Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yamaha 900 diversion etupää vatkaa

divesko

Vuoden 2000 Jammu 900 (ajettu 40 tuhatta) etupää vatkaa 50-60 km nopeudessa kun kokeilee ilman, että kädet on ohjaustangossa. Vatkaa kyllä jonkun verran vaikka molemmat kädetkin on tangossa. Viime vuonna vaihdettu ohjaustangon laakeri, eturengas on Dunlop -merkkinen. En ole löytänyt välystä vaihdetusta laakerista enkä etupyörän laakeristakaan. Miten todennäköistä on, että vika olisi iskunvaimentimissa (esim toinen löysempi kuin toinen). Yleisin ehdotus toki on, että vika on renkaassa joka ei sovi tuohon Jammuun. Rengas ei ole kulunut aalloille, joten sitä vikaa ei ainakaan ole. Erityisesti kurvissa pienellä nopeudella ja epätasaisella alustalla tuntuu että vatkaa melkein jo kävelynopeudessa. Pystyykö itse testaamaan mitenkään noita iskunvaimentimia. Olisi hyvä tietää todennäköinen vika ennen kuin vie pajalle ja pyytää vaihtamaan kaikki tarpeellinen, tulee kallis lasku. Pyörä on muuten täysin ok ja pirteä, joten korjaaminen ja pitäminen kannattaa mielestäni ehdottomasti. Asiallisia idieoita sähköpostiini [email protected].

18

1598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikään ole ikuista

      Etuiskarien öljyjen tasot? onko tarpeeksi ja yhtä paljon molemmissa?
      onko vuotoja? ellei vuotoja niin etsi netistä öljytason mitat ellet omista
      jotain kirjallista julkaisua remonttihommista tms opusta
      helppo ja edullinen homma tehdä itse ellei ole täysin tumpelo.

      • helpot asiat ensin

        Onko rengas tasapainotettu eikä vanne ole kiero, pienempikin kierous tuntuu kurveissa. Nosta etupää ilmaan ja pyörittele rengasta, huomaa paljaalla silmällä jos on pysty tai sivuuttais heittoa vanteessa tai rengas vipottaa.


    • Yamamoto

      mulla ittellä 2000v 900 diversion ja alla oli aalloille kulunut dunloppi, eikä mitään tutinoita. etupää oli löysä ja jos ei ole stabiili, niin vois olla siinä. Hyvä mopo oli muuten.

      • divesko

        Kiitän vinkeistä, teen kaikki noi tarkastukset vielä kerran. Vanne katsottiin silloin kun renkaan siihen vaihdatin ja se oli ok (2 vuotta sitten). Alustavasti parhaiten kuvaa Jammun ongelmaa tuo löysä etupää. Vuotoja ei tosin näy iskareissa mutta vetelältä tuo tuntuu ja jos jarruttaa pelkällä etujarrulla vähänkään äkisti niin etupää niiaa kovinkin syvälle, viittaisi iskareihin.


    • iskaripum..

      kun kaikki jo mainitut jutut tehty niin kysy saako pyörääsi jäykkäriä iskareitten väliin olen kuullut että se auttaa ja ohjausiskaria samoin. jäykkäri tulee etuiskareitten väliin etulokarin yli iskareitten alapuolisiin pumppuihin.

      • termiili

        Mulla tuli sama ongelma kun laitoin bridgestonen renkaan alle.
        Kun vaihdoin renkaan pois, ongelma katosi.


      • JOO::
        termiili kirjoitti:

        Mulla tuli sama ongelma kun laitoin bridgestonen renkaan alle.
        Kun vaihdoin renkaan pois, ongelma katosi.

        Kun toi rengas kuluu, se alkaa "elehtiä" joissakin erityisesti alhaisissa nopeuksissa,
        varsinkin jos on vähänkään ajettu alipaineilla, pinta kuluu muodottomaksi ja veplaa etupäätä.


    • imatran peltsi

      Mulla on 2000 vm diversion 900 oli viime kesänä samoja elkeitä etupään vipotuksen kanssa rengas continental 1600km ajettu etupyörän laakerit vaihdettu talvella keulaöljyt vaihdettu jäykemmiksi saas nähdä kuin käy ku alkaa ajot kertokaa ihmeessä jos on lisäkeinoja jos ei herkiä.

    • XJ 900s

      Mulla kans 00 diversion, ajetttu 44 tkm, sama vatkaus tuntuu kun muillakin, mutta olen ajatellut asian niin, että eihän sitä pyörää ole tarkoitettu ajaa ilman käsiä. Syyksi olen ajatellut, että runko olisi niin "löysä" että sitä kautta se vispaaminen tulee. Mua häiritsee ilmavirta joka osuu kypärään. Edes Schubert C3 ei pysty alentamaan meteliä kypärän sisällä, vain korvatulpat toimii. Diversionissa yhdistyy kaksi ominaisuutta joita arvostan - halpa hinta ja hyvä ajoasento.

    • divarilai

      tarkista onko ohjaustangon molemmat tasapainottajat paikallaan ! ?

    • ei vatkaa enään...

      Divarissa alunperin vetelät vieterit, progressiiviset tilalle ja pykälää jäykemmät öljyt.

    • T-max+??????????????

      Kyllähän jammuissa on ollut sitä vikaa pienemmissäkin mulla nyt T-max ja sekin voplaa, älä anna sen häiritä elämääs, huolimatta siitä ovat hyviä pyöriä

      • Kokeitu on

        Otappa peilit pois ja kokeile, peilit ovat ohjaustangossa kiinni ja ilmavirta saa vatkauksen suurenemaan. Peilit pitäisi kiinnittää runkoon.


    • T-Max+??????????????

      T-Maxissa ei ole peilit sarvis ,mutta useemmassa jammussa mulla rupee voplaan kun eturengas kuluu epätasaisesti ja rupee oleen lopussa

    • Renkaat!

      Renkaat ovat yksi aika iso tekijä tuohon vatkaamiseen. Ainakin omasa pyörässä vatkasi aika tavalla n. 60 - 80 nopeudessa jos hieman hölläsi käsiä ohjaustangosta.
      Vatkaaminen loppui uusiaen renkaaiden myötä ja kulkee aika tasaisesti. Jos ja kun vaihdat renkaat niin älä ainakaan vaihda Metzlerin Z8, siitä mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia ja nykyinen Metzler vaihtuukin keväällä varmaan Michelinin PR2 tai PR3 renkaiksi!

    • Vento 96

      Kokemuksesta tiedän ,että voplaaminen on ominaista niille pyörille jotka hiljaa ajettaessa jyrkästi käännettäessä tavallaan haukkaavat etupyörän alle, Hondissa on samaa vikaa vieläpä isossa matkapyörissä. Se vika on suunnittelupöydältä eikä kannata huolestua vaan oppia elämään sen kanssa. Yamahassa kannattaa pysyä niin kulut pysyy jotenkin hanskassa, jammu on vähän kuin pirkkatuote mutta laatu on kohdallaan. 300000 km ajanut pyörillä, merkit on vaihtunut mutta nyt taas YAMAHA

    • 1956

      Mulla ainakin loppui "vatkaus" kun vaihdettiin Bridgestone Micheliniin 47.000 ajetulla Diverisonilla

    • Vento 96

      Vähän tuntuis ,että Jammu tykkää hyvistä renkaista, kannataa kokeilla tosi pehmeetä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe