Seksin myynti laillista?

Ammattina huora

Tampereella asuva Milla perusti yrityksen helmikuussa. Hän rekisteröi toiminimen, maksoi ennakkoverot ja hankki kuittikirjan. Yrityksen toimialakuvauksena lukee suorin sanoin seksin myynti.
– Tämä on ainoa laillinen tapa tehdä tätä työtä. Ja nyt minulle kertyy jopa eläkettä.

Kun Milla lähtee asiakkaan luokse, matkaavat laukussa myös käsin kirjoitettavat kuitit. Kuittiin kirjataan y-tunnus, palvelun hinta, alv:n osuus ja asiakkaan kuittaus.

Seksiä myyviä ihmisiä on pelkästään Tampereella satoja!!!!

Milla päätti ryhtyä myymään seksiä turhauttavan työllisyystilanteen vuoksi. Hän työskenteli pitkään erilaisissa pätkätöissä ja teki palkattomia harjoitteluita.
Seksityö oli tapa työllistää itse itsensä.
– Tässä on se hyvä puoli, että voin itse päättää päivärytmini. Ja saan pitää lomia koska vain.

Millan yritys on poikkeuksellinen. Suomessa rekisteröitiin ensimmäistä kertaa yritys, joka tarjoaa avoimesti seksipalveluita.

Seksiä myyvä Milla antaa asiakkaalle kuitin:
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194683835501/artikkeli/ensimmaisena suomessa seksia myyva milla antaa asiakkaalle kuitin.html

Eli ilmeisesti on aivan laillista myydä seksiä sekä ostaa seksiä?

Mitäs jos seksin ostajana on alaikäinen? Seksin osto alaikäiseltähän on kyllä kiellettyä mutta entä kun ostajana on yli 16-vuotias (suojaikäraja) muttei vielä 18-vuotias?

4

3534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

Vain parittaminen on rikollista, seksuaalipalvelujen ostaminen tai myyminen ei meillä Suomessa.

Alle 18-vuotias voi tarvita huoltajan suostumuksen, mutta se riippuu hinnasta.

• 8

Häh !

****Eli ilmeisesti on aivan laillista myydä seksiä sekä ostaa seksiä?****

Ilmeisesti olet vielä lapsi, kun näinkin alkeelliset asiat eivät ole hallussa.
      Seksin myyminen on täysin luvallista. Kuka ottaa hinnan rahana, turkkina, kuka muuna etuutena. Järjestyslain mukaan yleisellä paikalla ei kuitenkaan saa myymistä harjoittaa. Vain paritus ja törkeä paritus ovat rikoksia ja siten kiellettyä.
      Ostaminen taas on aina kiellettyä alle 18 -vuotiaalta, ja jos myyjä on seksikaupan kohde, esim. parituksessa käytetty henkilö.
      Sukupuoliyhteyden suojaikäraja on 16 vuotta. Seksuaalinen hyväksikäyttö tuskin tulisi kysymykseen. Siinähän ostaja, esim. opettaja,laitoksessa oleva ohjaaja ym. asemaansa hyväksi käyttäen taivuttaisi seksuaaliseen tekoon alle 18 vuotiaan.

• Ikärasismia?

Saako prostituoitu itse valita asiakkaansa?

Eli rajata esim. iän perusteella, ilman että kukaan voi nostaa siitä syrjintä juttua?

Mannethan esim. tekevät heti rikosilmoituksen jos joku ei päästä heitä jonnekin.

Eikö samalla perusteella se että prostituoitu kieltäytyy palvelemasta ikään vedoten ole ikärasismia?

Lakihan sanoo että: Suomen Perustuslain 6§:n mukaan: ”Ketään ei saa asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.”

Eli yhtä vähän kuin manneja tai mustia saa syrjiä rodun takia, on myös rasistista syrjiä ketään iän perusteella.

Eli saako h-uora ilmoittaa palvelevansa esim. vain 18-39 vuotiaita?

• 10

Tietysti saa.
        Perustuslaki on ns. vain ohjeellinen laki. Sen rikkomisesta ei ketään voi rangaista.
        Yksityiskohtaiset säännöt ja määräykset löytyvät ns. tavallisista laeista. Perustuslain 6 §:n mukainen syrjintäkielto löytyy rikoslain 11 luvusta. Se on velvoittava ja sen rikkomisesta rangaistaan.
        Ikärasismi on rikoslain syrjintäpykälän mukaan rangaistavaa, mutta vain jos palveluntarjoaja ei palvele kaikkia yleisesti noudatettavilla ehdoilla.
        Puheena olevassa ammatissa yleisesti noudatettavat ehdot sallivat palveluntarjoajan valita asiakkaansa myös iän, tai jonkun muun seikan perusteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe