Turun avoin yliopisto

kasvatustieteiijäksi

Heips,


onko kenelläkään tietämystä tai omia kokemuksia Turun avoimessa yliopistossa opiskelusta? Itse harkitsen syksyllä aloittavani kasvatustieteen perusopinnot.

Nyt mietityttää, millainen tuutoriryhmä siellä on, onko opintojen kanssa ihan yksin, onnistuuko samaan tarvittavia kirjoja tentteihin yms.

Onko siis avoimessa opiskelevilla oikeus käyttää yliopiston omaa kirjastoa ja käydä "normaaleilla luennoilla", kuten tutkinto-opiskelijat?

Ja millainen yhteistyökoulu tuo Turun suomenkielinen työväenopisto on; onko hyvä vai huono, minkä hintainen? yms.

6

1174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+16

      Suoritin etänä Turkuun sosiologian ja taidehistorian opinnot, ja hyvät olivat molemmat. Mielenkiintoisia ja vaihtelevia tehtäviä, sosiologiassa eniten esseitä.
      Yleisesti yliopiston omille luennoille, varsinkin massasellaisille, voi mennä kuka tahansa. Kun salissa on 100 päätä, ei kukaan edes tiedä, kuka olet.
      Yliopiston kirjastoon saa kortin kuka tahansa, ei tarvitse olla opiskelija. Itse sain opintoihin kirjani ihan tavallisesta kirjastosta, perusopinnoissa on melko yleistä ja helposti saatavaa kirjallisuutta.

    • Ei Turkuun

      Turun avoimessa yliopistossa on huono opetuksen taso ja epäoikeudenmukainen arvostelu. Oikeusturvaa ei käytännössä ole ollenkaan, jos epäpätevä opettaja tekee virheitä juuri sinun kohdallasi. Turun yliopisto syyttää kaikesta aina opiskelijaa. Itse lopetin siksi opiskelun Turussa, ja monet ystäväni ovat lopettaneet myös. Nykyään opiskelen Tampereen avoimessa yliopistossa. Siellä opetus on laadukasta, ja arvostelu pätevää.

      • Tuleva ope

        Olipas edellinen provo!!! Opiskelen nyt kasvatustieteen aineopintoja verkossa ja olen ollut kyllä hyvin tyytyväinen. Opiskelu on joustavaa ja kaikki kirjat on saanut kirjastosta. Verkko-opinnoissa on oma ryhä ja oma tuutor, jolta olen aina saanut hyvää ja nopeaa apua. Verkko-opinnot vaatii itseltä hyvää opiskelu motivaatiota!


    • Ei Turkuun

      Minä olen saanut Tampereen yliopistossa kaikista kursseista arvosanan erinomainen 5 ja oppinut paljon. Olen ahkera opiskelija. Turussa sain yhdestä kurssista arvosanan 3 opettajalta, jolta kukaan ei saanut arvosanaa 5. Kun valitin Turussa tutkintolautakuntaan, siellä rikottiin hallintolakia. Tietysti on paljon tsäkästä kiinni, millainen opettaja sattuu omalle kohdalle. Turku on kyllä kiva paikka asua, mutta yliopistossa ollaan epäoikeudenmukaisia. En ole ainut, jota on kohdeltu huonosti. Oikeustiede ja lääketiede päiväopiskelun puolella kärsivät vähiten mutta esim. humanistiset tieteet avoimen puolella eniten huonosta opetuksen tasosta. Kasvatustiede on keskivälillä.

    • kielien opiskelija

      Vaikea uskoa, että olet tuleva opettaja. Opiskelumotivaatio on yhdyssana. Joustavaa-sanan jälkeen tulee pilkku. On saanut on väärä verbimuoto. Ryhä on kirjoitusvirheinen sana, samoin tuutor. Turussa todellakin on huono opetuksen taso, kun aineopintoja pääsee suorittamaan noin puutteellisella kirjoitustaidolla.

      • ölm24

        "kielien" opiskelija korjailemassa kielioppia..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2840
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1828
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1512
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1270
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      255
      1128
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe