Turun avoin yliopisto

kasvatustieteiijäksi

Heips,

onko kenelläkään tietämystä tai omia kokemuksia Turun avoimessa yliopistossa opiskelusta? Itse harkitsen syksyllä aloittavani kasvatustieteen perusopinnot.

Nyt mietityttää, millainen tuutoriryhmä siellä on, onko opintojen kanssa ihan yksin, onnistuuko samaan tarvittavia kirjoja tentteihin yms.

Onko siis avoimessa opiskelevilla oikeus käyttää yliopiston omaa kirjastoa ja käydä "normaaleilla luennoilla", kuten tutkinto-opiskelijat?

Ja millainen yhteistyökoulu tuo Turun suomenkielinen työväenopisto on; onko hyvä vai huono, minkä hintainen? yms.

6

1389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+16

Suoritin etänä Turkuun sosiologian ja taidehistorian opinnot, ja hyvät olivat molemmat. Mielenkiintoisia ja vaihtelevia tehtäviä, sosiologiassa eniten esseitä.
      Yleisesti yliopiston omille luennoille, varsinkin massasellaisille, voi mennä kuka tahansa. Kun salissa on 100 päätä, ei kukaan edes tiedä, kuka olet.
      Yliopiston kirjastoon saa kortin kuka tahansa, ei tarvitse olla opiskelija. Itse sain opintoihin kirjani ihan tavallisesta kirjastosta, perusopinnoissa on melko yleistä ja helposti saatavaa kirjallisuutta.

• Ei Turkuun

Turun avoimessa yliopistossa on huono opetuksen taso ja epäoikeudenmukainen arvostelu. Oikeusturvaa ei käytännössä ole ollenkaan, jos epäpätevä opettaja tekee virheitä juuri sinun kohdallasi. Turun yliopisto syyttää kaikesta aina opiskelijaa. Itse lopetin siksi opiskelun Turussa, ja monet ystäväni ovat lopettaneet myös. Nykyään opiskelen Tampereen avoimessa yliopistossa. Siellä opetus on laadukasta, ja arvostelu pätevää.

• Tuleva ope

Olipas edellinen provo!!! Opiskelen nyt kasvatustieteen aineopintoja verkossa ja olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen. Opiskelu on joustavaa ja kaikki kirjat on saanut kirjastosta. Verkko-opinnoissa on oma ryhä ja oma tuutor, jolta olen aina saanut hyvää ja nopeaa apua. Verkko-opinnot vaatii itseltä hyvää opiskelu motivaatiota!

• Ei Turkuun

Minä olen saanut Tampereen yliopistossa kaikista kursseista arvosanan erinomainen 5 ja oppinut paljon. Olen ahkera opiskelija. Turussa sain yhdestä kurssista arvosanan 3 opettajalta, jolta kukaan ei saanut arvosanaa 5. Kun valitin Turussa tutkintolautakuntaan, siellä rikottiin hallintolakia. Tietysti on paljon tsäkästä kiinni, millainen opettaja sattuu omalle kohdalle. Turku on kyllä kiva paikka asua, mutta yliopistossa ollaan epäoikeudenmukaisia. En ole ainut, jota on kohdeltu huonosti. Oikeustiede ja lääketiede päiväopiskelun puolella kärsivät vähiten mutta esim. humanistiset tieteet avoimen puolella eniten huonosta opetuksen tasosta. Kasvatustiede on keskivälillä.

• kielien opiskelija

Vaikea uskoa, että olet tuleva opettaja. Opiskelumotivaatio on yhdyssana. Joustavaa-sanan jälkeen tulee pilkku. On saanut on väärä verbimuoto. Ryhä on kirjoitusvirheinen sana, samoin tuutor. Turussa todellakin on huono opetuksen taso, kun aineopintoja pääsee suorittamaan noin puutteellisella kirjoitustaidolla.

• ölm24

"kielien" opiskelija korjailemassa kielioppia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe