Toisia pakkeja en ota

meees

Aiemmin ehdotin puolitosissani kihloihin menoa, johon sain täystyrmäyksen. Rakkaani ei kuulemma ikinä menisi naimisiin, eikä tietenkään sitten kihloihinkaan kenenkään kanssa. Loukkaannuin, kun olin kuitenkin ostanut harjoitus-sormukset erään matkan aikana, eikä hän ilahtunut niistä. Päätin haudata asian, olihan pääasia, että asuimme yhdessä. Jälkikäteen ajateltuna tuo oli minun puoleltani hätiköityä toimintaa, koska suhteemme ei ollut niin hyvä kuin nykyisin. Myöhemmin luottamus on kasvanut ja olo tuntuu varmalta kaikin puolin.

Lähiaikoina rakkaani on ottanut muutaman kerran puheeksi kihloihin menemisen, kylläkin humaltuneena. Hänen nähdäkseen olemme nyt tarpeeksi sitoutuneita toisiimme. Hän kuulemma odottaa sitä muttei itse voisi tehdä aloitetta. Minä en ole ottanut tosissani hänen puheitaan, koska hän ei ole niitä esittänyt selvinpäin. Itse olen vain kuunnellut hymyillen. Aiemmalla kerralla ilmoitin, etten aio toista kertaa häntä "kosia". En halua ottaa riskiä, että tulisin torjutuksi uudelleen. Ja teoriassa ajatus jostain askeleesta eteen päin kauhistuttaa. Ehkä oli helppo "leikkiä" ajatuksella aikanaan, kun siitä ei joutunut vastuuseen? En kaipaa tähän mitään vastauksia, kuhan vain pähkäilen mahdollisia syitä siihen, "miksei mies jo kosi"..

82

6797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

      Ota vaan riski ja kosi uudelleen.

      Kirjoituksestasi kuvastuu loukkaantuminen "rukkasiin" ja pikkuinen kostonhimo, tyylin "Ähä, kutti, kun ei silloin kelvannut, niin siinäpä sitten kärvistelet..."

      Kostonhimo ei sovi tosirakkauteen. Tosirakkaus antaa jo anteeksi ne rukkaset ja siirtyy elämässä eteenpäin. Itsekin sanot, että olette nyt kummatkin kypsempiä kuin ensimmäisen kosinnan aikoihin, joten kyllä kumppanisi oli silloin rukkaset antaessaan siihen oikeutettu, hän ei ollut valmis avioliittoon. Nyt hän on.

      Jätä oma kitkeryytesi jo menneisyyteen ja siirry tulevaisuuteen. Et kai aio keskittyä lopuksi ikää hautomaan niitä menneitä rukkasia?

      • rohkeesti

        ehkä vaan kannattais puhuu naisen kanssa asiasta selvinpäin. mitä sitä sen enempää pähkäilee!


      • Herra 38v aviossa.

        Herra 38v avioliitossa!

        Typerää nuo kosinta höpötykset. Ei Tätä päivää. n.38 vuotta sitten , me vain keskusteltiin että mentäiskö naimisiin, kun meillä on niin kivaa yhdessä, rakkauttahan se oli.
        (Sitten vain tyttären serkulle soitettiin, kultasepänliike heillä.) Että nyt on kiire, kihlat täytyy saada heti. Ei meillä mikään kiire ollut, vihittiin Kruunuhäissä vuoden päästä. Eka tyttö syntyi parin vuoden päästä, oli muuten mukava yritellä sitä, kaksi tuli vielä vähän myöhemmin.(vähän liian helpostikin:-)))

        7.7.74


      • Hämppä

        Ootteko te ihan onnettomia nykyisin,tuntuu että pähkäilette ihan olemattomia juttuja,olkaa hitto miehiä ja ajatelkaa niin..Näillä sivuilla on nykyisin ihan täyttä sontaa aiheina ym.Tämäkö on nykyaikaa huh.


      • Kyykkytryffeli
        Herra 38v aviossa. kirjoitti:

        Herra 38v avioliitossa!

        Typerää nuo kosinta höpötykset. Ei Tätä päivää. n.38 vuotta sitten , me vain keskusteltiin että mentäiskö naimisiin, kun meillä on niin kivaa yhdessä, rakkauttahan se oli.
        (Sitten vain tyttären serkulle soitettiin, kultasepänliike heillä.) Että nyt on kiire, kihlat täytyy saada heti. Ei meillä mikään kiire ollut, vihittiin Kruunuhäissä vuoden päästä. Eka tyttö syntyi parin vuoden päästä, oli muuten mukava yritellä sitä, kaksi tuli vielä vähän myöhemmin.(vähän liian helpostikin:-)))

        7.7.74

        Otan osaa. Eikö korttejaan olisi voinut paremmin pelata?


      • turur
        rohkeesti kirjoitti:

        ehkä vaan kannattais puhuu naisen kanssa asiasta selvinpäin. mitä sitä sen enempää pähkäilee!

        On harvinaista, että kihlauspyyntö tai -ehdotus torjutaan, sillä suurin osa ihmisistä on halukkaita sitoutumaan ja menemään joskus naimisiin. Jos kuitenkin olet tullut torjutuksi, kysy, haluaako hän lisää aikaa miettiä, ja mikä kihlauksessa häntä mietityttää tai inhottaa. Kysy myös, oliko hänen päätöksensä torjua kosinta lopullinen? Kerro, miksi haluaisit mennä hänen kanssaan kihloihin/naimisiin.


      • TheUnexplained
        turur kirjoitti:

        On harvinaista, että kihlauspyyntö tai -ehdotus torjutaan, sillä suurin osa ihmisistä on halukkaita sitoutumaan ja menemään joskus naimisiin. Jos kuitenkin olet tullut torjutuksi, kysy, haluaako hän lisää aikaa miettiä, ja mikä kihlauksessa häntä mietityttää tai inhottaa. Kysy myös, oliko hänen päätöksensä torjua kosinta lopullinen? Kerro, miksi haluaisit mennä hänen kanssaan kihloihin/naimisiin.

        Minkä ihmeen takia pitäisi mennä naimisiin. Voihan sitä olla yhdessä ilman kahleitakin. Ei tarvita sopimuspapereita yhdessä oloon.. Ja sit erotaan kamalan paperisodan kera. Ihan turhanpäiväistä koko naimisiinmeno touhu.. Sivusta seurannut monia naimisiin meno ja ero touhuja.. Kallista puuhaakin nykypäivänä..


    • meees

      Olen ehkä vähän pikkuisen kostanut, kyllä, rakkaus voi olla välillä julmaakin. Mutta olisi lapsellista ja tarpeetonta jäädä loppuiäksi pakkeja muistelemaan. Ja jos toiset pakit tulisivat, eipähän enää jatkossa tarvisisi miettiä enää, pitäisikö kosia vai ei. Kysyinkin juuri äsken, kun hän jälleen puhui kihlautumisesta (juhannussiidereissään), miksei hän ota asiaa esiin selvin päin..nimenomaan kuulemma ajattelee asioita päivittäin. Jos minua jännittää, niin taitaa jotain muutakin hieman jännittää..

    • Rouva O

      Ei kun romanttista kosintaa suunnittelemaan :o)

      Varmasti tulevalla morsiamellasikin aiemmat rukkaset hieman painavat ajatuksissa, kun ei selvinpäin ole kyennyt asiaa ilmaisemaan...

      • sohiman

        Hai kuule kännää hänen kanssa 3kk putkeen.Kun hän sitten herää kamalaan kankkuseen avioliitonsatamassa on onnentähtikin hällä sikiämässä mahassaan.


    • abscdfefghijklmn....

      "Aiemmin ehdotin puolitosissani"

      "ostanut harjoitus-sormukset "

      Eli periaatteessa et edes kosinut kunnolla, niin miten voit puhua nyt siihen malliin että olisit mukamas saanut pakit, kun et edes tosissaan kosinut?

      Kosi tosissasi, osta oikeat sormukset äläkä mitään harjoitus-sormuksia, ehkä se nainen haluaa silloin myös vastata myönteisesti, sen sijaan kuin että sanoisi kyllä jollekkin harjoitukselle.

      Kyllä minäkin tyrmäisin, jos mies tulisi että "mennääx kihloihin" menetelmällä eikä edes tosissaan yrittäisi. Kyllä sitä pitää ihan sormus olla ja romanttisesti polvilleen mennä ja kysyä, että haluaako vaimoksi.

      • meees

        Kun kaksi ihmistä on ns. samalla tasolla, kynnys kosimisasiassakin nousee hyvin korkealle. Eihän kukaan halua saada pakkeja ihmiseltä jota eniten ihailee, ja jolla on poikkeuksellisen paljon väliä? Miten joku voi tuntua vielä kahden vuoden jälkeenkin niin jännittävältä? Siitä ehkä tämä "harjoitus"-sekoilu.

        Olen nostanut asian esiin sellaisena varmana, tapahtumaan tulevana asiana, pariin otteeseen tyyliin "sitten kun menemme kihloihin.." ja saanut selville, että tämä on myös hänen toiveensa. Uskon, että oikea hetki tulee kun tässä muu elämäntilanne tasaantuu. Tuntuu hyvältä, kun on jotain vielä edessä, jotain mitä odottaa. Tunteitani minun ei tarvitse selvittää (ainakaan itselleni), sillä hänen luokseen minulla on aina kiire.


      • Heli
        meees kirjoitti:

        Kun kaksi ihmistä on ns. samalla tasolla, kynnys kosimisasiassakin nousee hyvin korkealle. Eihän kukaan halua saada pakkeja ihmiseltä jota eniten ihailee, ja jolla on poikkeuksellisen paljon väliä? Miten joku voi tuntua vielä kahden vuoden jälkeenkin niin jännittävältä? Siitä ehkä tämä "harjoitus"-sekoilu.

        Olen nostanut asian esiin sellaisena varmana, tapahtumaan tulevana asiana, pariin otteeseen tyyliin "sitten kun menemme kihloihin.." ja saanut selville, että tämä on myös hänen toiveensa. Uskon, että oikea hetki tulee kun tässä muu elämäntilanne tasaantuu. Tuntuu hyvältä, kun on jotain vielä edessä, jotain mitä odottaa. Tunteitani minun ei tarvitse selvittää (ainakaan itselleni), sillä hänen luokseen minulla on aina kiire.

        Minua kosittiin aivan arkisesti aamulla sängyssä kysymyksellä "Mennäänkö naimisiin" ei siinä mitään sormuksia tarvittu. (sormukset hankittiin samana päivänä myöhemmin) Toki jos haluaa suunnitella kosintaa viimeisen päälle, on sekin ihan ok. Mutta minulle riitti ainakin tosissaan tarkoitettu kysymys arkisella hetkellä. :)


    • kosintaa odottava

      Et kertonut, että kauanko olitte seurustelleet, kun kosit ja sait pakit. Et myöskään kertonut, kuinka kauan nyt olette seurustelleet. Sitä vaan, että jos olitte vain vähän aikaa seurustelleet, niin ehkä rakkaasi halusi ensinnäkin tutustua sinuun paremmin ja toiseksi, hän ei ollut valmis avioliittoon.

      Minä olen antanut omalle rakkaalleni pakit, koska en tuntenut häntä lähes ollenkaan ja en ollut valmis avioliittoon, sillä olimme nuoria ja vain vähän aikaa seurustellut. Silloin rakkaani sanoi, että ei aio ottaa toisia pakkia. Nyt olemme seurustelleet vuosia ja olen ottanut selvin päin monesti esiin kihlauksen ja olemme siitä puhuneet paljon. Emme ole kuitenkaan vielä kihloissa, mutta kuitenkin nyt rakkaani tietää, että jos/kun hän kosii minua, niin varmasti tulen vastaamaan myöntävästi. Hänen ei siis tarvitse jännittää sitä, mitä vastaan, kun hän tietää jo vastauksen. Päinvastoin, minua jännittää se, koska hän aikoo kosia. Olen odottanut kosintaa jo melko pitkään, mutta ei ole näkynyt eikä kuulunut. Mutta tiedän, että hän kosii jossain vaiheessa. En siis aio häntä pakottaa missään vaiheessa enkä millään tavalla kihloihin. Se olisi väärin eikä se olisi silloin tosirakkautta.

      • meees

        Onko tilanne koskaan niin varma toiselle? Mistä voisi olla niin varma, että toinen suostuisi asiaan? Toisaalta, jos hän nyt tietäisi vastauksesi, ei hänellä olisi mikään kiire suorittaa sitä kosintaa. Tilanne saattaa olla herkullinen hänelle, koska joudut nyt odottamaan hänen toimintaansa. Mielestäni hän ei saisi odotuttaa sinua silti liian kauaa. Ei sinun tarvitse pakottaa häntä mutta voisit ehkä hieman tuupata, odottavan aika kun on aika pitkä näet.

        Olimme seurustelleet noin vajaan vuoden, ja nyt tähän mennessä yli kaksi vuotta. Katson, miten valmis hän on tunnustamaan minut oikeasti, ja sitten hankin sormukset. Sormushan laitetaan vasempaan nimettömään estämään se, etteivät sydämen tunteet karkaisi pois..


    • pettynyt vaan

      On julmaa antaa toisen odottaa ja odottaa, jos asiasta on jo puhuttu. Ja kaikenlaiset leikillään kosimiset vaan nolaavat toisen, jos toinen sen sattuukin ottamaan tosissaan.

      Itse odotin luvattua kosintaa, sitä ei kuulunut. Otin muutaman kerran puheeksi sen, kuinka tärkeä asia on minulle. Mies selitti, että ei ole ollut tilaisuutta kosia. En vieläkään voi käsittää, miten neljän-viiden vuoden yhdessäolon aikana ei voi olla tilaisuutta kosia tai miksei tilaisuutta voi hieman järjestää? Lopputulos oli se, että sain valita kihlajaispäivän ja mies vaivautui kysymään, että mennäänkö kihloihin. No nyt odotan hääpäivää, jota ei ilmeisesti ole tulossa. Olen monta kertaa kertonut miehelle, kuinka tärkeä asia se minulle on (ei ole kai liian suuri vaatimus, että mies kävisi kanssani maistraatissa?). Olen katkera, pettynyt ja toivoton aina välillä, en voi käsittää miksi en kelpaa. Meillä on kuitenkin toimiva parisuhde ja rakkautta riittää arkitarpeiksikin. En kai sitten ole sellainen, joka olisi vaivan arvoinen.

      • pölllö?

        Ehkä siltä tilaisuudelta kosia odotetaan liikoja. Molemmat osapuolet tai jompi kumpi saattaa odottaa liian suuria, ja siksi itse kosiminen on niin vaikean tuntuista. Mulla ainakin nyt, kun se hetki leijuu nyt ilmassa, jännittää ihan pirusti, että missä ja miten sen teen..mikä olisi tarpeeksi hienoa ja ikimuistoista toiselle?? Kait se täytyy vain toteuttaa ja luottaa omaan intuitioon..joka tapauksessa tilanteen pitää olla arvokas, ei mikään "siinä sivussa" tapahtuva asia?


      • starry_sky14

        Jos parisuhde toimii nykyisellään, niin etkö voisi nähdä itseäsi "vain" avoliitossa? Näitä kannattaa miettiä ihan vakavasti ja jos lopputulos on että haluat ehdottomasti liittoon, niin sitten kannattaa miettiä tätä parisuhdetta uudestaan?

        Mä en näe välttämättä pakolliseksi liittoa omalla kohdallani, jos tapaan ihmisen, jonka kanssa tunnen haluavani elää loppuelämäni.

        Ei varmaan ole kovin kiva tunne, että joutuu ottamaan asian puheeksi useamman kerran, eihän?


    • kahden keikka

      Hei otappas asia nyt puheeksi ihan tavallisesti vaan, ilman mitään ihmeempiä kosimiskaavoja. Kysyt mitä mieltä hän nykyään on naimisiinmenosta ja voisiko hän ajatella loppuelämää sinun kanssasi. Sitten mietitte yhdessä menisittekö kihloihin vai ei. Jos ei, niin asian voi jättää auki ja harkittavaksi myöhemmin uudelleen. Jos pääsette yhteisymmärrykseen, menette sen jälkeen yhdessä valitsemaan teille kummallekin sormukset ja teette myös suunnitelmat hääpäivästä ym. Kihloihinmenoa voitte juhlia niin romanttisesti kuin haluatte, mutta kosimistilanne on vasta molemminpuolista päätöksen tekoa, joka joskus merkitsee yhdessä tehtävää harkintaa ja suunnittelua. Eikä sormuksia valmiiksi hankittuna, jolloin tyttö voi ajatella olevansa liian itsestäänselvyys

      • Selvähän tää!

        Näin se menee täyspäisillä!


    • ARVOSTA ITSEÄSI !

      Selvästikään ei tyttöystäväsi ole valmis kosintaan. Ymmärrän hyvin loukkaantumisesi. Kannattaisiko etsiä uusi tyttö joka osaa arvostaa tunteitasi.

      • taru herrasta

        Miksi? Jos he toisiaan rakastavat ja ovat onnellisia. En minäkään miestäni jätä jos loukkaannun. Nainen ei ollut valmis eikä tässä elämän tilanteessa halua naimisiin - vaikka hän siitä puhuu pienissä. Mikä syy on eroon?

        Miksi erotaan nykyään kaikesta mahdollisesta?
        "Mennäänkö kihloihin?"
        -Ei.
        "No sit erotaan"

        Kumpi olisi pahempi? Tee miten haluat toisen tekevän vai tee miten haluat tehdä?


    • unomento

      No hommahan on hyvin yksinkertainen! Vuosi 2012 on karkausvuosi, eli ei muuta kuin karkauspäivää odottelemaan ja avokin kosintaa... :-)

    • xzvxv

      Onko se niin vaikeaa kysyä rakkaaltaan, mitä hän oikein haluaa? Tuntuu, että nykyään on niiiiiiiin vaikeaa keskustella sen läheisimmän ihmisen kanssa kasvotusten, että joka juuttaan asia pitää kysyä netin välityksellä muilta. Parhaiten se nainen vastauksen tietää. Kysy siis siltä, jos jokin mietityttää.

    • lsdjhf

      Aisa on yksinkertainen. On Vielä optio auki, jos löytyy joku parempi. Jos ei niin käy, niin on olet kuitenkin kuitenkin varalla.

    • nainen minäkin

      Naisen näkökulmasta, älä kosi uudestaan, jos ei selvinpäin puhu koko asiasta niin antaa olla, varsinkaan kun on sanonut ettei aio naimisiin koskaan, niin miksi kihloihinkaan ?

    • Unohda koko juttu! Kokeilet jotain muuta emäntää jos naimisiin haluat.

    • Gröönroos

      Jos hän on sanonut ettei ikinä mene naimisiin, niin asiahan on selvä. Sen verran täytyy jokaisella olla selkärankaa notta jos jotain sanotahan se piretään. Säälittäviä takinkääntäjiähän tää maa on muutenkin pullollaan.

    • hmmh

      Itselläni hieman sama tilanne kuin teillä, mutta juuri tuosta naisen näkökulmasta. Avomieheni ehdotti minulle kihloihin menemistä, mutta koska kyseinen asia tuli esille "riidan" päätteeksi (riita ei koskenut kihloja tms) niin en ottanut asiaa tosissani vaan luulin että hän vain halusi jotenkin sopia riitaa tms. No, sitten mietiskelin asiaa ja jahkailinkin sen asian kanssa muutaman kuukauden, lisäksi käytiin kyllä sovittamassa sormuksia monessakin liikkeessä mutta ei sitten ikinä sieltä lähdetty sormusten kanssa kotia...
      Muutaman kerran tästä asiasta kinattuamme sanoin että annetaan asian nyt unohtua hetkeksi, että kysyy sit uudestaan sopivammalla hetkellä jos siltä tuntuu.

      Muutama vuosi sitten melkeinpä kaikki ystäväni kihlautuivat poikaystäviensä kanssa ja minullekin tuli kauhea buumi päästä kihloihin, mutta en sitä asiaa uskaltanut ottaa esille kuin kerran. Tosin silloin suhteemme ei ollut vielä ihan niin syvällinen kuin se on nyt joten olen siitä iloinen että ei silloin kihloihin menty.
      No, nyt kun se asia tuli esille ja kieltäydyin, (jahkailun jälkeen) tein sen siksi koska minusta nyt ei ollut oikea hetki. Luotan kyllä suhteeseemme ja sen kestämiseen, mutta elämäntilanteemme on siinä vaiheessa, että en osaa kuvitella tällä hetkellä juhlivani kihloja. Ja siitä samasta syystä tuo jahkailukin, en osannut lopullisesti päättää kyllä tai ei. Lisäksi, se tapa jolla mieheni sitä ehdotti oli huono, vieläpä "riidan" päätteeksi. Siinä ei tullut minkäänlaista romantiikkaa esille tai muutakaan mitä olisin toivonut. Ja mainittakoon vielä että koska rahatilanteemme ei ole kovin kummoinen nyt opiskelijoina, en olisi saanut sellaista sormusta jonka olisin halunnut enkä halua tyytyä johonkin "keskinkertaiseen."

      Syy miksi tyttöystäväsi ottaa asian puheeksi vain humalassa on se, että hän ei uskalla ottaa sitä selvinpäin esille sillä pelkää että torjut hänet. Jos hän siitä puhuu, kyllä hän sitä myöskin haluaa. Ja voithan sinä ottaa asian esille kun molemmat olette selvinpäin, eikai siitä keskustelemine pilaa "yllätystä"? Mutta jos sinä et enää halua kihloja (enää ikinä mahdollisesti?) sano sekin suoraan tyttöystävällesi, ettei hän sitten turhaan haikaile niitä jos sitä ei ikinä ole tulossa.

    • Huom!

      Huom! Älä kysy toista kertaa! Hänen vuoro kysyä sinulta!Humalaisen juttuja ei kannate ottaa tosissaan!.Hän on epä-varma..Kannattee miettiä asia useasti.-

    • Juu, parasta unohtaa kihlajaiset ja häät jos ei ole laittaa niihin 100000€. Surku ja häpiä siitä muuten tuloo.

    • olet pönttöääliö

      Hänen _vuoro_? Oletko ihan juntti? :D Parisuhteessa ei ole kyse vuoroista.

      • meees

        Olet vainut itsellesi oikean nimimerkin " pönttöääliö"


      • meees 18.6.11
        meees kirjoitti:

        Olet vainut itsellesi oikean nimimerkin " pönttöääliö"

        äläpäs kirjoittele minun nimimerkilläni!


    • herramunjee

      Niin koskas sä ne pakit olet saanut, jos kysyit ihan huviksesi etkä kunnolla?

      Ja mitä on harjoitussormukset? Voihan video, en minäkään sellaisia huolis! Ehkä silloin 14-vuotiaana tai niillä main. :DD

    • hiippu...

      kerttu härnää sinua haluatko hänet vai pidätkö vaan panopuuna ja sehän saattaa olla totta, kuulin kylill että oot aika sonni, mitä osuinko naulan kantaan tä! jo rupes ukolla puntit tutisee perskeles ai hitto mikä pukki hoh hoijjaa..älä suutu mutta tottahan tää on..

    • 9+19

      Ihan muistutukseksi taas:

      Kihloissa ollaan silloin, kun toinen on kosinut (pyytänyt naimisiin kanssaan) ja toinen vastannut myöntävästi.

      Siis ei kysytä "menisitkö kanssani kihloihin" - se ei tarkoita yhtään mitään.

    • yök yök

      Jätä se sika!

    • Suvikki74

      Vasta kolmas kerta toden sanoo.

    • sori vaaaaan....

      Voi jee.... tääl o kans nii ihme ihmisiä.... mut en itekkää haluis mtn harjoitussormusta..mut se onki hänen tapansa, eikä teidän huoh. (mies ois voinu vaik kysyä millasista nainen tykkää (: mut kyl oma mies tuntee naisensa paremmin kuin kukaan ulkopuolinen ) ehk naine pelästy kysymystä, eikä osannu vastata oikein ja nyt se häiritsee eikä uskalla ottaa sitä puheeks selvinpäin :)

    • nainvierastaina

      Minulla on soromus sormessa ja haluan silti naida kaikkia naisia ja myös nain... rakastuin juuri vaimoni siskoon jos hänet saisin olisin onelinen loppuikäni hän on ihana nainen, tumma, exootttinen ja pieni nainen aaah saisinpa hänet taskuuni aah aah aah

    • ounounussssin

      ei sormukset estä rakauden lähtöö itsellä rakkaus lentää ikkunasta kun muna pompsahtaa pystyyn ja kaikki katoaa kunnes laukean....

      nain aina rumimpiakin naisia kunhan vain he antavat...

      onko jurru varmalla pohjalla olettteko pettäneet??

    • %%&¤/##"!%&%/(

      Reilun 10 v:n vuoden seurustelun jälkeen jo kolmannet pakit. Muttei se mua lannista. E juuta ei jaata, vaikka neeti ei tiärä, koskeex mahaan vaiko selkään. Kutka on kuminki. Waikeet on hälläi. Miäl tekis, mutku ei uskalla... Kato. Wanha kettu näkee läpi.

    • ota isompi askel

      Jätä kihlaus vaihe ja kysy suoraan naimisiin menoa!

    • roffarollo

      valitettavasti,sinun kultasi on käynyt VIERAISSA , sekoileva käytös viittaa vahvasti siihen.

    • roopex..

      oltu kihloissa 17 vuotta ja kysäsin muijjalta jotta mites olis jos naimiaisiin mentäs, muijjan tekele siihen että mitä sitä naimisiin kun näinkin voi olla, siis se ei välttämättä pidä munua sellaisena että voisi ukokseen ottaa, mitäs teen..

      • jihuuu..

        kysyin ihan piruuttaan ja oon kosinu polvet maassa mutta vastaus on sama, eihän tämä olekkan mikään pelastus palsta avio kiemuroihin mutta ainahan kommetteja vastaan otetaan..


    • Kokemusta on

      Tässä pari kysymystä, joita sinuna pysähtyisin vakavasti miettimään, ennen kuin edes harkitsisin "kosintaa" tai loppuelämää kyseisen naisen kanssa, ihan vain omaa onnellisuuttasi ajatellen.

      1. Miksi kysyt täältä netistä täysin tuntemattomilta ihmisiltä, että mistä naisesi käytöksessä on kyse? Miksi et uskalla jutella hänen kanssaan suoraan ja vieläpä silloin, kun kumpikin on täysin selvinpäin? Hänhän sen vastauksen tietää!

      2. Miksi naisesi ei pysty puhumaan sinulle noin tärkeästä asiasta selvinpäin? Voisin veikata, että on myös muita asioita, joista hän ja te ette pysty keskustelemaan.

      Hyvän parisuhteen perusta on luottamus. Kun luottaa toiseen, pystyy puhumaan hänen kanssaan RAKENTAVASTI mistä vain, myös vaikeista asioista. Jos te ette kumpikaan uskalla puhua keskenänne ja selvinpäin tärkeistä asioista, niin älkää menkö naimisiin, koska veikkaanpa että suhteessa on myös jotain muuta pahasti vialla.

      Kyllä kahden aikuisen täytyy pystyä keskenään selvittämään asiansa rakentavasti ja jos eivät pysty, niin se on todennäköisesti merkki jostain (silloin tuskin on kovin ruusuinen tulevaisuus). Kannattaa pysähtyä kuuntelemaan itseään: Mitä SINÄ oikeasti haluat? Älä mieti yhtään sitä, mitä toinen haluaisi tai odottaa sinun tekevän, älä myöskään lupaa hänelle mitään sellaista jota et oikeasti halua tai aio tehdä. Ole rehellinen itsellesi ja opettele puhumaan asioista kumppanisi kanssa. Pohdi myös, onko hänen puheissaan järkeä / täsmääkö ne kehonkieleen. Jos joku sanoo haluavansa toisen kanssa naimisiin ja silmissä ei näy minkäänlaista paloa / rakkautta, vaan vaikuttaisi enemmänkin pakkopullalta, niin silloin hän puhuu paskaa.

      Kuuntele itseäsi, ole rehellinen itsellesi ja kumppanillesi ja nosta kissat rohkeasti pöydälle. Naisesi kunnioittaa sinua silloin paljon enemmän ja et tosiaankaan tarvitse mitään nettipalstoja ja "apua" tuntemattomilta ihmisiltä, jotka eivät tunne teitä.

      Nimimerkillä "Kokemuksen syvällä rintaäänellä"

      • vinkki kosintaan

        Jos oikeasti haluat naimisiin ja viettää lopun elämääsi kyseisen naisen kanssa, niin kosinta-tavalla ei ole mitään merkitystä. Tärkeintä on, että kosit juuri sillä tavoin, kuin koet itsellesi sopivaksi, etkä siten kuin tyttökaverisi haluaa tai toivoo. Se nimittäin näkyy päällepäin, jos kosit väkisin vain miellyttääksesi toista ja hän saattaa epäillä tunteitasi.

        Jos haluat kosia kahden kesken, kosi sillä tavalla. Jos haluat kosia Idolsin finaalissa suorassa lähetyksessä, kosi siellä. Mutta tee se OMALLA tyylilläsi, ei muiden toiveiden mukaan.


      • vanha nainen

        Älä jää odottamaan! Hän haluaa testatata omaa viehätysvoimaansa muihin sinun lisäksesi. Voin palata luoksesi, mutta odotta siirtoasi. Äläkä tee sitä siirtoa.


      • sippi...

        on puhuttu ja asiat muuten on ok ja lapset hankittu ja ne lähtee kohta omille teilleen, mutta muijja ei vaan halua naimisin ja sillä sippi.


    • mä aattelin kans et en enää mene kihloihin. jaksa enää edes etsiä ehdokkaita siihen

    • Kännikala.

      Ei kannata kännätä eikä tupakoida - sitten vaan uudelleen rohkeasti kysymään.

    • 6358+6

      Humalainen, on sitten mies tai nainen, ei kannnata juttuja ottaa huomioon lainkaa. Ootte tampioita molemmat. Sinä kosit naista joka selvinpäin ei suostui ja sitten oot ihmeissäs kun humalassa puhuu muuta. Mitenkäs ajattelit elää loppuelämäs? Arvotko sitä mikä on todellinen ajatus vai toimitko niin kuin huppeli-ihminen touhuaa?

    • drdeirdre83

      A drunk man's words are a sober man's thoughts. Että sillee. Kunnon kosinta eikä mitään keskustelua! Miehen pitää olla mies ja uskaltaa! Jos mun mies juttelis niitä näitä kihloista minäkin sanoisin EI!

    • Kaikki mukaan!
    • Hyvät on kuvat !

      Pakko ihmetellä että mistä Suomi24 saa noi kuvat ! Niin hyvin ne aina natsaa näihin juttuihin - ja viellä kauniita ihmisiä !

    • hoidat asian niin

      että tunget munan muijan poskeen, ja sanot että avioon mennään prkele!!
      Niin minäkin aikoinaan tein ja edelleen yhdessä ollaan.

    • Jokusen Jaska

      Ja paskat kannate kosia uudelleen vaan sano muijalle, että kun ei kelvannut niin ole ilman!!! Kaksi avioliittoa läpikäynyt ja viimeiseen petyin täysin. Avioliitosta ei tule muuta kuin ongelmia. Kun sanoo tahdon niin nainen luulee olevansa maailman napa/valtias ja sen jälkeen alkaa kaikki menemään päin persettä. Yhdessä kun asuu ja ei mene naimisiin niin naisella on pelko, että mies häipyy heti jos alkaa pomottamaan. Se on taivahan tosi!

    • hmm.

      Loukkaantuiko hän "harjoitus kihlasormus" nimellä tehdystä kosinnasta, itse kosinnasta vai siitä että nainen kosii? Vai onko hän nuori.

    • ??7r6uhgcn

      Mun täytyy kyllä sanoa, että itse en ottaisi mitään riskiä tai askelta enkä kosisi kännipuheiden takia. Mä ymmärrän kyllä tuon epävarmuuden ja tuntuukin välillä, että muiden on kovin helppo huudella näitä "älä jumita vanhoihin" ja "siitä vaan uudelleen" mutta, mutta... Näinköhän he sitten itsekään niin tekevät? Mene ja tiedä. Jokatapauksessa... Sinuna ottaisin puheeksi asiat selvinpäin ja niin että te voitte oikeasti puhua. Miksi sinun pitää yksinäsi ottaa riski kosimisesta ja tuollaisesta päätöksestä, mistä toinen hörisee vain kännissä? Ja on jo antanut pakit todeten ettei ikinä aio mennä kihloihin tai naimisiin eli on torjunut absoluuttisesti ja ns. ilmoittanut lopullisen kantansa... En tiedä, harjoituksia, säheltämistä, epävarmuuksia ja kännipuheita. Molemmin puolin. Ehkäpä ihan selväpäinen puhe ja keskustelu auttaisi tämänkin päätöksen tekemiseen?

      Lisäksi jo ajatus askeleesta sitoutua tosissaan kauhistuttaa, niin ehkä kannattaa myös omalta kohdaltaan miettiä, mitä sitten vielä odottaa: mitä siis muualla muka on? Mikä siinä niin pelottaa? Elätkö elämääsi varmasti kuten haluat ja ihmisen kanssa, jonka kanssa haluat riskin ottaa ja jonka kanssa haluat sitoutua isosti haikailematta ruohoa aidan toisella puolella? Kaikki me olemme vain ihmisiä, satuja ei ole, mutta aina kannattaa miettiä, onko tosissaan siksi että on tosissaan vai siksi, että niin kuuluu olla. Nyt on se hetki sitten.

      Voi olla että huomaat, ettei lopulta mitään epävarmuuksia olekaan tai pelättävää sen suuremmin ja että jospa se nainenkin osaa selvinpäin ilmaista sen verran mitä haluaa, että sinäkin tiedät :)

    • efjou

      Jospa se haluaa munaa?

    • Aloittaja.

      Ei ole vielä henkisesti kypsä,koska kyselee neuvoja netistä,eikä ymmärrä kysyä syytä puolisoltaan.

    • Kyykkytryffeli

      Säästä itsesi turhilta murheilta ja jätä kosimatta. Ei se suhde sillä aamenella miksikään muutu. Jos akka juo wiinaa ja höpöttelee omiaan, huopaa ja soutaa, heitä se mäkeen. Avioliitto on yliarvostettu instituutio ja suurta hulluutta.

    • harjoitussormus

      Jo on aikoihin eletty..HARJOITUSSORMUKSET ??? Taitaa tuo suhde myos olla harjoittelua. Odota ja etsi oikeaa, joka on tosissaan rakkaudesta. Onnea elaman tiella.

    • Yualle

      Tyypillinen nykynainen, oikuttelija siis.

      Tuollaisia ei kannata käyttää kuin "osumien" keräämiseen =)

      Jätä se.

    • -Yxinkertaista-

      Elämä on valintoja.
      Itsehän olet kus´päisen muijasi valinnut.
      Eli koita sopeutua asiaan, tai vaihda kumppania sopivampaan.

      • jussixa70

        Dumppaa moinen lehmä
        Uuta ja nuorempaa etsimnään
        Tämä tämmöiset lehmät ovat vielä 45v sinkkuina kun eivät näe nokkaansa pidemmälle.
        Uuta lihaa siis kiertoo ja vanha ämmä mäkeen


      • Yuxia
        jussixa70 kirjoitti:

        Dumppaa moinen lehmä
        Uuta ja nuorempaa etsimnään
        Tämä tämmöiset lehmät ovat vielä 45v sinkkuina kun eivät näe nokkaansa pidemmälle.
        Uuta lihaa siis kiertoo ja vanha ämmä mäkeen

        Osumia! Juuri näin!


    • jk

      älä otakaan

      • ..

        no ei aikomustakaan mennä naimisiin ja yrittää salailla suhdettaan.


    • juupelijuupuu

      Ei nykyään kihloissa olo tarkoita naimisiin menoa, se sormus on vaan molemmille sellaisen vakavemman asian korostaminen. Eli, ihan hyvin voi kysyä mennääx kilhloihin ilman lupausta muusta. Kihlat on muutenkin koeajan merkityksessä eikä siinä luvata mitään avioliitosta muutenkaan.

      Jos kositaan nit sitten mennään naimisiin eikä kihloihin.

      • Mennään naimisiin!

        Onpa käsitteet menneet ihan sekaisin. Kihlaus tarkoittaa ihan oikeasti lupausta avioliittoon menemisestä. Kosinta tapahtuu kysymällä: tuletko vaimokseni? Jos vastaus on myöntävä, pari on kihlautunut.

        Jotkut tosiaan menevät kihloihin jotenkin ajatellen, että nyt ollaan vakavissaan, tavallaan aiotaan mennä naimisiin, mutta ei luvata sitä toiselle. Se ei kuitenkaan ole kihlautumista. Pitäisikö tällaiselle harjoituskihlajaisille keksiä uusi termi?

        Itsellenikin kävi erään naisen kanssa niin, että kihlauksesta oli ollut puhetta ja kun kosin: tuletko vaimokseni, vastaus oli: eihän me naimisiin menosta puhuttu!!!

        Voi, hyvää päivää! Menetin luottamukseni siihen naiseen, vaikka ei myöhemmin tapahtunut ero nyt tietenkään siitä johtunut.


      • hamaan tulevaisuutee
        Mennään naimisiin! kirjoitti:

        Onpa käsitteet menneet ihan sekaisin. Kihlaus tarkoittaa ihan oikeasti lupausta avioliittoon menemisestä. Kosinta tapahtuu kysymällä: tuletko vaimokseni? Jos vastaus on myöntävä, pari on kihlautunut.

        Jotkut tosiaan menevät kihloihin jotenkin ajatellen, että nyt ollaan vakavissaan, tavallaan aiotaan mennä naimisiin, mutta ei luvata sitä toiselle. Se ei kuitenkaan ole kihlautumista. Pitäisikö tällaiselle harjoituskihlajaisille keksiä uusi termi?

        Itsellenikin kävi erään naisen kanssa niin, että kihlauksesta oli ollut puhetta ja kun kosin: tuletko vaimokseni, vastaus oli: eihän me naimisiin menosta puhuttu!!!

        Voi, hyvää päivää! Menetin luottamukseni siihen naiseen, vaikka ei myöhemmin tapahtunut ero nyt tietenkään siitä johtunut.

        ei kihloihin meno minun mielestä ole avioliitto lupaus.kun olen vaimoltani kysynyt että mentäskö kihlan ostoon hän suostui.kupikaan ei kysynyt avioliitosta mitään.sitouduimme vain olemaan ja seurustelemaan yhdessä.muutimme sitten yhteen.susiparina asuttii. joskus vuosien päästä keksittiin että olis varmaan tulevien lasten nimet aineskin saman laiset,kuin isällä ja äidillä.ettei ole väinöset ja vienoset.sit myö käytii papin luona.nyt siitä on jo 37 vuotta,yhessä tallustettu keskosista asti.melkein 40 vuotta,edelleen on kivaa.ja hauska yhdessä kuljeskella maailmalla.


      • naapuri tyt ja poika

        kyllä olet oikeassa,se on vähän vakavemman seurustelun merkki,sen voi purkaa jos ei tunnukkaan kivalta,yhdessä voi asua vaikkei olis kihloissa,susiparina.entinen naapurin poika,ja naapurin tyttö asuivat yhdessä hautaan asti, vuosikymmenet,ei siinä ainakaan papin palttoo eikä leuat kuluna,elivät onnellisena elämänsä loppuun saakka.


    • vive l´amour

      Tyttöystäväsi varmaan ottaa aíheen esille humalassa koska muistaa antamansa aiemman lausunnon aiheesta.
      Itsekin aikoinani kauhistuin yllättävää kosintaa, siinä mietitytti monta asiaa. Mies ei kovin hyvällä ottanut vastaamattomuutta. Mietin tuolloin olenko todella niin rakastunut, että uskon suhteen kestävän ikuisesti, erokin kun oli käynyt mielessä.
      Puolen vuoden harkinnan jälkeen kuitenkin vastasin miehelle - tahdon.
      Tyttöystäväsi on varmaan harkinnut asioita kun on ottanut aiheen uudelleen puheeksi. Voithan hänelle vastata, että karkauspäivänä odotat kosintaa. Uskoisin että tyttöystäväkin uskaltaisi toimia jos odotettavissa olisi myöntävä vastaus.
      Toki vanhat arvet voi unohtaa ja toimia kuten sydän sanoo, kun kuitenkin olet kokenut myös sen että suhteenne on parantunut.
      Onnea jokatapauksessa tulevaisuuteenne.

    • öäöäöä_

      Mikä bitch. Queen bitch. Ei enempiä perusteluja kaipaa.

    • ei kiirettä

      jos autte yhdessä,anna asian olla asuin minäkin nykysen vaimoni kanssa yhdessä.ei kannata edetä nopeammin,mitä hätäisemmät päätökset sen nopeammin tulee ero,olen nyt ollut vaimoni kanssa yhdessä vuodesta 1974 lähtien.sukulaiset rupesi hätäilemään että on käytävä vihillä.jos muuten menee hyvin anna asian olla kyllä se joskus loksahtaa kohdalleen.

    • Yualle

      Jos sen piti ensin SoMe:ssa kysyä kavereiltaan, et mit mielt ne o? Oisko saanu sit heilt hyväksynnä ja nyt edel empii sitä ja vaan kaasussa höpisee.

    • ..

      Hirveät hermot vedetään noista "harjoitussormuksista". Ite ymmärsin asian niin, että mies halusi kosia sormuksella, ja jos nainen olisi suostunut, niin ne "harjoitussormukset" olisi sen jälkeen käyty vaihtamassa niihin varsinaisiin sormuksiin, jotta se nainenkin saisi varmasti mieleisensä rinkulan sormeensa.....

    • jkljgfudey

      Itsekki kosin karkauspäivänä ja mies aluksi suostui. Meni viikko ja perui lupauksensa kun "mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa?" Yritä siinä sitten näyttää perusnaamaa kun alkanut miettiä päivämäärääkin :( Kohta neljä vuotta tallattu yhdessä ja maistraatissa olisi pitänyt vain käydä mutta kun ei...Haluaako itse kosia vai pelkääkö tulevaa? Kuka tietää kun tuo ei ainakaan minulle sitä kerro. Eli luultavasti loppuelämäni kirjoitan papereihin parisuhteessa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe