Bye bye TUI

PrTui

Nyt se sitten loppu, nimittäin Finnmatkojen/TUI:n ja minun välinen asiakasuhde:

Lentäminen: pari kertaa koneessa on ollut vesiongelmia eli ei kuumia juomia ja wc:n käyttö rajoitettua. Vanha kalusto hajoaa ja myöhästelee säännöllisesti, viimeksi eilen 4,5h myöhässä teknisten ongelmien takia.

Lentokenttäkuljetukset: Boeing 767-300:n matkustajat, taitaa olla päälle kolmesataa, odottavat busseissa, ei ainakaan meidän ajoneuvossamme, ketään kolme varttia, kunnes opas tulee selittämään että lähtö viivästyi kun yhden matkustajan laukku oli hajonnut. Just joo. Maksoimme TUI:n lentokenttäkuljetuksista ekstraa 3*11 euroa, paha virhe taksilla olisimme päässeet paljon nopeammin ja vain hiukan kalliimmalla.

Hotelli: kaksi kertaa olen saanut umpisurkean huoneen hotellin kivijalasta (siivoojien meluisan työkopin vierestä ja nyt parvekkeelta 'näkymä' 15 metrin päässä sijaitsevaan, näkymät peittävään valtavaan maakasaan) Ja huomio, molemmilla kerroilla vastaanotosta pyytämällä on löytynyt heti selkeästi parempi huone ylempää hotellista! TUI _ei ole_ kiinnostunut suomalaisten asiakkaidensa huoneiden laadusta, sen olen jo oppinut huomaamaan. Maksoimme nyt 3*15 'maaparveke tai -parvekehuoneistosta'. Ihmettelimme huoneen nähtyämme olisiko lisämaksutta saaneet kenties maakuopan huoneeksemme?

Maapalvelut: Helsinki-Vantaalla odottelimme laukkujamme sen lomalennoille tutun kolme varttia, joskus on tosin tuntikin mennyt. Yhtä kotimaan lennon muutamaa laukkua ja parin lapsen väsynyttä itkua lukuunottamatta tuloaulassa tapahtui, niin ei mitään. Laukkuja odottaessani mietin miksi vielä näinkin kauan olen jaksanut matkustaa TUI:n asiakkaana tai lomalennoilla yleensäkään kun parempaakin on tarjolla. Omalta kohdaltani homma on tässä, ei enää ikinä Finnmatkojen/TUI:n matkalle. Reklamaatioita tai palautetta siellä tuskin luetaan kovinkaan vakavalla mielellä.

Olen matkustanut Finnmatkoilla ennen TUI-konseptia useita kertoja ja sen jälkeen neljä-viisi kertaa. Tasossa on eroa kuin yöllä ja päivällä. TUI edustaa kokemani jälkeen minulle asiakkaista piittamatonta ahnetta halpabrändiä, eikä mitään muuta.

Maksoimme matkastamme Kreikkaan 785 euroa per aikuinen henkilö, odottaisin tuolla hinnalla parempaa palvelua kautta linjan. Uskon myös omaavaani jotain kokemusta matkustamisesta, matkapäiviä vuodessa sekä Eurooppaan että muualle, on ollut useita kymmeniä jo pidemmän aikaa.

10

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on meitä

      taidat oll ans. hankala asiakas...mene ihmeessä ensi kerralla vaikka Aurinkomatkoilla niin saat rauhan...? mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?
      Ja ei kukaan noin hankalaa asiakasta edes kaipaa ja sinun eurojasi...eikä kukaan mene konkurssiin vaikka pyusyt kotona...toviotaan näin ja käytä jatkossa Ruotsin laivoja...vai onko nekin jo pannassa?

      • PrTui

        >"taidat oll ans. hankala asiakas..."

        Suomalaiseen perusturistiin verrattuna kyllä, en ala täyttelemään netissä mappi-ö:hln päätyviä palautelomakkeita, vaan kerron netissä kymmenelle tuhannelle mikä matkassa meni vikaan. Juuri kuten saksalaisista tekee iso osa: ja juuri siitä syystä he saavatkin suomalaisisa paremmat huoneet ja parempaa palvelua samaan hintaan.

        Suosittelen samaa 'hankalana asiakkaana' olemista muillekin suomalaisille. Älkää maksavina asiakkaina antako potkia itseänne päähän! Omat kokemukseni ovat vielä kevyemmästä päästä. vrt. tapahtumia Kreetalla samana viikonloppuna.

        >"mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?"

        Lentolipusta:
        Helsinki Rhodos 11.06.2011 07:00 11:00 4:00 Boeing 767
        Rhodos Helsinki 18.06.2011 12:20 16:20 4:00 Boeing 767

        Lisäksi tarkastan konetyypin aina istuintaskun turvaohjeesta. Konetyyppi on minulle tuttu myöskin useammalta aikaisemmaltakin matkalta. Tarkasta siis ensi kerralla paremmin tietosi, ennen kuin alat esittämään täällä paikkansa pitämättömiä väitteitä.


      • huvittaa
        PrTui kirjoitti:

        >"taidat oll ans. hankala asiakas..."

        Suomalaiseen perusturistiin verrattuna kyllä, en ala täyttelemään netissä mappi-ö:hln päätyviä palautelomakkeita, vaan kerron netissä kymmenelle tuhannelle mikä matkassa meni vikaan. Juuri kuten saksalaisista tekee iso osa: ja juuri siitä syystä he saavatkin suomalaisisa paremmat huoneet ja parempaa palvelua samaan hintaan.

        Suosittelen samaa 'hankalana asiakkaana' olemista muillekin suomalaisille. Älkää maksavina asiakkaina antako potkia itseänne päähän! Omat kokemukseni ovat vielä kevyemmästä päästä. vrt. tapahtumia Kreetalla samana viikonloppuna.

        >"mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?"

        Lentolipusta:
        Helsinki Rhodos 11.06.2011 07:00 11:00 4:00 Boeing 767
        Rhodos Helsinki 18.06.2011 12:20 16:20 4:00 Boeing 767

        Lisäksi tarkastan konetyypin aina istuintaskun turvaohjeesta. Konetyyppi on minulle tuttu myöskin useammalta aikaisemmaltakin matkalta. Tarkasta siis ensi kerralla paremmin tietosi, ennen kuin alat esittämään täällä paikkansa pitämättömiä väitteitä.

        kone oli siis ns laajarunkoinen eli 10 istuinta vierekkäin.....en usko vieläkään sillä 767 koneilla lennetään esim. Thaimaahan, Intiaan jne...ei noin lyhyitä pyrähdyksiä.....mutta ihan sama oli mikä oli mutta olet kyllä juuri sellainen kuten alussa epäilin...valitatko kaikesta mitä eteen tulee?
        En ole ikinä näitä halppislentoja lentänyt mutta hän joka lentää niin ei ainakaan hän sen takia jätä matkaa tekemättä...sinun itkuvirsi ei oikein tehoa....


      • !!!!!!
        huvittaa kirjoitti:

        kone oli siis ns laajarunkoinen eli 10 istuinta vierekkäin.....en usko vieläkään sillä 767 koneilla lennetään esim. Thaimaahan, Intiaan jne...ei noin lyhyitä pyrähdyksiä.....mutta ihan sama oli mikä oli mutta olet kyllä juuri sellainen kuten alussa epäilin...valitatko kaikesta mitä eteen tulee?
        En ole ikinä näitä halppislentoja lentänyt mutta hän joka lentää niin ei ainakaan hän sen takia jätä matkaa tekemättä...sinun itkuvirsi ei oikein tehoa....

        Lainaus Finnmatkojen sivuilta:

        Kesäkaudella 2011:
        Boeing 757: Lennämme Rodokselle, Kyprokselle ja Kreetalle 16.4. asti, jonka jälkeen konetyyppi on B767. Lentoluokat: Ei erillisiä lentoluokkia

        Boeing 767: Lennämme Bulgariaan ja Thaimaahan. Sekä 17.4. alkaen Rodokselle, Kyprokselle ja Kreetalle. Lentoluokat: Ei erillisiä lentoluokkia


    • reissutäti

      minulle tuollaisia juttuja ei satu.
      tarkistan ensin hotellin etukäteen, otan selville KAIKEN, eli montako tähteä, kuvia huoneesta ja hotellista, kysyn kysyn kysyn ennenkuin tilaan.......

      matkalaukkujen odotus on jo nykyaikaa, se on kamalaa joka paikassa.
      välillä minun laukkuni tulee vasta seuraavana päivänä, mutta siinäkin on säännöt.
      jos laukku myöhästyy vuorokaudella, saa mennä ostamaan uusia vaatteita.
      ja sen korvaa matkavakuutus, sen se on tehnyt jo parikin kertaa.

      se matkanjohtajan odottaminen yms. kamala viivytys on ikävää, mutta siitä on ehdottomasti tehtävä valitus. kun niitä tulee samalle matkanjohtajalle useita, tietävät millainen työntekijä heillä on.

    • Lomamatkailija

      Näinhän se on, että Ladan hinnalla ei saa Mersua. Kova hintakilpailu on pudottanut palvelun tasoa.

      Maksoin viime kesänä Aurinkomatkojen Kreikan matkoista 1200 € henkeä kohti ja kaikki toimi kuin unelma, huoneesta parvekenäkymä uima-altaille ja puutarhaan, Finnairin lennot, joilla kaikki toimi kuten pitääkin, ja loma ei pelkästään vastannut odotuksia vaan myös ylitti odotukset.

      Helsingin pään matkatavarapalvelu on ainoa mistä olen viime aikoina joutunut valittamaan, mutta se ei johdu matkanjärjestäjästä vaan kenttähenkilökunnasta. Saisivat irtisanoa sen laiskotteluporukan ja ottaa tilalle työhaluisempaa väkeä, jota varmasti löytyisi.

    • PrTui

      >"matkalaukkujen odotus on jo nykyaikaa"

      En tiedä onko sitten huonoa tuuria, mutta erityisesti lomalentojen ollessa kyseessä omat odotusaikani parilta viime vuodelta Helsinki-Vantaalta ovat kyllä jotain ihan muuta kuin mihin olen maailmalla tottunut. Laukkuja ei näy eikä kuulu lähes tuntiin, vaikka vain yksi kone olisi tuloaulassa ns. työn alla. Liian vähän työntekijöitä vai liian vähän motivaatiota? Tätä on pakko kysyä kun mustassa Afrikassakin laukku tuntuu liikkuvan nopeammin.

      >"Helsingin pään matkatavarapalvelu on ainoa mistä olen viime aikoina joutunut valittamaan, mutta se ei johdu matkanjärjestäjästä vaan kenttähenkilökunnasta. "

      Monen vuoden odottelun jälkeen on alkanut tuntumaan siltä että tuolla työntekijä- ja työnantajapuoli pallottelevat riitojaan keskenään, maksavien asiakkaiden eli matkustajien ollessa kärsivänä osapuolena.

      Barona, ISS Aviation ym. keräävät hyvät bonukset johtajilleen, lentoyhtiöt kiittelevät halpaa sopimusta ja asiakkaan tehtävänä on toimia kärsivällisenä maksumiehenä. Jos johtajien bonukset olisivat kiinni myös asiakaspalvelun laadusta, loppuisi edellä mainittu pelleily luultavasti heti. Nyt kukaan ei välitä kun asiakkaat eivät ole vielä nostaneet tarpeeksi meteliä johtajiston mukavuutta häiritsemään.

      Helsinki-Vantaa kehuu hyvällä palvelullaan, kehottaisin kuitenkin ottamaan sinivalkoiset lasit päästä ja katsomaan tilannetta vaikka Münchenin kentällä tänä päivänä. Eroa jälkimmäisen hyväksi on päässyt kertymään todella paljon ja nopeasti. En muista myöskään odottaneeni laukkuja monessakaan paikassa yhtä kauaa kuin Helsinki-Vantaalla keskimäärin. Kokemusta lentämisestä minulla on kuudelta mantereelta ja lentopäiviä pahimmillaan kymmeniä vuodessa.

    • Siina M

      Täytyy myös itse osata valita hotellinsa. sanonta Ladan hinnalla ei Mersua saa, pitää paikkaansa.

      • Siina M

        Se miten kenttäpalveltu toimivat Helsinki-Vantaalla, ei oel TUIn vika. Se sinun pitäisi tietää jos edes joskus olet matkustanut jonnekin. Oletko lentäjä kun sanot että on kokemusta lentämisestä? "lentopäiviä pahimmillaan" eli kaikkiko pahoja reissuja, sorry vaan.


    • lentoyhtiö

      missään kohdassa ei ole Tuiflyilla mitään tekemistä...miten voit olla noin tyhmä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe