En ole koskaan ymmärtänyt mitä virkaa selostajalla on jääkiekko-ottelussa. Kaikkihan näkevät mitä kulloinkin tapahtuu. Selostajat ovat kylläkin toisinaan hauskoja kuunnella, ehkä tahattomasti hauskoja, mutta usein häiritseviäkin.
Pääselostaja Mtv3´n urheilulähetyksiin hakusessa
9
<50
Vastaukset
- Kysyn nyt
Marja Puska,Ruuneperi,Pär Pillhard,kyllä olet ahkera,heti aamutuimaan.
Juopon uni ei kestä aamuun,oletko Hunksikin? - anterokarpalo
Ihan samaa olen ihmetellyt minäkin.
Suomalaiset selostajat ottavat ammattinimikkeensä liian tosissaan;)- anteromertaranta
Onhan TV:ssä nappi, josta äänen saa pois. Putkiaivot!
- Pill Häärdi
Katso noita urheiluruudun ihmisiä. Ei ole totta.
- jykper
anteromertaranta kirjoitti:
Onhan TV:ssä nappi, josta äänen saa pois. Putkiaivot!
Ihan mykkää kuvaa on todella mukava seurata.
Sinun ymmärrys on ilmeisesti niin rajallinen että tarvitset selostajan
kertomaan mitä juuri telkkarista näit.
Paikanpäälle et voi mennä katsomaan pelejä jollei ole joku mukana tulkkina. - anteromertaranta
jykper kirjoitti:
Ihan mykkää kuvaa on todella mukava seurata.
Sinun ymmärrys on ilmeisesti niin rajallinen että tarvitset selostajan
kertomaan mitä juuri telkkarista näit.
Paikanpäälle et voi mennä katsomaan pelejä jollei ole joku mukana tulkkina.Osuit oikeaan. En todellakaan ymmärrä jääkiekosta mitään, mutta nyt on ollut pakko oppia, koska 5-poika haluaa aina pelata kanssani, tosin squaspalloilla ja mailoilla. On meillä joskus jääkiekkomailatkin. Isänsä on vain niin fani ja pelaa edelleen ikämies sarjoissa loistavasti.
Pojalla on tietenkin molarin (uusi sana minulle) kamppeet ja aina pitää tietää, kuka pelaaja itse olen. Muistan vain Saku Koivun. Nyt olen oppinut toisiakin, aina NHL-pelaajista alkaen. Poika tuntee kaikki pelaajat, heidän tunnuksensa, maiden liput ym. utopista.
Aluksi minulle oli ihme, kun molari meni aina puhelimeen, kun tein maalin. Selvisihän sekin, koska silloin otettiin tuomaristoon yhteyttä ja lopputulos oli varma. Hylätty maali.
Kerran huiputin molaria sanomalla;"katso punatulkku tuolla"! Silloin ei menty puhelimeen, vaan maali oli muuten hylätty. Molari muistaa ikänsä, että muualle ei vilkuilla, kun peli on käynnissä. (Ilkeä mummi)
Olen pakosta joutunut seuraamaan myös otteluita telkasta ja utopista on edelleen, koska on paitsio? Onneksi meidän peleissä ei tule sellaista.
Minulle ei todellakaan ole jääkiekko mitään, jos ei Antero Mertaranta selosta sitä ja Suomi on toisena pelaajista.
- karityni
Pojallani oli tapana pitää TV äänettömällä ja kuunteli selostusta radiosta aikoinaan, kun oli mielestään parempi selostaja radiossa.
- RosaLiiin
Tykkään, että kuvaa selostetaan.
Kuvasta en tunne urheilijoita, urheilutoimittajat taustoittavat mukavasti pelaajia ja selostavat mitä muuta kentällä tapahtuu, kun kamera kuitenkin seuraa vain kiekollista pelaajaa.
Lapsuudessani asuin jääkiekkomontun reunalla ja ikkunasta yleensä katsottiin pelejä. Meni jokunen aika kun vasta tajusin, ettei paitsio olekkaan jonkun pelaajan nimi. Nyt tiedän mikä paitsio on.
Olen jääkiekkofani, kuten kissanikin, joka joskus kurkistelee television taakse ja ihmettelee mihin ne mustat möykyt ruudulta oikein katoavat. Katsoessa televisio kuumenee ja sieltä alkaa nousta kaikenlaista tuoksua tai hajua koska kukaan ei sieltä koskaan imuroi pölyjä ennen kuin tulipalo hoitaa asian.
Siellä kehittyy myös sähkökenttiä kuten Kissankarvalla aikaan saatu hankaussähkökipinä.
Pahasti epäilen että Kissasi kiertää sitä miettinen: Mitä vihtua?
Minä tykkään selostuksista, muuten olisi mahdoton tunnistaa pelaajia koska he ovat jättäneet hampaansa pukukoppiin.
Haluaisin myös selostajapariksi jonkun ämmänläyskän, sellaisen joka tunnistaa pelaajien lisäksi heidän vaimonsa/tyttöystävänsä ja kertoisi mukavia, uusia, juoruja, tulsi matseista oikein Linnanjuhlat ja naiskatsojat lisääntyisivät entistä enemmän.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1121299- 591283
Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171070- 18955
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45823Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne114814- 15762
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64742- 38629
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72623