko muisti ongelmat päteviä jos käy lekurissa.

24

2684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kituiitanen

Voi saat.... kyllä ne voi sun muistin tutkia. Näkee kyllä huijauksen. Uusi hallitus tekee varhaiseläkkeelle menon todella hankalaksi. Tulet sen kohta näkemään.

• HULLUA KOKO TOUHU

VARMAAN EI KUKAAN KOHTA SAA ENÄÄ MITÄÄN LEIPÄNSÄ PÄÄLLE EIKÄ EDES LEIPÄÄ KUN PISTETÄÄN OMA KANSA MAKSAMAAN NOITA ISOJA RAHOJA JA KEHDATAAN VIEDÄ KIRISTÄÄ JA MIETITÄÄN MISTÄ LEIKATTAS

• eläkeläinen 112

Lääkärini sanoi näin: NYT PITÄÄ OLLA OIKEESTI PÄÄ KAINALOSSA JOS AIKOO VARHAISELÄKKEELLE PÄÄSTÄ. Siis miltei kuollut. Nyt pitää olla todellinen mestarinäyttelijä jos huijaamalla meinaa eläkkeen saada ennen eläkeikää. Onnea vaan yrittäjille.

• henkisesti kuollut

On hommattava hullun paperit kai sitten.Eks masennuksesta ruikuttamalla pääse eläkkeelle tai ainaki on päästy.Eihän täs järkeä ku ei töitä oo kohta enää kellekkään pitää olla vain tempputöissä

• ei tule mitään
        henkisesti kuollut kirjoitti:

On hommattava hullun paperit kai sitten.Eks masennuksesta ruikuttamalla pääse eläkkeelle tai ainaki on päästy.Eihän täs järkeä ku ei töitä oo kohta enää kellekkään pitää olla vain tempputöissä

Joo onnea vain yritykselle. Kunnat joutuvat koville kun hallitus vie kunnilta hirveät määrät tukea pois. Se johtaa siihen ettei eläkkeelle mennä ja astuu voimaan pitkäaikaistyöttömille pakkokoulutus ja hanttihommiin pistetään väkisin. Jos työtä ei oteta vastaan, tulee pelkkä sossu apuun. Siis minimi tulo. Ja vielä kun luet mistä hallitus karsii niin viimeinenkin oljenkorsi on mennyt. Tämän hallituksen tavoite on laittaa pitkäaikaistyöttömät koulutukseen väkisin ja työllistää pienillä palkoilla siivoamaan ympäristöä. Lahdessa tämä on jo aloitettu.

• huhuhh*

No ei kyllä pääse masennuksesta eläkkeelle. Terveisin 6 vuotta kuntoutustuella ja sairaspäivärahalla ollut masentunut. Sen jälkeen laitettiin työttömäksi, ja nyt ollaan toimeentulotuella kun ei pysty töihin. Edes sairaspäivärahaa ei myönnetä. Että se siitä "ruikutuksesta" eläkkeelle.

• ihmettelijät

Mitä järkeä siinä on sitte niin ei tarvii maksaa mitään.Eikö työmarkkinatukea saa miks toimeentulotukea?

• huhhuhh*
        ihmettelijät kirjoitti:

Mitä järkeä siinä on sitte niin ei tarvii maksaa mitään.Eikö työmarkkinatukea saa miks toimeentulotukea?

Työmarkkinatukea en saa koska en ole työvoimanpalvelukeskuksen käytettävissä, ja Kela ei tosiaan myönnä sairauspäivärahaa. Sellainen väliinputoaja olo on..

• jos vajaakuntoinen
        huhhuhh* kirjoitti:

Työmarkkinatukea en saa koska en ole työvoimanpalvelukeskuksen käytettävissä, ja Kela ei tosiaan myönnä sairauspäivärahaa. Sellainen väliinputoaja olo on..

Mikset ole työvoimatoimistossa vajaakuntoisena työnhakijana? Tälläsestä olen lukenut ja kuullut et voipi olla.Kuinka helposti palvelukeskuksen asiakas sysätään karenssille?

• huhhuhh*
        jos vajaakuntoinen kirjoitti:

Mikset ole työvoimatoimistossa vajaakuntoisena työnhakijana? Tälläsestä olen lukenut ja kuullut et voipi olla.Kuinka helposti palvelukeskuksen asiakas sysätään karenssille?

Koska EN PYSTY vastaanottamaan työtä. Kuntouttava työtoiminta epäonnistui, enkä kovin helposti lähde enää siihen kun vointi huononi. Enkä muutenkaan pidä sitä hyvänä vaihtoehtona ellei ole ihan oikeasti sen verran työkykyä että on JATKUVASTI valmis menemään työelämävalmennuksiin ja työtoimintoihin.

Jos keskeytyt työtoiminnan tai vastaavaan ilman asiallista lääkärintodistusta tulee karenssi. Ja jos kieltäydyt vastaanottamasta. Ja tosiaan itse keskeytin sairaudellisten syiden takia mutta kun ei ollut silloin lääkäriä joka olisi lääkärintodistuksen kirjoittaa tuli karenssi, kun lääkäri ei suostunut edes takautuvasti kirjoittaa sitä, eikä karenssin napsahtamisen jälkeen uutta b-todistusta sen perumiseen.

Jos on hyvä lääkäri joka lupaa auttaa jos et pysty jatkamaan ettei tule karenssia, niin silloin varmaan kannattaa kokeilla.

• w d

Minä pääsen vakavan masennuksen perusteella eläkkeelle, tosin kolmen vuoden edeltävältä ajalta hakemukset hylättiin, elin työmarkkinatuella.

• ei heti b-lausuntoa
        huhhuhh* kirjoitti:

Koska EN PYSTY vastaanottamaan työtä. Kuntouttava työtoiminta epäonnistui, enkä kovin helposti lähde enää siihen kun vointi huononi. Enkä muutenkaan pidä sitä hyvänä vaihtoehtona ellei ole ihan oikeasti sen verran työkykyä että on JATKUVASTI valmis menemään työelämävalmennuksiin ja työtoimintoihin.

Jos keskeytyt työtoiminnan tai vastaavaan ilman asiallista lääkärintodistusta tulee karenssi. Ja jos kieltäydyt vastaanottamasta. Ja tosiaan itse keskeytin sairaudellisten syiden takia mutta kun ei ollut silloin lääkäriä joka olisi lääkärintodistuksen kirjoittaa tuli karenssi, kun lääkäri ei suostunut edes takautuvasti kirjoittaa sitä, eikä karenssin napsahtamisen jälkeen uutta b-todistusta sen perumiseen.

Jos on hyvä lääkäri joka lupaa auttaa jos et pysty jatkamaan ettei tule karenssia, niin silloin varmaan kannattaa kokeilla.

En pysty minäkään enää töihin. TYökokeiluja useampi,odotan nyt sairaspäiväraha päätöstä,kunt.tuki hylättiin toissa vuonna. Olen silti työnhakijana jotta saan työmarkkinatukea. Ei sieltä silti mulle mitään töitä tulla tarjoamaan koska tietävät tilanteeni,eikä enää työkokeiluihinkaan laiteta.
        Työkokeilussa useita sairaspoissaoloja joihin oli lääkräin todistus. Kokeilun kesto oli 2kk. Toisen kuukauden alussa menin totaalisen huonoon kuntoon ja lääkäri kirjoitti työkokeilun loppuajaksi sairauslomaa. Sen jälkeen menin uudestaan vastaanotolle koska tilanteeni ei parantunut ja sain b-lausunnon.

• kahjoja

" Mistä sairauksista päästävät eläkkeelle?"

Mitä sairauksia ajattelit hankkia? Haluatko minulta reuman, nivelrikon ja hermosäryn? Minä voisin antaa ne sinulle jos haluat.

• vaikea päästä

Oli kyse siitä että eläkkeelle ei pääse vaikka ois kuinka sairas.Ei kai kukaan halua sairauksia.

• kahjoja
        vaikea päästä kirjoitti:

Oli kyse siitä että eläkkeelle ei pääse vaikka ois kuinka sairas.Ei kai kukaan halua sairauksia.

Niinpä, ja ilman sairauksia et pääse eläkkeelle. Aloittajalla on muisti ongelmia, ei ilmeisesti muuta. Mutta muisti ongelmat eivät ole syy päästä eläkkeelle, pitää olla diagnoosi mistä ne johtuvat. Sitten voi tärpätä.

• wd

Jep ,mulla on pitkäaikainen masennus ja skitsoidi persoonallisuushäiriö, olen työkyvytön. Eläkkeelle ei päästetä , mutta työmarkkinatukea saa typin lausunnolla.
      Eläkehakemuksia on ollut jo kaksi ja kummatkin hylätty : vastauksena oli , etä mene töihin joita pystyn tekemään.
      Olen kuitenkin toistaiseksi työkyvytön psykiatrin laatimalla B-lääkärintodistuksella. Ikää on 46 vuotta.

• Välitetään toisista

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevana tiedän ettei eläkkeelle pääse enää senkään vertaa helpommin, kuin aikaisemmin. Kyllä jos muisti on todella heikko, sillä täytyy päästä eläkkeelleä - eikun lääkärille ja hankkimaan todisteita sairaudestasi.

Uusi hallitus unohti eläkeläisensä ja sairaat muiden vähävaraisten rinnalla.
      Kela -etuuksista on perustettu linkki. Jos asia koskettaa sinua, tai tunnet lähelläsi jonkun jota asia koskettaa, allekirjoita ja vie tietoa linkin olemassa olosta eteenkin päin.
      Linkki: http://www.adressit.com/sairaallakin_on_oikeus_ihmisarvoiseen_elamaan

• harmin-selkä

Eläkkeelle joudutaan eikä päästä.

• Liian vaalea

Värivika on ainoa vika josta pääsee eläkkeelle.

• ei kukaan

Eläkkeelle pääsee jotku teeskentelemällä vanhoja sairauksia. Ei muka pystytä tekemään mitään...ei istumaan 4 tuntia, ei lattialta poimimaan tavaroita, ei olemaan seisaallaan paria tuntia kauempaa...selän takia. Mutta pystytään olemaan ammattimaisesti tanssiryhmässä esiintymässä...mennään lattialle, tehdään hurjia hyppyjä, tanssitaan tauotta 10-15 tuntia tanssitapahtumissa ja parinaki pnä peräkkäin, pidetään tanssiharkkoja 3-4 kertaa viikossa eikä mitään ongelmia. Tehdään kovasti raskaita puutarhatöitä, kaivetaan ja kannetaan ym. Eikä tanssiharkoista oltu ikinä pois, ei edes silloin kun ei lääkärien ym. testeissä pystytty nostamaan kättä korkealle eikä kumartumaan ym.ym... Onko huijausta vai ei? Häh?

• dsghdhjyrj

vaikea pitkäaikainen masennus, psykoottinen persoonallisuushäriö aspergerille tyypillisin oirein ynnä liuta somaattisia sairauksia.
      näillä se eläke lohkesi,alkaa kesäkuussa.

• bentsokoukku

MS taudista saa ainakin kuntoutustuen ja maanisdepressiivisyydestä. Jos vaan kiltisti syö kaikki lääkkeet ja haluaa mennä huonompaan suuntaan... hyvä kuntoutus enemminkin hidas kidutus

• p*ska suomi

Pitää varmaan laittaa esitystä peliin,mä ainakin haluan eläkkeelle,en kiusattavaks kuntouttaviin paskoihin mitkä ei edes kuntouta.Siis aivoeverenkierron häiriö takana ja teho-osasto,halvaus jne.Viimeistäkin terveyttä en anna jollkin Illuminati vapaamuurarien tienauspaikka Kontille tai muulle orjapaikalle!!Lääkkeitä en syö enkä tarvitse ja treenaan voinnin mukaan itteäni,kunto heikko,siis halvauspuolen mutta pahoin pelkään ettei eläkettä tipu.Yleinen tietohan se on että pitää kuolla että sen saisi ja isäni sitten kuolikin,sydän petti ja hyytyi työpaikalleen joten samaa ko9htaloa en itse halua.Paras tieto on se ettei sinusta kukaan muu välitä kuin sinä itse,ei valtio halua kansalaisilleen mitään hyvää vaan hyötyä jopa sairaista ihmisistä joten teet niin kuin täytyy vaikka teeskentelet sairaampaa että saat eläkkeesi

• kauhea totuus

Mutta jos esität alkoholistia-saat eläkkeen ilman muuta,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe