...jos klikkaa G-Partedissa siinä yläosassa näkyvää palkkia, jossa näkyy sekä windows että ubuntu, ubuntun kohtaa hiiren oikealla napilla ja valitsee siitä 'poista' ?
Tähän on ohjeet netissä, mutta ne on hieman monimutkaisemmat. Taitaa olla ne exergyn Mworks sivut, missä on se vaikeampi selostus. Siinä otettiin tekstiriviltä yksi rivi kerrallaan ja poistettiin ne sitä mukaa. Siinä oli kuitenkin yksi rivi, mikä ei poistunut, ennen kuin oli valinnut jonkun 'swapoffin' ja vasta sen jälkeen sen rivin pystyi poistamaan.
Olin kuitenkin näkevinäni jossain youtubessa sellaisen filminpätkän, jossa kaveri vain klikkasi sitä ubuntu-osiota ja valitsi 'poista' .
Jotta miten se on, mulla ei ole nyt ubuntua koneella, joten en voi sitä kokeilla.
Riittääkö ubuntu poistoon..
18
262
Vastaukset
- Grub2
Jos olet asentanut Ubuntun oikeaoppisesti, asentuu grub-käynnistyslatausohjelma MBR:ään. Poistaessasi Ubuntu-osion ei grub:in konfigurointi tiedostot ole enää käytettävissä.
Ennen kuvailemaasi Ubuntu:n poistoa pitää osata asentaa Windows MBR:ään - tai mahdollisesti jokin toinen käynnistyslataaja, jolla käynnistää Windows.
Jos olet asentanut Ubuntun Wubi-asennuksella, voit poistaa Ubuntun kuten minkä tahansa Windows sovellutuksen -Lisää tai poista sovellutuksia.- pixelipekka
Ei riitä! ainut keino on enää koneen täydellinen tuhoaminen koska linux on korruptoinut koko järjestelmän! sudo sinne sudo tänne! kone roskikseen ja uusi kone ja win7 kehiin niin hommat hoituu!
pixelipekka kirjoitti:
Ei riitä! ainut keino on enää koneen täydellinen tuhoaminen koska linux on korruptoinut koko järjestelmän! sudo sinne sudo tänne! kone roskikseen ja uusi kone ja win7 kehiin niin hommat hoituu!
Mitä tämä häirikkö taas valehtelee täällä? Juokse kuuseen.
- pixelipekka
exergy kirjoitti:
Mitä tämä häirikkö taas valehtelee täällä? Juokse kuuseen.
Eli lyhyesti! koneesi on saastunut haitakkeesta nimeltää "liinus" turvallisesti et voi enää windowsia siihen asentaa! lopullinen ratkaisu: kone kierrätysjätteeseen!
- Jotain tietävä
pixelipekka kirjoitti:
Nyt sulla pixelipelle meni vähän puurot ja vellit sekasin!
Winkku ne koneet sotkee! Yli 90% kelvottomista ja poisheitetyistä ruputeista sisältää jonkin asteisen peruuttamattoman Windows-viruksen. Siitä pääsee eroon ainoastaan kuskaamalla ruputti jorpakkoon!
- Ylivuoto Pakteeri
EHEK-pakteeri on tiettävästi Wintoussin laporaatio?
- 454u4
http://neosmart.net/dl.php?id=1
Tuolla voi näppärästi Windowstyyliin ok:ta painemalla asentaa Windowsin käynnistyslataajan tai jonkin muun ja sen jälkeen koko Ubuntu-osion voi poistaa lopullisesti bittitaivaaseen. - ???????
Kukaan ei siis lukenut kunnolla alkuperäistä kysymystä, selvästikin! Ei tässä käynnistyslataajasta ollut alunperinkään kysymys, vaan ubuntun poiston helppoudesta.
Mutta tuo linkki neosmart:iin on ihan mielenkiintoinen, mulla on vaan se lilo-käynnistyslataaja. On se sekin toiminut moitteettomasti, ainakin toistaiseksi.- ,,,,,,,
Käyttöjärjestelmän poisto
http://www.youtube.com/watch?v=njIkaVHy6uU
Grub käynnistinlataajan poisto
http://www.youtube.com/watch?v=oB8NVzkgdEA
- ???????
Ei se ihan tuostakaan käy selville. Siinähän poistetaan vain yksi varaamaton osio, olettaen sen sisältävän käyttöjärjestelmän. Jos se sisältäisi ubuntun käyttöjärjestelmän, poisto voisi olla hieman toisenlainen.
- ???????
Kyllä sen huomaa, kun tulee puheeksi ubuntun poisto, porukka liukenee sen sileän tien muualle! Exergyäkin kiinnostaa enemmän sodat-palsta.
- WERGHJK.f
"kun tulee puheeksi ubuntun poisto, porukka liukenee sen sileän tien muualle!"
Tosiasiassa ei kannata Ubuntua ja muitakaan käyttiksiä asentaa omalle osiolleen, ellei sitten ole ihan varma ettei sitä tarvii poistaa. Kun katselin youtube videoita niin en henkilökohtaisesti pystyisi niitten perusteella tekemään mitään, täytyisi olla video toisella koneella ja mahdollisuus pysäyttää välillä, sitten se ehkä onnistuisi.
Jos ei voi luopua windosista kokonaan niin kannattaa Ubuntua käyttää Wubi asennuksena, se on helppo poistaa tarvittaessa.
Itse erehdyin asentamaan Ubuntun Vista koneeseen, jos haluan poistaa sen niin katsoisin helpommaksi asentaa Vista uudelleen.
Olisin jo varmaankin tehnyt sen mutta mulla ei ole käyttöjärjestelmä levykkeitä.- joletti
Noin menee. Kaikki nuo pehmopoistot jätti ubuntun perskoja koneelle.
Vasta sitten, kun menin windowsin levyllä etupää edellä, eli alustuksella ja perään asennusta,niin sai kiintiksen puhtaasti yhden käyttiksen käyttöön. - wanhagubbe
Joo noita linuxhäkkyröitä ei kannata asentaa toimivan vistan tai seiskan rinnalle jos ja kun sitten haluaa päästä eroon haittaohjelmasta nimeltä ubuntu onkin sitten jyrättävä kokonaan kaikki yli! joo tuo energy ja m-kar keskittyvät täällä lähinnä ylistämään ja aivopesemään aloittelijoita asentamaan ubuntun jolla taviskäyttäjä ei tee yhtään mitään! jos en itse olisi käyttänyt windowseja ikäni niin en tietäisi suoraan sanoen yhtään mitään tietotekniikasta! nyt älähtää varmaan nuo kaksi hihhulia tähänkin ketjuun häiriköimään? olen asennellut ja kokeillut ainakin 10 linuxdistroa ja se onkin ollut ihan kiva "harrastus" mutta en tykkää sitten henk.koht niitä käyttää muutakuin uteliaisuudesta uutta asiaa kohtaan! ubuntua olen testaillut yhdellä vanhalla mutta tehokkaalla läppärillä kun muissa koneissa vistaa ,seiskaa ja vielä xp:täkin,no anyway en jaksa enempää satilla kun niin kuumakin! hyvää kesää vaan kaikille!
- WERGHJK.f
"nyt älähtää varmaan nuo kaksi hihhulia tähänkin ketjuun"
Olen sitä mieltä että nämä kaksi "hihhulia" on tosi tarpeellisia täällä, ne nimittäin oikeasti tietää tietotekniikasta. On eri asia viitsivätkö vastailla joihinkin ns. tyhmiin kysymyksiin.
Myöskin on erittäin hyvä asia että kehitellään vaihtoehtoisia käyttöjärjestelmiä Windowsin ylivaltaa vastaan, se on nimittäin meidän jokaisen kukkarolle eduksi. Kiitos ja kunnia kuuluu kaikille jotka uhraavat vapaa-aikaansa asian hyväksi.
Tulostakin on tullut, nimittäin kyllä Ubuntu hakkaa jo monessa suhteessa Windowsin, tullen/mennen. Se vain että Ubuntulla ei vielä täysin pärjää kun on tullut hankittua laitteita joita kaikkia ei saa toimimaan vapaissa ohjelmissa. - löpölöpölöpö
M-kar kyllä keskittyy täälä lähinnä vittuiluun....muuta sanomista sillä ei ole ollut pitkään aikaan muuta kuin jänkyttää standardeista .....mäntti se on!
- hih'-haaaaa.......
Varmaankin se kuulostaa jänkyttämiseltä, jos ei ymmärrä tietotekniikasta mitään;D
- 716
Kannattaa opetella vastaamaan oikein täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725