Nyt se sitten loppu, nimittäin Finnmatkojen/TUI:n ja minun välinen asiakasuhde:
Lentäminen: pari kertaa koneessa on ollut vesiongelmia eli ei kuumia juomia ja wc:n käyttö rajoitettua. Vanha kalusto hajoaa ja myöhästelee säännöllisesti, viimeksi eilen 4,5h myöhässä teknisten ongelmien takia.
Lentokenttäkuljetukset: Boeing 767-300:n matkustajat, taitaa olla päälle kolmesataa, odottavat busseissa, ei ainakaan meidän ajoneuvossamme, ketään kolme varttia, kunnes opas tulee selittämään että lähtö viivästyi kun yhden matkustajan laukku oli hajonnut. Just joo. Maksoimme TUI:n lentokenttäkuljetuksista ekstraa 3*11 euroa, paha virhe taksilla olisimme päässeet paljon nopeammin ja vain hiukan kalliimmalla.
Hotelli: kaksi kertaa olen saanut umpisurkean huoneen hotellin kivijalasta (siivoojien meluisan työkopin vierestä ja nyt parvekkeelta 'näkymä' 15 metrin päässä sijaitsevaan, näkymät peittävään valtavaan maakasaan) Ja huomio, molemmilla kerroilla vastaanotosta pyytämällä on löytynyt heti selkeästi parempi huone ylempää hotellista! TUI _ei ole_ kiinnostunut suomalaisten asiakkaidensa huoneiden laadusta, sen olen jo oppinut huomaamaan. Maksoimme nyt 3*15 'maaparveke tai -parvekehuoneistosta'. Ihmettelimme huoneen nähtyämme olisiko lisämaksutta saaneet kenties maakuopan huoneeksemme?
Maapalvelut: Helsinki-Vantaalla odottelimme laukkujamme sen lomalennoille tutun kolme varttia, joskus on tosin tuntikin mennyt. Yhtä kotimaan lennon muutamaa laukkua ja parin lapsen väsynyttä itkua lukuunottamatta tuloaulassa tapahtui, niin ei mitään. Laukkuja odottaessani mietin miksi vielä näinkin kauan olen jaksanut matkustaa TUI:n asiakkaana tai lomalennoilla yleensäkään kun parempaakin on tarjolla. Omalta kohdaltani homma on tässä, ei enää ikinä Finnmatkojen/TUI:n matkalle. Reklamaatioita tai palautetta siellä tuskin luetaan kovinkaan vakavalla mielellä.
Olen matkustanut Finnmatkoilla ennen TUI-konseptia useita kertoja ja sen jälkeen neljä-viisi kertaa. Tasossa on eroa kuin yöllä ja päivällä. TUI edustaa kokemani jälkeen minulle asiakkaista piittamatonta ahnetta halpabrändiä, eikä mitään muuta.
Maksoimme matkastamme Kreikkaan 785 euroa per aikuinen henkilö, odottaisin tuolla hinnalla parempaa palvelua kautta linjan. Uskon myös omaavaani jotain kokemusta matkustamisesta, matkapäiviä vuodessa sekä Eurooppaan että muualle, on ollut useita kymmeniä jo pidemmän aikaa.
Bye bye TUI
10
433
Vastaukset
- on meitä
taidat oll ans. hankala asiakas...mene ihmeessä ensi kerralla vaikka Aurinkomatkoilla niin saat rauhan...? mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?
Ja ei kukaan noin hankalaa asiakasta edes kaipaa ja sinun eurojasi...eikä kukaan mene konkurssiin vaikka pyusyt kotona...toviotaan näin ja käytä jatkossa Ruotsin laivoja...vai onko nekin jo pannassa?- PrTui
>"taidat oll ans. hankala asiakas..."
Suomalaiseen perusturistiin verrattuna kyllä, en ala täyttelemään netissä mappi-ö:hln päätyviä palautelomakkeita, vaan kerron netissä kymmenelle tuhannelle mikä matkassa meni vikaan. Juuri kuten saksalaisista tekee iso osa: ja juuri siitä syystä he saavatkin suomalaisisa paremmat huoneet ja parempaa palvelua samaan hintaan.
Suosittelen samaa 'hankalana asiakkaana' olemista muillekin suomalaisille. Älkää maksavina asiakkaina antako potkia itseänne päähän! Omat kokemukseni ovat vielä kevyemmästä päästä. vrt. tapahtumia Kreetalla samana viikonloppuna.
>"mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?"
Lentolipusta:
Helsinki Rhodos 11.06.2011 07:00 11:00 4:00 Boeing 767
Rhodos Helsinki 18.06.2011 12:20 16:20 4:00 Boeing 767
Lisäksi tarkastan konetyypin aina istuintaskun turvaohjeesta. Konetyyppi on minulle tuttu myöskin useammalta aikaisemmaltakin matkalta. Tarkasta siis ensi kerralla paremmin tietosi, ennen kuin alat esittämään täällä paikkansa pitämättömiä väitteitä. - huvittaa
PrTui kirjoitti:
>"taidat oll ans. hankala asiakas..."
Suomalaiseen perusturistiin verrattuna kyllä, en ala täyttelemään netissä mappi-ö:hln päätyviä palautelomakkeita, vaan kerron netissä kymmenelle tuhannelle mikä matkassa meni vikaan. Juuri kuten saksalaisista tekee iso osa: ja juuri siitä syystä he saavatkin suomalaisisa paremmat huoneet ja parempaa palvelua samaan hintaan.
Suosittelen samaa 'hankalana asiakkaana' olemista muillekin suomalaisille. Älkää maksavina asiakkaina antako potkia itseänne päähän! Omat kokemukseni ovat vielä kevyemmästä päästä. vrt. tapahtumia Kreetalla samana viikonloppuna.
>"mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?"
Lentolipusta:
Helsinki Rhodos 11.06.2011 07:00 11:00 4:00 Boeing 767
Rhodos Helsinki 18.06.2011 12:20 16:20 4:00 Boeing 767
Lisäksi tarkastan konetyypin aina istuintaskun turvaohjeesta. Konetyyppi on minulle tuttu myöskin useammalta aikaisemmaltakin matkalta. Tarkasta siis ensi kerralla paremmin tietosi, ennen kuin alat esittämään täällä paikkansa pitämättömiä väitteitä.kone oli siis ns laajarunkoinen eli 10 istuinta vierekkäin.....en usko vieläkään sillä 767 koneilla lennetään esim. Thaimaahan, Intiaan jne...ei noin lyhyitä pyrähdyksiä.....mutta ihan sama oli mikä oli mutta olet kyllä juuri sellainen kuten alussa epäilin...valitatko kaikesta mitä eteen tulee?
En ole ikinä näitä halppislentoja lentänyt mutta hän joka lentää niin ei ainakaan hän sen takia jätä matkaa tekemättä...sinun itkuvirsi ei oikein tehoa.... - !!!!!!
huvittaa kirjoitti:
kone oli siis ns laajarunkoinen eli 10 istuinta vierekkäin.....en usko vieläkään sillä 767 koneilla lennetään esim. Thaimaahan, Intiaan jne...ei noin lyhyitä pyrähdyksiä.....mutta ihan sama oli mikä oli mutta olet kyllä juuri sellainen kuten alussa epäilin...valitatko kaikesta mitä eteen tulee?
En ole ikinä näitä halppislentoja lentänyt mutta hän joka lentää niin ei ainakaan hän sen takia jätä matkaa tekemättä...sinun itkuvirsi ei oikein tehoa....Lainaus Finnmatkojen sivuilta:
Kesäkaudella 2011:
Boeing 757: Lennämme Rodokselle, Kyprokselle ja Kreetalle 16.4. asti, jonka jälkeen konetyyppi on B767. Lentoluokat: Ei erillisiä lentoluokkia
Boeing 767: Lennämme Bulgariaan ja Thaimaahan. Sekä 17.4. alkaen Rodokselle, Kyprokselle ja Kreetalle. Lentoluokat: Ei erillisiä lentoluokkia
- reissutäti
minulle tuollaisia juttuja ei satu.
tarkistan ensin hotellin etukäteen, otan selville KAIKEN, eli montako tähteä, kuvia huoneesta ja hotellista, kysyn kysyn kysyn ennenkuin tilaan.......
matkalaukkujen odotus on jo nykyaikaa, se on kamalaa joka paikassa.
välillä minun laukkuni tulee vasta seuraavana päivänä, mutta siinäkin on säännöt.
jos laukku myöhästyy vuorokaudella, saa mennä ostamaan uusia vaatteita.
ja sen korvaa matkavakuutus, sen se on tehnyt jo parikin kertaa.
se matkanjohtajan odottaminen yms. kamala viivytys on ikävää, mutta siitä on ehdottomasti tehtävä valitus. kun niitä tulee samalle matkanjohtajalle useita, tietävät millainen työntekijä heillä on. - Lomamatkailija
Näinhän se on, että Ladan hinnalla ei saa Mersua. Kova hintakilpailu on pudottanut palvelun tasoa.
Maksoin viime kesänä Aurinkomatkojen Kreikan matkoista 1200 € henkeä kohti ja kaikki toimi kuin unelma, huoneesta parvekenäkymä uima-altaille ja puutarhaan, Finnairin lennot, joilla kaikki toimi kuten pitääkin, ja loma ei pelkästään vastannut odotuksia vaan myös ylitti odotukset.
Helsingin pään matkatavarapalvelu on ainoa mistä olen viime aikoina joutunut valittamaan, mutta se ei johdu matkanjärjestäjästä vaan kenttähenkilökunnasta. Saisivat irtisanoa sen laiskotteluporukan ja ottaa tilalle työhaluisempaa väkeä, jota varmasti löytyisi. - PrTui
>"matkalaukkujen odotus on jo nykyaikaa"
En tiedä onko sitten huonoa tuuria, mutta erityisesti lomalentojen ollessa kyseessä omat odotusaikani parilta viime vuodelta Helsinki-Vantaalta ovat kyllä jotain ihan muuta kuin mihin olen maailmalla tottunut. Laukkuja ei näy eikä kuulu lähes tuntiin, vaikka vain yksi kone olisi tuloaulassa ns. työn alla. Liian vähän työntekijöitä vai liian vähän motivaatiota? Tätä on pakko kysyä kun mustassa Afrikassakin laukku tuntuu liikkuvan nopeammin.
>"Helsingin pään matkatavarapalvelu on ainoa mistä olen viime aikoina joutunut valittamaan, mutta se ei johdu matkanjärjestäjästä vaan kenttähenkilökunnasta. "
Monen vuoden odottelun jälkeen on alkanut tuntumaan siltä että tuolla työntekijä- ja työnantajapuoli pallottelevat riitojaan keskenään, maksavien asiakkaiden eli matkustajien ollessa kärsivänä osapuolena.
Barona, ISS Aviation ym. keräävät hyvät bonukset johtajilleen, lentoyhtiöt kiittelevät halpaa sopimusta ja asiakkaan tehtävänä on toimia kärsivällisenä maksumiehenä. Jos johtajien bonukset olisivat kiinni myös asiakaspalvelun laadusta, loppuisi edellä mainittu pelleily luultavasti heti. Nyt kukaan ei välitä kun asiakkaat eivät ole vielä nostaneet tarpeeksi meteliä johtajiston mukavuutta häiritsemään.
Helsinki-Vantaa kehuu hyvällä palvelullaan, kehottaisin kuitenkin ottamaan sinivalkoiset lasit päästä ja katsomaan tilannetta vaikka Münchenin kentällä tänä päivänä. Eroa jälkimmäisen hyväksi on päässyt kertymään todella paljon ja nopeasti. En muista myöskään odottaneeni laukkuja monessakaan paikassa yhtä kauaa kuin Helsinki-Vantaalla keskimäärin. Kokemusta lentämisestä minulla on kuudelta mantereelta ja lentopäiviä pahimmillaan kymmeniä vuodessa. - Siina M
Täytyy myös itse osata valita hotellinsa. sanonta Ladan hinnalla ei Mersua saa, pitää paikkaansa.
- Siina M
Se miten kenttäpalveltu toimivat Helsinki-Vantaalla, ei oel TUIn vika. Se sinun pitäisi tietää jos edes joskus olet matkustanut jonnekin. Oletko lentäjä kun sanot että on kokemusta lentämisestä? "lentopäiviä pahimmillaan" eli kaikkiko pahoja reissuja, sorry vaan.
- lentoyhtiö
missään kohdassa ei ole Tuiflyilla mitään tekemistä...miten voit olla noin tyhmä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185