lattian oikaisu

hämmästynyt

Rintamiestalomme on aika reippaasti painunut ja lattiat vinot. Tarkoitukseni on ollut tehdä koolaus vanhan lattian päälle, mutta nyt sain kuulla, että näin ei pidä tehdä vaan vanha lattia on ensin purettava! Onko todella näin?
Mitä haittaa siitä on jos koolaa vanhan päälle?
Kun kyseessä on vanha talo ei sen minun mielestä tarvite olla viimeisenpäälle suora, mutta hieman suorempi lattia saisi olla. Kiitän neuvoista!

5

10629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikke

painuminen ja korjaa, eihän voi tietää onko lattia painunut lahoamisen seurauksena vai talon nurkka vajonnut.

Näihin ko. taloihin on ehdottomasti asiallista asettaa routasuojat ja salaojat suojaamaan talon perustuksia. On halpa kunnostus rintamamiestalolle.

Jos myyt talon ja olet tietoisesti "ryssinyt" korjauksen tulee lasku myöhemmin.

• gfd

pääset helpommalla ja tulee parempi, kun purat vanhat lattialaudat ja asennat uudet lattiakoolaukset vanhojen viereen (suoraan).

"Mitä haittaa siitä on jos koolaa vanhan päälle?"
      Lattian taso nousee: tulee porrastuksia, matalampi huonekorkeus, ja mahdollisesti enemmän natinaa.
      Mahdollinen muovimatto pitää ottaa pois joka tapauksessa, teit kummin tahansa. Muovimatto voi olla liimattu asbestipitoisella liimalla.

• pete

Entä minulla, kun rossipohjan pääkannattimet ovat osin lahonneet. Ruuvimeisseli uppoaa kaksi senttiä kannatinhirteen. Pitääkö purkaa koko rakenne vai riittääkö että lisään kylkeen uutta lankkua. Kannattimien päällä olevan koolauksen kunnosta en vielä tiedä kun en ole avannut lattiaa.
        Olisiko selluvilla hyvä eriste. Purut ovat osin valuneet maahan, joten eristettä on kuitenkin uusittava.

• make
        pete kirjoitti:

Entä minulla, kun rossipohjan pääkannattimet ovat osin lahonneet. Ruuvimeisseli uppoaa kaksi senttiä kannatinhirteen. Pitääkö purkaa koko rakenne vai riittääkö että lisään kylkeen uutta lankkua. Kannattimien päällä olevan koolauksen kunnosta en vielä tiedä kun en ole avannut lattiaa.
        Olisiko selluvilla hyvä eriste. Purut ovat osin valuneet maahan, joten eristettä on kuitenkin uusittava.

Lattiarakenteen korjauksen lähtökohtana on kaiken vanhan lahonneen puuosan poistaminen ja uusiminen sekä tutkittava lahoamisen aiheuttaja sekä poistettava tämä. Selluvilla on hyvä eriste oikein laitettuna .

• ytygt
        make kirjoitti:

Lattiarakenteen korjauksen lähtökohtana on kaiken vanhan lahonneen puuosan poistaminen ja uusiminen sekä tutkittava lahoamisen aiheuttaja sekä poistettava tämä. Selluvilla on hyvä eriste oikein laitettuna .

ja anna vanha matto jäädä sinne, kunhan se vain on kuiva ja puhdas. Tarkista ennen laminaatin asennusta, että aluslattia on tarpeeksi tasainen ja jos siinä on jotain esim lastulevyn saumojen narinoita, yritä saada ne ensin pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2473
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      895
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      861
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      755
    Aihe