Jos olisit

työnantaja

Olen hakenut lukuisia työpaikkoja päsemättä edes haastatteluun. Olen miettinyt pääni puhki mikä hakemuksessa on vialla, että en osaa erottua joukosta. Perinteiset kehut ja liirumlaarumit kun eivät tämän päivän työnantajiin tunnu tehoavan, joten niitäkään en ole käyttänyt, mutta mitä se sitten on.

Jos sinä olisit työnantaja, mikä olisi se juttu, joka kiinnittäisi sinun huomiosi hakemuksessa?

Luotan nyt aikuiseen ja elämänkokemukseen perustuvaan näkemykseen tässä asiassa. :)

9

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvokki

Joko sun täytyy olla työnantajan jonkun tutun tuttu joka suosittelee sinua, tai sitten olet niin ruma jos on naistyönantaja, ettei työnantaja koe itseään uhatuksi ulkonäkörintamalla jos työpaikassa on myös miehiä (kuva tietenkin hakemuksessa) .

Yksi plussa on että olet tarpeeksi vajaakuntoinen ja tuo se selvästi esille, jotta työnantaja saa sinut töihin pilkkapalkalla. Eihän vähänkoulutetuille vajaakuntoisille tarvitse maksaa läheskään yhtä paljoa kuin täysiskussa oleville. Ja mieluiten jonkin Työvoiman palvelukeskuksen kautta hakeudut, jossa on sairaanhoitaja, sosiaalityöntekijä ja työvoimatoimiston edustaja taluttamassa sinua töihin, kun olet tietenkin niin avuton.
      Eikä liian koulutettukaan saa olla koska naisesimies kokee siinäkin itsensä uhatuksi. Alkoholiongelmakaan lievänä ei ole pahitteeksi, koska tämä naispuolinen esimies haluaa tuntea paremmuuden ja ylemmyydeen tunnetta. Muista kirjata kaikki puutteesi hakemukseen niin erotut varmasti.
      Niitä itseään ylikehuvia valehtelijoita on jo ihan tarpeeksi hakijoiden joukossa.
      Onnea yritykselle!

• Neuvokki

P.S.
        Oletan että olet nainen.

• ...

Sivusta.

Mä aikanaan vittuunnuin just jatkuvaan duunihakemusten kirjoittamiseen, joka paikkaan kun on tehtävä omanlaisensa hakemus. Kun alkoi tulla selkeäksi, että ollaan niinkuin pois palkkatöistä jokatapauksessa tein minäkin sen legendaarisen hakemuksen jonnekin, joka alkoi:" Olen vasta 45- vuotias, mutta kuitenkin erittäin kokenut...." Hahhah, eipä sekään hakemus puraissut :DDDD

=DW=

• Näin on marjat!

Olen minä hakenut kunnalle/ kaupungille, pariin otteeseen. En tullut valituksi, joten kävin paikan päällä ottamassa selvää, millä perusteella valittiin se tietty hakija. Minulla runsaasti työkokemusta, samassa paikassa 20 v ja runsaasti koulutusta. Kas, kiinnitin huomioni siihen seikkaan, että se tietty hakija on valmis uhrautumaan joka ainoa päivä tekemään töitä. Kärkkäästi sanottu minulta, ainakin sain sellaisen yleiskuvan pikaisesti, en voinut syventyä tarkemmin. Näin kaupunki/kunta on valmis valitsemaan sen henkilön. Vaikka se valittu on töissä toisessa paikassa, työttömistä ei kunta/kaupunki huolinut valitsemaan. Huoks! Haastattelussa kävin ja olin niin rehellinen, että sanoin että ei kiitos ylimääräisille töille, kunhan saan tehdä töitä kunnolla ja tulosta tulee.

• Neuvokki

Kuinkahan mahtaa olla todellisuudessa, mahtaako tämä työntekijä tehdä jokaikinen päivä töitä, epäilenpä. Juuri tuollaisilla lupauksilla jotkut pääsevät työpaikkoihin kun työnantajat ovat niin hyväuskoisia.
        Jos joka päivä tekee töitä niin ei takuulla kauaa mene, kun tämä yltiöinnokas alkaa olla sairaslomilla. Niitä saikkujahan takuulla piisaa sitten. Ovela veto että ensin repii hommia ja sitten alkaa sairauslomaputki, ja palkka juoksee....

• Näin on marjat!

Mahtaakohan kaupunki/kunta ymmärtää itsekin, jos viitsii katsoa tulevaisuuteen ainakin ko. työhakijan jaksamiseen? Ainahan löytyy säästöä, jos moni tulee ja lähtee pois, alkupalkalla. You know bisneksen.

• työnhakukouluttaja

Pistä hakemusi haisemaan hunajalta, myy itsesi super-naisena, nyt ja tässä otatte minut tai tilaisuutenne saada paras menee ohi. Yksinkertaista, kehu itsesi firmaan ja työnantaja käy kuumana, haluaa sinut

Yksikään työnantaja ei enää jaksa lukea tyhjänpäiväisiä toistoja.

• ...

Hahha

Minkä ikäinen olet? Siihen se kompastuu useimmiten, jos ei ole niiiiin iso nimi ollakin erikoisalalla, että Sinusta kilpaillaan työmarkkinoilla. Joitain jahtaa headhunterit, joitain rekrytoijat juoksevat karkuun, näin se on.

Tosiasia on, kokemusta omaava, koulutettu, plaaplaaplaa dunnari on kalliimpi, hankalampi, vaativampi jne kuin valtion tukirahoilla hankittu harjoittelija. Kumpikin tekee saman duunin, kumpi se kannattaa palkata? Näin siis "tavallisissa" duuneissa, kuten sanottu, erikoisammattilaiset erikseen.

Suhteet, niillä ne duunipaikat aina on saatu. Tuntematon "Matti Meikäläinen" on mapissä Ö jos toisena hakijana on joku, jolla suositukset kunnossa, siis joku tutun tuttu tai Rotary- kaveri tms tuntee hakijan. Näin se vain on.

Nojoo, ite olen freelanseri, just sen takia, että en ikinä sattunut sopivaan duunipaikkaan. Siitä on ainakin kuus vuotta, kun viimeksi edes olen hakenut mitään työpaikkaa. Ihan keikkahommaa, silloin kun on. Ja ne hommat tulee just suhteilla, harvoin, erittäin harvoin muuten.

Mä olen ite rekrytoinut joskus ihmisiä. Mä oisin mieluusti palkannut vanhoja akkoja. Niillä ei ole enää lasten takia sairaspoissaoloja, ne ei enää tule paksuksi, ne on kiitollisia ja nöyriä duunareita, jos niille töitä antaa. Ongelmana oli palkkavatimukset. Niillä oli kuitenkin aina vähän työkokemusta, joten ne vaati liikaa palkkaa. Paljon halvempi ottaa joku vastavalmistunut poitsu. Sama duuni pienemmällä rahalla, sanoohan sen järkikin, kuka palkataan.

Unohda hakemukset, mene jonnekin ottamaan suihin joltakin tyypiltä, sitten voit ehkä saada duunia.

=DW=

• Minulla on ollut monta vakituista työpaikkaa (yhtä monta olen menettänyt syystä tai toisesta) elämäni aikana ja vain yhden olen saanut suoraan hakemuksen perusteella.

Olen käyttänyt menetelmää joka on niin tehokas kuin itse haluan sen olevan ja joka tässä toisessa ammatissani on ollut mahdollista. Se on näyttö. Olen hakeutunut alan tilapäistöihin ja sitä kautta saanut myös pysyviä paikkoja. Noh, lisäksi olen ollut pariinkin otteeseen yrittäjänä.

Nykyään tulvii hakemuksia avoinna oleviin paikkoihin todella paljon ja joukosta on vaikea erottua, yksi juttu mitä kannattaa korostaa hakemuksessa jos niitä kuitenkin jaksaa kirjoitella on se, että haluaa päästä henkilökohtaiseen kontaktiin. Pätevyydet ja työkokemuksethan näkyvät todistuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe