Turun avoin yliopisto

kasvatustieteiijäksi

Heips,

onko kenelläkään tietämystä tai omia kokemuksia Turun avoimessa yliopistossa opiskelusta? Itse harkitsen syksyllä aloittavani kasvatustieteen perusopinnot.

Nyt mietityttää, millainen tuutoriryhmä siellä on, onko opintojen kanssa ihan yksin, onnistuuko samaan tarvittavia kirjoja tentteihin yms.

Onko siis avoimessa opiskelevilla oikeus käyttää yliopiston omaa kirjastoa ja käydä "normaaleilla luennoilla", kuten tutkinto-opiskelijat?

Ja millainen yhteistyökoulu tuo Turun suomenkielinen työväenopisto on; onko hyvä vai huono, minkä hintainen? yms.

6

1570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+16

Suoritin etänä Turkuun sosiologian ja taidehistorian opinnot, ja hyvät olivat molemmat. Mielenkiintoisia ja vaihtelevia tehtäviä, sosiologiassa eniten esseitä.
      Yleisesti yliopiston omille luennoille, varsinkin massasellaisille, voi mennä kuka tahansa. Kun salissa on 100 päätä, ei kukaan edes tiedä, kuka olet.
      Yliopiston kirjastoon saa kortin kuka tahansa, ei tarvitse olla opiskelija. Itse sain opintoihin kirjani ihan tavallisesta kirjastosta, perusopinnoissa on melko yleistä ja helposti saatavaa kirjallisuutta.

• Ei Turkuun

Turun avoimessa yliopistossa on huono opetuksen taso ja epäoikeudenmukainen arvostelu. Oikeusturvaa ei käytännössä ole ollenkaan, jos epäpätevä opettaja tekee virheitä juuri sinun kohdallasi. Turun yliopisto syyttää kaikesta aina opiskelijaa. Itse lopetin siksi opiskelun Turussa, ja monet ystäväni ovat lopettaneet myös. Nykyään opiskelen Tampereen avoimessa yliopistossa. Siellä opetus on laadukasta, ja arvostelu pätevää.

• Tuleva ope

Olipas edellinen provo!!! Opiskelen nyt kasvatustieteen aineopintoja verkossa ja olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen. Opiskelu on joustavaa ja kaikki kirjat on saanut kirjastosta. Verkko-opinnoissa on oma ryhä ja oma tuutor, jolta olen aina saanut hyvää ja nopeaa apua. Verkko-opinnot vaatii itseltä hyvää opiskelu motivaatiota!

• Ei Turkuun

Minä olen saanut Tampereen yliopistossa kaikista kursseista arvosanan erinomainen 5 ja oppinut paljon. Olen ahkera opiskelija. Turussa sain yhdestä kurssista arvosanan 3 opettajalta, jolta kukaan ei saanut arvosanaa 5. Kun valitin Turussa tutkintolautakuntaan, siellä rikottiin hallintolakia. Tietysti on paljon tsäkästä kiinni, millainen opettaja sattuu omalle kohdalle. Turku on kyllä kiva paikka asua, mutta yliopistossa ollaan epäoikeudenmukaisia. En ole ainut, jota on kohdeltu huonosti. Oikeustiede ja lääketiede päiväopiskelun puolella kärsivät vähiten mutta esim. humanistiset tieteet avoimen puolella eniten huonosta opetuksen tasosta. Kasvatustiede on keskivälillä.

• kielien opiskelija

Vaikea uskoa, että olet tuleva opettaja. Opiskelumotivaatio on yhdyssana. Joustavaa-sanan jälkeen tulee pilkku. On saanut on väärä verbimuoto. Ryhä on kirjoitusvirheinen sana, samoin tuutor. Turussa todellakin on huono opetuksen taso, kun aineopintoja pääsee suorittamaan noin puutteellisella kirjoitustaidolla.

• ölm24

"kielien" opiskelija korjailemassa kielioppia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3793
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2231
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2104
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1552
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1447
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1143
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe