Mitä cheerleading on!

Pikku cheerleader

No olen huomannut minkälaisia kommentteja cheerleadereistä ja heidän tekemisestään tänne tungetaan, "se on pepun heiluttelua kisoissa" -En usko. Lue tämä, jos käsityksesi on vieläkin tuo minkä lainasin, olet tyhmä tai sitten et osaa ymmärtää asioita.
Eli, pepunheiluttelu jäähallilla on aivan eri asia kun kilpacheerleading, kilpacheerleading on erittäin rankka laji ja taitoa vaativa, kaikki osaisi heiluttaa peppuaan. Mutta tässä ei ole TODELLAKAAN kyse siitä. Käytte kisoissa, saatatte treenata joka päivä, olette hyviä, edistytte. Oletteko muuten te 'haukkujat' edes perehtyneet pahemmin harrastukseen? Kannattaisi ennen kuin alkaa haukkumaan. Hmm, suomessa on myös cheerleading-säännöt, täällä ei todellakaan saa heiluttaa peppuaan.
PEPUN HEILUTTELU, ei ole cheerleadingia nähnytkään. Tai no on ne jotka ovat jäähallilla tanssimassa ovat cheertanssijoita.

Ja muutenkin, voisitteko pliis tarkistaa asiat?

PS: Harjoittelen 3-4 kertaa vko ja harrastan B-junnuissa.

10

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cheerfani

      Lisää tietoa lajista: ww.scl.fi

      Cheerleadingiä harrastavat tytöt käyttää löysää t-paitaa ja shortseja ja sekoitan heidät usein sähly tai fudismimmeiksi. Tämä on aika hienoa, koska yhtäkkiä nämä neidot heittää volttia ja nostaa toisiaan hiki otsalla.

      Kävin SM-kisoissa ja voin sanoa että tässä on Suomalaisilla sauma näyttää että osataan esiintyä ja tehdä akrobaattisialiikkeitä eikä vain hiihtää tai pelätä lentistä (jotka molemmat ihan hyviä lajeja kyllä)

      Ja ihanaa että mukana on myös miehiä: teamgorillaz.net

    • Ex-cheerleader

      No itseasiassa eivät noi jäähallien tanssijat useinkaan ole edes cheertanssijoita, eikä heillä oikeastaan ole mitään tekemistä cheerleadingin kanssa. He ovat vaan jotain tanssijoita, ja siitä ihmisten virheellinen käsitys, koska kuitenkin moni suomalainen käy juuri lätkämatseissa, ja näkee vaan niitä siellä tanssivia tanssityttöjä. Harvempi käy amerikkalaisen jalkapallon matseissa. (En oo tosin varma, kuinka monella heistäkään enää nykyisin on cheerleadereita peleissään, kun ovat eriytyneet omaksi lajikseen, mut sillon kun ite olin cheerleader, olin siellä kentänlaidalla, ja kivaa oli!) Eivätkä cheer-tanssijatkaan pahemmin heiluttele peppuaan. Heidänkin esityksensä ovat aika teknillisiä. Olen tätäkin lajia kokeillut. Olen myös aina ihmetellyt, miksi juuri cheerleadereista tuo käsitys, (ehkä syy on tuo yllä mainittu), koska verraten vaikka sambatanssijoihin, heillä on paljon paljastavammat asut, ja heillä se peppu vasta pyöriikin. Onhan noita, kaikenmaailman muka tanssiryhmiä, jotka myy vaan seksillä, kuten Tuksun ryhmä. Cheerleading eroaa tästä kaikesta kuin yö ja päivä, etenkin nykyisin, kun on muuttunut yhä teknillisemmäksi. Eihän sitä oikeastaan enää juuri tanssiksi voi kutsua, kyllä se puhdasta urheilua on, ja kurinalasta, oli jo aikoinaan.

    • Hohhoijjaaa

      Oon harrastanu, mut se oli aika typerää. En päässy ikinä kilpailee, vaikka olisin halunnu. Olin pisin kaikista ja vanhin, niin pienemmät ei pystyny nostaa mua, eli en päässy stuntteihin. Se oli turhauttavaa.
      Mut yleisesti se on tekohymyä, ylienergisyyttä, hirveetä notkeutta, typerät valmentajat (ainaki mulla) ja sitä loputonta huutoa "Hyvä! Nyt tehdään lootus!" "No niin, vauhtia vauhtia!" "Kisat on pian ja meidän pitää harjotella ihan hirveesti, joten tulkaa vaikka yrjötaudis, tää on niin tärkeetä, ettei siitä voi jäädä pois!" Ja päläpälä

      • cheertyttö<3

        Kuinka kauan harrastit? Oon harrastanu ite nyt vuoden, ja pääsin ihan vähä aika sitten ekoihin kisoihin.
        Ja en ihan tajunnu tota 'Olin pisin kaikista ja vanhin, niin pienemmät ei pystyny nostaa mua, eli en päässy stuntteihin. Se oli turhauttavaa. ' Mitenniin et päässy stuntteihin? Kyllähän sä varmaan siellä takamiehenä(luultavasti siis toimit takamiehrnä kun kuulemma pitkä?:) ) olit nostamassa stuntissa mukana, eli siis pääsit mukaan. Pohjat ja takamiehet on ihan yhtä tärkeitä kun nousijaki!:)
        Ja luulen että sun valmentajat halus vaan painottaa sitä, ettei treeneistä jäädä mistään pikku syistä pois, jos teill oli kisatkin tulossa.
        No mutta ehkä se vaan ei ollu sun laji(:


      • elämäonvoiei

        ikinä joukkuueen pisimpiä ei nosteta ja ikävä kyllä kaikki eivät voi myöskään kisata . Tätä on elämä : välillä epäreilua :=)


    • emppufliini

      harrastan ja ihan parasta:D

    • so....a

      yksi puhelinliittymämainos tv:ssa, halventava vai hauska? Cheerleadingit esiintyy lätkämatsissa..

    • cheergil

      harrastan ite, parasta ikinä :))))

    • Cheertanssija

      tohon ekaan nii harrastan cheertanssia junnuissa sm tasolla ja me ei kyllä käydä missään jääkiekko tai muissakaan matseissa heiluttamassa peppua todellakaan tai mitään muuta sellasta me käydään samoissa kisoissa ku cheerleading joukkueetki mut ollaan vaan tanssi sarjassa ja cheertanssissa ei edes saa heiluttaa peppua tai muuta sellasta mutta se eroaa cheerleadingista niin että cheertanssia ei tehdä cheermatolla koska cheertanssissa tehdään erillaisia piruetteja ja cheertanssissa ei tehdä stuntteja niinkuin cheerleadingissa cheertanssissa voidaan tehdä tanssinostoja jotka on pienempiä ku stuntit yleensä cheertanssissa on myös tanssihyppyjä joita cheerleadingissa ei ole mutta cheertanssissa on myös cheer hyppyjä eaimerkiksi toukkari suomeksi englanniksi toe touch ja x-hyppy hurdler ja on paljon muitakin mutta cheertanssissa voi olla jotain akrobatiaa mutta kaikki akrobatia liikkeet ei ole sallittuja mutta perhosvoltti tai eteenpäin perhonen ovat ainakin sallittuja ja tietenkin kärrynpyörät ja yhdenkädenkärrynpyörät mutta vielä loppuun niin cheertanssi on parasta ja tykkään siitä tosi paljon suosittelen ja meiän joukkueen valkut on tosi kivoja ja hyviä valmentamaan 😍🎀🤸🏻‍♀️💖

    • cheeriäharrastava

      tanssijoilla jääkiekko matseissa ei ole mitään tekemistä cheerleadingin tai ylipäätään cheerin kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe