joku makro pitäs kehitellä. ja tiedostosssa on 100 muuttujaa eli jokainen pitäisi saada omalle sarakkeesseen. neuvoa makroon..?
miten yhdistetään 100 excel tiedostoa
3
184
Vastaukset
ei tuukaan...
siis pitääkö yhdistää 100 tiedostoa vaiko sata muuttujaa yhdestä tiedosotosta vaiko miten?
vaikeeta koodata näin ylimalkaisolla ohjeilla...
siis mistä haetaan ja mitä?
onko tiedot samassa soluissa aina vaiko eri soluissa?
mitä tyyppiä tieto on ja etsitäänkö sitä taulukosta vai onko se siis valmiina tietyissä soluissa
mihin kopioidaan ja miten (allekkain vierekkäin jne)?
...
...
...- ymmärsinkö oikein
viittaus kyseiseen tiedoston soluun mitkä pitää laskea yhteen = lukea solun sisältö.
teet siis uuden tiedoston johon liität nämä ali tiedostot. ymmärsitkö ?
tiedosto 1. viittaus soluun tiedosto 2 viittaus soluun ja eteen se matematiikan kaava mitä haluat tekijä solun tekevän. kertovan. jakavan . laskevan yhteen tai mitä nyt sitten onkin. ihan perus excel kaaviot. makro ei toimi jos viittaukset ovat virheellisiä. http://office.microsoft.com/fi-fi/excel-help/ulkoisen-viittauksen-linkin-luominen-toisen-tyokirjan-solualueeseen-HP010102338.aspx#BMintro
Niin kysymys kuuluu, että mikä estää tekemästä "päätyökirjaan" sata viittausta "alitiedostojen" soluihin? Kun arvot ovat sitten yhdessä työkirjassa, niin kaavojahan saa tehtyä vaikka viereiseen sarakkeeseen tai alemmalle riville?
Onko tuo helpompaa kuin makron tekeminen, riippunee siitäkin, että ovatko kaikki sata tiedostoa samassa kansiossa, onko luettava lähdesolu jotenkin samaan tapaan identifioitu (joko nimeämällä tai samassa soluosoitteessa).
Voi olla, että käsitin väärinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332364Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311353Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281290Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742