3120 classic polttaa korvaa/akun ikä?

vanhempi henkilö

Känny ostettu 23.11.09 ja toissailtana kuumeni kesken puhelun (n.45 min jälkeen) niin, että oli pakko lopettaa puhelu. Korva oli omituinen vielä 2 tunnin päästä. Olen puhunut pitempiäkin puheluita eikä aiemmin ole ollut ongelmia. Käyttö on ollut muuten vähäistä. Ladatessa känny ei kuumene. Laitoin viestin Nokian Care(?)-sivulle ja sieltä vastattiin, että akku on tiensä päässä. Voiko olla totta, että kännyn akku kestää vain 1½ vuotta? Ei minulla ole varaa ostella uusia akkuja noin tiheään. Millaisia kokemuksia teillä muilla on?

Tämä on ensimmäinen kännykkäni. Olen ollut pettynyt kännyyn, koska akku on alusta lähtien kestänyt vain n. 3 vrk ja sitten lataus on lopussa. Internetyhteyttä ei ole enkä tee kännyllä mitään muuta kuin soitan muutaman puhelun silloin tällöin. En edes pidä kännyä mukana missään.

Nokian sivulla kerrotaan lämpenemisen yhtenä syynä "onko kännyssä viimeinen päivitys". En ole edes tajunnut että kännyä pitäisi päivittää enkä ymmärtänyt Nokian sivulta onko kännyyni olemassa päivitys ja miten se edes päivitetään. Rekisteröidyin, mutta ainakaan vielä ei ole tullut mitään ilmoitusta. Varmaan te kokeneemmat tiedätte jotain päivityksistäkin.

7

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5230,.

mulla on 10.09.09 ostettu,ensinnäki akku kestää näissä useita vuosia 1,5v on lyhyt ikä akulle en usko että sullaka se johtuu akusta,on ihan normaalia pieni lämpeneminen 45min puhelussa,video puheluissa nämä oikein kuumenee mutta ohjekirj.mukaan se on normaalia eikä tartte keskeyttää puhelua olen sen todennu että kuumenee kivasti.Päivitykset voit tarkistaa puhelimella kun menet asetukset-puhelin-puhelinpäivitykset..esille tulee vaihtoehdot,.nyk.ohjelman tiedot/Lataa puh.ohjelmisto.,tarkista nyk ohj.tiedot V 09.41 RM-365 tämä on alkuper.sit painat lataa puh.ohjelmisto,valitse pakettidata,se kestää n.10sek kun tulee tieto Uutta ohjelmistopäivitystä ei ole saatavilla,.älä siis välitä tuosta lämpiämisestä on ihan normaalia jonka itsekin olen todennu,nämä akut kestää sen 5v hyvänä kuten muissakin peruskännyissä

• Ohjelmistopäivitykset kannattaa mieluummin tarkistaa tietokoneelta Nokia Ovi suitella. Toi puhelimesta päivittäminen vie dataa aika paljon. Se maksaa tosi paljon jos datapakettia ei ole.

• Miksi ylipäätään puhut 45 minuutin puheluja puhelin korvalla. Handsfreellä homma on paljon mukavampaa. Minulla on 3120 classic ja siinä akku tosiaan ei kestä kauaa, itse lataan joka ilta. Uusia akkuja saa 10-20 eurolla, joten hinta ei ole este vaihtamiselle.

Päivityksen voi tehdä kaapelilla. Sen voi myös tehdä käsittääkseni datayhteydellä, jos on muu kuin Saunalahden liittymä. (Saunalahdella ei ole kotiverkkoa, joten sillä ei voi päivittää)

Luultavasti tuossa on uusin ohjelmistoversio, kun se on julkaistu 6.3.2009. Tarkasta naputtamalla *#0000# Uusin on V10.00

• 5230,.

kyl täs 3120c on ihan ok akun kesto se mikä luvataan toteutuu omasta mielestä,3g verkkoa ei kannata käyttää ellet soita videopuheluita,laita gsm.,sitten on myös hyvä tarkistaa missä asetuksissa ovat virransäästötilat,,siis virransäästö ja virransäästötila,tämä viimenen on se tärkeämpi,sen astetus pit olla käytössä mutta virransäästö ei käytössä,tällön näytön pimennystoiminto toimii niin että Koko näytöstä katkeaa virta kun puhelinta ei käytetä,jos molemmat ovat käytössä näytön ylä osassa on virrat,ehkä tässä yksi syy miksi omassa 3120c akussa virtaa riittää vaik kuinka

• vanhempi henkilö

Kiitos vastaajille. Pakettidataa ei ole, koska en käytä puhelimen nettiä. Verkko on Saunalahden, joten hyvä tietää ettei päivitys onnistuisi. Versio on juuri tuo alkuperäinen eli v.09.41. En oikein ymmärtänyt tuota ettei pitäisi käyttää 3G, asetuksissa näkyi olevan GSM, mutta ei siellä mainittu mitään 3G-vaihtoehtoa. Sekä virransäästötila että virransäästö olivat "käytössä", joten muutin nyt virransäästön "ei käytössä". Puhelin kuitenkin ilmoitti, että oletko varma koska virransäästö säästää akkua. Kokeilen nyt kuitenkin näin.

Koska minulla on kuulo-ongelmia, en ole halunnut laittaa minkäänlaisia "nappeja" korvaan ettei viimeinenkin vähäinen kuulo mene. Olen käsittänyt, että handsfree on juuri tuollainen nappi korvaan.

Tuli tosi hyviä vastauksia, joten kiitos vielä kerran. Tämä on eka kännyni ja otettu vain "pakosta", koska en muuten olisi saanut Saunalahden ADSL laajakaistatarjousta tietsikkaan.

• 5230,.

pari selvennystä,3g verkkoa tarvitsee välttämättä vain videopuhelut sen takia on turha käyttää 3g jos et soita niitä,kytke 3g vain sillon päälle eli kaksitoiminen ja UMTS ovat 3g.Tai jos käytät nettiä pidä 3g mutta täs on liian pieni näyttö ja hidas muutenkin net käyttöön,datapaketit olis rahan haaskausta.Virransäästöstä vielä jos virransäästö on käytössä se jättää näytön yläosaan virrat ja muuttaa sitä hiukan,akkupalkki ja kenttäpalkki poistuu ja tilalle tulee päivämäärä kun näyttö pimenee,näppäinlukko nopeuttaa tätä,pelkkä virransäästötila käytössä pimentää nopeasti koko näytön,eikä yläpalkkia ja pvm ja kelloa näy päivänvalossa enää,voit toki pitää virransäästön päällä jos esim haluat päivän valossa nähdä ajan ja pvm mutta se kuluttaa energiaa hitusen enemmän samoin 3g

• 5230,.

vielä siis vaikka se kysyy 'oletko varma' ei kannata sitä noteeraa sillä virransäästötila korvaa täysin virransäästön vain virransäästötila katkaisee kokonaan virran näytöstä jollon valmiustilan virtaa säästyy max määrä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      238
      5172
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4211
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      59
      3891
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3627
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3570
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3315
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      7
      2714
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2596
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2486
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      61
      2397
    Aihe