Miten opettaa suomea lapselle? Kannattaako se edes kun ei ole suunnitelmia suomeen pysyvastiu muuttamisesta. Olen ajatellut etta muutama kesaloma suomessa serkkuijen parissa ehka auttaa kielen oppimisessa. Suomen telkkarikin on internetissa blokattu ylen ansiosta.
Suomen opettaminen
3
310
Vastaukset
- yksinkertaista
Hyvin yksinkertaisesti puhumalla heille suomea. Näin minä olen tehnyt, lapset ymmärtävät suomea, vaikka eivät sitä puhukaan. Lomat toki edistävät kielen oppimista, se on ihan selvä asia.
- sdsfdfsd
noh noh
vaikeata jos ympäristo ei ole kaksikielinen
vaikeampaa jos et voi vuosittain lomailla suomessa
Oletteko aktiivisia ulkosuomalaisten keskuudessa? Jos olette niin voitte paikallisilta kysyä neuvoa. Ja varmasti tiedät tapauksia joissa se ei ole onnistunut. Mutta meilläpäin ainakin on kirjakontti ja suomenkielinen muskari. - Tuuna1
Ehdottomasti itse opettaisin lapselleni suomenkielen vaikka eläisikin muun kielisessä ympäristössä. Lapsena kielten oppiminen on helppoa ja on paljon tutkimuksia siitä, että kaksikielisyys auttaa jatkossakin kielten oppimista! Mielestäni kaksikielisyys on suuri rikkaus ja pitäisi ainakin itse tärkeänä, että lapseni puhuisi kanssani omaa äidinkieltä. Myös oman puoleni sukulaisten kanssa olisi helpompi kommunikoida jos lapset osaisivat suomea. Uskon, että lapsesi arvostaisivat myöhemmin suomen taitoa, eikä sitä koskaan tiedä vaikka he päätyisivät Suomeen asumaan.
Lapsena kieli opitaan automaattisesti, joten kunhan vain puhut lapsellesi suomea säännöllisesti, eikä sekoittaen toiseen kieleen, pitäisi hänen omaksu kieli melko helposti! Oletan, että lapsesi on pieni.. Tsemppiä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373461
- 971694
- 1361595
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa451490- 911300
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo291215- 571115
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2621086Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1251000Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991