Vaihtelin tuossa etuiskarit Ventoon ja koeajolla huomasin että ratti oli eri asennossa,mistähän tuo mahtaa johtua?
No oikaisin ratin,mutta olisi hauska tietää mistä se mahtaa johtua....
Ratti eri asennossa isk. vaihdon jälkeen?
6
294
Vastaukset
- Ei ihme?
Että, miksikö ratin asento muuttui? Siksi ettet merkinnyt tarkasti joustintuen ja napa-asetelmaa toisiinsa nähden. Tästä johtui camber- kulman muuttuminen kun kasasit nämä, niin nyt Sinulla on muuttunut camber- kulmat, eli pyörän kallistuskulma on jotain muuta kuin mitä se oli aluksi. Toinen näistä pulteista on epäkeskeinen, ja pulttia pyörittämällä kulma muuttuu,( en vain muista kumpi näistä on se epäkeskeinen, ilmeisesti ylempi). Kulman muuttuminen muuttaa raidetangon etäisyyttä joustin asetelmaan nähden, ja tämä vetää ratin eri asentoon.
- kglk
No tuo ei kyllä pidä paikkaansa.
- Näytä mitä tiedät
Esitä sitten paremi selitys kun kerran tiedät paremmin???
- Saman tehnyt
Kyllä tuo edellinen mielestäni pitää paikkansa. Ennenkuin alkaa sitä eturipustusta purkamaan, kannattaisi vaikka pistepuikolla merkata nivelten asennot, että osaisi ne koota takaisin samaan asentoon.
Nykyisin monella pienellä korjaamollakin on säätöön tarvittavat yksinkertaiset mittalaitteet. Kannatta säädättää, koska muuten eturenkaat alkaa kulua toisesta reunasta, eikä ohjauskaan toimi kunnolla. - Lainattua tietoa
Saman tehnyt kirjoitti:
Kyllä tuo edellinen mielestäni pitää paikkansa. Ennenkuin alkaa sitä eturipustusta purkamaan, kannattaisi vaikka pistepuikolla merkata nivelten asennot, että osaisi ne koota takaisin samaan asentoon.
Nykyisin monella pienellä korjaamollakin on säätöön tarvittavat yksinkertaiset mittalaitteet. Kannatta säädättää, koska muuten eturenkaat alkaa kulua toisesta reunasta, eikä ohjauskaan toimi kunnolla.Sanatarkka lainaus korjausoppaasta Golf & Vento. ”Merkitse tarkasti napa-asetelman (olakkeen) asento joustintuen alapäähän nähden. Näiden osien oikea kohdistus toisiinsa on tärkeää, jotta pyörän camber- kulma muutu”. Mielestäni myös aurauskulma muuttuu jonkin verran jos kerran ratin asento muuttuu, koska alapallonivel ei ole samalla korkeudella raidetangon pään kanssa.
- nimimerkki10
Vaihda loputkin kuluvat osat ja vie suutaukseen. Puslat ja nivelet maksaa sen suuntauksen verran. Eipähän tarvi vähään aikaa murehtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876