Miten opettaa suomea lapselle? Kannattaako se edes kun ei ole suunnitelmia suomeen pysyvastiu muuttamisesta. Olen ajatellut etta muutama kesaloma suomessa serkkuijen parissa ehka auttaa kielen oppimisessa. Suomen telkkarikin on internetissa blokattu ylen ansiosta.
Suomen opettaminen
3
285
Vastaukset
- yksinkertaista
Hyvin yksinkertaisesti puhumalla heille suomea. Näin minä olen tehnyt, lapset ymmärtävät suomea, vaikka eivät sitä puhukaan. Lomat toki edistävät kielen oppimista, se on ihan selvä asia.
- sdsfdfsd
noh noh
vaikeata jos ympäristo ei ole kaksikielinen
vaikeampaa jos et voi vuosittain lomailla suomessa
Oletteko aktiivisia ulkosuomalaisten keskuudessa? Jos olette niin voitte paikallisilta kysyä neuvoa. Ja varmasti tiedät tapauksia joissa se ei ole onnistunut. Mutta meilläpäin ainakin on kirjakontti ja suomenkielinen muskari. - Tuuna1
Ehdottomasti itse opettaisin lapselleni suomenkielen vaikka eläisikin muun kielisessä ympäristössä. Lapsena kielten oppiminen on helppoa ja on paljon tutkimuksia siitä, että kaksikielisyys auttaa jatkossakin kielten oppimista! Mielestäni kaksikielisyys on suuri rikkaus ja pitäisi ainakin itse tärkeänä, että lapseni puhuisi kanssani omaa äidinkieltä. Myös oman puoleni sukulaisten kanssa olisi helpompi kommunikoida jos lapset osaisivat suomea. Uskon, että lapsesi arvostaisivat myöhemmin suomen taitoa, eikä sitä koskaan tiedä vaikka he päätyisivät Suomeen asumaan.
Lapsena kieli opitaan automaattisesti, joten kunhan vain puhut lapsellesi suomea säännöllisesti, eikä sekoittaen toiseen kieleen, pitäisi hänen omaksu kieli melko helposti! Oletan, että lapsesi on pieni.. Tsemppiä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888