Vaihtelin tuossa etuiskarit Ventoon ja koeajolla huomasin että ratti oli eri asennossa,mistähän tuo mahtaa johtua?
No oikaisin ratin,mutta olisi hauska tietää mistä se mahtaa johtua....
Ratti eri asennossa isk. vaihdon jälkeen?
6
238
Vastaukset
- Ei ihme?
Että, miksikö ratin asento muuttui? Siksi ettet merkinnyt tarkasti joustintuen ja napa-asetelmaa toisiinsa nähden. Tästä johtui camber- kulman muuttuminen kun kasasit nämä, niin nyt Sinulla on muuttunut camber- kulmat, eli pyörän kallistuskulma on jotain muuta kuin mitä se oli aluksi. Toinen näistä pulteista on epäkeskeinen, ja pulttia pyörittämällä kulma muuttuu,( en vain muista kumpi näistä on se epäkeskeinen, ilmeisesti ylempi). Kulman muuttuminen muuttaa raidetangon etäisyyttä joustin asetelmaan nähden, ja tämä vetää ratin eri asentoon.
- kglk
No tuo ei kyllä pidä paikkaansa.
- Näytä mitä tiedät
Esitä sitten paremi selitys kun kerran tiedät paremmin???
- Saman tehnyt
Kyllä tuo edellinen mielestäni pitää paikkansa. Ennenkuin alkaa sitä eturipustusta purkamaan, kannattaisi vaikka pistepuikolla merkata nivelten asennot, että osaisi ne koota takaisin samaan asentoon.
Nykyisin monella pienellä korjaamollakin on säätöön tarvittavat yksinkertaiset mittalaitteet. Kannatta säädättää, koska muuten eturenkaat alkaa kulua toisesta reunasta, eikä ohjauskaan toimi kunnolla. - Lainattua tietoa
Saman tehnyt kirjoitti:
Kyllä tuo edellinen mielestäni pitää paikkansa. Ennenkuin alkaa sitä eturipustusta purkamaan, kannattaisi vaikka pistepuikolla merkata nivelten asennot, että osaisi ne koota takaisin samaan asentoon.
Nykyisin monella pienellä korjaamollakin on säätöön tarvittavat yksinkertaiset mittalaitteet. Kannatta säädättää, koska muuten eturenkaat alkaa kulua toisesta reunasta, eikä ohjauskaan toimi kunnolla.Sanatarkka lainaus korjausoppaasta Golf & Vento. ”Merkitse tarkasti napa-asetelman (olakkeen) asento joustintuen alapäähän nähden. Näiden osien oikea kohdistus toisiinsa on tärkeää, jotta pyörän camber- kulma muutu”. Mielestäni myös aurauskulma muuttuu jonkin verran jos kerran ratin asento muuttuu, koska alapallonivel ei ole samalla korkeudella raidetangon pään kanssa.
- nimimerkki10
Vaihda loputkin kuluvat osat ja vie suutaukseen. Puslat ja nivelet maksaa sen suuntauksen verran. Eipähän tarvi vähään aikaa murehtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska513467- 1562099
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2041791Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1351699- 801165
- 2341104
Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä2731045- 130999
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari52929- 72895