Palstan taso

bubooh0912

Onko tällä palstalla todella pelkkiä jätettyjä, petettyjä ja katkeroituneita äitejä? Ukko lähtenyt vuosia sitten ja sormus sormessa ruikutetaan perään? Tarkoittaako uusperhe siis palstan mukaan vain ja ainoastaan tilannetta jossa ukko JÄTTÄÄ perheensä ja ottaa uuden "uusion" ja hylkää lapsensa?
Vai onko palstan häiriköinti mennyt siihen pisteeseen että täällä ei ole enään ollenkaan asiallista keskustelua? Missä on kaikki miehensä jättäneet naiset? Isät joiden luona lapset asuvat ja jotka vain käyvät äitinsä luona? Taitaa muutamat häiriköt tosiaan olla vallassa täällä, Caritasi taitaa nukkua aika pahasti...

39

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 78

Lissu täällä häiriköi ja meuhaa, Lissu ja Lissun sata sivupersoonaa.

• wilma60

Palstan kirjoitukset eivät ole enää aikoihin koskeneet uusperheitä millään tavalla. Jos tänne ilmestyy asiallinen aloitus niin aika pian se muuttuu asiattomaksi. En tiedä onko Caritasi häipynyt ihan kokonaan palstalta, luulen kyllä niin. En tiedä auttaisiko yhtään jo rupeaisimme ilmoittamaan ylläpitoon jokaisen viestin joka ei todellakaan koske uusperhe-elämään. Se voisi olla yksi keino mutta epäilen ettei sekään tehoa. Ilmeisesti joku saa elämäänsä niin ison ilon siitä että kirjoittelee tänne ja haukkuu kaikkia uusperheellisiä.

Vaikka ihminen tulee petetyksi ja jätetyksi (niin minullekin kävi) niin siitä pitää päästä yli. Käsitellä miksi näin kävi, käsitellä asia oman pään sisällä ja jatkaa elämää katkeroitumatta. Elämä jatkuu ja se jatkuu entistä parempana ja onnellisempana jos vain itse haluaa. Jokainen on oman onnensa seppä; vain me itse voimme tehdä itsemme onnelliseksi.

• wilma60

En tiedä käykö Caritasi palstalla anonyyminä vai ei mutta omalla nicillään hän on kirjautunut Suomi24:lle viimeksi maaliskuun 2011 alussa. Eli enpä usko hänen millään tavalla palstaa valvovan. Ja sen kyllä huomaa!

• kukkahattuinen naine

Hmmm... tämä on mielipidepalsta. Kukaan ei voi sanoa kenen mielipide on oikea ja kenen väärä!

Kumma kyllä, se joka uskaltaa sanoa oman mielipiteen saa kyllä kylmää kyytiä, mutta ne jotka ovat samaa mieltä, saavat kultalusikoita taskuunsa!!!

MIELIPIDEPALSTA!!!!

Minkälainen on keskustelupalsta, jossa kaikki on samaa mieltä??? Se olisi aika tylsä.

• --KK--

Samaa mieltä..kuinkahan monesti olen itsekin saanut "lissuryöpytyksen" niskaani kun olen ollut erimieltä jostain asiasta.
        Ehkä se johtuukin siitä,että olen joskus ollut se petetty ja jätetty :D
        Toisaalta katson maailmaa myös lähes kaiken nähneen ihmisen näkökulmasta. Olen ollut petetty,pettäjä,kakkonen,vaimo,uusikko,äiti ja se "isin uusi".. Kokemusta on. Naurattaa,kun hyökätään ihmisten mielipiteitä vastaan nuoren elämän ehdottomalla varmuudella,varmuudella mitä ei todellakaan ole. Minä olin uusperhekuviossa mukana ensimmäistä kertaa jo 22 vuotta sitten. Moni näistä palstan ehdottomasti oikeassa olevista ja toisten lissuttelijoista taputteli hiekkakakkuja silloin..
        Asioissa on aina useampi puoli,eikä vain yksi ehdoton totuus.

• wilma60

Ei keskustelupalstalla tarvitse olla samaa mieltä mutta pitää kirjoittaa palstan sisälle kuuluvista asioista. Tuossa yläpuolella lukee että keskustelua uusperheen arjesta. Eli keskustellaan uusperheen elämästä, sen arjesta, iloista, suruista, ongelmista jne jne. Mielestäni aiheeseen ei kuulu kirjoitukset; me emme ole päästäneet miehen naikkosia elämäämme, uusperheitä ei ole olemassakaan, vain ydinperhe on oikea perhe jne jne. Minä en ymmärrä millä tavalla nämä liittyvät uusperheiden arkeen.

Kun keskustellaan asioista niin ei todellakaan voi olla aina samaa mieltä. Ja tokihan ihmiset kokee asiat eri tavalla kun yksiköitä jokainen olemme. Minä olen petetty, luultavasti jätettykin vaikka itse eroa hain, äiti ja melkein nyksä uudelle miehelle. Ihan varsinaista uusperhe-elämää en vietä koska miehellä on vielä oma asunto. Suurimman osan ajasta vietämme kuitenkin perheenä kodissani ja voin sanoa että me olemme uusperhe. Uutta siinä on vain toinen aikuinen, muutoin mennään vanhalla systeemillä.

• Mielipiteellä on väl
        wilma60 kirjoitti:

Ei keskustelupalstalla tarvitse olla samaa mieltä mutta pitää kirjoittaa palstan sisälle kuuluvista asioista. Tuossa yläpuolella lukee että keskustelua uusperheen arjesta. Eli keskustellaan uusperheen elämästä, sen arjesta, iloista, suruista, ongelmista jne jne. Mielestäni aiheeseen ei kuulu kirjoitukset; me emme ole päästäneet miehen naikkosia elämäämme, uusperheitä ei ole olemassakaan, vain ydinperhe on oikea perhe jne jne. Minä en ymmärrä millä tavalla nämä liittyvät uusperheiden arkeen.

Kun keskustellaan asioista niin ei todellakaan voi olla aina samaa mieltä. Ja tokihan ihmiset kokee asiat eri tavalla kun yksiköitä jokainen olemme. Minä olen petetty, luultavasti jätettykin vaikka itse eroa hain, äiti ja melkein nyksä uudelle miehelle. Ihan varsinaista uusperhe-elämää en vietä koska miehellä on vielä oma asunto. Suurimman osan ajasta vietämme kuitenkin perheenä kodissani ja voin sanoa että me olemme uusperhe. Uutta siinä on vain toinen aikuinen, muutoin mennään vanhalla systeemillä.

Itsekin vierailet usein tällä palstalla, voitko rehellisesti sanoa ettei täällä miehen ex vaimo ja laspet kuule vähän väliä kunniaansa, ja morkata heidän elämäntapaa???
        Jos joku erehtyy samoin morkkaamaan näitä uusikkoja, voi veljet mikä sota syttyy ja ollaan heti lissuttelemassa!!! Yks naissparka on saanut semmosen huomion OMISTA mielipiteistä ettei oo tosikaan! Kaikki mitä hän sanoo tekee tai mainitsee, ON VÄÄRIN, jopa kirjoitusvierheetkin on hemmetinmoinen UUTINEN!

Mutta ex vaimot lapsineen on vapaata riistaa, joita saa ja pitääkin mollata, muuten olet omituinen!

Suurin häirikkö täällä on se lissuttelija joka mollaa kaikki ja sotkee kaikkien kirjoitukset ja aloitukset.

• wilma60
        Mielipiteellä on väl kirjoitti:

Itsekin vierailet usein tällä palstalla, voitko rehellisesti sanoa ettei täällä miehen ex vaimo ja laspet kuule vähän väliä kunniaansa, ja morkata heidän elämäntapaa???
        Jos joku erehtyy samoin morkkaamaan näitä uusikkoja, voi veljet mikä sota syttyy ja ollaan heti lissuttelemassa!!! Yks naissparka on saanut semmosen huomion OMISTA mielipiteistä ettei oo tosikaan! Kaikki mitä hän sanoo tekee tai mainitsee, ON VÄÄRIN, jopa kirjoitusvierheetkin on hemmetinmoinen UUTINEN!

Mutta ex vaimot lapsineen on vapaata riistaa, joita saa ja pitääkin mollata, muuten olet omituinen!

Suurin häirikkö täällä on se lissuttelija joka mollaa kaikki ja sotkee kaikkien kirjoitukset ja aloitukset.

Mielestäni ketään ei saa mollata. Tokihan täällä me ex:t ollaan lihavia joilla on lihavat ja rumat lapset. Emme osaa kasvattaa lapsia ollenkaan vaan pennut käyttäytyvät kuin apinalauma kun isänsä luokse menevät. Onneksi siellä on uusi puoliso joka on täydellinen; kaunis, hoikka ja osaa kasvattaa lapset täydellisesti. Eli nämä molemmat kannanotot ovat mielestäni niitä jotka eivät tänne palstalle kuulu ja ovat asiattomia. Itse ohitan kaikki ex:ään liittyvät aika usein olankohautuksella koska minulle riittää tieto siitä mitä olen ja miten olen lapseni kasvattanut.

Tämä naisihminen joka on huomion saanut on mielestäni juuri hän joka kirjoittaa näistä naikkosista, lapset eivät saa tavata isää ja isän naikkosia, on vain olemassa yksi perhe ja se on ydinperhe. Yksikään hänen viesti ei koske elämää uusperheessä vaan jokaisessa kirjoituksessaan hän tuomitsee uusperheet ja haukkuu heitä uusioperheiksi ja kierrätysjätteeksi. Juuri hän kirjoittaa jokaiseen viestiketjuun nämä samat asiat jotka eivät todellakaan kuulu siihen ketjuun millään tavalla.

• Mielipiteellä on väl
        wilma60 kirjoitti:

Mielestäni ketään ei saa mollata. Tokihan täällä me ex:t ollaan lihavia joilla on lihavat ja rumat lapset. Emme osaa kasvattaa lapsia ollenkaan vaan pennut käyttäytyvät kuin apinalauma kun isänsä luokse menevät. Onneksi siellä on uusi puoliso joka on täydellinen; kaunis, hoikka ja osaa kasvattaa lapset täydellisesti. Eli nämä molemmat kannanotot ovat mielestäni niitä jotka eivät tänne palstalle kuulu ja ovat asiattomia. Itse ohitan kaikki ex:ään liittyvät aika usein olankohautuksella koska minulle riittää tieto siitä mitä olen ja miten olen lapseni kasvattanut.

Tämä naisihminen joka on huomion saanut on mielestäni juuri hän joka kirjoittaa näistä naikkosista, lapset eivät saa tavata isää ja isän naikkosia, on vain olemassa yksi perhe ja se on ydinperhe. Yksikään hänen viesti ei koske elämää uusperheessä vaan jokaisessa kirjoituksessaan hän tuomitsee uusperheet ja haukkuu heitä uusioperheiksi ja kierrätysjätteeksi. Juuri hän kirjoittaa jokaiseen viestiketjuun nämä samat asiat jotka eivät todellakaan kuulu siihen ketjuun millään tavalla.

No ei varmaan, mutta se on hänen mielipide ja hänen elämässään varmaan totta! Ja kelle ei, miksi mennä mollaamaan hänen ja hänen perheen tekemisiään ja vertaamaan omiin??
        Jokainen puhukoot omistaan, mollamatta toisten ratkaisuaan. Mutta ne jotka ovat täysin samaa mieltä ovatkin hyviä ihmisiä, ja joilla eriävä mielipide ja poikkeaa muista, on mollaamisen ja lissuttelun arvoinen!

• Lissu out!

No ei varmaan, mutta se on hänen mielipide ja hänen elämässään varmaan totta! Ja kelle ei, miksi mennä mollaamaan hänen ja hänen perheen tekemisiään ja vertaamaan omiin??
        Jokainen puhukoot omistaan, mollamatta toisten ratkaisuaan. Mutta ne jotka ovat täysin samaa mieltä ovatkin hyviä ihmisiä, ja joilla eriävä mielipide ja poikkeaa muista, on mollaamisen ja lissuttelun arvoinen!

Kirjoitelkoot sitten jollekkin muulle kuin UUSPERHE-palstalle. Lissun kirjoitukset eivät ole kirjoituksia uusperheen arjesta ja elämästä. Hänelle löytynee oma palstalle, minne purkaa eron jälkeistä maniaansa.

• wilma60

Tuo kirjoittaja ei elä uusperhe-elämää eikä anna lastensakaan sitä viettää joten hän ei todellakaan pysty kirjoittamaan uusperheen arjesta mitään. Hänen kirjoituksensa ovat ok yksinhuoltaja-palstalla sillä hänhän on todella yh koska lapset eivät ole koskaan isäänsä eron jälkeen tavanneet. Hän on oman valintansa eron jälkeen tehnyt mutta se on kaukana uusperheestä.

• Mielipiteellä on väl
        wilma60 kirjoitti:

Tuo kirjoittaja ei elä uusperhe-elämää eikä anna lastensakaan sitä viettää joten hän ei todellakaan pysty kirjoittamaan uusperheen arjesta mitään. Hänen kirjoituksensa ovat ok yksinhuoltaja-palstalla sillä hänhän on todella yh koska lapset eivät ole koskaan isäänsä eron jälkeen tavanneet. Hän on oman valintansa eron jälkeen tehnyt mutta se on kaukana uusperheestä.

No entäs hän, joka lissuttelee kaikkia, buahhaaaaaaa`ta tulee tämän tästä???
        Joka viestin väliin...erittäin asiatonta ja mautonta pilaa.

Kyllä täällä on useampi pahis kuin vain tuo yksi.

• ÄitiExäNyxäKummi

Älähän viitsi.
        Totuus on se että täällä on yksi häirikkö, joka esiintyy milloin kenenäkin. Yleensä kuitenkin niin, että kirjoitus sotii palstan sisältöä vastaan.

Suurin osa uusikoista on äiti jo ennestään, siis jonkun ex-kumppani, ja äiti uudelle puolisolleen myös.Eli uusikot eivät hauku itseään, vaan haukkuja on Lissu ja sivupersoonat.
        Nämä uusikko vastaan vanhakko kiistat ovat yhden häirikön tuotoksia.

Puolustat Lissun kirjoituksia, samalla tuomitset muiden vastineet hänelle. Oletko huomannut että juuri Lissu haukkuu täällä kaikkia toisia kirjoittajia. Eli hänen totuutensa on oltava jokaisen toisenkin totuus.

Ja sekin on totuus että, Lissun tunnistaa kirjoitusvirheistään, ne ovat lähes aina samanlaisia. Jokaisellemeistä tulee virheitä, mutta Lissun virheet ovat aina samoja, mikä taasen viittaa siihen että hän on
        a) vajukki b) ulkomaalianen c) romaani.
        Vaikka kuinka yrittää, niin jos ei osaa niin ei osaa, kirjoittaa.

• Mielipiteellä on väl
        ÄitiExäNyxäKummi kirjoitti:

Älähän viitsi.
        Totuus on se että täällä on yksi häirikkö, joka esiintyy milloin kenenäkin. Yleensä kuitenkin niin, että kirjoitus sotii palstan sisältöä vastaan.

Suurin osa uusikoista on äiti jo ennestään, siis jonkun ex-kumppani, ja äiti uudelle puolisolleen myös.Eli uusikot eivät hauku itseään, vaan haukkuja on Lissu ja sivupersoonat.

Puolustat Lissun kirjoituksia, samalla tuomitset muiden vastineet hänelle. Oletko huomannut että juuri Lissu haukkuu täällä kaikkia toisia kirjoittajia. Eli hänen totuutensa on oltava jokaisen toisenkin totuus.

Ja sekin on totuus että, Lissun tunnistaa kirjoitusvirheistään, ne ovat lähes aina samanlaisia. Jokaisellemeistä tulee virheitä, mutta Lissun virheet ovat aina samoja, mikä taasen viittaa siihen että hän on

Jokainen puolustaa sitä minkä katsoo oikeeksi tai vähiten vääräksi omalla kohdallaan.
        Kirjoitusvirheitä täällä tekee muutkin, miksi yhden virheet on nostettu pöydälle?

Yksi totuus on kuitenkin se, että äitejä täällä saa mollata mielin määrin, mutta kun vähänkin mainitsee poikkipuolisen sanan näistä uusikoista, olet heti lissu tai vähintään hullu!

Meistä jokainen on ollut lissu ainakin kerran!

• romanisti
        ÄitiExäNyxäKummi kirjoitti:

Älähän viitsi.

Lissu ei ole romani. Romanit eivät kaikki ehkä osaa kirjoittaa kovin hyvin, mutta ovat älykkäitä.

• totuus sattuu
        Lissu out! kirjoitti:

Kirjoitelkoot sitten jollekkin muulle kuin UUSPERHE-palstalle. Lissun kirjoitukset eivät ole kirjoituksia uusperheen arjesta ja elämästä. Hänelle löytynee oma palstalle, minne purkaa eron jälkeistä maniaansa.

Tais kolahtaa, kun pitää pötkiä pakoon muille palstoille haukkumaan lapsia ja äitejä.

• lissut oikeessa

No entäs hän, joka lissuttelee kaikkia, buahhaaaaaaa`ta tulee tämän tästä???
        Joka viestin väliin...erittäin asiatonta ja mautonta pilaa.

Kyllä täällä on useampi pahis kuin vain tuo yksi.

Ei anna lasten viettää uusperhe elämää??? Kuka äiti antaa lasten suosiolla elää ja kasvaa kieroon?? Ei se enää ole äiti, joka niin antaa tehdä.

Sanoisin että kuin moni äiti ei anna lasten kasvaa kieroon ennemmin, niitä löytyy.

• ??
        totuus sattuu kirjoitti:

Tais kolahtaa, kun pitää pötkiä pakoon muille palstoille haukkumaan lapsia ja äitejä.

Kenelle tämä vastaus on tarkoitettu?

• äiti+ex-vaimo+naikko

Kyllä se on enimmäkseen se yksi ja sama ihminen, joka täällä vuodesta toiseen häiriköi. "Lissuksi" kyseistä henkilöä kutsutaan, en hänen nimeään tiedä enkä siksi ala lissuttelemaan, mutta kaikki palstaa vakituisesti seuraavat tietävät kyllä tämän "me emme laskeneet ex-miehen ja ex-isän omituisia naikkosia minun ja lasten elämään"-tyypin.

Hän aloittaa provosoivia keskusteluja, vastailee itsellensä ja keskustelee itsensä kanssa, ja muutenkin jaarittelee älyttömyyksiä. Esiintyy milloin ex-vaimona, milloin uutena puolisona. On myös esiintynyt miehenä, 14 vuotiaana poikana jonka vanhemmat eroamassa, jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Tavallisesti siis keskustelunaloituksissaan ja kommenteissaan herjaa ja mustamaalaa uusia puolisoita.

Onhan se harmi että palsta on mennyt hänen vuokseen pilalle. Olisi kiva keskustella asiallisesti muiden samassa tilanteessa olevien uusperheellisten kanssa ja saada/antaa vertaistukea. Kyseinen henkilö kuitenkin puuttuu joka asiaan ja pilaa keskustelut. Tai sitten aloittaa sellaisen, ja sehän on jo alkujaan sitten pilalla.

Minä jätin mieheni vuosia sitten, koska emme enää eläneet yhdessä kuin aviopari. Olimme kuin kämppäkaverit, joilla ei ollut enää mitään tunteita toisiamme kohtaan. Vuosien lasten vuoksi yrittämisen jälkeen hain avioeroa, koska emme enää olleet onnellisia. Lapsetkin aistivat kyllä ilmapiirin.

Nykyään minulla on uusi puoliso ja entisellä miehelläni on uusi puoliso. Hän on fiksu nainen, josta lapset pitävät, ja meillä on kohteliaat ja asialliset välit. Pääasia että lapset viihtyvät hänen ja isänsä kanssa, ja heillä on isän luona mukavaa. Lapset ovat minulla ja isällään vuoroviikoin, ja elämä on seesteistä. Koskaan ei olisi tullut mieleeni estää lapsia tapaamasta isäänsä vain siksi, että tämä on löytänyt uuden onnen.

Minun uudella puolisollani on 2 lasta ennestään. Pidän heistä, ja tulemme oikein hyvin toimeen kaikki. Olen siis "äitipuoli" (en pidä tästä sanasta), uusi puoliso uudelle miehelleni ja ex-vaimo entiselle miehelleni.

Tämän "Lissun" mielestä olen siis kamala naikkonen ja perheenrikkoja, koska uudella miehelläni on lapsia ennestään. Ja olen siis myös mahtava ja ylivertainen ex-vaimo, joka "Lissun" mielestä kuuluu korkeimmalle jalustalle ja joka on "kovaa valuuttaa" ex-miehen silmissä. Hah, sallikaa mun nauraa :)

• Tosi mahtavaa

Harvalla on niin sopuisa ero kuten itselläsi. Salli mun nauraa sille joka noin täydellisen kuvan antaa uusperheestään. Olen kyllä nähnyt kuinka se alussa toimii kuin rasvattu mutta kitisee liitoksissaan kunhan siitäkin alkuhuuma karisee.

Itse olen eroperheestä ja äitini perusti uusperheen eikä lapsille mitään herkkua ollut vaikka äitini oli uudesta onnestaan niin huumassaan ettei nähnyt äijässä mitään vikoja. Lapsienhan on pakko sopeutua vaikka mihinkä kunhan vain vanhemmat saavat edes hetken "onnea". Eikä se uusi onni jäänyt ensimmäiseksi eikä viimeiseksi. Ei se aikuisten kyhäämä uusperhe enään tuntunut meille lapsille kodilta ja kyllä sieltä piti päästä pois heti kun vaan mahdollista. Kyllä aikuiset osaa lässyttää kuinka on ihanaa uus suhteessa ja kaikki hyvin kun lapset pakotetaan sopeutumaan...niin mitä lapset sille mahtaakaan, ei mitään!

Ei tuo Lissu ihan väärässäkään ole jos haluaa pitää ex miehensä vaihtuvat naikkoset pois lastensa elämästä sillä mitä hyötyäkään sellaisesta on päinvastoin haittaa.

• lopeta jo ääliö

Älä Lissu jaksa jauhaa paskaa. Sulla näitä tarinoita riittää.

• Miesope

Aika monien kirjoittajien ongelma on se, että he eivät oikeasti kesta eri mieltä olevia eivätkä sitä, että ikäviäkin tosiasioita on joskus pakko niellä.

Itse näen työssäni jatkuvasti niitä ongelmia, joita uusperheissä on. Ne ongelmat eivät ole kuviteltuja vaan todellisia. Ja tällä siis EN tarkoita sitä, että ydinperhe olisi se ainoa oikea tapa onnistua lapsen kasvattamisessa. Kerronpahan vain havainnoistani.

Uusperheissä pojat ovat ikävän usein heikoilla. Yh-vaiheessa äideistä ei lähellekään aina ole pitämäään poikiensa ohjaksia riittävän tiukalla ja tämä näkyy koulussa. Isäpuolet - kukaties vaihtuvat sellaiset - eivät omaa riittävää auktoriteettia. Se on toki luonnollista.

Eroprosessit seurauksineen näkyvät lapsissa koulussa. Eron ollessa akuutissa vaiheessa tilanne vaikuttaa usein selvästi. Myöhemmässä vaiheessa etävänhempi - usein isä - kokee syyllisyyttä ja se näkyy joskus jopa vihamielisyytenä koulua kohtaan. Kaikki, mitä jälkikasvu vaikkapa viikonloppuna etäisän luona kertoo, on totta. Läksyistä ei useimmiten piitata tippaakaan silloin, kun sen etävänhemman luona ollaan.

Itse ihmettelen sitä valtavaa intoa, joka ihmisillä on päällä silloin, kun se uusi "ikuinen onni" astuu kuvioon. Toista ei tunneta välttämättä juuri lainkaan, mutta siitä huolimatta kiire aikaansaada yhteisiä lapsia on kova. Järkevämpää olisi saada ensin se jo olemassaoleva perhekokonaisuus toimimaan!

Tunne siitä, että se uusi onni todellakin ON suurempi kuin ikinä ennen on luonnollinen. Hormonit toimivat niin. Aika tasoittaa tilanteen ihan kaikkien kohdalla. Tämä näkyy uusperheiden eroprosenteissa, mikä sekin on luonnollista. Perheen pyörittäminen ei ikinä ole helppoa, uusperhe on vielä monimutkaisempi hallita kuin ydinperhe.

Loputon LIssusta jankutus on tämän palstan typerin asia. Joka osiossa täällä on multinikkejä, joista ei keskustelemaan ole. Jokaisella on se oma EHDOTON TOTUUTENSA, jota halutaan kertoa. Siksi tänne itse kukin kirjoittaa.

Tarkka aihepiirin rajaaminen ei onnistu ikinä. Jos joku ei usko, kannattaa tutustua muihin osioihin. Asiattomuudet voi aina poistattaa. Kritiikkikin on kyettävä kohtaamaan. Tosiasioiden kieltäminen on älyllisesti epärehellistä.

AINA olisi rehellisempää kumota toisen väärät väittämät omilla perustelluilla näkemyksillä, mikäli siihen pystyy. Raivoamisesta ja solvauksista ei ole mitään hyötyä. Se ei ole keskustelua, mikä kuitenkin lienee se tavoite täällä?

• lillinlillilieru

Ei ole, täällä on epätoivoisia ja kateellisia eronneita nyksiä, jotka uuden miehen saaneena ajavat miehen tärkeät ihmiset pois hänen luotaan. Jos ei onnistu hyvällä, se tehdään pahalla.
      NIIN kauna, kun nämä nyksät ymmärtää,e ttei kaikki pyöri hänen ympärillään, mikään ei muutu.
      Koskaan äiti ja isä ei tingi lapsen eduista, ei ainakaan pitäisi. Äidit pitävät kynsin hampain niistä kiinni jotta lapset tuntisivat myös isänsä, mutta se on vaikeaa, kun miehen etuja ( ?) puolustaa tämä lapseton nyksä.

• DDDDD))

" eronneita nyksiä" eli eksiä :DDD

• paitsi lissu
        DDDDD)) kirjoitti:

" eronneita nyksiä" eli eksiä :DDD

lissu on petetty ja jätetty yksinhuoltaja, vuodelta 2001.

• Häirikönti loppuu pi

Kyllä naurattaa kun tietää kuinka monta tämänkin listan kirjoituksista on kirjoitettu yhdestä ja samasta ip-numerosta, nimimerkki ja sukupuoli vain vaihtuu, mutta kirjoittaja on sama.

• Miesope

Minun ip-osoitteeni saa tutkia aivan rauhassa. Toivottavasti mahdollinen lahjakas ip-analyytikko samalla tutkii myös sen, tulevatko loputtomat LIssu-jaarittelut yhdestä ja samasta osoitteesta.

• bubooh0912

Mielipiteitä on monia ja saa ollakin mutta tämä jatkuva taisteluasettelu täällä on niin selvää että kun lukee 3 kirjoitusta täällä huomaa että eihän tänne voi kirjoittaa yhtään mitään koska se on:

a. provosointia
      b. nykyisen puolison tai "äitipuolen" haukkumista
      c. ex-vaimon haukkumista

Ole tässä nyt sitten yhtään mitään mieltä.

Itse tulin palstaa lukemaan koska kohtasin tilanteen joka on kaikkineen ongelmainen, enkä silti tullut haukkumaan exää enkä "nykyistä". Mitä enemmän tekstejä luin sen vakuuttuneemmaksi tulin että se "vertaistuki" mitä kuvittelin täältä löytäväni on haudattu jatkuvan vihan ja haukkumisen alle.

• Miesope

Netti mahdollistaa juuri sen kaltaiset hölmöydet, joita täällä näkee.

Osa ihmisistä hakee tieten tahtoen tilannetta, jossa saa toiselle ikävästi sanoa. Monille se näyttää olevan toinen luonne.

Kun moderointi lisäksi on mitä on, seuraukset näkyvät.

• ei kenekään mieliksi

Täällä haukutaan toisten mielipiteitä, jotka hän itse kokee oikeeksi.

Kun lukija ei ole samaa mieltä, mottaa kirjoittajan ihan täysin, ja solvaa hänen ajatusmaailman, koska se ei ole sama kuin hänen.

Omaa mieltä ei saa olla, vaan silioteltava toisten JO kirjoittamaa viestiä. Mikäli paljon ihmisiä on samaa mieltä, on se oikea mielipide, ja muut väärin. Jos olet yksin eri mieltä, olet täysin hullu hyypiö. Siitä se lähtee...

• wilma60

Jokainen voi toki olla asioista ihan mitä mieltä tahansa mutta kuuluuko uusperheen arjesta kertovalle palstalle kirjoittelut siitä miten emme ole päästäneet ex:n naikkosia elämäämme, jos lapset valitsevat isänsä naikkoset niin minä en kuulu enää lasten elämään? Onko nämä uusperheen arkea? Mielestäni eivät ja kun nämä tarinat toistuu jokaisessa uusperhe-palstalle kirjoitetussa viestiketjussa niin ne alkaa todella ärsyttää. Tämän kirjoittajan mielestä ainoa oikea tapa eron jälkeen on eristää etävanhempi lasten elämästä. Jos kirjoittaa jotain muuta niin silloin on ihan väärässä ja asettuu puolustumaan sitä kolmatta osapuolta joka on vienyt perheestä isän. Asioista voi olla montaa mieltä eikä varmaan ole aina yhtä oikeaa vastausta mutta aina olisi kuitenkin muistettava pysyä palstaan kuuluvissa asioissa. En minäkään kirjoita koskaan esim. avoero-palstalle koska en ole kokenut avoeroa.

• miettimiseen aihetta

Se että joku ei halua olla ex miehen naisten kanssa tekemisissä tai lapset, niin se ei oikeuta ketään tuomitsemaan tai sanomaat että ex akka on idiooti tai mielenvikainen.
      Se on heidän ratkaisunsa, ja jos se ei käy jollee, niin toiselle se käy!!!

Kun joku laukoo suustaan asiattomuuksia existä, tottakai he vastaavat samalla tavoin.

Ja se ei täällä olekkaan suotavaa, että miehen uutta naista solvataaan, mutta ex naista saa solvata miten lystää!!

Se täällä on pointti.

Kaksi ihmistä ei ole tasaäarvoiseia, sillä toinen on vapaata riistaa, muta toisen haukkuminen on häiriköintiä!!!!

• lissu on ääliö

Tekisi mieli vastata, mutta sehän ois kun huutaisi tyhjään tynnyriin....idiootille on turha yrittää puhua järkeä,

• Miesope

Jokainen on vastuussa omasta toiminnastaan. Ihmisen käyttäytyminen kertoo yllättävän paljon.

Vaikka nämä keskustelut tuppaavatkin muuttumaan juupas/eipäs-jankutukseksi, asioita voisi ihan oikeasti yrittää keskustellenkin käydä läpi eikä vain lapsellisilla vihanpurkauksilla.

Teinimäisen vaahtoamisen voisi jättää teineille. Yleistykset eivät myöskään auta. Oikea elämä ei ole mustavalkoista.

• vilhelmiina paukkune

Uusio extra naisten pitää alkaa miettimään toimiaan, eikä tehdä asioita mielijohteesta.
      Kukaan ei kykene siihen mihin uusextra naiset pystyy.

• peikoton elämä

Moderointia ei ole. Täällä palstaa "emännöi" floodaustrolli Lissu. Peikkoilee 247 kuulemma muuallakin. Joka ketju on ihan tulvassa peikkomonologia. Harmi palstalle. Harmi Lissun oikealle elämälle.

Joskus harvoin eron käsittely ei suju terveellä tavalla ja jäädään ikuisiksi ajoiksi tappelemaan todellisuuden kanssa. Ei tunnusteta sitä, että todellisuus on voittanut. Ei osata päästää irti.

Harvalle ero on helppo, mutta joidenkin mielenterveydelle se on viimeinen niitti. Surullista.

• Totuus aina ensin

Kannattaisi sen alkuhuuman lauettua todella miettiä, mitä siinä uusperheessä on itse tehnyt, mikä muuttui. Mutta tärkein lienee silloin kun on pieniä lapsia, katsoa heidän tilaansa ja miettiä, mitä olet heille joutanut heille oman huumasia aikana antanut, oletko joutanut nukuttämään, silittämään, antamaan suukkoja, halimaan ja ennenkaikkea rakastamaan. Siis huolehtimaan heistä, välittämään heistä. Uskot kovasti näin, mutta totuus lienee kuitenkin toinen.
      Lapset ovat olleet hyvin toissijaisess asemassa elämässäsi.

Yksi kysymys, miksi eron jälkeen haet heti uutta suhdetta, niin miksi.
      Tuskin ajattelet lapsiasi. Inhoanan tätä toimintaa oikein sydämeni pohjasta, sillä kun kuuntelin hetken eroheen lapsia, jossa uusi suhde tulla tupsahti, että edes aviomies ei ollut edes saanut vielä uutta asuntoa, eikä tavaroitaan pois.
      Lapset ovat itkuisia ja kyselevät kummia asioita, jotka kertovat juuri tästä joutumisestaan tavallaan hyljätyiksi, heistä ei joudeta välittämään.

Puhuttaisiinko totuudesta, eikä unelmista tälläkin palstalla. Ei ole ketään syytä myöskään murjoa enempää rikki, mutta totuus pitää ymmärtää vaikeassakin tilanteessa.

• miksi oi miksi

Kannattaisi, Lissu, sen ydinperheen alkuhuuman lauettua todella miettiä, mitä siinä ydinperheessä itse teki ja mikä muuttui. Mutta tärkein liene silloin, kun on pieniä lapsia, katsoa heidän tilaansa ja miettiä, mitä olet heille oman huumasi jälkeen antanut, oletko joutunut nukuttamaan, silittämään, antanut suukkoja, halnut ja ennenkeikkea rakastanut pyyteettömästi? Siis huolehtinut heistä, välittänyt heistä? Uskot kovasti näin, mutta totuus lienee kuitenkin toinen.

Lapset ovat olleet hyvin toissijaisessa asemassa elämässäsi. Ensisijaisessa asemassa ovat olleet mustarakkaus exääsi ja viha hänen naikkosiinsa.

Yksi kysymys, miksi eron jälkeen et hyväksynyt sitä, että exäsi jätti sinut. Miksi? MISKI? Tuskin ajattelit lapsiasi. Inhosit toimintaasi sydämesi pohjastasi, mutta vielä sitä jatkat. Haluat edelleen ummistaa silmäsi todellisuudelta. Miehesi uusi suhde tupsahti elämääsi ennen kuin aviomiehesi oli saanut uuden asunnot eikä tavaroitaan pois.

Sinä olit itkuinen. Lapsesikin olivat itkuisia ja kyselivät kummia asioita, jotka kertoivat juuri tästä joutumisestaan tavallaan sinun hylkäämiksi, et heistä joutunut välittämään. Lapsista tuli yhtäkkiä vain koston välikappaleita.

Puhuttaisiinko totuudesta, eikä unelmista tälläkin palstalla? Ei ole ketään syytä murjoa enempää rikki, mutta totuus pitää ymmärtää vaikeassakin tilanteessa.

• tröttt

nosto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5961
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2800
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe