Raskaudesta kertominen exälle

ap

Hei!

Ihan vaan sellaista kyselisin, että oletteko missä vaiheessa kertoneet miehenne exälle odottavanne yhteistä lasta? Ja missä vaiheessa miehen lapsille? :)

48

3117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1619

Jättäisin kertomisen miehelle, tai kerrottaisi yhdessä. Hän tuntee lapsensa parhaiten ja osaa myös arvioida tarvitseeko ex:lle erikseen asiasta mainita.

• lapsille kans ja äkk

Kannattaa kertoo pikemmiten, vohan olla että exäkin on raksaana sille miehelle, niin miehellä olisi aikaa miettiä kumman ottaa.

• ???

raksaana = en ole ikinä kuullut tällaisesta tilasta, mitä lienee?

• kokemuksella

Joo, anna tosiaan miehen viestiä entiseensä päin. Lapsille voitte yhdessä kertoa painottaen, että tulossa on heille pikku sisko/-veli, ja vanhemmat lapset ovat jatkossakin ihan yhtä tärkeitä.

Jollette te mitään entiseen päin viesti, saattaa herne mennä lasten äidin nenuun, sellaistakin on kuultu että "lapsia pitää äidin toimesta valmistella uuden sisaruksen tuloon", eikä siihen pysty jos ei asiasta mitään tiedä. Mutta kyllä se valmistelu on ihan teidän kahden hommia. Muistakaa tukea jo olemassa olevien lasten turvallisuuden tunnetta ja että ovat edelleen tärkeitä, etteivät kahdehdi liikaa ja ettei entisen mahdollinen myyräntyö kovin hyvää hedelmää kanna.

• marrasmamma 2010

huoh...kokemusta on :(, josta sittemmen tuli helvetti. Kerroimme viime vuoden Toukokuussa, poika syntyi marraskuussa. Siihen asti ei mitään väliä miten elimme kun miehen lapset sen joka toinen vkl..mutta sitten alkoi..viestiin vastasi että oho, tulipa puskista uutinen ja kertoi että ei todella ole asiasta iloinen. No yhtä kysymysmerkkiä, että mistä moinen?? Kuulemma uus kakara vie lapsilta sen vähäisenkin isin jne,.. täh??? Jos erosta jo useita vuosia ja tapaamiset olleet säännölliset ja niin jatkuukin, niin mikä asiassa kamalaa?? Ennen syntymää viestejä, puheluita,, uus kakara vie isin jne samaa tekstiä.. , viestitti miehelle että kaikki meni NIIN kauan kun elokuvissa ennen kun muutimme yhteen ja taas täh?? kaikki meni niin kuin ennenkin, tapaamiset jne. No sitten alkoi laskettu aika lähestyä, omille lapsilleni ja exälleni oli selvää ovat exäni luona kun aika synnärille tulee ja näin piti olla mieheni exälläkin selvä suunnitelma jos tälle lapsi viikonlopulle osuu, hoitaja tai hänen uusi miehensä..ja osuihan se..huutoa puhelimessa kun hänellä pikkujoulut ja mies hylännyt nyt lapset kun se uus kakara tulee,putkahtaa...viestejä synnytyssaliin miehelle, siinä supistusten välissä purin hammasta tippa linssissä.No sitten kotiuduttiin..mies alkoi masentua, exä pommitti viestein samaa rataa, olet sen vauvan kanssa 24/7 ja heidän lapset vaan sen joka toinen vkl, lapset tarvitsivat isäänsä enemmän, itkivät kuulema iltaisin ja tarvitsivat yhteistä aikaa isin kanssa (joka tarkoitti parinsadan km päässä mummolassa), nooh...olin sitten näitä viikonloppuja kotona vauvan kanssa että saivat yhteistä aikaa.Helmikuussa taas repesi, ei riittänyt enää tämä yhteinen aika mummolassa, vaan tuli siitä että minun lapseni ovat joka toinen viikko ja hänen vaan sen joka toinen vkl( kahdet erilaiset tapaamissopimukset)..ja todella epäreilua muutenkin että isi vaan vauvan kanssa sen 24/7 kuulemma, ja erehtyi vielä kerran niillä reissuilla ollessaan kirjottamaan eräällä sivustolla että ikävä pikkusta, sunnuntaina nähdään, kuinka jaksaa sinne asti kun kaipaa niin kovasti)...sotahan siitäkin tuli, heidän lapset isi mustamaalasi kuulemma sillä kirjoituksella, ja exä käski palauttamaan heti kotiin kun oli niin vastemmieleistä nuiden sanojen mukaan heidän kanssa olla ja uus pentu se ykkönen, ilmiselvästi heidän yhteiset vaan kakkosia :( Samaa rataa jatkui..ja yhtä riitaa jossa jo me kaikki kolme, mies, minä ja hänen exä, paljon kaikkea , väärät ruuat ja juomat lapsilla..lähetti esim maitopurkkeja joihin kirjoittanut lastensa nimet heidän täällä ollessa,kun ei janojuomaksi annettu. minut mustamaalattiin kun uskalsin puolustaa pikkusta että hänkin isiä tarvii, olin sitten seuraavaksi se ilkeä äitipuoli enkä hyväksy heidän yhteisiä lapsia, huoh :(, ja viestiä ja riitaa jos millon mistäkin...ja isi masentui enemmän..alkoi ongelmat perheessä. Toukokuussa olimme siinä pisteessä, että erosimme.. olimme molemmat jo kriisipisteessä, väsyneitä jatkuvaan tappelemiseen jo keskenämmekin, minä vauvan hoidosta ja valvomisesta myös. Nyt miehen exä tyytyväinen, heidän lapset sen joka toinen vkl( 7 ja 8- v ) niin kuin ennenkin, mutta vauva näkee isänsä silloin tällöin, milloin työkiireiltään kerkeää, kun näin pienikin vielä ei vuoroviikonloput jne onnistu. Nyt olemme kumpikin poissa heidän lapsia ja elämää häiritsemästä, sekä vauva että minä. Paljon tuli tekstiä, ja kirjoitusvirheitä..mutta sanoisin kaikille että kertokaa sille miehen exälle niin myöhään kuin mahdollista, joskaan ei kaikki ehkä tuollaisia tapauksia kuin tämä nainen täällä..enkä olisi uskonut minäkään tälläiseen joutuvani..

• jäsentelyä...

tuollaista pötköä on kauhea lukea.............

• otan osaa :(

Surullista että miehesi ex sai teidät eroamaan :(

Täytyy sanoa, ettei tämä ole ainoa tapaus josta olen kuullut. Vihaiset, katkerat ja mustasukkaiset entiset puolisot voivat todella tehdä entistensä ja heidän uuden perheensä elämästä helvettiä, oli kyseessä sitten mies tai nainen. Kuinka itsekkäitä ihmiset voivatkaan olla, ei voi käsittää.

Usein sanotaan, että antakaa exän riehua rauhassa, älkää välittäkö siitä. Mutta jos entinen tekee arkielämästä raskasta elää kiusaamisellaan, ja kuten sinun tapauksessasi, häiriköi jopa sinun synnytystäsi (!!!), on se helkkarin vaikeaa olla kuin ei mitään. Väkisinkin se vaikuttaa parisuhteeseen ja perhe-elämään, kun taustalla häärää ja kiusaa koko ajan takapiru, joka on katkeruudessaan valmis tekemään ihan mitä vain, ettei entinen puoliso olisi enää koskaan onnellinen.

• mene hoitoon

Teit sitten ittes paksuks salaa mieheltä ja hänen exältä ja lapsilta? Tuollatavalla ainakin saa elarit.

• Lissu hoitoon

Vai niin, exältä ei lupia tarvita kun suhteessa olevat haluavat lapsia.

• sehän on selvä
        Lissu hoitoon kirjoitti:

Vai niin, exältä ei lupia tarvita kun suhteessa olevat haluavat lapsia.

Tarvii tarvii, etkös tienny?

• Lissu hoitoon
        sehän on selvä kirjoitti:

Tarvii tarvii, etkös tienny?

Ei minulta ainakaan mitään kysytty kun ex-mieheni alkoi lapsia lisää tekemään, enkä moista koskaan edes ole odottanut. Me olemme eronneet ja hänen yksityiselämänsä asiat eivät kuulu minulle millään muoto. Oletan että näin on myös toisin päin, jos jonain päivänä haluan lapsia kumppanini kanssa. En aio ex-mieheltäni asiaan lupaa kysellä.

• En ymmärrä

Salaa mieheltä? Kerro takemmin miten köyritään miehen tietämättä asiasta.

• herramanjee

miksi miehen eksältä pitää kysyä lupaa lapsentekoon?

• What?

Omko miehesi vielä tilivelvollinen asioistaan eksälleen? Minä ainakaan en ole velvollinen kertomaan asioistani eksälleni yhtään mitään.
      Lapsille voitte yhdessä kertoa kun raskaus pidemmällä, että alkaa jo näkyä.

• vara parempi

Kyllä on, jos naisella ja miehellä on yhteisiä lapsia, pitää kertoa kaikki juonen käänteet!

On hyvä tietää kaikki ettei tule yllätyksenä, kun vastaan tulee ex mies ja alkaa selittää ettei vaavi ole hänen vaan kaverin.

Minusta exän kuuluu tietää miehen palkannouse ym tiliasiat, sillä ei ole kiva jos hän pimittää.

Mulla ainakin on vielä oiekus miehen tiliä käyttää, sovittiin sillon että hänen tili on yhteinen, eikä oo kaimuistanu sitä sanoo irti. Oikeus on mulakii. En ooviel käyttäny mut käytän jos tulee tiukkaa tai mies jättää elarit maksamatta.

• D?f?
        vara parempi kirjoitti:

Kyllä on, jos naisella ja miehellä on yhteisiä lapsia, pitää kertoa kaikki juonen käänteet!

On hyvä tietää kaikki ettei tule yllätyksenä, kun vastaan tulee ex mies ja alkaa selittää ettei vaavi ole hänen vaan kaverin.

Minusta exän kuuluu tietää miehen palkannouse ym tiliasiat, sillä ei ole kiva jos hän pimittää.

Mulla ainakin on vielä oiekus miehen tiliä käyttää, sovittiin sillon että hänen tili on yhteinen, eikä oo kaimuistanu sitä sanoo irti. Oikeus on mulakii. En ooviel käyttäny mut käytän jos tulee tiukkaa tai mies jättää elarit maksamatta.

Oletko Lissu vaihtanu lääkityksen ja seei tehoa? Tekstisi alkava olla absurdeja ja sekavia, enemmän kuin ennen. Vai tekeekö rakkaudettomuus ja yksinäisyys sinusta tuollaisen?

• apppp

Kiitos vastauksista!
      En koe olevani tilivelvollinen, mutta koen kuitenkin että hänellekin olisi hyvä kertoa, ihan vain lasten takia.. Kun he ovat vielä sen verran nuoria. Vähän mietitytää kyllä miten miehen ex reagoi, kun ei ole ikinä suostunut minua edes tapaamaan, ja on kuitenkin haukkunut minua miehelleni varsinkin suhteen alussa.

• Gh

Tuosta voit jo päätellä kuinka miehesi eksä tulee asiaan suhtautumaan.

• Hohhoijaaaaaaaaaaa

Lasten piikkin vaan kaikki syyt, niin ei tarvi itse kärsiä syyllisyytä!

Mitehän ne laste kuuluu siihen että olet raskaana????????????????

• olet lapsellinen

"Vähän mietitytää kyllä miten miehen ex reagoi, "

Eli kihiset jännityksestä että exä raivostuu?? hih... huomaa että olet ilkikurinen ja onnessas siitä että pääset kohta kertoon...

• lapsia on...
        olet lapsellinen kirjoitti:

Eli kihiset jännityksestä että exä raivostuu?? hih... huomaa että olet ilkikurinen ja onnessas siitä että pääset kohta kertoon...

Niin olenkin, mulla monta lasta.

• mene hoitoon
        lapsia on... kirjoitti:

Niin olenkin, mulla monta lasta.

Olen pahoillani lasten puolesta, että annat tuommoisen esimerkin.

• ap

Siis mitä? Mitäköhän ilkikurista siinä on? Parempi varmaan vaan jättää kokonaan kertomatta.

• selivisihän tuokin.
        ap kirjoitti:

Siis mitä? Mitäköhän ilkikurista siinä on? Parempi varmaan vaan jättää kokonaan kertomatta.

Niin, miksi se exä nousee tuossa tilanteessa niin tärkeeksi ja hänelle pitää kertoa, mutta muuten exlle ei tarvii kertoa yhtään mitään, sillä mikään asiahan hänelle ei kuulu??

Miksi se raskaus pitää sitten kertoa??? Miksi se sitten kuuluu....

Tuosta voimme päätellä, että vauvalla ei ole merkitystä, tärkeintä onkin että miehen exä raivostuu ja tulisi mustasukkaiseksi...!! Tärkeintä onkin se exän reagointi eikä lainkaan vauva. Vauva on tässäkin pelinappula. Hähää... olen raskaana.. vauvan avulla haluat suututtaa exien välit ja saada exä suuttumaan. Sairasta.

• ap
        selivisihän tuokin. kirjoitti:

Niin, miksi se exä nousee tuossa tilanteessa niin tärkeeksi ja hänelle pitää kertoa, mutta muuten exlle ei tarvii kertoa yhtään mitään, sillä mikään asiahan hänelle ei kuulu??

Miksi se raskaus pitää sitten kertoa??? Miksi se sitten kuuluu....

Tuosta voimme päätellä, että vauvalla ei ole merkitystä, tärkeintä onkin että miehen exä raivostuu ja tulisi mustasukkaiseksi...!! Tärkeintä onkin se exän reagointi eikä lainkaan vauva. Vauva on tässäkin pelinappula. Hähää... olen raskaana.. vauvan avulla haluat suututtaa exien välit ja saada exä suuttumaan. Sairasta.

Sairas olet sinä. Ihan totta, mietin vain onko parempi että ex kuulee asista lapsiltaan vai mieheltäni. Nyt ajattelen kyllä jo että lapsiltaan saa kuulla.

• ikävää että olet
        ap kirjoitti:

Sairas olet sinä. Ihan totta, mietin vain onko parempi että ex kuulee asista lapsiltaan vai mieheltäni. Nyt ajattelen kyllä jo että lapsiltaan saa kuulla.

Noin se kolahtaa kun arkaan paikkaa osuu! Mikä onkaan mukavampaa kuin satuttaa exää millä tahansa asialla!

Tottakai semmoset pitää kertoa, joista uskot että miehen exä hermostuu tai suuttuu, mutta eihän semmosia kertota, jotka eivät aiheuta vastareaktioita.

Olet sairas.

• hoidoissa käyn...
        mene hoitoon kirjoitti:

Olen pahoillani lasten puolesta, että annat tuommoisen esimerkin.

tulin juuri jalkahoidosta ja huomenna menen hammaslääkäriin ja mulle tehään juurihoito .

• <z<z
        ikävää että olet kirjoitti:

Noin se kolahtaa kun arkaan paikkaa osuu! Mikä onkaan mukavampaa kuin satuttaa exää millä tahansa asialla!

Tottakai semmoset pitää kertoa, joista uskot että miehen exä hermostuu tai suuttuu, mutta eihän semmosia kertota, jotka eivät aiheuta vastareaktioita.

Olet sairas.

Miksi miehen ex suuttuisi siitä että maailmaan syntyy uusi ihana lapsonen?
        Miksi miehen ex olisi siitä kateellinen tai lapselle mustasukkainen?
        Miski viaton suloinen ihmisen alku saa miehen exän hermostumaan?

• olet lapsellinen
        <z<z kirjoitti:

Miksi miehen ex suuttuisi siitä että maailmaan syntyy uusi ihana lapsonen?
        Miksi miehen ex olisi siitä kateellinen tai lapselle mustasukkainen?
        Miski viaton suloinen ihmisen alku saa miehen exän hermostumaan?

Aina yksi vanhinkolapsi mahtuu maalimaan!!;)) Se on totta, saathan elarit jotta on sunkin elämä turvattu!

Miksi se nyksä pelkää niin pajon että pitää tehdä lapsi? Onko noin vaikeeta olla uhka?
        Kolahtiko noin kovin?

• Olen Lapselline äiti

Aina yksi vanhinkolapsi mahtuu maalimaan!!;)) Se on totta, saathan elarit jotta on sunkin elämä turvattu!

Miksi se nyksä pelkää niin pajon että pitää tehdä lapsi? Onko noin vaikeeta olla uhka?
        Kolahtiko noin kovin?

Jos sun lapset ovat olleet vahinkoja, niin se ei tarkoita että meidän muiden on.
        Oletko sinä tehnyt lapsesi pelosta? Minä olen tehnyt jokaisen lapseni rakkaudesta. Surullista kuulla et sun lapset on tehty joksikin "vakuudeksi".
        Mihin sinua kolahti, kun pitää alkaa puolustautumaan noin vahvasti?
        Kirjoitat että , miksi eksäsi uusi rakkaus on sinulle uhka?
        Ps. olen lapsellinen, minulla on maailman ihananimmat lapset ;))

• mulla onkin perhe!
        Olen Lapselline äiti kirjoitti:

Jos sun lapset ovat olleet vahinkoja, niin se ei tarkoita että meidän muiden on.
        Oletko sinä tehnyt lapsesi pelosta? Minä olen tehnyt jokaisen lapseni rakkaudesta. Surullista kuulla et sun lapset on tehty joksikin "vakuudeksi".

Ei ole ollut vahinkoja mun lapset. Muuten miski syyttelet nyt minua, eihän tässä alunperin ollut kyse minusta? Vierität syyt aina toisten niskoille vaikka itsessäsi on vika!!!!!

Rakkauden piikkiin voi pistää vaikka mitä! Sulla ees mitään lapsia ookkaan, kunhan taas herjaat!

Olet lapsellinen.

• miski miski ja miski
        mulla onkin perhe! kirjoitti:

Ei ole ollut vahinkoja mun lapset. Muuten miski syyttelet nyt minua, eihän tässä alunperin ollut kyse minusta? Vierität syyt aina toisten niskoille vaikka itsessäsi on vika!!!!!

Rakkauden piikkiin voi pistää vaikka mitä! Sulla ees mitään lapsia ookkaan, kunhan taas herjaat!

Olet lapsellinen.

Ai jai jai ......miski miski.....

• lapsirakas.
        Olen Lapselline äiti kirjoitti:

eihän äiti voi olla, jollei ole lapsia....

• ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
        lapsirakas. kirjoitti:

eihän äiti voi olla, jollei ole lapsia....

Näetkös jotenkin läppärisi kautta kenellä on lapsia ja kenellä ei?
        Jos pelkästään kirjoituksen perusteella tiedät, niin toivotaan KAIKKI että lissulla EI aikuisten oikeesti ole YHTÄÄN lasta.....

• hyvää jussia ....
        ´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´ kirjoitti:

Näetkös jotenkin läppärisi kautta kenellä on lapsia ja kenellä ei?
        Jos pelkästään kirjoituksen perusteella tiedät, niin toivotaan KAIKKI että lissulla EI aikuisten oikeesti ole YHTÄÄN lasta.....

millai sinä näet millainen kone mulla on, ei muuten ole läppäri vaan pöytäkone,mutta kyllä läppärikin löytyy, se on tyttäreni käytössä.
        Asiasta toiseen, mulla on vahva epäily, että lissulla on lapsia.

• qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq
        hyvää jussia .... kirjoitti:

millai sinä näet millainen kone mulla on, ei muuten ole läppäri vaan pöytäkone,mutta kyllä läppärikin löytyy, se on tyttäreni käytössä.
        Asiasta toiseen, mulla on vahva epäily, että lissulla on lapsia.

Jokaisella nykyaikaisella ihmisellä on läppäri, mutta Lissu sinähän oletkin fossiili.

• fossiili fossolli
        qqqqqqqqqqqqqqqqqqqq kirjoitti:

Jokaisella nykyaikaisella ihmisellä on läppäri, mutta Lissu sinähän oletkin fossiili.

Jee kivaa olla fossiili!;)) Iloista vappua!

• huhhuijaa nykyinen

No eikös ne lapset ole sitten tulevan vauvan sisaruksia, että kyllähän se varmaan lapsille kuuluu?!! Mutta minusta ei häirikkö ex-akoille kuulu pätkääkään...

• heh heh heh

Mutta eihän se perimmäinen tarkoitus olekaan "lapsen hyvä" siinä viikko viikko asumisessa, vaikka se sellaiseksi naamioidaankin. Kaikkihan me sen tiedämme.

• huhhuijaa nykyinen
        heh heh heh kirjoitti:

Mutta eihän se perimmäinen tarkoitus olekaan "lapsen hyvä" siinä viikko viikko asumisessa, vaikka se sellaiseksi naamioidaankin. Kaikkihan me sen tiedämme.

No nyt pompsahti jo aiheestakin....naamioidaan mitä?? Ota sä se naamari päästäs, tai älä otakkaan, please :D !?

• vatikaani

Ei ole tarvetta kertoa. Asia ei millään tavalla kuulu hänelle. Miehen lapsille kyllä kerrotaan, eli mies kertoo lapsilleen ja varmaan hyvä kertoa ennenkuin jo alkaa näkyä.

Vähän tuntuisi, että olisi kuin lupaa kyselisi, jos miehen ex:lle tällaisia pitäisi kertoa.

• Näin meillä :(

No, siinä vaiheessa kun lapset kertoivat äidilleen tulevasta pikkusisaruksestaan, ilmoitti miehen exä etteivät lapset saa ennen 18:ta ikävuotta nähdä/tulla isänsä luokse.
        Sairastako?

• oot lapsellinen
        Näin meillä :( kirjoitti:

No, siinä vaiheessa kun lapset kertoivat äidilleen tulevasta pikkusisaruksestaan, ilmoitti miehen exä etteivät lapset saa ennen 18:ta ikävuotta nähdä/tulla isänsä luokse.
        Sairastako?

Tuota ei tuo kersa oo sisarus ellei isä ja äiti ole sama!

• JT
        oot lapsellinen kirjoitti:

Tuota ei tuo kersa oo sisarus ellei isä ja äiti ole sama!

Sisaruspuoli, mutta olethan moneen kertaan täällä huutanut ettei puolikkaita ihmisiä ole olemassakaan (vrt. äitipuoli) joten lapsi on sisarus.

• voi voi
        Näin meillä :( kirjoitti:

Sairastako?

Sitä saa mitä tilaa. Aika lapsellista olettaa, että se exä nyt olis jotenkin vinksahtanu, kyllä siinä on jotain muutakin pidemmältä ajalta ja sullakin näppis sopassa..
        Miksi lapset sen ilmoittivat? Eikö nämä asiat ole aikuisten asioita, joita olis ihan kohteliaisuus syistä kerrottava..kyllä mullakin hermo menis,jos asiat pitäis lasten kautta hoitaa..kasvappas vähän..
        Mun mielestä jos isä ei voi tälläsiä asioita hoitaa exän suuntaan, on silläkin jotain päässä vialla..ja taitaa tekstin perusteella ollakin..=D

• --KK--

Exän näkökulmasta kerrottuna:
      Tykkäisin kyllä,että minulle kerrottaisiin asiasta samalla kun lapsellekin. Ei sillä,että pääsisin jotenkin asiasta kärsimään tai uutta perhettä häiriköimään,vaan ajatellen ihan lasta.
      Mulla ja exällä on vain yksi lapsi,ja ainokaisen elämä kyllä muuttuu sisaruksen synnyttyä,joten kyllä sitä kotonakin mietittäisiin,voisin olla apuna sopeutumisessa.
      On aivan sama minulle,mitä lapsen toisessa perheessä tapahtuu,mutta lapselleni ei :)
      Lapselle kertoisin,kun kerrotaan muillekin. Aikoinaan omani odotti todella innoissaan pikkusisarusta,mutta keskenmenon tultua asia itketti pitkään. Nyt jo esiteininä ei kuulema ikinä haluaisi pikkusisarusta,mutta eiköhän mieli muutu jos sellaisen saa..

• kerro pian pian!!

Joko kerroin omalle exälle, mitä hän tuumasi kun tulee lisää lapsia?? Entä sun lapset, mitä ne tuumi kun lisää tulee jatkuvalla syötöllä?

Missä vaiheessa kerrot exällesi jos et oo vielä kertonu?

• kaikkea_kanssa

me ei olla ajateltu kertoa miehen exälle ollenkaan, mutta pojalle 12v. kerrotaan varmaankin piakkoin. mieheni on kypsähtänyt exän jatkuviin vaatimuksiin ja kitinöihin eikä ole ollut hänen kanssaan missään tekemisissä pariin kuukauteen. exä varmaan kuulee vauvauutisen suoraan hänen ja mieheni yhteiseltä pojalta, ja olemme varautuneet siihenkin, että seuraavaksi alkaa sitten tulla syyllistämistä tapaamisista sekä pojan huomioimatta jättämisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe