Onkohan mitään kikkaa saada nuori koira astumaan narttua?
Siis on ihan kokematon. Kyllä hyppää nartun päälle ja nylkyttää, mutta pippeli ei ole esillä. Jos on niin ei kyllä saa sitä oikeaan paikkaan vaikka auttaisi. :D
En kuitenkaan haluaisi keinosiementää vaan haluaisin että koira oppisi astumaan.
nuori koira ei osaa astua
8
2375
Vastaukset
- älä auta
Koiran on annettava tehdä se itsestään. Voit hommata tietysti toisenkin koiran astumaan nartun, jos välttämättä haluat nartulla pentueen ja narttukin on valmis astuttavaksi. Äläkä sen takia vie narttua keinosiemennykseen, että uroskoira ei osaa/halua astua. Anna koiran oppia rauhassa itsekseen. Eläimiä ei saa väkisin astuttaa :-)
- aloittaja.
Mutta entäs jos ei ikänä opi, on nyt 2,5 vuotias. Tarkoitus olisi kuitenkin jalostukseen koiraa käyttää (kasvattaja), olisi harmillista jos ei kinä tajuaisi ideaa. Mutta ei tässä vielä hätäillä :D
- älkää pakottako
Koiran on annettava itse oppia se. Jos koira ei opi, sitä ei saa väkisin pistää astumaan. Saattaa myös olla, että koira ei itse halua tehdä sitä, mutta on kyse sitten haluttomuudesta tai taidottomuudesta, niin antakaa koiran itse päättää/oppia. Eläinten paritteluun ei saa noin väkisin sekaantua.
- Rehtoo oori
Ei liene muuta vaihtoehtoa kuin näyttää vieressä itse mallia.
- Tiesitkö
että eläimiin sekaantuminen on suomessa kiellettyä - edelleenkin.
- ihmisten toimista
Tiesitkö kirjoitti:
että eläimiin sekaantuminen on suomessa kiellettyä - edelleenkin.
Hän ehkä tarkoitti, että näyttää mallia, kuinka ihmiset sen tekevät.
- 4545dafsfd
Antakaa sen harjoitella koirien puhallettavalla barbaralla ja sit voisit näyttää pari opetusfilmiä.
- hdhwuef
Voisiko nartulla olla "väärät päivät"? Osa uroksista on niin tarkkoja, että ei tosissaan yritäkään ennen kuin narttu on "valmis".
Toinen vaihtoehto on, ettänartulla on heikko kiima.
Uros kyllä yleensä osaa astua luonnostaan ja mikäli ei päivistä/vahvasta kiimasta huolimatta astu niin ei sitä kannata jalostukseen käyttääkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770