Lapseni..

huolestunut äiti

Olen 31-vuotias 4 lapsen äiti.
Lapseni ovat 5- ja 7 -vuotiaat pojat,9 vuotias tyttö ja 1 vuoden ikäinen poika.
Asun kahdestaan vuoden ikäisen poikani kanssa.
3 lastani huostaanotettiin vuonna 2009.
Olin erittäin vakavasti masentunut.
Itselläni on ollut erittäin rankka nuoruus ja siksi myös sairastuin masennukseen.
Esim. isäni itsemurha vaikutti minuun tosi paljon.
Lapseni asuivat kanssani ja meille tuli mieheni kanssa avioero.
Se oli todella rankkaa koska hänen skitsofrenian takia jouduin sen ottamaan vaikka rakastin häntä edelleen.
Hän oli monta kertaa suljetulla osastolla psykoosin takia.
Erosimme Joulukuussa vuonna 2008 ja lapseni huostaanotettiin helmikuussa 2009.
Ymmärsin sen vasta kun näin kuvat asunnosta että missä kunnossa olen ollut ja missä kunnossa kotimme oli.
Lapseni menivät siis suoraan vastaanottokotiin ja siellä alettiin tehdä vanhemmuuden arviointia.
Sanoin heille heti etten voi joka päivä käydä ja olla kuutta tuntia kerrallaan koska tarvin aikaa parantua että jos voidaan myöhemmin aloittaa arviointi.
No tätä ei siellä ymmärretty.
Papereihin tuli merkintä etten ole sitoutunut arviointiin ja lapseni päätettiin sijoittaa Kaarinan sos-lapsikylään.
Siellä he ovat edelleen vaikka olen nyt itse hyvässä kunnossa.
Joulukuussa 2010 heidän isänsä yllättaen menehtyi.
Olimme lähdössä Kaarinan työntekijiden kanssa hautajaisiin.
Menin siis sinne "kotiin" missä lapseni asuvat.
Löysin 5 vuotiaan poikani tyynyn alta todella terävän puukon.
Otin puukon sieltä ja vein " lapsikylä äidille" sen.
Hän ei sanonut muuta kuin että tiedätkö kuin terävä tämä on!
Aivan kuin olisi minua syyttänyt siitä että olen päästänyt poikani ottamaan sen!
No hautajaismatkalla ( matka kesti 7 tuntia yhteen suuntaan) lapseni saivat syödä vain yhdet hampurilaiset.
Lapsiani uhkailtiin että heidät jätetään tienposkeen jos eivät ole kunnolla autossa.
Tyttöni sanoi että pitäisi päästä vessaan,niin hän sai vastauksen että mene hankeen pissalle niin jäädyt sinne!
Kaiken lisäksi kuski selaili kännykästään jotain vähän väliä ja nosteli pudonnutta navigaattoria lattialta pysähtymättä.
Olimme välillä vastaantulevien kaistalla.
Seuraavana arkipäivänä he tekivät lastensuojelu ilmoituksen minusta,kun aamulla olin menossa lämmittämään vauvalleni puuroa ja he sanoivat että tuolla on valmistakin.
Ovat kuulemma opastaneet minua.
Hautajaispäivänä kun olimme kirkossa,vaippakassi oli autossa ja auto kirkon ulkopuolella,siitä he tekivät ilmoituksen.
Ja siitä kun olin surullinen.

Parin kuukauden päästä siitä 7 vuotias poikani oli vienyt eittäin vilkasliikenteiselle tielle kantoja yms.
Kysyin että miten ihmeessä katsotte lastehni peräähn kuhn tällaista pääsee tapahtumaan!Ihan hetkeksi vain huomio kiinnittynyt muualle kuulemma..
No tuskin 7 vuotais sekunnissa kantaa isoja kantoja kasoja tielle.
Lisäksi tehtiin kaarinan sos-lapsikylästä lehtijuttu,jossa haukuttiin minut ihan maan tasalle ja ylistettiin Kaarinaa.
Lisäksi siinä lehtijutussa on poikani kuva ( kotiliesi 7/11).
Nyt olin siellä tiistaista keskiviikkoon viime viikolla.
Lapseni olivat todella vaisuja koko ajan.
Ihmettelin kaikkien käytöstä minua kohtaan.
Keskiviikkona kun pääsin kotiin,minulle soitettiin sieltä että on päässyt käymään taas ikävä juttu.
Tuli vain vastaus että 10 vuotias poika on käyttänyt hyväkseen molempia poikiasi.
Toisella kerralla jäänyt rysän päältä kiinni.
Saan siitä sellaisen koosteen kun se sossu kirjoittaa.
Kaarinassa yritetään vielä suojella tätä poikaa sillä että hän on henkisesti 8 vuotiaan tasolla ettei hän ole ymmärtänyt mitä on tehnyt.
Kuitenkin tämä poika oli yrittänyt lahjoa lapsiani mp3 soittimella ja sanonut että saatte tämän jos ette puhu kenellekkän.
He eivät tee asialle mitään koska " ei kuulemma ole niin vakava juttu".

Muutama kuukausi sitten 5 vuotias poikani yritti varastaa kaupasta leikki rahoja.
No eiköhän hänet kuljetettu poliisilaitokselle "kuulusteluun".
Ja hyväksikäyttö jutussa ei oteta yhteyttä poliisiin..
Luulisi asian olevan toisin päin..
Itse olen tekemässä siitä rikosilmoituksen.Väittivät vielä että poikani on ymmärtänyt sen leikkinä mutta kuinka ollakkaan olivat seuraavana yönä lähteneet unissaan kävelemään,itkenyt ja tärissyt tosi paljon.Sitä ei tietenkään mulle mainittu vaan sain raportista sen lukea!

Ja kaiken lisäksi siellä kysyttiin sopiiko minulle jos lapseni sanovat hoitajaansa Äidiksi!!
Todella loukkaavaa!


Ai niin! Mainitsin lapseni sijoittaneelle sossulle että haen huostaanoton purkua niin sain vastauksen suullisesti että hän ei siihen voi suostua kun lapseni tarvitsevat erityistä hoitoa.
Tämäkö sitä mahtoi sitten olla..
Tiedä häntä kun ei mitenkään perustellut.
Tänään otin uuteen asianajajaan yhteyttä,joka on käsitellyt todella paljon huostaanotto asioita.
Toivottavasti saan pian lapseni turvaan.

48

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli todella ikävää luettavaa :( tiedän tapauksia joissa on herkästi huostaanotettu lapsia, ilman mitään pätevää syytä! ja tiedän myös muutaman tapauksen missä ei sitä tehty vaikka tarvetta olisikon ollut! Tuttavani tytär huostaanotettiin ihmisten ilkeyden takia ja uskottiin heitä mutta ei äitiä. tytär joutui perheeseen jossa häntä kohdeltiin huonosti, kesti vuosia saada hänet toiseen paikkaan, missä hänellä on nyt hyvä olla. Tässä perheessä on 2 lasta kuitenkin vielä kotona.

      Se on kurjaa että lapsia kohdellaan noin huonosti ka äiti ei saa mahdollisuutta ottaa omia lapsia luokseen.. mielestäni on lasien edun kannalta aina parempi asua omien vanhenpien luona.

      Mielestäni tässä ei nyt ajatella lasten parasta ja uskoisin että kyse on myös rahasta joka heille lapsistasi maksetaa.! ne on suuria summia mitä tälläinen laitos saa jo yhdestä lapsesta!

      Olen monesti miettinyt sitä että miksi silloin ei tueta pehettä kaikin tavoin kun on vaikeaa? vaan heti ollaa sijoittamassa lapsia muualle?

      Toivon sulle kaikkea hyvää ja jaksamista :)
      ja toivottavasti saat pian lapsesi turvaan.

      • 10 v. erektio?

        Aloin pohtimaan tuota 10- vuotiaan seksuaalista hyväksikäyttöä.

        Etsin netistä tietoa murrosiästä. Wikipedian mukaan pojilla erektio syntyy n. 12,5 vuotiaana.

        Olettaisin, että kysymyksessä on "sossujen aivopesu",, joita on harrastettu reilut parikymmentä vuotta heidän koulutuksessa.

        Ota ehdottomasti yhteyttä poliisiin ja pyydä heitä tutkimaan kyseinen väite.

        Linkki Wikipediaan Murrosikä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Murrosikä
        ----


      • Vainoharhoja?
        10 v. erektio? kirjoitti:

        Aloin pohtimaan tuota 10- vuotiaan seksuaalista hyväksikäyttöä.

        Etsin netistä tietoa murrosiästä. Wikipedian mukaan pojilla erektio syntyy n. 12,5 vuotiaana.

        Olettaisin, että kysymyksessä on "sossujen aivopesu",, joita on harrastettu reilut parikymmentä vuotta heidän koulutuksessa.

        Ota ehdottomasti yhteyttä poliisiin ja pyydä heitä tutkimaan kyseinen väite.

        Linkki Wikipediaan Murrosikä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Murrosikä
        ----

        Tämä "opas" käynnisti sossujen insesti- ja hyväksikäyttöhysterian, jonka juuret liittyväöt Belgian pedofiliskandaaliin, joka paljastui myöhemmin täysin perättömäksi.

        Nämä perustuvat psykoanalyytikko Sigmund Freudin harhaoppeihin, joidenka myötä insesti- ja hyväksikäyttöepäilyt moninkertaistuivat 70-luvulla.
        Lisäksi huoltajuusriidoissa alettiin käyttämään perättömiä insestisyytöksiä, joita käytettiin huoltajuusriidoissa.

        Lue Juha Varton kirja-arvostelu ja pohdi voiko kysymyksessä olla sossujen "vainoharhaisuus?

        Lapsi aikuisten armoilla -tarkkaile läheisisäsi.

        http://www.netn.fi/496/netn_496_kirja6.html
        ---


      • Harhaluuloja?
        Vainoharhoja? kirjoitti:

        Tämä "opas" käynnisti sossujen insesti- ja hyväksikäyttöhysterian, jonka juuret liittyväöt Belgian pedofiliskandaaliin, joka paljastui myöhemmin täysin perättömäksi.

        Nämä perustuvat psykoanalyytikko Sigmund Freudin harhaoppeihin, joidenka myötä insesti- ja hyväksikäyttöepäilyt moninkertaistuivat 70-luvulla.
        Lisäksi huoltajuusriidoissa alettiin käyttämään perättömiä insestisyytöksiä, joita käytettiin huoltajuusriidoissa.

        Lue Juha Varton kirja-arvostelu ja pohdi voiko kysymyksessä olla sossujen "vainoharhaisuus?

        Lapsi aikuisten armoilla -tarkkaile läheisisäsi.

        http://www.netn.fi/496/netn_496_kirja6.html
        ---

        Tutustu myös Markku Siivolan kirja-arvosteluun Hyvästi insesti-isä.

        Nämä "opit" aikaansaivat sossuissa suoranaisen vainoharhaisuuden, hotka levisivät Jenkeistä ympäri maailmaa ja hajoittivat monia perheitä.

        Toivottavasti näistä tiedoista on sinulle hyötyä.

        Ota yhteyttä poliisiin ja vie asia oikeuteen.

        http://www.netlife.fi/users/msiivola/krit/muutama_namutatikin_on.html
        ----


      • Väät luulot.
        Harhaluuloja? kirjoitti:

        Tutustu myös Markku Siivolan kirja-arvosteluun Hyvästi insesti-isä.

        Nämä "opit" aikaansaivat sossuissa suoranaisen vainoharhaisuuden, hotka levisivät Jenkeistä ympäri maailmaa ja hajoittivat monia perheitä.

        Toivottavasti näistä tiedoista on sinulle hyötyä.

        Ota yhteyttä poliisiin ja vie asia oikeuteen.

        http://www.netlife.fi/users/msiivola/krit/muutama_namutatikin_on.html
        ----

        Suurin ongelma on ollut lapsen seksuaalisen hyväksikäytön tunnistaminen.

        Suuri osa avioliitoista päättyiy perättömiin insestiväitöksiin, josta tuli suoranainen muoti-ilmiö.

        Ensinnäkään seksuaalirikoksia ei osta tutkia ja toideksi tuomari ja viranomaiset oskovat kaikenlaisia "tarinoita".
        Tilanne on vähän sama kuin Asperger oirweyhtymässaä. HUOLET kasvavat liian suuriksi, epätietoisuudesta johtuen.

        Tiedostamaton sivulla käsitellään lapsen seskuaalista hyväksikäyttöä.

        Torjutut muistot , valemuistot ja väärät muistot.

        Lue myös.
        Edellinen.
        Tiedostamaton etusivu.

        http://tiedostamaton.net/uutta/vaarat_muistot.htm
        ---


    • Tutkimustulokset

      Minulle tuli mieleeni olisiko sijaisvanhemmat itse käyttäneet lasta seksuaalisesti hyväksi. Jos todellakin sijoitetuissa on henkisesti jälkeenjäänyt, sijaisvanhempien on helppo syyttää tätä teosta koska ei pysty vammansa vuoksi puolustautumaan sijaisvanhempia vastaan.
      Tiedän kokemukseni perusteella kun Jukolakodin toiminnanjohtaja syytti kehitysvammaista syylliseksi sijaisisän tekemisiin.

      Voisiko olla sijaishuollon käytänne, että kehitysviiveisiä voidaan käyttää syyllisinä.

      Joka tapauksessa sijaisvanhempien tai lapsesi huollosta vastaavan sosiaalityöntekijän on pitänyt käyttää lapsesi lääkärissä. Sijoittaja on vastuuussa huostaanotetun lapsen terveydenhuollosta. Tutkimusten ja näytteenoton tuloksista selviää kuka teon on tehnyt. Pyydä tutkimustulokset itsellesi.

      • Hyväksikäyttö.

        Seksuaalinen hyväksikäyttö sijais- ja perhekodeissa ei ole "utopiaa".

        Johanne Remy ottaa blogissaan kantaa useisiin lastensuojeluun liittyviin ongelmiin.

        Selaa blogn aiheita.

        Tässä aiheena lasten seksuaalinen hyväksikäyttö perhekodissa.
        Lue myös kommentit.

        http://www.johannesremy.com/blogi/2011/01/18/18
        ---


      • Puoskarit.
        Hyväksikäyttö. kirjoitti:

        Seksuaalinen hyväksikäyttö sijais- ja perhekodeissa ei ole "utopiaa".

        Johanne Remy ottaa blogissaan kantaa useisiin lastensuojeluun liittyviin ongelmiin.

        Selaa blogn aiheita.

        Tässä aiheena lasten seksuaalinen hyväksikäyttö perhekodissa.
        Lue myös kommentit.

        http://www.johannesremy.com/blogi/2011/01/18/18
        ---

        Varatuomari Leeni Ikonen kirjoittaa blogissaan lastensuojeluun liittyviä "harhaoja".

        Selaa aiheita.

        Tämä on aiheeseen Puoskareiden markkinat, joka voi liittyä sinunkin tapaukseesi.

        http://www.knuutilaki.net/node/31
        ---


      • Lasten hyväksikäyttö
        Puoskarit. kirjoitti:

        Varatuomari Leeni Ikonen kirjoittaa blogissaan lastensuojeluun liittyviä "harhaoja".

        Selaa aiheita.

        Tämä on aiheeseen Puoskareiden markkinat, joka voi liittyä sinunkin tapaukseesi.

        http://www.knuutilaki.net/node/31
        ---

        Olisi ehkä todella syytä alkaa pohtimaan ovatko lapset turvassa.

        Kirsi Kanerva Poranen ottaa Uuden Suomen blogissa 28.2.2011 kantaa Kehitysvammaisten hyväksikäyttöön.

        aiheesta lisää.

        http://kirsikanervaporanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/63455-rikosrekisteriote-vaadittava-erityisesti-kehitysvammatyossa
        -----


      • Sairaanhoitaja.
        Lasten hyväksikäyttö kirjoitti:

        Olisi ehkä todella syytä alkaa pohtimaan ovatko lapset turvassa.

        Kirsi Kanerva Poranen ottaa Uuden Suomen blogissa 28.2.2011 kantaa Kehitysvammaisten hyväksikäyttöön.

        aiheesta lisää.

        http://kirsikanervaporanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/63455-rikosrekisteriote-vaadittava-erityisesti-kehitysvammatyossa
        -----

        Kehitysvammaisten ja mielenterveyshäiriöiden puolesta.

        Kirsi kanerva Pöllänen terveydenhoitaja.

        Uusi Suomi blogisssa lisää.

        http://kirsikanervaporanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/69170-uusia-turvaverkkoja-yhteiskunnan-avun-jatkeeksi
        -----


      • huolestunut äiti

        Sieltä ei suostuttu viemään poikiani lääkäriin.Sanoin että vaadin lääkärintarkastusta niin sain tylyn vastauksen sosiaalityöntekijältä että pojille voi jäädä siitä traumat joten he eivät vie poikiani lääkäriin.
        Kysyin että luuletteko ettei hyväksikäytöstä jää , johon sain vastauksen että ei se ollut niin paha juttu että jäisi!


    • Kovia kokeneelle

      Ensimmäinen asia, joka pitäisi hoitaa ajantasalle on aikanaan tekemättä jäänyt vanhemmuuden arvio. Sossun suuri virhe on se, että sitä ei ole tehty heti toipumisesi jälkeen.

      Ja toinen asia, joka tässä tapauksessa haisee on Kaarinan sos-lapsikylä työntekijöineen, joilla on kertomasi perusteella täysin vinoutunut ja kummallinen asennoituminen lapsiin ja myös sinuun!

      - He ovat täysin kyvyttömiä turvaamaan lasten terveen kehityksen (seksuaalinen hyväksikäyttö), eikä asiasta ole tehty rikosilmoitusta! Sijaishoitajat ovat kyvyttömiä kasvattajiksi, jos väittävät, että tapahtunut rikos ei ole vakava juttu.

      - Mutta sen sijaan leikkirahojen varastamisesta 7-v joutui poliisilaitokselle!?
      - He laiminlyövät lasten turvallisuuden valvonnan ja kasvatuksen (terävä puukko, autotiellä olo ja sinne viedyt esteet liikenteelle)
      - Muutenkin lasten perustarpeista huolehtiminen tuntuu välinpitämättömälle, koska 7 h:n ajomatkan aikana lasten olisi kuulunut saada kunnon ateria tai useampia terveellisiä välipaloja yhden hampurilaisen sijaan.
      - On henkistä väkivaltaa uhkailla tienposkeen jättämisellä ja myös se, että pieni lapsi ei pääse tarvitessaan wc:een. Monet kuolonuhreja vaatineet kolarit ovat sattuneet siksi, että kuljettaja tavoittelee jotain esinettä esim. hansikaslokerosta tai lattialta.
      - Heillä ovat kadottaneet täysin kohtuuden rajat syyttäessään sinua omista virheistään. Vaikka sinä olet seurassa, niin HE ovat vastuussa lapsista, se heidän pitäisi tietää varsin hyvin itsensäkin, joten tehdyt lastensuojeluilmoitukset ovat suoraan sanoen käsittämättömiä. Oletko nähnyt sossuilla kirjallisesti tehtyjen ilmoitusten sisällön?

      Tämä on sinänsä hyvä kuvaus siitä, miten turvattomissa ja välinpitämättömissä oloissa yliarvostettu sijaishuolto lapsia pitää ja henkinen kohtelu on jotain aivan hirvittävää, eikä perustarpeistakaan huolehtiminen tunnu olevan kohdallaan!

      En ihmettele, että noin hirveä paikka on saanut lapset parissa kolmessa vuodessa ERITYISHOITOA vaativiksi, äidin masennus aikanaan ei ole sitä pystynyt aikaan saamaan. Kamalaa ajatella, miten turvattomaksi 5-v tuntee itsensä, että on varannut oikein veitsen tyynynsä alle turvaksi.

      TÄRKEÄ KYSYMYS sossuille on, millaista erityishoitoa lapset saavat.
      Sossujen pitäisi pystyä antamaan siitä kirjallinen selvitys. Pelkästään tuo ympäristö ei erityishoidoksi riitä, koska mitä ilmeisemmin se on sairastuttanut lapset.

      Pohdi näitä kysymyksiä asianajajan kanssa, ja miettikää tehokasta strategiaa, millä saisitte huostaanoton puretuksi. Jos sossu vaatii vanhemmuuden arvion, niin hopi, hopi, asioihin vauhtia, sillä lapset on saatava turvaan noin hirveästä paikasta.

      • Järkyttävää

        Seksuaalinen hyväksikäyttö on aina rikos, teki sen kuka tahansa.
        Ei asiaa voi sivuuttaa sillä, että tekijä on 8-vuotiaan tasolla!

        Lievästi kehitysvammainen ei joudu samalla tavalla rikosoikeudelliseen vastuuseen kuin terve henkilö, mutta ei tuollaisen lapsen paikka ole noin valvomattomissa oloissa muiden lasten keskellä kun kerran tuollaista tapahtuu.

        Sijaishoitajien pitäisi tarkentaa asennettaan tai he voivat joutua vastuuseen rikollisen teon peittelystä. Tuollaiseen syyllistynyt kuuluisi todennäköisesti johonkin kehitysvammalaitokseen, mutta tunnetusti porvarihallitukset ovat kurjistaneet terveydenhoitoa ja sosiaalipuolta niin, että niistä paikoista on pulaa. Mutta joka tapauksessa toisten lasten turvallisuus pitäisi pystyä varmistamaan, että tuollaista ei pääse enää ikinä tapahtumaan.


      • Yhtälailla
        Järkyttävää kirjoitti:

        Seksuaalinen hyväksikäyttö on aina rikos, teki sen kuka tahansa.
        Ei asiaa voi sivuuttaa sillä, että tekijä on 8-vuotiaan tasolla!

        Lievästi kehitysvammainen ei joudu samalla tavalla rikosoikeudelliseen vastuuseen kuin terve henkilö, mutta ei tuollaisen lapsen paikka ole noin valvomattomissa oloissa muiden lasten keskellä kun kerran tuollaista tapahtuu.

        Sijaishoitajien pitäisi tarkentaa asennettaan tai he voivat joutua vastuuseen rikollisen teon peittelystä. Tuollaiseen syyllistynyt kuuluisi todennäköisesti johonkin kehitysvammalaitokseen, mutta tunnetusti porvarihallitukset ovat kurjistaneet terveydenhoitoa ja sosiaalipuolta niin, että niistä paikoista on pulaa. Mutta joka tapauksessa toisten lasten turvallisuus pitäisi pystyä varmistamaan, että tuollaista ei pääse enää ikinä tapahtumaan.

        sijaisvanhemmat kuuluvat pakkolaitokseen loppuelämäkseen jos ovat tekijöitä. Pitää ottaa huomioon se että sijaisvanhemmat pääsääntöisesti yleisesti ottaen ovat valehtelijoita.

        Sivusta olen kuullut että hoitajat vaihtuvat, jaksamattomuutta.


      • huolestunut äiti

        Toivon että saan heidät nopeasti pois! Tämä 10 - vuotias poika kun oli vaatinut vielä seuraavana päivänä uudestaan sitä! Olen täysin samaa mieltä sun kanssa tästä.En todellakaan jätä lapsiani sinne.Mielestäni on kokenut aivan liian paljon tuon ikäisiksi ja laittaisi varmasti aikuisenkin ymmälleen kaikki nämä asiat.
        Niin paljon surua mutta kukaan sossu ei meinaa olla kotiuttamisen takana.
        Olen tehnyt tänään asianajajan kanssa sopimuksen asiasta ja ONNEKSI on asianajaja joka on ennenkin hoitanut vastaavia tapauksia ja on erikoistunut juuri tällaisiin.


      • huolestunut äiti

        Toivon että saan heidät nopeasti pois! Tämä 10 - vuotias poika kun oli vaatinut vielä seuraavana päivänä uudestaan sitä! Olen täysin samaa mieltä sun kanssa tästä.En todellakaan jätä lapsiani sinne.Mielestäni on kokenut aivan liian paljon tuon ikäisiksi ja laittaisi varmasti aikuisenkin ymmälleen kaikki nämä asiat.
        Niin paljon surua mutta kukaan sossu ei meinaa olla kotiuttamisen takana.
        Olen tehnyt tänään asianajajan kanssa sopimuksen asiasta ja ONNEKSI on asianajaja joka on ennenkin hoitanut vastaavia tapauksia ja on erikoistunut juuri tällaisiin.


      • Lapsiuhrit.
        huolestunut äiti kirjoitti:

        Toivon että saan heidät nopeasti pois! Tämä 10 - vuotias poika kun oli vaatinut vielä seuraavana päivänä uudestaan sitä! Olen täysin samaa mieltä sun kanssa tästä.En todellakaan jätä lapsiani sinne.Mielestäni on kokenut aivan liian paljon tuon ikäisiksi ja laittaisi varmasti aikuisenkin ymmälleen kaikki nämä asiat.
        Niin paljon surua mutta kukaan sossu ei meinaa olla kotiuttamisen takana.
        Olen tehnyt tänään asianajajan kanssa sopimuksen asiasta ja ONNEKSI on asianajaja joka on ennenkin hoitanut vastaavia tapauksia ja on erikoistunut juuri tällaisiin.

        Yle uutiset 16.6.2011.

        Kehitysvammaisia lapsia käytetään hyväksi työelämässä.

        Katso myös muita aihepiiriin liittyviä uutisia.

        Lue kommentit. -Kommentoi.

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/06/kehitysvammaisia_kaytetaan_hyvaksi_tyoelamassa_2657638.html
        ---


      • Huolestunut.
        huolestunut äiti kirjoitti:

        Toivon että saan heidät nopeasti pois! Tämä 10 - vuotias poika kun oli vaatinut vielä seuraavana päivänä uudestaan sitä! Olen täysin samaa mieltä sun kanssa tästä.En todellakaan jätä lapsiani sinne.Mielestäni on kokenut aivan liian paljon tuon ikäisiksi ja laittaisi varmasti aikuisenkin ymmälleen kaikki nämä asiat.
        Niin paljon surua mutta kukaan sossu ei meinaa olla kotiuttamisen takana.
        Olen tehnyt tänään asianajajan kanssa sopimuksen asiasta ja ONNEKSI on asianajaja joka on ennenkin hoitanut vastaavia tapauksia ja on erikoistunut juuri tällaisiin.

        Huolestuneelle äidille. Toivottavasti näistä hajanaisista tiedoista on apua sinun ja lapsesi ongelmaan.

        Jatkoa Ylen uutiseen.

        Lainsäädäntö laahaa jäljessä kehitysvammaisten työelämässä.

        http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/06/lainsaadanto_laahaa_jaljessa_2660337.html
        --


    • hyvämeveronmaksajat

      Asianaja itsellesi ja jokaiselle lapselle kunnan piikkiin oma! Jokaisen lapsen asia ja tilanne on käsiteltävä yksittäisenä ja omana asiana ja jokaiselle lapselle on ehdottomasti saatava oikeutta ja oikeudenmukaista kohtelua viranomaisissa.
      Suomen viranomainenhan on heidät ottanut vuonna 2009 huostaansa ja se velvoittaa eritoten viranomaista toimimaan kaikin tavoin laillisesti ja oikeudenmukaisesti ja eritoten kun kyse on vailla aikuisen suojaa (perheensä suojaa!) olevasta alaikäisestä lapsesta.

      Toivottavasti saatte asianajajien
      (lauma heitäkin pitää olla kun kyse on useammasta lapsesta ja näin vakavista, rikollisista ja täysin käsittämättömistä tapahtumista viranomaisten valvomassa ja vastaamissa oloissa = sijaishuolto)
      kanssa jotain asiallista viranomaistoimintaa ja toimia lapsillenne sekä itsellesi parasta mahdollista palvelua lastesi kanssa.

      Nämä tälläiset toimet, viranomaisten toiminnat, toimenpiteet lapsiperheiden parissa ja piirissä ovat täysin käsittämättömiä.
      Oksettaa ja vihattaa kuinka viranomaiset voivat vielä 2000-luvullakin toimia perheiden asioissa näin törkeän ala-arvoisesti!

      Kodinhoitajan ja tiiviin kotipalvelun avulla sekä kaikilla mahdollisilla sosiaalihuollon lakisääteisillä tukitoimilla perheenne olisi varmastikin saatu pahimpien aikoijen yli ja ilman yhdenkään lapsen erottamista perheestään.

      Suomalaista sosiaalihuoltoa ja lastensuojelua pahimmillaan on teidänkin perheenne kohdalle järjestettynä.
      Toista lakisääteistä palvelua ei ole järjestetty ollenkaan (=sosiaalihuolto)
      ja toista on sitten järjestettynä oikein pahimman mahdollisen kautta (=lastensuojelua kaiken maailman paskoineen)

      • Rikostutkinta?

      • Noitavaino?
        Rikostutkinta? kirjoitti:

        Olisiko aika jo kypsä ja riittävästi tietoa, joidenka perusteella voisi aloittaa rikostutkinnan?

        Löytyisikö tässä lisäpointteja?

        http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11619
        ---

        Edellisestä poimittu.
        Pohtikaa onko kysymyksessä vainoharhaisuus, joka on osasyynä tämän päivän ongelmiin, jotka ovat osa "lastensuojelijoiden aivopesua" jo koulutuksessa.

        Osalainaus edellisestä linkistä.

        Mitä lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on?
        Seksuaalinen väkivalta, seksuaalinen hyväksikäyttö on ilmiö, jota on kuvattu monilla käsitteillä. Yleisimmin käytettyjä ilmauksia ovat ” lapsen seksuaalinen pahoinpitely”, ”lasten seksuaalinen riisto”, ”lasten seksuaalinen ahdistelu” ja ”insesti”. Lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä voi siis tapahtua perheen sisällä ja/tai sen ulkopuolella. Insesti - käsitettä käytetään tavallisesti perheen sisällä tapahtuvasta lapsen hyväksikäytöstä. Lasten seksuaalisella hyväksikäytöllä ei ole kansainvälisesti hyväksyttyä määritelmää. Ilmiö on kiinteästi kulttuuriin sitoutunut, sillä esim. suhtautuminen alastomuuteen vaihtelee eri kulttuureissa.

        Suomessa lasten seksuaalinen hyväksikäyttö tuli tietoisuuteen 1980-luvulla. Keskustelu lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä on koskenut tekoja, lapsen ja hyväksikäyttäjän suhdetta ja ikäeroa. Lisäksi on keskusteltu siitä, onko ilmiö irrallinen muusta lastensuojelusta, tarvitaanko erityisiä toimintaohjeita ja voivatko terveydenhuollon toimenpiteet olla vaihtoehtomuotoja rangaistukselle.

        Suomalaisen 1980-luvulla tehdyn tutkimuksen mukaan seksuaalikokemuksia aikuisten kanssa oli 25 %:lla nuorista. Tytöillä näitä kokemuksia oli enemmän kuin pojilla. Suurin osa tyttöjen kokemuksista oli sattunut 14 vuotta täyttäneille nuorille, mutta myös noin 1 %:lla alle 10 - vuotiaista tytöistä oli seksuaalikokemuksia aikuisten kanssa. Alle 10 - vuotiaiden kokemuksia voidaan pitää seksuaalisen hyväksikäytön piiriin kuuluvina tapahtumina. Tärkeä seikka tekoa arvioitaessa on se, että tekijällä ja uhrilla on selkeä ikäero ja aikuisella on valta-asema uhriin. Siinä korostuu aikuisen pyrkimys saada lapsi tekoon, joka tyydyttää tekijän seksuaalisuutta.

        Seksuaalista väkivaltaa voidaan kuvailla seuraavasti ; se on alle 16-vuotiaaan lapsen ruumiillista pahoinpitelyä, joka kohdistuu pääasiassa lapsen sukupuolielimiin ja sukupuolisiin tunnusmerkkeihin. Se voi tarkoittaa myös sukupuoliyhteyttä tai sen yritystä tai muuta lapsen ruumiillista koskemattomuutta loukkaavaa tekoa esim. sukupuolielinten koskettelua, lapsen hyväilyä, itsensä hyväilyttämistä lapsella ja itsensä paljastamista. Siihen voidaan katsoa myös kuuluvaksi lapsen johdattaminen sellaiseen seksuaalikäyttäytymiseen, joka ei vastaa lapsen ikää tai kehitystasoa sekä lapsen altistaminen seksuaalisille ärsykkeille ja lapsen käyttäminen esiintyjänä epäsiveellisissä julkaisuissa.

        Keinoina hyväksikäyttäjät käyttävät johdattelua, lahjontaa, valta-asemaa, uhkailua ja väkivaltaa. Alkoholikäyttö on olennainen osa suomalaista hyväksikäyttötapahtumaa. Hyväksikäyttöön liittyy aina pyrkimys salailuun. Hyväksikäyttäjä yrittää saada lapsen vaikenemaan syyllistämällä häntä, kieltämällä, ja lahjomalla. Hyväksikäyttö saattaakin jatkua vuosia. Jotkut tapaukset eivät koskaan tule ulkopuolisten tietoon.
        --


      • Noitien aika?
        Noitavaino? kirjoitti:

        Edellisestä poimittu.
        Pohtikaa onko kysymyksessä vainoharhaisuus, joka on osasyynä tämän päivän ongelmiin, jotka ovat osa "lastensuojelijoiden aivopesua" jo koulutuksessa.

        Osalainaus edellisestä linkistä.

        Mitä lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on?
        Seksuaalinen väkivalta, seksuaalinen hyväksikäyttö on ilmiö, jota on kuvattu monilla käsitteillä. Yleisimmin käytettyjä ilmauksia ovat ” lapsen seksuaalinen pahoinpitely”, ”lasten seksuaalinen riisto”, ”lasten seksuaalinen ahdistelu” ja ”insesti”. Lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä voi siis tapahtua perheen sisällä ja/tai sen ulkopuolella. Insesti - käsitettä käytetään tavallisesti perheen sisällä tapahtuvasta lapsen hyväksikäytöstä. Lasten seksuaalisella hyväksikäytöllä ei ole kansainvälisesti hyväksyttyä määritelmää. Ilmiö on kiinteästi kulttuuriin sitoutunut, sillä esim. suhtautuminen alastomuuteen vaihtelee eri kulttuureissa.

        Suomessa lasten seksuaalinen hyväksikäyttö tuli tietoisuuteen 1980-luvulla. Keskustelu lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä on koskenut tekoja, lapsen ja hyväksikäyttäjän suhdetta ja ikäeroa. Lisäksi on keskusteltu siitä, onko ilmiö irrallinen muusta lastensuojelusta, tarvitaanko erityisiä toimintaohjeita ja voivatko terveydenhuollon toimenpiteet olla vaihtoehtomuotoja rangaistukselle.

        Suomalaisen 1980-luvulla tehdyn tutkimuksen mukaan seksuaalikokemuksia aikuisten kanssa oli 25 %:lla nuorista. Tytöillä näitä kokemuksia oli enemmän kuin pojilla. Suurin osa tyttöjen kokemuksista oli sattunut 14 vuotta täyttäneille nuorille, mutta myös noin 1 %:lla alle 10 - vuotiaista tytöistä oli seksuaalikokemuksia aikuisten kanssa. Alle 10 - vuotiaiden kokemuksia voidaan pitää seksuaalisen hyväksikäytön piiriin kuuluvina tapahtumina. Tärkeä seikka tekoa arvioitaessa on se, että tekijällä ja uhrilla on selkeä ikäero ja aikuisella on valta-asema uhriin. Siinä korostuu aikuisen pyrkimys saada lapsi tekoon, joka tyydyttää tekijän seksuaalisuutta.

        Seksuaalista väkivaltaa voidaan kuvailla seuraavasti ; se on alle 16-vuotiaaan lapsen ruumiillista pahoinpitelyä, joka kohdistuu pääasiassa lapsen sukupuolielimiin ja sukupuolisiin tunnusmerkkeihin. Se voi tarkoittaa myös sukupuoliyhteyttä tai sen yritystä tai muuta lapsen ruumiillista koskemattomuutta loukkaavaa tekoa esim. sukupuolielinten koskettelua, lapsen hyväilyä, itsensä hyväilyttämistä lapsella ja itsensä paljastamista. Siihen voidaan katsoa myös kuuluvaksi lapsen johdattaminen sellaiseen seksuaalikäyttäytymiseen, joka ei vastaa lapsen ikää tai kehitystasoa sekä lapsen altistaminen seksuaalisille ärsykkeille ja lapsen käyttäminen esiintyjänä epäsiveellisissä julkaisuissa.

        Keinoina hyväksikäyttäjät käyttävät johdattelua, lahjontaa, valta-asemaa, uhkailua ja väkivaltaa. Alkoholikäyttö on olennainen osa suomalaista hyväksikäyttötapahtumaa. Hyväksikäyttöön liittyy aina pyrkimys salailuun. Hyväksikäyttäjä yrittää saada lapsen vaikenemaan syyllistämällä häntä, kieltämällä, ja lahjomalla. Hyväksikäyttö saattaakin jatkua vuosia. Jotkut tapaukset eivät koskaan tule ulkopuolisten tietoon.
        --

        Mikä on valemuisto?

        Näitä Freudin oppeja on ollut käytösä Suomen "lastensuojelussa".

        Onko joillakin tahoilla mennyt överksi?

        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valemuisto.html
        ---


    • valveilla vaik tööt

      Ei ole erityistä hoitoa.
      Ketomastasi ilmenee että paikan aikuiset eivät kykene tekemään vastuullista työtä.

      Olet siis jo selvinnyt raskaasta ajasta, tuokin aika
      olisi voitu viisaasti järkätä tiiviillä kotiavun ja tukiperheen käytöllä.

      Millanen sos.asiamies kunnassasi on? Asianajajan kanssa pitäisi ehdottaa palaveeraamista koekotiutuksen aiheesta ja tapahtuvaksi vaikka lähiaikoina.

      Koko tämä tilanne on mieletön ja typerryttävä. Vallankäyttö on just näin mielisairasta. -Sos.asiamies voi antaa huomautuksen viranomaisten epäammatillisesta puuhasta. -Ja voit esim varata lakimiehen kanssasi tapaamiselle sinne sossutstoon ja hän voisi esittää huostanpurkua.
      (Minä tein sillai ja ei kyllä katsonut sos.täti silmiin, oli TOD vaikee ja nolo, kun laki-ihminen tyynenä ei ollut litistettävissä)

      • huolestunut äiti

        Pitääkin ehdottaa että pidettäisiin sellainen palaveri! Kiitos tosi paljon .Tästä oli varmasti apua :)


    • Toivoa on

      Edellisen kirjoituksen lopussa oleva kuvaus sossujen nolostumisesta on herkkua luettavaa. Siis kun tajuaisivat edes nolostua silloin, kun siihen on todellista aihetta!

      Minua kyllä nolostuttaisi tekemättä jääneet työt ja hoitamatta jääneet velvollisuudet, mutta joidenkin sossujen käsityksen mukaan nuo kuuluvat heidän toimenkuvaansa.

      Tämä teidän tapaus on yksi niistä, joihin erityisesti toivoisi onnellista loppua luettavaksi myös tällä palstalla.

    • Ei kaikkea!

      Munchhausenin oireyhtymää sairastavat hoitajat ovat pitkin maailmaa tappaneet paljon lapsia, Suomesta en kyllä tiedä yhtään tapausta.
      Mutta ei nyt sotketa taas kaikkia puuroja ja vellejä ihan sekaisin.
      Aloituksen tapaus on muutenkin riittävän järkyttävä käsiteltäväksi.

    • huolestunut äiti

      Joo en oikeen usko kans tohon et aletaan mun lapsia tappamaan..
      Mut kuitenkin asianajaja on laittanu asiat rullaamaan joten toivotaan parasta et saan lapset äkkiä kotiin :)
      Toivoa on edelleen!
      En menetä toivoani helposti.
      Kuitenki mun rakkaista lapsistani kyse ja ne antaa mulle aina voimia jatkaa taistelua.

      • Rikostutkinta.

        Huolestuneelle äidille.

        Lue Hesarissa 18.4.2009 ollut psykologi Katarina Ruohimaa Finnilän väitös:

        Lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ei osata tutkia oikein Suomessa.

        Lue myös kommentit, sekä muita aihepiiriin kuuluvia uutisia aiheesta.

        Suomessa eletään ehkä vielä Freudin tutkimuksien varassa, vaikka niiden kelpoisuus hyväksikäyttötutkimuksiin on tulkittu väärin.

        Viittaan Skepsis lehdessä. Uskontojen uhrien tuki ym. tahojen kannaottoja näihin Valemuistoihin ja Istutettuihin muistoihin
        Sosiaalityöntekijät, oikeuslaitos ja asiantuntijat saattavat elää vielä näissä harhakäsityksissä.

        Psykologi Hannele Törrönen on myös puuttunut näiden tutkimusten puutteisiin ja antanut jo vuonna 2003 uudet ohjeet seksuaalirikosten tutkintamenettelyihin.

        Löytyy netissä haulla > kuntatiedote 9 / 2003


      • Ei osta tutkia.
        Rikostutkinta. kirjoitti:

        Huolestuneelle äidille.

        Lue Hesarissa 18.4.2009 ollut psykologi Katarina Ruohimaa Finnilän väitös:

        Lasten seksuaalista hyväksikäyttöä ei osata tutkia oikein Suomessa.

        Lue myös kommentit, sekä muita aihepiiriin kuuluvia uutisia aiheesta.

        Suomessa eletään ehkä vielä Freudin tutkimuksien varassa, vaikka niiden kelpoisuus hyväksikäyttötutkimuksiin on tulkittu väärin.

        Viittaan Skepsis lehdessä. Uskontojen uhrien tuki ym. tahojen kannaottoja näihin Valemuistoihin ja Istutettuihin muistoihin
        Sosiaalityöntekijät, oikeuslaitos ja asiantuntijat saattavat elää vielä näissä harhakäsityksissä.

        Psykologi Hannele Törrönen on myös puuttunut näiden tutkimusten puutteisiin ja antanut jo vuonna 2003 uudet ohjeet seksuaalirikosten tutkintamenettelyihin.

        Löytyy netissä haulla > kuntatiedote 9 / 2003

        Kuten Katariina Tuohimaa Finnilä totesi Seksuaalirikoksia ei osata tutkia ja ammattitaito puuttuu sosiaalityöntekjöiltä.
        Syyttömiä isejä jopa joutunut vankilaan, perättömien syytösten, ja huonojen tutkimuksien vuoksi.

        Siksi tutkimusmenetelmistä annettiin uudet ohjeet

        Kuntatiedote 9/2003.
        Lasten pahoinpitelyn ja seksuaalisen hyväksikäytön ohjeet ovat muuttuneet.

        Lue kohta.
        Lapsen haastattelut tehdään strukturoidulla haastattalurungolla ja videoidaan, jotta voidaan jälkeenpäin varmistaa, ettei haastattelussa oole käytetty johdattelevia kysymyksiä.

        http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/ktiedote/2003/kt9_03.htm
        ---


      • huolestunut äiti
        Ei osta tutkia. kirjoitti:

        Kuten Katariina Tuohimaa Finnilä totesi Seksuaalirikoksia ei osata tutkia ja ammattitaito puuttuu sosiaalityöntekjöiltä.
        Syyttömiä isejä jopa joutunut vankilaan, perättömien syytösten, ja huonojen tutkimuksien vuoksi.

        Siksi tutkimusmenetelmistä annettiin uudet ohjeet

        Kuntatiedote 9/2003.
        Lasten pahoinpitelyn ja seksuaalisen hyväksikäytön ohjeet ovat muuttuneet.

        Lue kohta.
        Lapsen haastattelut tehdään strukturoidulla haastattalurungolla ja videoidaan, jotta voidaan jälkeenpäin varmistaa, ettei haastattelussa oole käytetty johdattelevia kysymyksiä.

        http://pre20031103.stm.fi/suomi/pao/ktiedote/2003/kt9_03.htm
        ---

        Lapseni olivat seuraavana yönä heränneet itkien,silmät pelosta aivan suurina ja täristen. Toinen pojistani oli jopa kastellut sänkynsä.
        Tämä ei silti ole " niin vakava asia" Kaarinan työntekijöiden mielestä.
        Tosin mulle ei kerrottu mistään painajaisista vaan raportista sain lukea ne.Juuri ennen raportin saamista "lapsikylä-äiti" oli sanonut palaverissa,ettei lapset ole nähneet painajaisia tai mitenkään muutenkaan reagoineet tapahtumaan.Sen jälkeen sain raportin ja siinä luki aivan päinvastoin.
        Lisäksi sen oli pitänyt tapahtua 10 vuotiaan pojan käskystä seuraavana päivänä uudestaan.
        Lapseni kertoivat asian suunnilleen samalla lailla mutta 10 vuotias poika oli yrittänyt kiistää kaiken.
        Ja vedotaan vaan siihen että poika on 8 vuotiaan tasolla ettei voinut ymmärtää mitä tapahtui.No kuitenkin 10 vuotias poika on tajunnut yrittää lahjoa poikiani mp3 soittimella etteivät he kertoisi kenellekkään!
        Palaverin jälkeen kävin lapsiani katsomassa.
        Poikani olivat todella omituisia.7 vuotias poika ei tullut edes halaamaan mua niinkuin aina ennen! Ja mua ei jätetty hetkeksikkään poikieni kanssa keskenään etten vain saisi juteltua asiasta poikieni kanssa.
        Lisäksi mulle ei kerrota pojan nimeä.Eikä tehdä rikosilmoitusta.He tekivät kotilieteen sen haastattelun missä niin kehutaan Kaarinan sos-lapsikylää.Luulen että he pelkäävät joutuvansa huonoon valoon jos tämä asia tulee julki tai tehdään siitä rikosilmoitus.
        He eivät ajattele lasteni parasta vaan omaa itseänsä!
        He eivät ymmärrä että lapseni tulevat kärsimään traumoista.
        He eivät ymmärrä lapsiani tai minua ollenkaan!


      • Hyväksikäyttötraumat
        huolestunut äiti kirjoitti:

        Lapseni olivat seuraavana yönä heränneet itkien,silmät pelosta aivan suurina ja täristen. Toinen pojistani oli jopa kastellut sänkynsä.
        Tämä ei silti ole " niin vakava asia" Kaarinan työntekijöiden mielestä.
        Tosin mulle ei kerrottu mistään painajaisista vaan raportista sain lukea ne.Juuri ennen raportin saamista "lapsikylä-äiti" oli sanonut palaverissa,ettei lapset ole nähneet painajaisia tai mitenkään muutenkaan reagoineet tapahtumaan.Sen jälkeen sain raportin ja siinä luki aivan päinvastoin.
        Lisäksi sen oli pitänyt tapahtua 10 vuotiaan pojan käskystä seuraavana päivänä uudestaan.
        Lapseni kertoivat asian suunnilleen samalla lailla mutta 10 vuotias poika oli yrittänyt kiistää kaiken.
        Ja vedotaan vaan siihen että poika on 8 vuotiaan tasolla ettei voinut ymmärtää mitä tapahtui.No kuitenkin 10 vuotias poika on tajunnut yrittää lahjoa poikiani mp3 soittimella etteivät he kertoisi kenellekkään!
        Palaverin jälkeen kävin lapsiani katsomassa.
        Poikani olivat todella omituisia.7 vuotias poika ei tullut edes halaamaan mua niinkuin aina ennen! Ja mua ei jätetty hetkeksikkään poikieni kanssa keskenään etten vain saisi juteltua asiasta poikieni kanssa.
        Lisäksi mulle ei kerrota pojan nimeä.Eikä tehdä rikosilmoitusta.He tekivät kotilieteen sen haastattelun missä niin kehutaan Kaarinan sos-lapsikylää.Luulen että he pelkäävät joutuvansa huonoon valoon jos tämä asia tulee julki tai tehdään siitä rikosilmoitus.
        He eivät ajattele lasteni parasta vaan omaa itseänsä!
        He eivät ymmärrä että lapseni tulevat kärsimään traumoista.
        He eivät ymmärrä lapsiani tai minua ollenkaan!

        Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön traumat.
        Kysymyksessä on vakava rikos, mikäli sellainen on tapahtunut ja jättää elinikäiset traumat.

        Lasten hyväksikäyttäjät itse ovat kaiketi sitä mieltä, että he tekevät vain hyvää lapsille.


        Tämä linkki on EU komission asettaman erityistyöryhmän sivustolle, jossa löytyy myös muuta aiheita.

        Linkki on Suomenkieliseelle sivustolle. Kielivaihtoehtoja on yhteensä 6 kappaletta.

        Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön traumat

        http://www.web4health.info/fi/answers/sex-abuse-effects.htm
        ----


    • Tosi on

      Ihan tyypillinen sijaishuollon paikka vääristyneine asenteineen!
      Just noin asiat ovat yleensä, että lasten etu ei TODELLAKAAN ole etusijalla, sijaisvanhempien etu on paljon, paljon paljon edellä sitä.

      Ja vanhempien edusta nyt ei ole vuosikymmeneen enää voinut puhua, väitti Aila Paloniemi asiasta ihan mitä valhetta tahansa tai jotkut sijarit omine valheineen ja vääristyneine asenteineen.

      • Pedofilia.

        Pedofilia ja insesti ovat kaksi eri asiaa.

        Insesti on perheen sisällä tapahtunutta seksuaalista hyväksikäyttöä.

        Pedofiilit käyttävät lapsia seksuaalisesti hyväksi kikoissa, partioleireillä, kouluissa, lastentarhoissa, sijaisperheissä jne.

        Nambla järjestö on maailmanlaajuinen järjestö, joka ajaa aikuisten miesten oikeutta harrastaa seksiä nuorten poikien knssa
        Löydät netistä nimihaulla.

        Pedofiilit saattavat olla yhteiskunnassa hyvinkin korkeassa asemassa, siksi aisiasta hyssytellään.

        En viitsi mainita nimiä, koska siitä voisi joutua vastuuseen.

        Tämä linkki on Uuden suomen Jukka Väisäsen blogiin, jossa keskustelua pedofiliasta.

        http://jukkav.puheenvuoro.uusisuomi.fi/41324-ajatuksiani-pedofiliasta-ja-muusta-seksuaalisesta-hyvaksikaytosta
        ---


      • Tuota se on

        Sijarit on tosiaan joustamattomia valehtelijoita. Keksittyään jonkin valeen alkavat itse uskoa että se on totta eivätkä kykene joustamaan senttiäkään muuhun suuntaan, vaan pitävät valeestaan kiinni. Pelottavaa sijoitettujen puolesta mutta myös vanhempien.
        Kymmenvuotias tuskin on syyllinen vaan sijareiden painostamana on hädissään luvannut soittimensa välttääkseen sijareiden vihan. Mistä sitä tietää miten kymmenvuotiasta on uhkailtu. Sijarit uhkailee ja pahoinpitelevät eivätkä joudu vastuuseen. Uskon että hyväksikäyttäjä jos sellainen on, on sijari tai jokin sijarin tietämä muu henkilö.

        Vai tunteeko joku rehellisen sijaisvanhemman.


      • Lapsiuhrit.
        Tuota se on kirjoitti:

        Sijarit on tosiaan joustamattomia valehtelijoita. Keksittyään jonkin valeen alkavat itse uskoa että se on totta eivätkä kykene joustamaan senttiäkään muuhun suuntaan, vaan pitävät valeestaan kiinni. Pelottavaa sijoitettujen puolesta mutta myös vanhempien.
        Kymmenvuotias tuskin on syyllinen vaan sijareiden painostamana on hädissään luvannut soittimensa välttääkseen sijareiden vihan. Mistä sitä tietää miten kymmenvuotiasta on uhkailtu. Sijarit uhkailee ja pahoinpitelevät eivätkä joudu vastuuseen. Uskon että hyväksikäyttäjä jos sellainen on, on sijari tai jokin sijarin tietämä muu henkilö.

        Vai tunteeko joku rehellisen sijaisvanhemman.

        Joka toista kasvattilasta käytetty seksuaalisesti hyväksi Ruotsissa.

        Noin puolet lastenkodeissa ja sijaisperheissä kasvaneista lapsista on joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Ruotsissa.

        Haastatteluita jatketaan vuoden 2011 loppuun asti, jonka jälkeen hallitus ottaa kantaa korvausvaatimuksiin.

        Kommentti. Pyritäänkö suut tukkimaan ja häivyttämään ongelma reilussa kahdessa vuodessa 2009-2011?

        Onko "tauti" levinnyt myös Suomeen.

        Linkki Hesarin uutiseen 22.10.2009 ja kommentteihin 38 kpl.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Joka toista kasvattilasta käytetty seksuaalisesti hyväksi Ruotsissa/1135250213920
        ---


      • Lastensuojelua?
        Lapsiuhrit. kirjoitti:

        Joka toista kasvattilasta käytetty seksuaalisesti hyväksi Ruotsissa.

        Noin puolet lastenkodeissa ja sijaisperheissä kasvaneista lapsista on joutunut seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Ruotsissa.

        Haastatteluita jatketaan vuoden 2011 loppuun asti, jonka jälkeen hallitus ottaa kantaa korvausvaatimuksiin.

        Kommentti. Pyritäänkö suut tukkimaan ja häivyttämään ongelma reilussa kahdessa vuodessa 2009-2011?

        Onko "tauti" levinnyt myös Suomeen.

        Linkki Hesarin uutiseen 22.10.2009 ja kommentteihin 38 kpl.

        http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Joka toista kasvattilasta käytetty seksuaalisesti hyväksi Ruotsissa/1135250213920
        ---

        Laki lasten kanssa työskentelevien rikostausta selvittämisestä 11.12.2010.

        -" Sosiaali- ja terveydenhuollon viranomaisille tuli 1.5.1998 - 30.4 1999, eli vuoden aikana 778 tapausta, joissa epäiltiin alle 16 vuotiaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
        17 näistä oli lasten kanssa ammatikseen työskenteleviä.

        176. tapauksessa asia johti rikossyytteen nostamiseen.

        Lain voimaantulon jälkeen oikeusrekisterikeskukseen on tulvinut pyyntöjä rikosrekisteriotteen saamiseksi noin 300 hakemuksen päivävauhtia ja ensimmäiset tuomitu ovat jo löytyneet rekisteristä.

        Neljä oli miehiä ja kolme naisia, kaikki 30-40 vuotiaita.

        Lue lisää linkissä:

        http://www.kuntatyonantajat.fi/fi/sopimukset/opettajat/yhteiset-maaraykset/Sivut/laki-lasten-kanssa-tyoskentelevien-rikostaustan-selvittamisesta.aspx
        ---


    • Ei oikeutta

      Eihän näistä asioista syytettä nosteta muuta kuin omia vanhempia vastaan ja silloinkin pelkän EPÄILYN perusteella viedään lapset.

      Vaikka myöhemmin poliisitutkinta ei löytäisi näyttöä rikoksesta tai se vapauttaisi vanhemmat, niin lapsia ei palauteta kotiin siitä huolimatta, koska SOSSULLE JÄÄ HUOLI perheen tilanteesta - käsittämätöntä ja lain vastaista, mutta sehän ei estä viranomaisia tietenkään.

      Perheen ulkopuoliset, etenkin sijaishuollon edustajat, ovat sitten asia erikseen. Jos seksuaalinen hyväksikäyttö tapahtuu sijaishuollossa ei mihinkään toimiin ryhdytä, jos ei ole näyttöä, pelkät lapsen puhet EIVÄT MERKITSE YHTÄÄN MITÄÄN.

      Eivätkä sijaishoitajat saa edes todistetusta pahoinpitelystä tuomiota rikosoikeudessa, siitä kertoivat lehtijutut vähän aikaa sitten karua tarinaansa.

      Meillä sossu ei puuttunut lapsen pahoinpitelyyn kuulema siksi, koska lapsessa ei ollut jälkiä pahoinpitelystä.... siis sitten joskus viikkojen jälkeen kun heillä oli aikaa tavata vaatimuksestani lasta. Eikä jatkuvasta läimäytelystä, tönimisestä ja tuuppimisesta mitään jälkiä jääkään, ei sen puoleen.

      • Raiskaus perhekoti.

      • Lapsiseksiä. Huh.
        Raiskaus perhekoti. kirjoitti:

        Keskisuomalainen 12.1.2011.

        Selkeät ohjeet perhehoitoon.

        Kun kukaan ei valvonut minut raiskattiin.

        http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/selkeät-ohjeet-perhehoitoon/635629
        ---

        Pedofilia Wiki.

        Yllätyin, kun surffasin Wikipedian sivustolla ja löysin yllättävää tietoa pedofiliasta.

        Pedofiliaan liittyvä aktivismi.

        Pedofiliaan ja pederastiaan liittyvä aktivismi tarkoittaa yhteiskunnallista liikettä, jolla on monia tavoitteita.

        Yleisesti liikkeen kannattajat ajavat suurempaa hyväksyntää aikuisten lapsiin kohdistuvaa seksuaaliseen kiinnostukseen ja seksisuhteisiin lasten ja aikuiten välillä.

        Muita tavoitteita ovat muun muassa suojaikärajan lasku ja mielisairasluokitusten muuttaminen.
        Liikkeen jäsenet suosivat usein liikkeestään käsitteitä lapsrakkaus, poikarakkaus, ja tyttörakkaus.

        Liike on erittäin kiistanalainen ja sen saavutukset ovat jääneet vähäisiksi.

        Katso myös.
        Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.
        Lasten seksuaalisuus.
        Pedierastia.
        Pedofilia.
        FNVD

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofiliaan_liittyvä_aktivismi
        ---


      • False memory.
        Lapsiseksiä. Huh. kirjoitti:

        Pedofilia Wiki.

        Yllätyin, kun surffasin Wikipedian sivustolla ja löysin yllättävää tietoa pedofiliasta.

        Pedofiliaan liittyvä aktivismi.

        Pedofiliaan ja pederastiaan liittyvä aktivismi tarkoittaa yhteiskunnallista liikettä, jolla on monia tavoitteita.

        Yleisesti liikkeen kannattajat ajavat suurempaa hyväksyntää aikuisten lapsiin kohdistuvaa seksuaaliseen kiinnostukseen ja seksisuhteisiin lasten ja aikuiten välillä.

        Muita tavoitteita ovat muun muassa suojaikärajan lasku ja mielisairasluokitusten muuttaminen.
        Liikkeen jäsenet suosivat usein liikkeestään käsitteitä lapsrakkaus, poikarakkaus, ja tyttörakkaus.

        Liike on erittäin kiistanalainen ja sen saavutukset ovat jääneet vähäisiksi.

        Katso myös.
        Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.
        Lasten seksuaalisuus.
        Pedierastia.
        Pedofilia.
        FNVD

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofiliaan_liittyvä_aktivismi
        ---

        Sigmund Freud tunnetaan ennenkaikkea psykoanalyysin kehittäjänä.

        Freudin opit on tuomittu huuhaaksi, mutta käsittääkseni Suomen psykoanalyyttinen yhdistys käyttää niitä edelleenkin, kuten myös sosiaalialan oppilaitokset sekä sosiaalitoimi.

        Ei siis tarvitse ihmetellä miksi Suomen lastensuojelu on retuperällä.

        Lisää Freudista.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sigmund_Freud
        ---


      • Psykoanakyysi.
        False memory. kirjoitti:

        Sigmund Freud tunnetaan ennenkaikkea psykoanalyysin kehittäjänä.

        Freudin opit on tuomittu huuhaaksi, mutta käsittääkseni Suomen psykoanalyyttinen yhdistys käyttää niitä edelleenkin, kuten myös sosiaalialan oppilaitokset sekä sosiaalitoimi.

        Ei siis tarvitse ihmetellä miksi Suomen lastensuojelu on retuperällä.

        Lisää Freudista.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sigmund_Freud
        ---

        Suomen Psykoanalyyttisen yhdistys Juhlatilaisuus. Freud 150 vuotta.

        Voisiko koko järjestelmä elää Freudin lumoissa?
        Ovatko Freudin opit syynä lastensuojelun kyseenalaiseen tilaan?

        http://www.psykoanalyysi.com/freud150.html
        ---


    • lltyöntekijä

      Karmeaa luettavaa! Itse työskentelen lastensuojelulaitoksessa ja trendihän on ollut nyt sijoituksissa perhehoitoon päin. Nyt tuntuu siltä, että olisiko laitos lapsille kumminkin turvallinen paikka, koska paikalla aina useampia aikuisia, joilla ei ole parisuhdetta keskenään. Toisin sanoen, heti puututaan, jos joku työkavereista on liian ankara tai väsynyt etc.

      Ehkä perhehoidossa parisuhde tekee sen, että väärinkäytöksiin ei yhtä herkästi puututa kuin työyhteisössä. Meillä on tullut tosi hyvää palautetta sekä vanhemmilta, että lapsilta itseltään ja pyrkimys on lain kirjaimen mukaisesti aina kotiutus, mikäli se suinkin on mahdollista. Meiltä myös tehdään kotiutuksia tosi usein, siten, että vanhempien kanssa on ongelmat ja niiden ratkaisut yhdessä mietitty.

      • Tai monta suhdetta

        Miten tuo SOS-lapsikylä sijoittuu, onko se lastenkoti vai perhesijoitus vai afrikkalainen kylä. Koko kylä hoitaa lapset systeemillä. Huono puoli siinä on moniavioisuus.
        SOS-lapsikylissä eikö asu yksinäisiä naisiakin lasten kanssa. Hyvä tavaton mitä päästinkään mieleeni ja onkohan se totta. Minä kyllä olen aika vanhoillinen.


      • huolestunut äiti

        Sinulle lltyöntekijä :
        Tuolta kans yksi kotiutus tehty mun tietääkseni.
        Ei vaan näytä mun tilanteessa auttavan etten ole enää masentunut ja elämä on muuten mallillaan.Lapset puuttuu vielä niin kaikki on hyvin!
        Ne ei tajua sitä asiaa että masentunut ihminen voi parantua.
        Ja mulla on paljon asioita jotka vaikutti masennukseeni.
        Nyt kun olen saanut sellaiset asiat käsiteltyä niin eiköhän siellä aleta pitää lapsiani aina jonkin tekosyyn varjolla.
        Ja huostaanoton purkua ei voi hakea sillä perusteella ettei lapset ole turvassa siellä.Se ei kuulemma ole hyvä peruste.Mutta kuitenkin hain sitä purkua ja syy siihen on että olen niin hyvässä kunnossa että pystyn heistä itse huolehtimaan.
        Heidän mielestään kotiutus ei ole ajankohtaista.
        Lapseni kysyivät miksen vie heitä salaa pois sieltä.
        Oli kamala sanoa omille lapsille etten voi viedä teitä täältä pois mutta pakko se oli!

        No kyllä se aurinko paistaa vielä risukasaankin jonakin päivänä.
        En menetä toivoani saada rakkaita lapsiani takaisin kotiin.
        Saan voimia koko ajan enemmän taistella tämän asian takia.


    • huolestunut äiti

      Se on kylä jossa on monta kotia,joissakin pariskunta asuu lasten kanssa ja joissakin vain yksi aikuinen. Minun lasteni kanssa asuu pariskunta.
      Lisäksi siellä on kylänjohtaja,sosiaalityöntekijä ja niitä apulaisia.

    • Sairasta touhua.

      Yle elävässä arkistossa on kolme video-ohjelmaa, joissa käsitellään pedofiliaa ja insestiä.

      Ilmeisesti ne ovat ajankohtaisia tänä päivänäkin ovat esitetty joskus 190 luvulla.

      Ensimmäsisessä ovat vietaana rikosylikonstaapeli Marja Vuento, sekä Perheen Suojelun keskusliiton toiminnanjohtaja, sekä psykologi

      He luonnehtivat pedofiiliksi henkilön, jonka persoonallisuus on häiriintynyt. Hän ei tiedosta tekevänsä pahaa uhrilleen.

      Kolmannessa videossa haastatellaan isää, joka on joutunut perättömien insestisyytöksien kohteeksi. Tässä haastatellaan myös sairaalan lääkäriä, joka on pihalla "kuin kuin lumiukko".

      Tässä kolme linkkiä.

      http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=103&t=&a=10386
      ----

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      33
      2878
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      2017
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      190
      1934
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1825
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1681
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1413
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      323
      1407
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1253
    9. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      105
      1211
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1101
    Aihe