Miten opettaa suomea lapselle? Kannattaako se edes kun ei ole suunnitelmia suomeen pysyvastiu muuttamisesta. Olen ajatellut etta muutama kesaloma suomessa serkkuijen parissa ehka auttaa kielen oppimisessa. Suomen telkkarikin on internetissa blokattu ylen ansiosta.
Suomen opettaminen
3
320
Vastaukset
- yksinkertaista
Hyvin yksinkertaisesti puhumalla heille suomea. Näin minä olen tehnyt, lapset ymmärtävät suomea, vaikka eivät sitä puhukaan. Lomat toki edistävät kielen oppimista, se on ihan selvä asia.
- sdsfdfsd
noh noh
vaikeata jos ympäristo ei ole kaksikielinen
vaikeampaa jos et voi vuosittain lomailla suomessa
Oletteko aktiivisia ulkosuomalaisten keskuudessa? Jos olette niin voitte paikallisilta kysyä neuvoa. Ja varmasti tiedät tapauksia joissa se ei ole onnistunut. Mutta meilläpäin ainakin on kirjakontti ja suomenkielinen muskari. - Tuuna1
Ehdottomasti itse opettaisin lapselleni suomenkielen vaikka eläisikin muun kielisessä ympäristössä. Lapsena kielten oppiminen on helppoa ja on paljon tutkimuksia siitä, että kaksikielisyys auttaa jatkossakin kielten oppimista! Mielestäni kaksikielisyys on suuri rikkaus ja pitäisi ainakin itse tärkeänä, että lapseni puhuisi kanssani omaa äidinkieltä. Myös oman puoleni sukulaisten kanssa olisi helpompi kommunikoida jos lapset osaisivat suomea. Uskon, että lapsesi arvostaisivat myöhemmin suomen taitoa, eikä sitä koskaan tiedä vaikka he päätyisivät Suomeen asumaan.
Lapsena kieli opitaan automaattisesti, joten kunhan vain puhut lapsellesi suomea säännöllisesti, eikä sekoittaen toiseen kieleen, pitäisi hänen omaksu kieli melko helposti! Oletan, että lapsesi on pieni.. Tsemppiä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2444268Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1202724Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412482Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?841519Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466- 481199
- 781117
- 45986
- 59983
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En173965