kaverit sai tietää että olen homo..

åäåäåäåä

pääsin just ysiluokalta ja kesän jälkeen jatkan lukiossa, joka sijaitsee samassa koulurakennuksessa. ysin lopulla kerroin jätkälle, jonka kuvittelin olevan ystäväni, että tykkäänkin pojista. se suhtautu siihen ihan hyvin, ja sano että on hiljaa siitä. sit se oli kuitenkin (ilmeisesti kännissä?) kertonut siitä muulle luokalle ja kaikki kaverini saivat tietää..... he alkoivat kiusaamaan, haukkumaan yms. en tajua. oon mielestäni ihan hyvännäkönen, ku moni tyttö on ollut kiinnostunut musta, enkä erotu joukosta kauheesti (tyyli perusfruide/urheilullinen) ja sitten ku ne sai tietää seksuaalisesta suuntautumisesta, nii ne alkaa kiusaamaan siitä!? suurin osa kavereistani jatkaa samaan lukioon mun kanssa... mitä voin tehä jos ne jatkaa sielläkin kiusaamista? ja miten voin saada ne tajuamaan että en oo muuttunu vaikka oonkin tullu nyt kaapista ulos (......vasten tahtoani tosin.....)

tilanne vituttaa, kun en ees kehtaa soittaa kavereille ja kysyä rannalle yms ku ne heti luulee et yritän jotain.... mitä teen!!? :'(

13

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa olla

ihan normaalisti ja rennosti, ja olla ihan tavallisesti mukavien kavereitten kanssa. Kiusaajille voi vähän ärähtääkin, jos tosiaan tyhmyyksissään haukkuvat tai ovat muuten ilkeitä. Porukoista ei kumminkaan kannata jättäytyä pois, vaan parempi pysyä sosiaalisesti aktiivisena.

Ikävää tosiaan, että yksityisasiasi meni ihmisten tietoon tuollaisen vahingon kautta, mutta tulevaisuudessa sinulla on helpompaa kun "kaapista tulo" on jo hoidettu eikä tutut ihmettele kun löydät itsellesi poikaystävän. Monet ihmiset arvostaakin erityisesti niitä homoja ja bissejä, jotka jo nuorina tietävät etteivät ole heteroita. Mukavaa kesää sulle! :)

• Heterosexuaali
    • Dssfsfffj

Voimii vaan, idioottei jos tollasest kiusaa :)

• Teit sen tahallasi

Oma vikasi. Mitäs kerroit kenellekkään ylipäätänsä. Taisit haluta juuri tuota, että asia leviää joten mahdolliset muut homoseksuaalit tietäisivät sinun oikean suuntautumisesi.

• åäåäåäåä

. . . .

• Neuvo

Ota rennosti. Vaikka saivat tietää että olet tullut kaapista ulos niin voit yhä olla heidän kaverinsa. Kerro pointtisi, että haluaisit olla edelleen heidän ystävä vaikka olet tullut kaapista ulos. Se ei muuta sinua itseäsi sillä tavalla. Jokaisella on oikeus olla sitä mitä haluaa. Kukaan ei voi tulla vain haukkumaan sen takia että on homo. Sano heille suorat sanat! ja ken tietää, ehkä joku heistä voi myöhemmin tulla kaapista ulos. Tulevaisuutta ei tiedä.

onnea ja voimia sinulle :)

• 23456789

Itse jos kuulisin kaverini pitävän samasta sukupuolesta, niin kyllä se meikäläiselleki sätkyt sais ja mielikuvitukset liikkeelle. Kuitenkaan se ei oikeuta haukkumiseen ja syrjimiseen saati ulkopuolisille levittelemiseen. Muutenkin kuin luulisi heidän tuntevan sinut mukavana "ennen kuin muutuit." Ei tosi ystävyys siihen pitäisi salamanlailla kaatua. Ihmisten pitäisi edes yrittää hyväksyä toisensa sellaisenaan kuin on. Vasta kun homma ei enään toimi niin ei sitä tarvi toista matalaksi lytätä vaan kerrotaan asiasta rauhanomaisesti. Nykyään vaatettyylistä erilaisetkin joutuvat jo mustalle listalle...

• Jos haluat juttuseuraa asiasta [email protected] oon 94 syntyny =) ja kohtalotoveri pojat kiinnostaa =)

• swertyuu

94 syntynyt homo. Päällikko 92, pakkohetero. Hääh?.

• someonehere17

No aika moni omista kavereistani on tässä jokusen vuoden sisään tullut kaapista ulos eikä se oo kaverisuhdetta muuttanu mihinkää suuntaan joten jos sulla on kunnon kavereita niin eiköhän ne siitä vähän mietittyään toivu iha täysin. :)
      Monilla kyseisen ikäsillä pojilla on homofobia

• tyttö97

Voi sinuu ;((
      Joo sori, must ei nyt kyl oo apuu, en osaa auttaa yhtää D:

• maybe gay

Mää ja mun kamu mentiin asiaan hiljalleen...

• Vihersilmä@98

Pojan voi olla vaikea löytää poikaystävää ja tytön tyttöystävää. Se on harmi. Mä oon biseksuaali. Taidan tykätä yhest mun kaverist. Se on tyttö ja mäkii oon. Mut oon aiemmin tykänny pojistkii. Se on vaa se, et mistä erottaa rakkauden oikeen sellasen täs vaihees ku on jotaa 13-15?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe