TYÖMARKKINATUKI

selventäskö joku

kuinka toi 100e korotus lasketaan että kaikki hyötyy siitä.Lisätäänkö se suoraan päivärahaan joka olis 5e lisää?Hukkuuko se tarveharkintaan muilla joilla puolison tulot lasketaan.

8

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +/- 0?

Kaikki ei saa toimeentulotukea, joten korotuksen pitäisi mennä täysimääräisenä päivärahaan ja sitten nostaa tt-tuen rajaa niin, että se ei leikkaa pois nousua.

Pelkäänpä vaan, että tämä pelataan jotenkin siten, että todellisuudessa hyvin harvaa saa oikeasti euroakaan enemmän käyttöönsä, ja silti hallitus voi julistaa olevansa Hallitus, joka nosti perusturvaa!

• 7+17

Olettaisin, että tukien jakaminen ei muutu mitenkään. Siis tarveharkinta syö korotettua tukea ihan samalla perusteilla kuin tähänkin asti, ja toimeentulotukilaskelmissa otetaan noussut tulotaso huomioon ihan normaalisti.

• Armas kaappihaalari

Eikö se lisätä siihen päivärahaan eli 100 euroa tulee lisää kuukaudessa.
      Vai onko se sittenkin niin, että se tarkotti 100 euroa yhdelle vuodelle eli jakaa se 100 euroa 12 kuukaudella, niinkin se voi olla loppujen lopuksi.
      Mulle ei tullu mitään korotuksia, vaan pelkästään lisää menoja, kun oon nään nollatuloinen.
      En ole tarpeeksi sairas työkyvyttömyys eläkkeelle, mutta kuitenkin senverran sairas, ettei töihinkään minusta ole.
      Täs ollaan väliinputoaja, jolle ei makseta mitään, että tähän on vaan tyydyttävä.

• onko ihme!
      • 787878

Virkamiehenä opin sen, että kun päättäjät jotain köyhälle antavat, siinä on aina kehtunhäntä kainalossa ja jostain ottavat vastaavasti pois.

Näin käy perusturvan korotuksen ja näin kävi takuueläkkeen kanssa. Takuueläkkeestä hyötyivät lähinnä eliitin eläkeikäiset kotirouvat, joiden ei tarvitse tukia hakea ja eläkeikäiset maahanmuuttajat.

• näin on

kyllä minunkin eläke ei noussu yhtään ja pieni on

• anti mamu

ei kuule pelkoa että pienituloiset saa mitään!

• 2346677

Mikä on työmarkkinatuki?Nimi on vähäsen harhaan johtava.Onko työmarkkinatuella siis erityisen enemmän uhkana joutua työmarkkinoille diipadaapa koulutuksiin ja kurssituksiin kuin peruspäivärahalla?Työkkärin ja Kelan sanomana TYÖMARKKINA.....kuulostaa niin kovin raastavalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2225
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1828
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1373
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      761
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      759
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe