Ajattelin lähteä autolla tutustumaan Gorges du Verdonin rotkoon. Onko kellään kokemuksia, vinkkejä tuonne? Lähinnä itseä pelottaa ajella noita kapeita vuoristoteitä...
Gorges du Verdon
4
2368
Vastaukset
- talorivieralla
Muutaman kerran tullut tuolla autoiltua. Rotko on vaikuttava kokemus yli kilometrin pystysuorine pudotuksineen. Varaa kunnolla aikaa. Koko rotkon kiertämiseen kuluu aikaa. Nopeus pidettävä hiljaisena kapeilla teillä. Sokeissa mutkissa tööttää jotta mahdollinen vastaantulija huomioi sinut. Yleinen tapa ranskassa. Eteläpuolisen reunan tie kulkee rotkon päällä ja pohjoispuolelta pääsee rotkon pohjalle. Kannattaa kiertää koko rotko ja käydä Sainte-Croix järven puoleisessa päässä Moustiers-Sainte-Marie nimisessä kylässä. Varatkaa lämmintä vaatetta mukaan. Sen verran korkealla, että lämpötila voi olla aivan eri kuin rannikolla. Meillä syyskuussa lämpötila laski sateella lähelle nollaan ja rannikolla täysi helle. Ei noita kapeita vuoristoteitä kannata pelätä. Itseäni pelottaa paljon enemmän ranskan moottoriteillä....etenkin pimeallä.
Kiitos neuvoista. Ajattelimme lähteä aamulla Nizzasta ja varata koko päivä siellä kiertelyyn. Päivästä tulee varmasti pitkä, mutta kun nähtävää on niin paljon muutenkin siellä. Vai mitä tarkoitit ajan varaamisella...? Yöpyminen, 2 pvää...?
- talorivieralla
Jampsu kirjoitti:
Kiitos neuvoista. Ajattelimme lähteä aamulla Nizzasta ja varata koko päivä siellä kiertelyyn. Päivästä tulee varmasti pitkä, mutta kun nähtävää on niin paljon muutenkin siellä. Vai mitä tarkoitit ajan varaamisella...? Yöpyminen, 2 pvää...?
Kyllä yksi täysi päivä riittää. Yksi suositeltava reitti on ajaa ensin Draguignan "lohikäärmekaupunkiin" ja sieltä rotkon itäpäähän (tie D955), sieltä tietä D71 rotkon eteläreunaa pitkin Moustiers-Sainte-Marie:en asti ja pohjoisreunaa takaisin Castellaneen ja sieltä Route Napoleonia pitkin takas rannikolle. Rotkon länsipäässä on mahdollista myös vuokrata vene ja lähteä rotkoon veneilemään. Jos viinit kiinnostaa, matkalla Draguignaniin on Les Arcs:ssa Maison des Vins jossa myytävänä/maisteltava kaikki alueen viinit.
talorivieralla kirjoitti:
Kyllä yksi täysi päivä riittää. Yksi suositeltava reitti on ajaa ensin Draguignan "lohikäärmekaupunkiin" ja sieltä rotkon itäpäähän (tie D955), sieltä tietä D71 rotkon eteläreunaa pitkin Moustiers-Sainte-Marie:en asti ja pohjoisreunaa takaisin Castellaneen ja sieltä Route Napoleonia pitkin takas rannikolle. Rotkon länsipäässä on mahdollista myös vuokrata vene ja lähteä rotkoon veneilemään. Jos viinit kiinnostaa, matkalla Draguignaniin on Les Arcs:ssa Maison des Vins jossa myytävänä/maisteltava kaikki alueen viinit.
Kiitokset kommenteista. Nyt on kanjoni kierretty ja täytyy sanoa että maisemat olivat kerrassaan upeat. Ajettiin ehdottamasi reitti, mutta emme ikävä kyllä kerinneet poiketa viinitiloilla, joita kyllä matkanvarrella oli useita. Syötiin lounas aivan mahtavassa paikassa Verdonin eteläpuolella. Ravintolan terassi aivan rotkon reunalla. Käytiin myös uimassa ja melomassa Saint de Croixin järvellä ja kanjonin suulla. Voin kyllä lämpimästi suositella kaikille, mutta päivä on kyllä minimi mitä tuolla menee aikaa. Kiitos vielä paljon vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483
