Miten opettaa suomea lapselle? Kannattaako se edes kun ei ole suunnitelmia suomeen pysyvastiu muuttamisesta. Olen ajatellut etta muutama kesaloma suomessa serkkuijen parissa ehka auttaa kielen oppimisessa. Suomen telkkarikin on internetissa blokattu ylen ansiosta.
Suomen opettaminen
3
271
Vastaukset
- yksinkertaista
Hyvin yksinkertaisesti puhumalla heille suomea. Näin minä olen tehnyt, lapset ymmärtävät suomea, vaikka eivät sitä puhukaan. Lomat toki edistävät kielen oppimista, se on ihan selvä asia.
- sdsfdfsd
noh noh
vaikeata jos ympäristo ei ole kaksikielinen
vaikeampaa jos et voi vuosittain lomailla suomessa
Oletteko aktiivisia ulkosuomalaisten keskuudessa? Jos olette niin voitte paikallisilta kysyä neuvoa. Ja varmasti tiedät tapauksia joissa se ei ole onnistunut. Mutta meilläpäin ainakin on kirjakontti ja suomenkielinen muskari. - Tuuna1
Ehdottomasti itse opettaisin lapselleni suomenkielen vaikka eläisikin muun kielisessä ympäristössä. Lapsena kielten oppiminen on helppoa ja on paljon tutkimuksia siitä, että kaksikielisyys auttaa jatkossakin kielten oppimista! Mielestäni kaksikielisyys on suuri rikkaus ja pitäisi ainakin itse tärkeänä, että lapseni puhuisi kanssani omaa äidinkieltä. Myös oman puoleni sukulaisten kanssa olisi helpompi kommunikoida jos lapset osaisivat suomea. Uskon, että lapsesi arvostaisivat myöhemmin suomen taitoa, eikä sitä koskaan tiedä vaikka he päätyisivät Suomeen asumaan.
Lapsena kieli opitaan automaattisesti, joten kunhan vain puhut lapsellesi suomea säännöllisesti, eikä sekoittaen toiseen kieleen, pitäisi hänen omaksu kieli melko helposti! Oletan, että lapsesi on pieni.. Tsemppiä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822