Bye bye TUI

PrTui

Nyt se sitten loppu, nimittäin Finnmatkojen/TUI:n ja minun välinen asiakasuhde:

Lentäminen: pari kertaa koneessa on ollut vesiongelmia eli ei kuumia juomia ja wc:n käyttö rajoitettua. Vanha kalusto hajoaa ja myöhästelee säännöllisesti, viimeksi eilen 4,5h myöhässä teknisten ongelmien takia.

Lentokenttäkuljetukset: Boeing 767-300:n matkustajat, taitaa olla päälle kolmesataa, odottavat busseissa, ei ainakaan meidän ajoneuvossamme, ketään kolme varttia, kunnes opas tulee selittämään että lähtö viivästyi kun yhden matkustajan laukku oli hajonnut. Just joo. Maksoimme TUI:n lentokenttäkuljetuksista ekstraa 3*11 euroa, paha virhe taksilla olisimme päässeet paljon nopeammin ja vain hiukan kalliimmalla.

Hotelli: kaksi kertaa olen saanut umpisurkean huoneen hotellin kivijalasta (siivoojien meluisan työkopin vierestä ja nyt parvekkeelta 'näkymä' 15 metrin päässä sijaitsevaan, näkymät peittävään valtavaan maakasaan) Ja huomio, molemmilla kerroilla vastaanotosta pyytämällä on löytynyt heti selkeästi parempi huone ylempää hotellista! TUI _ei ole_ kiinnostunut suomalaisten asiakkaidensa huoneiden laadusta, sen olen jo oppinut huomaamaan. Maksoimme nyt 3*15 'maaparveke tai -parvekehuoneistosta'. Ihmettelimme huoneen nähtyämme olisiko lisämaksutta saaneet kenties maakuopan huoneeksemme?

Maapalvelut: Helsinki-Vantaalla odottelimme laukkujamme sen lomalennoille tutun kolme varttia, joskus on tosin tuntikin mennyt. Yhtä kotimaan lennon muutamaa laukkua ja parin lapsen väsynyttä itkua lukuunottamatta tuloaulassa tapahtui, niin ei mitään. Laukkuja odottaessani mietin miksi vielä näinkin kauan olen jaksanut matkustaa TUI:n asiakkaana tai lomalennoilla yleensäkään kun parempaakin on tarjolla. Omalta kohdaltani homma on tässä, ei enää ikinä Finnmatkojen/TUI:n matkalle. Reklamaatioita tai palautetta siellä tuskin luetaan kovinkaan vakavalla mielellä.

Olen matkustanut Finnmatkoilla ennen TUI-konseptia useita kertoja ja sen jälkeen neljä-viisi kertaa. Tasossa on eroa kuin yöllä ja päivällä. TUI edustaa kokemani jälkeen minulle asiakkaista piittamatonta ahnetta halpabrändiä, eikä mitään muuta.

Maksoimme matkastamme Kreikkaan 785 euroa per aikuinen henkilö, odottaisin tuolla hinnalla parempaa palvelua kautta linjan. Uskon myös omaavaani jotain kokemusta matkustamisesta, matkapäiviä vuodessa sekä Eurooppaan että muualle, on ollut useita kymmeniä jo pidemmän aikaa.

10

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on meitä

      taidat oll ans. hankala asiakas...mene ihmeessä ensi kerralla vaikka Aurinkomatkoilla niin saat rauhan...? mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?
      Ja ei kukaan noin hankalaa asiakasta edes kaipaa ja sinun eurojasi...eikä kukaan mene konkurssiin vaikka pyusyt kotona...toviotaan näin ja käytä jatkossa Ruotsin laivoja...vai onko nekin jo pannassa?

      • PrTui

        >"taidat oll ans. hankala asiakas..."

        Suomalaiseen perusturistiin verrattuna kyllä, en ala täyttelemään netissä mappi-ö:hln päätyviä palautelomakkeita, vaan kerron netissä kymmenelle tuhannelle mikä matkassa meni vikaan. Juuri kuten saksalaisista tekee iso osa: ja juuri siitä syystä he saavatkin suomalaisisa paremmat huoneet ja parempaa palvelua samaan hintaan.

        Suosittelen samaa 'hankalana asiakkaana' olemista muillekin suomalaisille. Älkää maksavina asiakkaina antako potkia itseänne päähän! Omat kokemukseni ovat vielä kevyemmästä päästä. vrt. tapahtumia Kreetalla samana viikonloppuna.

        >"mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?"

        Lentolipusta:
        Helsinki Rhodos 11.06.2011 07:00 11:00 4:00 Boeing 767
        Rhodos Helsinki 18.06.2011 12:20 16:20 4:00 Boeing 767

        Lisäksi tarkastan konetyypin aina istuintaskun turvaohjeesta. Konetyyppi on minulle tuttu myöskin useammalta aikaisemmaltakin matkalta. Tarkasta siis ensi kerralla paremmin tietosi, ennen kuin alat esittämään täällä paikkansa pitämättömiä väitteitä.


      • huvittaa
        PrTui kirjoitti:

        >"taidat oll ans. hankala asiakas..."

        Suomalaiseen perusturistiin verrattuna kyllä, en ala täyttelemään netissä mappi-ö:hln päätyviä palautelomakkeita, vaan kerron netissä kymmenelle tuhannelle mikä matkassa meni vikaan. Juuri kuten saksalaisista tekee iso osa: ja juuri siitä syystä he saavatkin suomalaisisa paremmat huoneet ja parempaa palvelua samaan hintaan.

        Suosittelen samaa 'hankalana asiakkaana' olemista muillekin suomalaisille. Älkää maksavina asiakkaina antako potkia itseänne päähän! Omat kokemukseni ovat vielä kevyemmästä päästä. vrt. tapahtumia Kreetalla samana viikonloppuna.

        >"mitä epäilen suuresti. Bo 767 ei lennä Kreikkaan eli en tiedä missä ole iki ihanaa lomaasi viettänyt vai oliko sekin TUIfly yhtiön syytä että kone olikin joku muu kuin 767? Ilmeisesti?"

        Lentolipusta:
        Helsinki Rhodos 11.06.2011 07:00 11:00 4:00 Boeing 767
        Rhodos Helsinki 18.06.2011 12:20 16:20 4:00 Boeing 767

        Lisäksi tarkastan konetyypin aina istuintaskun turvaohjeesta. Konetyyppi on minulle tuttu myöskin useammalta aikaisemmaltakin matkalta. Tarkasta siis ensi kerralla paremmin tietosi, ennen kuin alat esittämään täällä paikkansa pitämättömiä väitteitä.

        kone oli siis ns laajarunkoinen eli 10 istuinta vierekkäin.....en usko vieläkään sillä 767 koneilla lennetään esim. Thaimaahan, Intiaan jne...ei noin lyhyitä pyrähdyksiä.....mutta ihan sama oli mikä oli mutta olet kyllä juuri sellainen kuten alussa epäilin...valitatko kaikesta mitä eteen tulee?
        En ole ikinä näitä halppislentoja lentänyt mutta hän joka lentää niin ei ainakaan hän sen takia jätä matkaa tekemättä...sinun itkuvirsi ei oikein tehoa....


      • !!!!!!
        huvittaa kirjoitti:

        kone oli siis ns laajarunkoinen eli 10 istuinta vierekkäin.....en usko vieläkään sillä 767 koneilla lennetään esim. Thaimaahan, Intiaan jne...ei noin lyhyitä pyrähdyksiä.....mutta ihan sama oli mikä oli mutta olet kyllä juuri sellainen kuten alussa epäilin...valitatko kaikesta mitä eteen tulee?
        En ole ikinä näitä halppislentoja lentänyt mutta hän joka lentää niin ei ainakaan hän sen takia jätä matkaa tekemättä...sinun itkuvirsi ei oikein tehoa....

        Lainaus Finnmatkojen sivuilta:

        Kesäkaudella 2011:
        Boeing 757: Lennämme Rodokselle, Kyprokselle ja Kreetalle 16.4. asti, jonka jälkeen konetyyppi on B767. Lentoluokat: Ei erillisiä lentoluokkia

        Boeing 767: Lennämme Bulgariaan ja Thaimaahan. Sekä 17.4. alkaen Rodokselle, Kyprokselle ja Kreetalle. Lentoluokat: Ei erillisiä lentoluokkia


    • reissutäti

      minulle tuollaisia juttuja ei satu.
      tarkistan ensin hotellin etukäteen, otan selville KAIKEN, eli montako tähteä, kuvia huoneesta ja hotellista, kysyn kysyn kysyn ennenkuin tilaan.......

      matkalaukkujen odotus on jo nykyaikaa, se on kamalaa joka paikassa.
      välillä minun laukkuni tulee vasta seuraavana päivänä, mutta siinäkin on säännöt.
      jos laukku myöhästyy vuorokaudella, saa mennä ostamaan uusia vaatteita.
      ja sen korvaa matkavakuutus, sen se on tehnyt jo parikin kertaa.

      se matkanjohtajan odottaminen yms. kamala viivytys on ikävää, mutta siitä on ehdottomasti tehtävä valitus. kun niitä tulee samalle matkanjohtajalle useita, tietävät millainen työntekijä heillä on.

    • Lomamatkailija

      Näinhän se on, että Ladan hinnalla ei saa Mersua. Kova hintakilpailu on pudottanut palvelun tasoa.

      Maksoin viime kesänä Aurinkomatkojen Kreikan matkoista 1200 € henkeä kohti ja kaikki toimi kuin unelma, huoneesta parvekenäkymä uima-altaille ja puutarhaan, Finnairin lennot, joilla kaikki toimi kuten pitääkin, ja loma ei pelkästään vastannut odotuksia vaan myös ylitti odotukset.

      Helsingin pään matkatavarapalvelu on ainoa mistä olen viime aikoina joutunut valittamaan, mutta se ei johdu matkanjärjestäjästä vaan kenttähenkilökunnasta. Saisivat irtisanoa sen laiskotteluporukan ja ottaa tilalle työhaluisempaa väkeä, jota varmasti löytyisi.

    • PrTui

      >"matkalaukkujen odotus on jo nykyaikaa"

      En tiedä onko sitten huonoa tuuria, mutta erityisesti lomalentojen ollessa kyseessä omat odotusaikani parilta viime vuodelta Helsinki-Vantaalta ovat kyllä jotain ihan muuta kuin mihin olen maailmalla tottunut. Laukkuja ei näy eikä kuulu lähes tuntiin, vaikka vain yksi kone olisi tuloaulassa ns. työn alla. Liian vähän työntekijöitä vai liian vähän motivaatiota? Tätä on pakko kysyä kun mustassa Afrikassakin laukku tuntuu liikkuvan nopeammin.

      >"Helsingin pään matkatavarapalvelu on ainoa mistä olen viime aikoina joutunut valittamaan, mutta se ei johdu matkanjärjestäjästä vaan kenttähenkilökunnasta. "

      Monen vuoden odottelun jälkeen on alkanut tuntumaan siltä että tuolla työntekijä- ja työnantajapuoli pallottelevat riitojaan keskenään, maksavien asiakkaiden eli matkustajien ollessa kärsivänä osapuolena.

      Barona, ISS Aviation ym. keräävät hyvät bonukset johtajilleen, lentoyhtiöt kiittelevät halpaa sopimusta ja asiakkaan tehtävänä on toimia kärsivällisenä maksumiehenä. Jos johtajien bonukset olisivat kiinni myös asiakaspalvelun laadusta, loppuisi edellä mainittu pelleily luultavasti heti. Nyt kukaan ei välitä kun asiakkaat eivät ole vielä nostaneet tarpeeksi meteliä johtajiston mukavuutta häiritsemään.

      Helsinki-Vantaa kehuu hyvällä palvelullaan, kehottaisin kuitenkin ottamaan sinivalkoiset lasit päästä ja katsomaan tilannetta vaikka Münchenin kentällä tänä päivänä. Eroa jälkimmäisen hyväksi on päässyt kertymään todella paljon ja nopeasti. En muista myöskään odottaneeni laukkuja monessakaan paikassa yhtä kauaa kuin Helsinki-Vantaalla keskimäärin. Kokemusta lentämisestä minulla on kuudelta mantereelta ja lentopäiviä pahimmillaan kymmeniä vuodessa.

    • Siina M

      Täytyy myös itse osata valita hotellinsa. sanonta Ladan hinnalla ei Mersua saa, pitää paikkaansa.

      • Siina M

        Se miten kenttäpalveltu toimivat Helsinki-Vantaalla, ei oel TUIn vika. Se sinun pitäisi tietää jos edes joskus olet matkustanut jonnekin. Oletko lentäjä kun sanot että on kokemusta lentämisestä? "lentopäiviä pahimmillaan" eli kaikkiko pahoja reissuja, sorry vaan.


    • lentoyhtiö

      missään kohdassa ei ole Tuiflyilla mitään tekemistä...miten voit olla noin tyhmä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1667
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1506
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1042
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      938
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      115
      853
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      769
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      38
      738
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      55
      631
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      53
      609
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      608
    Aihe