Eli olen nyt saanut myytyä joitakin tarpeettomiksi jääneitä tuotteita mm huutonetin kautta. Summat, jotka olen tuotteista saanut, ovat pieniä, muutamia kymppejä.
Ei kai sossu vaan vähennä noita myydyistä tavaroista saatuja summia toimeentulotuesta, joka muutenkin on nihkee?
Asiallisia vastauksia kiitos!
Antakaa jo töitä...
Vähentääkö sossu tuista?
16
487
Vastaukset
- Kunhan ei toistuvia
Jos eivät ole toistuvia ja jää pariin kymppiin niin ei saisi edes puuttua. Pidä kuitenkin huoli ettei niitä paria kolmea kymppiä ilmesty joka kuukausi tilillesi. Siinä vaiheessa ne rupeaa jo vaikuttamaan. Itsekin olen myynyt huutiksessa akuuttiin rahapulaan ja niitä ei ole koskaan huomioitu tuloiksi. Summat olleet sen verran pieniä 10-20 euroa.
- ...
Tulojen huomioiminen:
http://www.netfi.fi/toimeentulotuki/huomiotulot.php#1
Olisiko tuollainen myynti sitten vähäiseksi katsottava avustus?
Tietysti jos myyty tavara on ostettu perusosalla niin sitä ei saa ottaa huomioon. - 3434342
Eivät yleensä huomio. Jos alkaa olla lähemmäs satasta summat niin silloin varmaan.
- Täällä alle 50 euroa
Ei tarvii olla edes satasta ainakaan meillä. Kun kävin ekan kerran virkailijan luona, huomautti tiliotteistani joita sinne silloin kiikutin ettei tuollaisia sitten saa tilille tulla useinkaan. Kyseessä oli noin 50 euron huuto.net tuloja. Meillä ilmeisesti rajat pyörii alle 50 korvilla mitä vielä villasella katsovat koska paria kymppiä eivät ole katsoneet tuloiksi kuitenkaan.
- jdjdjdjdjdjdjdjd
huomioi usein tulevat ja/tai isot summat.
- raha käteen
myy kirpputorilla!
- 5plus20
Jyväskylässä, jossa itse asioin, jätetään noteeraamatta tilillepanot viiteenkymppiin asti, paitsi veronpalautukset 80 euroon saakka. Itsellä joka kuu se 30-50 euroa panoja, eikä haittaa vaikka on joka kuukausi, kunhan on max 50 eurua.
- jpe jpe
Helsingissä huomioidaan joka ikinen euro. Et saa pitää senttiäkään veropalautuksia.
- samuli77
Riippuu kunnasta / virkailijasta miten käsittävät vähäiset satunnaiset tulot. Itsellä tuli nettipokerista tuloja aikoinaan alle 100e per kk ja kun niitä alkoi tulemaan liian säännöllisesti niin ne otettiinkin kohta laskelmissa huomioon.
- 0+0000009765
samuli77 kysyitkö huomioiko ne rahaa myös menoista siihen nettipokeriin??
- zädäääääääää
Eikö ihmisellä voi olla useampia tilejä vaikka eri pankeissa? Ylimääräiset tulot eri tileille ja sossun emännät jäävät nuolemaan näppejään!
- leivätön pöytä
Ei voi. Sossu saa tarvittaessa kaikkien pankkien tilitiedot nähtäväkseen. Jos jää kiinni siitä, että on pimittänyt rahavarallisuuttaan, niin sehän on selkeä petos.
- sdfasdfasdfff
leivätön pöytä kirjoitti:
Ei voi. Sossu saa tarvittaessa kaikkien pankkien tilitiedot nähtäväkseen. Jos jää kiinni siitä, että on pimittänyt rahavarallisuuttaan, niin sehän on selkeä petos.
Entäs PayPal ?? Myy PayPal tilin kautta ja osta siltä jotain muuta. Koskaan et saa "oikeata" rahaa tilille.
- kauhukammio
Varo voivat katsoa kaiken lisätuloiksi ja vähentää sen toimeentulotuesta. Itse nostin tililtä toimeentulotuen ja myöhemmin laskuja varten jouduin laittamaan osan rahoista takaisin tilille. No tämä summa katsottiin tuloksi ja vähennettiin seuraavasta toimeentulotuesta. Todista sitten että se oli samaa rahaa. Samoin kannattaa varoa esim. S-kaupan bonuksia jotka tulevat rahana tilille, nekin voidaan katsoa lisätuloiksi ja vähentää seuraavasta toimeentulotuesta.
Sossuun viemissäsi tiliotteissa ei saa olla mitään muita panoja tilille kuin työttömyyskorvaus, lapsilisät jne. tuet, kaikki muu on tuloa joka vähennetään. - ap
Hyvin tullu vastauksia.
Ajattelin vaan, että onhan se ihan helvetin törkeetä vähentää muutamat kympit muutekin köyhän ihmisen tuista. Mielelllään en sitä tavaraa kuitenkaan ilmaseks jakelis!
Sanon vaan, että systeemissä on isoja ongelmia, jos sossu nyt sitten vähentää multa kaikki tai lähes kaikki mitä sain myytyä. Jos se raja on 50e, niin sen hyväksyn. Mutta jos se on Tampereella 0e, niin erittäin törkeetä touhua!!
Tästä pitäis tehdä joku kysymys päättäjille, sais uudelleen miettiä... - siskot_
Mulla eräs sossu vähensin 7 euron huuto.net myynnin toimeentulotuesta (itse tuote oli 4e, loput postikuluja). Samassa talossa toinen virkailija katsoi sormien läpi yli satasen tilille panot. Valitin kiertotietä asiasta myöhemmin, nyt eivät ainakaan muutamaan vuoteen ole puuttuneet mihinkään rahoihin mitä tilille on tullut. Yleensä summat on olleet satunnaisia alle 50e/kerta, mutta muutama useamman satasen panokin on, ne on menneet suoraa opintolainan korkoihin joten ehkä siksi jää huomioimatta. Tampereella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910