olen yrittänyt lopettaa yösyötöt mutta ei onnistu.tytölle olen tarjonnut tuttia,olen sylittänyt,pitänyt kättä rinnalla mikään ei auta vaan vaatii maitoa jonka jälkeen rauhoittuu.nyt päivällä ei juurkaan juo maitoa joten yöllä olen antanut jotta saa tarvittavan määrän maitoa juo ehkä 4dl yön aikana.syö hyvin päivällä soseita on kaikki ruokainen.olen yrittänyt eka antaa maitoa ja sitten sosetta mutta en saa menemään kerralla kun 20-40ml.ja maha kovalla melko usein.mikä avuksi?tämä on esikoiseni ja toinen tulee syksyllä
8,5kk syö yhä yöllä
14
260
Vastaukset
- ...
No minun 10kk syö myöskin yöllä vielä.. Ja samanlainen on kuin sinun vauvasi, ei rauhoitu kun vaan maidolla.. Mutta en kyllä menisi vielä alta 1v vierottamaann yösyötöistä.. Tai kun rauhoittuu muutenkin..
Olen sitä mieltä, että lapsella on yksinkertaisesti vain nälkä.. Miksi siis pitäisi vieroittaa, jos on nälkä? Kai itsekin nälkääsi syöt?
Tosin sinun lapsesi syö kyllä melkoisen paljon yöllä.. Herääkö monta kertaa? Mitä jos antaisit kerralla niin paljon kuin juo? Tai yrittäisit edes yhdestä syöttökerrasta näin aluksi vierottaa, jos vauva ei välttämättä kaikkia syöttöjä tarvitsisi? - ...
WTF, ootko trolli vai muuten vaan järjiltäs?! 8,5kk ja toinen tulossa syksyllä, sano, ettet oo tosissas. Toi tyttö-parkaa...
- Korjaus
*Voi
- vinkkejä kaipaan
niin näin toiselta kuultuna asia olisi ihan selvä ja en ole ottanut kauheaa stressiä asiasta.heräilee toki välillä usein muutenkin mutta rauhoittuu itsekseen.on oppinut vähän ajan sisällä konttamaan ja perään oppi nousemaan tukea vasten niin hiukan levottomaksi muuttui unikin
.hampaiden tulon jälkeen tämä syöminen on muuttunut että yöllä menee maitoa enempi ehkä helpottaa jotenkin sitä?ehkä vaan menen samalla mallilla ja en ota turhia paineita - vinkkejä kaipaan
tänne halusinkin tulla vain että saan vaan haukkuja.en varmaan ole ainut äiti joka näitä asioita kyselee vai olenko?
- vinkkejä kaipaan
lisäisin tähän että ei ota yöllä kerralla paljon maitoa toisinaan vain mauksi ja nukahtaa kohta taas maitoa jne
- jeps.
Jos kerran yöpullosta halutaan eroon, se pitää sitten vain tehdä kerralla - kun lapsi on tottunut sitä kyselemään, se tekee niin, vaikke nälkä ilmeisesti olisikaan tai tavan vuoksi voi hujauttaa pullollisenkin maitoa vaikka ihan hyvin pärjäisi jo aamuun saakka syömättä.
Minä en jaksanut "huudattaa" ottamalla pullon kerralla pois vaan tein niin, että laitoin pulloon kylmää vettä, kun sitä kyseltiin. Kahdessa yössä poika jätti pullon pois, ei viitsinyt vettä varten herätä. Ensimmäisenä yönä vähän itkaisi, että tällaista sitten toit. Toisena yönä heitti vain pullon pois. Ja se siitä, sen jälkeen ei ole pulloja sänkyyn tarvittu.
- 4433111
No meillä syötiin yöllä 1v 1kk saakka, sitten itsekseen neiti lopetteli, kun unet alkoi maistumaan. Yöt oli yhtä härdelliä sinne 9kk saakka, joten kun tilanne rauhottui ja heräsi enää 1-2x yössä, päätin että minulle on ihan sama miten tuon yösyömisen kanssa menee.
Ehkäpä hänen ei tartte tankata maitoa päivällä, kun saa niin paljon yöllä. Mitä jos vähentäisitte? Tarjoaisit osalla kerroista vaikka vettä? Maitoa voi sekoittaa ruokiinkin niin saa tarvittavan kalsiumin. Eikös se suositus olisi 5-6dl/vrk, teillähän tuo menee jo yöaikana melkein. Ja kovaan vatsaan voi kokeilla vaikka luumua. - 7kk äiti
Mites teidän syömiset päivällä muuten? Paljonko menee lihaa/kalaa kanaa? Mihin aikaan? Teetkö illalla puuroa maitoon? Meillä ainakin loppui heti yösyöminen kun siirryttiin kahden liha/kala/kana- ruuan rytmiiin. Ja kun annettiin niistä vielä se jälkimmäinen mahdollisimman myöhään alkuillasta. Proteiini se pitää vauvankin nälän yöllä poissa :)
- vinkkejä kaipaan
kiitoksia teille,tätä tarvitsen enkä haukkuja :) kun tosiaan tämä meidän neiti pärjäisi jo ilman maitoa yöt ja tuntuu ennemmin olevan tapa.
aamulla ei suostu syömmän puuroa joten olen antanut hedelmäsoseen ja maitoa(joka kerta kokeilen kuitenkin puuroa)aamupalan syö klo 9
sitten syö pienen purkillisen liha/kasvis/kalaruokaa puoli purkillista(isoa)klo11 ei suostu ottamaan maitoa kun huikan,välipalana mysliä/hedelmäsosetta klo 14,iltaruoka on siinä 16-16.30 ja syö taas puoli purkillista evästä eikä taaskaan maitoa mene,maitoa illalla klo 18 menee se 1dl ja iltapuuro klo 20.oo - 7kk rytmi
Voisit kokeilla näin:
aamupala n. kello 9 (tunti, kaksi heräämisen jälkeen):
maitoon tehty puuro tai lasten jogurtti tai hedelmäsosetta ja maitoa
lounas n. klo 11-12 (noin kaksi, kolme tuntia aamupalan jälkeen):
kasvis/liha/kalasose maitoa niin paljon ku menee
välipala n. klo 14-15 (n. 2-3h lounaan jälkeen): maitoa ja sitten hedelmäsosetta jos jää nälkäiseksi maidon jälkeen
päivällinen n klo 17 sama kuin lounas
iltapala n. klo 20 sama kuin aamupala
Minä tosin imetän vielä noiden ruokien välissä aina kun tarve vaatii, voisithan sinäkin antaa maidon esim. päiväunilta herättyä (usein on janoinen ainakin meillä) jne. - vinkkejä kaipaili
ja näin meidän tyttö sitten lopetti yösyönnit itsestään nyt reilu viikko nukuttu ilman heräilyä ja nyt äitikin jaksaa paremmin :)
- Marika9
Meillä poika siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan ihan testiksi että miten käy yösyötöille. Poika oli tuolloin 7kk ikäinen ja söi yöllä kolme kertaa. Ei mennyt edes kahta viikkoa ja poika rupesi nukkumaan täydet yöt ilman syöttöjä.
- <dfnk.m
Meillä vielä 1v vaatii maitoa kerran yössä, välillä on öitä jolloin ei tarvitse maitoa antaa, nytten viikon nukkunu yöt ilman maitoa.8,5kk iässä tyttö veti vähintään sen 2dl yössä, joskus jopa enemmän. Nyt päiväunille käydessä saa sen 2dl maitoa ja nukahtaa, ja yö unille mennessä 2-3dl riippuen miten on iltapalaa menny. muuten ei juo maitoa, vetta mm ruuan kanssa ja muutenkin juo vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163345Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3713069Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o772908Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä362759Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582268- 491899
- 861816
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise141799Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181779- 571669