Chihuahuasta ?

minkkikoiraksi ?

Itselläni on tavoitteena saada koira minkkiaseeksi. Mahdollisimman pientä koiraa tavoittelisin, joka mahtuu minkkien kätköpaikkoihin ja on riittävän sitkeä saamaan minkin tapetuksi. Chihuahua vaikuttaa kooltaan parhaimmalta ja olen kuullut sen alkuperäisen käyttötarkoituksen olevan rottakoira, mutta rodun tietäjiltä kysyisin muutaman asian:

-saako chihuahua minkin tapetuksi ?
-jaksaako chihuahua juosta pitkiä matkoja minkkien hajujälkien perusteella ?
-onko chihuahuoilla ylipäätään riittävän tehokasta hajuaistia metsästystä varten ?
- onko chihuahua riittävän ketterä kulkemaan tasaisesti hankalia maastoja, kuten ryteikköjä ja kallioita, pitkin ?
-kykeneekö chihuahua uimaan ?
-kestääkö pitkäkarvainen muunnos lainkaan paremmin kylmää ilmaa/kastumista kuin lyhytkarvainen ?

Vai onko chihuahuasta pelkäksi sylibuudeliksi ?? Piekseekö minkki chihuahuan ? Tarvitaanko minkin pieksemiseen 2 chihuahuaa ? Pienuus ainakin olisi minun tapauksessani rotuvalinnassa ehdoton plussa. Onko tässä ajatuksessani mitään järkeä ?

30

2057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi suupala

Eikös ne griffonit oo niitä rottakoirii. Ne ainskii vois olla parempii minkkijahdis ku chihut.

• kiitos neuvosta "

Griffonit ? Katsoin niistä kuvia netistä. Näyttävät kyllä aika lyhytkuonoisilta, jonka luulisi haittaavan uimista ja saaliin nappaamista. Kiitos kumminkin, kun yritit opastaa minut toisen, spovamman rodun jäljille :-)

Minkki on aika pieni, joten koirankin täytyy ola pieni minkkejä etsiessään. Osaako kukaan opastaa minua mahdollisimman pienen, minkin tappamiseen kykenevän, uimakykyisen rodun jäljille ? Alle 5-kiloinen koira olisi sopiva. Onko chihuahua edlleenkään hyvä valinta ? Noiden griffonien lyttynokka hiukan hämää minua.

Jo 1 minkki mökkirannassani pistää vihaksi. Minkki ei kuulu Suomen luontoon. Koira olisi hyödyllinen minkintappoase halki vuoden. Pienen koiran kanssa ei tarvitsisi kuljettaa asettakaan mukana, koska sellainen voisi mahtua minkkien suojakoloihin, kuten kallioiden välikköihin, jonne ei ole turallista ampua aseella, koska luoti kimpoaa kalliosta. Toki myös aseen kanssa minkkejä metsästäisin, jos koira oppii haukkumaan minkkejä puuhun, mutta ainakin suomenpystykorva on ehdottomasti liian suuri valinta haaveilemaksei koiraksi.

• ehdotuksia lisää
        kiitos neuvosta " kirjoitti:

Griffonit ? Katsoin niistä kuvia netistä. Näyttävät kyllä aika lyhytkuonoisilta, jonka luulisi haittaavan uimista ja saaliin nappaamista. Kiitos kumminkin, kun yritit opastaa minut toisen, spovamman rodun jäljille :-)

Minkki on aika pieni, joten koirankin täytyy ola pieni minkkejä etsiessään. Osaako kukaan opastaa minua mahdollisimman pienen, minkin tappamiseen kykenevän, uimakykyisen rodun jäljille ? Alle 5-kiloinen koira olisi sopiva. Onko chihuahua edlleenkään hyvä valinta ? Noiden griffonien lyttynokka hiukan hämää minua.

Jo 1 minkki mökkirannassani pistää vihaksi. Minkki ei kuulu Suomen luontoon. Koira olisi hyödyllinen minkintappoase halki vuoden. Pienen koiran kanssa ei tarvitsisi kuljettaa asettakaan mukana, koska sellainen voisi mahtua minkkien suojakoloihin, kuten kallioiden välikköihin, jonne ei ole turallista ampua aseella, koska luoti kimpoaa kalliosta. Toki myös aseen kanssa minkkejä metsästäisin, jos koira oppii haukkumaan minkkejä puuhun, mutta ainakin suomenpystykorva on ehdottomasti liian suuri valinta haaveilemaksei koiraksi.

Mites mäyräkoirat, saksanmetsästysterrierit, kettuterrieri varmaan liian iso ?

• kiitos vastauksesta
        ehdotuksia lisää kirjoitti:

Mites mäyräkoirat, saksanmetsästysterrierit, kettuterrieri varmaan liian iso ?

Mäyräkoirat ovat muuten varmasti vallan sopivia, mutta valitettavasti olen saanut niistä hiukan äksyn vaikutelman. Niin paljon kumminkin olen törmäillyt mäyräkoiriin, jotka ovat suin päin hyökkäämässä kaikkien vastaantulevien koirien kimppuun ja purevat jopa ihmisiä. Kettuterrieri taitaa olla numeroa liian iso. Ja olen kuullut saksanmetsästysterrieristä, että se tulee vain harvoin toisten koirien kanssa toimeen. Kiitos silti mukavista vastauksista :-)

• 324refesresfsefsefe
        kiitos vastauksesta kirjoitti:

Mäyräkoirat ovat muuten varmasti vallan sopivia, mutta valitettavasti olen saanut niistä hiukan äksyn vaikutelman. Niin paljon kumminkin olen törmäillyt mäyräkoiriin, jotka ovat suin päin hyökkäämässä kaikkien vastaantulevien koirien kimppuun ja purevat jopa ihmisiä. Kettuterrieri taitaa olla numeroa liian iso. Ja olen kuullut saksanmetsästysterrieristä, että se tulee vain harvoin toisten koirien kanssa toimeen. Kiitos silti mukavista vastauksista :-)

Jaa-a.. Ikäni olen elänyt mäykkyjen kanssa ja tuttavallani (perhepäivähoitaja) on ollut aina mäykkyjä eikä koskaan ongelmia lasten kanssa tai mitenkään muutenkaan.

En ymmärrä alkuukaan tuollaisia kokemuksia. Ainut mahdollisuus että olet vain täysin sattumalta osunut moisiin kasvattamattomiin tai muuten luonnevikaisiin (harvinaista mäykyillä) yksilöihin.

Itsekin kyllä ehdottaisin kaniini tai kääpiö mäyräkoiraan kyseiseen hommaan. Siihen se on tehty ja sen se tekee ja erittäin hyvin tekeekin.

• hommaa vain chihu

Kyllä chihuahuan pitäisi kyetä tappamaan minkki armottomasti. Chihuahua on pelkkää lihasta pienessä pakkauksessa. Ainakin kaverini kaverin pitkäkarvainen chihuahua osaa uida ja jaksaa juosta ketterästi päätä pahkaa. Chihuahua on yksi useimmin kaduilla tappeluita haastamassa näkyvistä koiraroduista, joten kyllä kannattaa kokeilla minkkien tappamista juuri chihuahuoin !

• kiitoksia"

Kiitos tiedosta :-)

Jospa hommaan sitten tosiaan chihuahuan minkkiaseeksi.

• Myrskyluodon Maija

Mun chihuahua juoksi kerran hirven edellä kolometoista kilometriä ja takaisin tullessaan haukkui samaa jälkeä, joten kyllähän niillä metsästysvaistoa on. Neljä kilometriä ui meren selällä kyseisen elukan edellä, joten uimataitoakin riittää. Merivartioston poijjaat kertoi, että koira oli luodolle noustessaan kattonu, mihin se hirivi jäi ja pistänyt maaten. Parinkymmenen minsaan jälkeen oli hirvikin tullut ja ajo jatkunut.

• fghjklöop

Jaahas ja taas provo..eiköhän chihuhua voine joutua itse saaliiksi..ootko katsonut sen hampaita?

jos haet rottakoiraa niin kääpiösnautserit, jack russel, saksan metsästysterrieri, patterdale, borderterrieri, cairn,etc.. cairn, jack , patterdale pienimpiä. myös podengot voisi olla, dreeveri.

chihuhua on seurakoira ja vaikka omaakin dominanssia niin ei siitä metsästyskoiraksi ole eikä pidäkään olla. grrr

• Provoko ??

Minkin kätköpaikkoihin tarvitaan tunkeutumaan nimenomaan pientä koiraa, joten en ole täällä mitään provoilemassa, vaan kyselemässä chihuahuan ominaisuuksista.

Mutta kiitos tiedoista. Eli mielestäsi chihuahuasta ei ole metsästäjäksi. Mutta joidenkin mielestä siitä on kunnolliseksi minkkiaseeksi. Luultavasti siis yksilökysymys suuresti tämän rodun kohdalla, joten kannattaakohan ottaa riskiä ja hankkia sittenkään chihuahuaa. Toki on muitakin koirarotuja, vaikkakaan ilmeisesti ei enää niin pieniä sopivia.

Netistä kun katselin tietoja noista mainitsemistasi roduista, niin tuo podengohan pienimmällä muunnoksellaan vaikuttaa vallan mainiolta rodulta ! Sopivan kokoinen, terverakenteinen ja näköjään metsästysviettinen :-) Kiitos kun johdatit minut tämän kiinnostavan portugalinpodengon jäljille.

En tosiaankaan siedä alkuperäisluonnolle tuhoa aiheuttavia vieraslajeja. Koirien olen kuullut saaneen minkkejä kiinni ja haukkuneen niitä koloistaan tai puihin.

• fghjklöop
        Provoko ?? kirjoitti:

Minkin kätköpaikkoihin tarvitaan tunkeutumaan nimenomaan pientä koiraa, joten en ole täällä mitään provoilemassa, vaan kyselemässä chihuahuan ominaisuuksista.

Mutta kiitos tiedoista. Eli mielestäsi chihuahuasta ei ole metsästäjäksi. Mutta joidenkin mielestä siitä on kunnolliseksi minkkiaseeksi. Luultavasti siis yksilökysymys suuresti tämän rodun kohdalla, joten kannattaakohan ottaa riskiä ja hankkia sittenkään chihuahuaa. Toki on muitakin koirarotuja, vaikkakaan ilmeisesti ei enää niin pieniä sopivia.

Netistä kun katselin tietoja noista mainitsemistasi roduista, niin tuo podengohan pienimmällä muunnoksellaan vaikuttaa vallan mainiolta rodulta ! Sopivan kokoinen, terverakenteinen ja näköjään metsästysviettinen :-) Kiitos kun johdatit minut tämän kiinnostavan portugalinpodengon jäljille.

En tosiaankaan siedä alkuperäisluonnolle tuhoa aiheuttavia vieraslajeja. Koirien olen kuullut saaneen minkkejä kiinni ja haukkuneen niitä koloistaan tai puihin.

Hyvä että rotusi löytyi vinkkini myötä. Muista kuitenkin metsästysasiat ..täältä saat lisätietoa metsästyksestä. Vaikutat siltä ettet ole koskaan metsästänyt joten tässä hyvä sivusto mitä sinun kuuluu tietää..myös metsästysluvista ja ajoista sekä kursseista.

Muista aina eettisyys. Riistaeläintä ei pidä jättää kitumaan. Myös lajituntemus on oltava ja tietoa mitä saa metsästää ja milloin sekä missä eli ei lähellä asutusta.

http://www.riista.fi/?group=00000287&mag_nr=13

Aseluvista saat tuolta tietoa ja on hyvä liittyä myös metsästyskerhoihin...pelkän koiran avulla ei metsästystä tehdä. Koiran tarkoitus on ajaa riista metsästäjän ulottuville ei varsinaisesti tappaa sitä. Jo eettisyys tulee tässä kysymykseen.

• minkit selväksi aina

En kuinkaan ymmärrä sitä, että niinkin vieras tuholaislaji kuin minkki, on poikasaikanaan rauhoitettu Suomessa. Juuri pokasaikana minkit ovat tuhoisimpia, kun poikaset tarvitsevat hurjasti syötävää. Minkit ovat jo 2 kesänä peräkkäin tuhonneet telkän pesinnän pöntössä mäkkirannassani sekä monien muiden vesilintujen pesiä - juuri tuona 1.5.-31.7 välisenä aikana ! Tapan kyllä saalistamani minkit välittömästi heti, enkä jätä niitä kitumaan hetkeksikään, joten ei huolta sen asian suhteen. Jokainen mökkirantaani tai minun mailleni tullut minkki pääsee heti hengestään, sen jälkeen kun olen pienen, karkeakarvaisen portugalinpodengomuunoksen hankkinut ja kouluttanut seuraamaan minkkien jälkiä. Minkki on vieraslaji Suomessa, levinnyt tänne turkistarhoista karanneiden yksilöiden myötä. Vieraslajien ei saa antaa syrjäyttää alkuperäislajeja, kuten minkki on jo tehnyt telkälle ja monelle muulle vesilinnulle mökkini lähirannoilta. Vakavuusjärjestyksessä laki on jo minkin alapuolella, eli yksikään minkki ei ansaitse elää Suomen luonnossa minään hetkenä !

• luomuhurtta

haloo. ei koiria saa käyttää minkkien tappamiseen. HANKI LOUKKU JA HAULIKKO. SILLÄ SE HOMMA HOITUU ILMAN ELÄINRÄÄKKÄYSTÄ. Minkki voi paeta pahasti raadeltuna. kopira voi joutua pahasti raadelluksi ja jäädä jopa minkin koloon ansaa. Haluatko koirasi saavan kuononsa ja kurkkunsa täyteen haavoja. Haluatko aiheuttaa minkille tuskallisen kuoleman kun se esin takapäästään halvaantuneena pakenee niin syvälle, ettei koira saa kiinni?

• koira on peto

Sukulaiseni cockerspanieli sai sattumalta minkin kiinni ja tappoi sen nopeasti, josta tuli mieleeni, että koira olisikin tehokas ase minkkien tappamiseen laajoiltakakin alueilta. Koira löytää minkin nopeammin kuin minkki loukun. Minkki on älykäs ja sitä on hankala saada loukutettua, jonka olen itse todennut. Portugalinpodengon historiaa netistä luettuani sain selville myös, että podengot ovat erikoistuneet tappamaan itse saaliinsa. Minkki on sitä paitsi pieni, alle 2-kiloinen näätäeläin. Koira on petoeläin, jolla on saaliin tappamiseen kehittyneet leuat, hampaat ja rakenne, aivan kuin sudella, ketulla ja muilla koiraeläimillä, jotka voivat saalistaa melkein itsensäkin kokoisia petoeläimiä sekä itseään paljon suurempia kasvissyöjänisäkkäitä.

Äläs nyt rupea koiria noin aliarvioimaan. Koira sentään polveutuu sudesta. Se tappaa vaivaisen minkin hetkessä.

Minulla on tietysti aina haulikko mukana, kun minkkejä menen etsimään.

Koiraa ostamaan, jonka jälkeen on aika siistiä omat maani minkeistä ! Niistä saatanan tappajista, jotka eivät tänne kuulu, mutta tyhjentävät joka vuosi mökkirantali telkänpöntöt munista ja poikasista ! Näätäkin tekee niin, mutta se onkin oikeutetumpi, koska ei ole täällä päin vieraslaji. Näädät saavat olla minulta rauhassa, vaikka tuhoa aiheuttavatkin pesimälinnustolle melkein yhtä lailla kuin minkit.

• 234efsefesfsefe

Mielestäni kääpiö tai kaniini mäyräkoira olisi optimaalisin ratkaisu tuohon tarkoitukseen ehdottomasti.

• 24fesfresfes

Mäyräkoiria käytetään Amerikoissa paljon myös tuholaistorjuntaan. mm. murmeleita, preeriakoira ja rottia vastaan. Ovat hommassa tehokkaampia kuin kissat.

Pienimmistä terriereistä voisi olla myös hyvin "rottakoiraksi" mutta mielestäni esim. Mäykyllä on enemmän puhdasta voimaa (ja varsinkin puruvoimaa) pistää minkistä ilmat pihalle.

Ranskanbulldoggeja on myös alunperin käytetty rottakoirina ja hyviä taisivat homma ollakkin. Nyttemmin on taidettu vaistot jalostaa kyseisestä rodusta melko tiehensä ja jäljellä on hengitysongelmaisia röhnöttäjiä. Lisäksi ovat yllättävän isojakin.

Ilmeisesti sinulla on aiemman viestin perusteella huonohkoja kokemuksia mäykyistä. Ilmeisesti olet ollut vain todella huono onninen sillä kuvaamasi koirat ovat niin kaukana rotumääritelmästä kun olla voi.

Suosittelen että tutustut mäyräkoiraan lähialueesei rotujärjestön piirissä. He varmasti haluavat esitellä rodun. Kannattaa myös käydä katsomassa luolilla koiran työskentelyä.

• kiitos neuvoista

Kai alan vielä uudestaan tutustumaan mäyräkoiriin. Kaniinimäyräkoira kyllä vaikuttaa rakenteensa ja kokonsa puolesta vallan mainiolta. Kiitos kun jaksoitte vielä painostaa minua harkitsemaan mäyräkoiria :-)

Ehkä sittenkin kaniinimäyräkoira on valintani, eikä podengo, vaikka komeilta podengot vaikuttaisivatkin.

Vilkaistaan netistä nyt sitten mäyräkoiria. Ehkä vain olen omannut itse suht. huonon kokemuksen mäyräkoirista, jonka takia pidän niitä niin äkäisinä.

Mutta siitä olen varma, että minkeistä en ainakaan >>turhaan>> ole saanut huonoa vaikutelmaa. Se ei Suomen luontoon kuulu, se syrjäyttää Suomen luontoon kuuluvat lajit, ja sen puolusteleminen (kuten rauhoitus poikasaikoina, jolloin minkin juuri kaikista eniten tulee etsiä ravintoa) on aivan järjetöntä. Kaikki, jotka arvostavat luontoa, eivätkä vain halua laajentaa riistavalikoimaa (kuten saada minkkiä sitä monipuolistamaan), ovat sen kannalla, että minkki hävitettäisiin kokonaan Suomen luonnosta ! Aivan typerää säästää minkki Suomen luontoon vain siitä syystä, että metsästäjille riittää hupia !

• 3rfsefsefes3r3
        kiitos neuvoista kirjoitti:

Kai alan vielä uudestaan tutustumaan mäyräkoiriin. Kaniinimäyräkoira kyllä vaikuttaa rakenteensa ja kokonsa puolesta vallan mainiolta. Kiitos kun jaksoitte vielä painostaa minua harkitsemaan mäyräkoiria :-)

Ehkä sittenkin kaniinimäyräkoira on valintani, eikä podengo, vaikka komeilta podengot vaikuttaisivatkin.

Vilkaistaan netistä nyt sitten mäyräkoiria. Ehkä vain olen omannut itse suht. huonon kokemuksen mäyräkoirista, jonka takia pidän niitä niin äkäisinä.

Mutta siitä olen varma, että minkeistä en ainakaan >>turhaan>> ole saanut huonoa vaikutelmaa. Se ei Suomen luontoon kuulu, se syrjäyttää Suomen luontoon kuuluvat lajit, ja sen puolusteleminen (kuten rauhoitus poikasaikoina, jolloin minkin juuri kaikista eniten tulee etsiä ravintoa) on aivan järjetöntä. Kaikki, jotka arvostavat luontoa, eivätkä vain halua laajentaa riistavalikoimaa (kuten saada minkkiä sitä monipuolistamaan), ovat sen kannalla, että minkki hävitettäisiin kokonaan Suomen luonnosta ! Aivan typerää säästää minkki Suomen luontoon vain siitä syystä, että metsästäjille riittää hupia !

Joo minkki ei suomen luontoon todellakaan kuulu. Kuin ei myöskään esim. supikoirat joita myöskin otetaan luolakoirilla pois aikalailla.

Vaihtoehtoina on tosiaan pienet terrierit tai mäyräkoirat. Kummatkin osaavat olla luupäisiä mutta terrierit ovat pääasiassa kaikenlisäksi melko provosoivia, sanoisin että haastavampia kouluttaa. Toki kaikki ovat yksilöitä. Mäyräkoira urokset voivat olla varautuneita muita uroksia kohtaan mutta pääasiassa hyvällä sosialisoinnilla ja koulutuksella ei pitäisi tulla ongelmaa. Epävarmuus ja arkuus on vakava virhe luolaterriereillä ja mäyräkoirilla.

Mäyräkoirista valitessa kannattaa jättää pitkäkarvainen suosiolla pois. Lyhytkarvainen ja Karkeakarvainen pelaa paremmin, PK on taas hieman pehmeä ja saattaa olla arkakin (jälleen yksilöllistä tosin) ja lisäksi turkki on hankalampi luolissa. LK mäyriksistä löytää helpoiten kaniini ja kääpiökokoja.

Terriereistä sen verran että esim. "Jackrussellinterrieri" ja "Jack Russell -terrieri" ovat eri asioita. Periaatteessa ne ovat hyvin lähellä tosiaan mutta ensin mainittu on tämä paremminkin "perhe koiraksi" linjautunut ja Jack Russell -terrieri aka. "Working Jack Russellin terrieri" on työlinjainen ja varmasti vaihtoehtojen joukossa luolakoiraksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jack_Russell_-terrieri

• ei luontoon se kuulu
        3rfsefsefes3r3 kirjoitti:

Joo minkki ei suomen luontoon todellakaan kuulu. Kuin ei myöskään esim. supikoirat joita myöskin otetaan luolakoirilla pois aikalailla.

Vaihtoehtoina on tosiaan pienet terrierit tai mäyräkoirat. Kummatkin osaavat olla luupäisiä mutta terrierit ovat pääasiassa kaikenlisäksi melko provosoivia, sanoisin että haastavampia kouluttaa. Toki kaikki ovat yksilöitä. Mäyräkoira urokset voivat olla varautuneita muita uroksia kohtaan mutta pääasiassa hyvällä sosialisoinnilla ja koulutuksella ei pitäisi tulla ongelmaa. Epävarmuus ja arkuus on vakava virhe luolaterriereillä ja mäyräkoirilla.

Mäyräkoirista valitessa kannattaa jättää pitkäkarvainen suosiolla pois. Lyhytkarvainen ja Karkeakarvainen pelaa paremmin, PK on taas hieman pehmeä ja saattaa olla arkakin (jälleen yksilöllistä tosin) ja lisäksi turkki on hankalampi luolissa. LK mäyriksistä löytää helpoiten kaniini ja kääpiökokoja.

Terriereistä sen verran että esim. "Jackrussellinterrieri" ja "Jack Russell -terrieri" ovat eri asioita. Periaatteessa ne ovat hyvin lähellä tosiaan mutta ensin mainittu on tämä paremminkin "perhe koiraksi" linjautunut ja Jack Russell -terrieri aka. "Working Jack Russellin terrieri" on työlinjainen ja varmasti vaihtoehtojen joukossa luolakoiraksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jack_Russell_-terrieri

Tuo edellä "esiintyvä" ihme "luennoitsija" ei Suomen luontoon "todellakaan kuulu".
        Six parasta ois, jos viitun päähäns vetää vois.

• Minkkiloukkuja

Paras minkkien hävittämiseen on minkkiloukku, halpa, toimiva ja voit hankkia kerralla useamman. Eikä valita jos jää sitten minkkien kadottua vaille työtä.
      Mutta jos koiran haluat, niin monien suosittelema mäyräkoira olisi luultavasti sopiva, sitä kun käytetään vielä nykyään metsästyksessä.
      Ja yhdessä vaiheessa taisi Metsästäjä-lehdessä olla juttu minkkien metsästyksestä koiran kanssa, en vain muista lehden numeroa...Aikaa on kulunut vuosi tai kaksi kun sen kohdan lukaisin.
      Ja muutenkin siinä lehdessä on/oli usein juttua minkkien/supien hävittämisestä loukkujen avulla.

• 324rwerwff

Loukut on hyviä mutta tukena voi olla koirakin. Ovat sen verran ovelia mulkkuja ja pahimmanlaatuisia aviorikollisia.

• huono jutu

Muta jos KAIKI minkit hävitetän, nin siten ei ämmät saa minkiturkeja.

• loukutkin toimivat

Loukuilla olen paljon jo minkkejä pyydellyt, mutta jos otan koirankin siihen lisäksi, uskoisin saavani paljon nopeammin alueet siisteiksi minkeistä.

• hyvin tehoaa

Meitsi ampuu minkkejä tykillä.

• ase ja koira yhessä
        hyvin tehoaa kirjoitti:

Meitsi ampuu minkkejä tykillä.

Koira metsästysase ovat paras yhdistelmä. Koira joko tappaa saaliin itse tai sitten ilmoittaa haukunnalla jos minkki pääsi puuhun suojaan.

• Thorbj:n broidis

Meidän perheemme on keskustellut tästä kysymyksestä. Lisäksi kysyin neuvoa veljeltäni Thorbjoernilta.
      Kaikki edellä mainitut yksilöt ovat sitä mieltä. että paras Koirra taistelussa minnkitukkisia muijia vastaan on Saksan Paimen Koira.

• prague ratter

mites sitten prahanrottakoira?
      pienempi jopa kuin chihu ja nimikin jo kertoo käyttötarkoituksen.
      Luonteesta löytyy enemmän terrierimäisyyttä kuin chihulla.
      Voi kyllä olla,että on kooltansa liian pieni,en tiedä pystyykö minkkiä tappamaan.Ja melko harvinaisiakin suomessa ovat.

• rottakoira +keliin

Chihuahuat ollaan jalostettu rottakoiriksi ja niillä on periksiantamaton luonne. Uskon että ne sopivat minkin metsästykseen muuten paitsi säänkestävyytensä puolesta. Ei chihuahuasta ole pohjoimaissa minkinmetsästykseen, koska se jäätyy hetkessä metsästyskoirana.

• Voimoro

Ihme juttua irtoo kyllä!!
      Vieraslaji ei oikeuta eläinrääkkäykseen kuten ei ap:n henkilökohtaiset mielipiteet tai muutkaan seikat.
      Ihmetyttää myös, miksi täällä suositellaan minkin metsästykseen rottakoiria. Kannattaako petoeläintä lähteä metsästämään jyrsijöiden pyydystämiseen tarkoitetuilla koirilla? Kuitenkin pikkusen eri asia kyseessä.
      Kuten itse aikaisemmin kirjoitit koirasta; petoeläin jolle tuskin tuottaa ongelmaa tappaa omankin kokoista saalista. HALOO, minkkikin on petoeläin. Kuvitteletko oikeasti sen olevan joku marsu?!?!?!
      Minkit. käyttävät ravintona myös esim piisameita. Mitäpä veikkaat että piisamia huomattavasti pienemmälle chihulle kävis?
      Suosittelen vakavissani, ettet ota mitään koiraa tai muutakaan eläintä.
      Loppuun sellaiset terveiset että ihminen se vasta vieraslaji onkin ja tappaa ja kiduttaa huvikseen muita, ehkä sunkin kannattaa vaan suosiolla siis loukuttaa ja hukuttaa itsesi!

• 2+17

Käsittääkseni esim vinttikoirilla ei saa suomessa metsästää koska juoksevat saaliin kiinni ja tuottavat tarpeetonta kiupua saalille joten miksi ihmeessä pikkukoirat saisivat kiduttaa minkkejä ?

Jos ne niin iso riesa ovat niin hankkiudu niistä eroon jollain inhimillisellä tavalla .Itselleni on ihan se ja sama jos joku niistä eroon haluaa mutta tuollainen kidutus on julmaa !

Mitä sitten kun se minkki repii sen koiran ja se jää kitumaan ja kuolemaan jonnekkin tunneliin ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4970
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1069
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      977
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      867
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      822
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      703
    Aihe