Pesualtaan sekoittaja hyytyy

LiriLiri

Mikähän mahtaa olla vialla, kun pesualtaan sekoittajasta ei tule vettä kunnollisella paineella? Tarkistin ja putsasin jo "suuttimen", eikä vika ollut siinä. Veden paine myös vaihtelee. Jos käännän hanan kokonaan kuumalle veden tulo hiipuu sitä mukaa, mitä kuumempaa vettä hanasta tulee.
Ennen en ole mokomaan törmännyt. Sekoittaja vain reilut 5v vanha Grohe Europlus. Ilmeisesti näihin saa varaosia, mutta ensin pitäisi tietää, mikä siellä mahtaa olla rikki.

6

1180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrfg w w wer

Vika muualla, ei hanassa.

• kljh

jos muihin hanoihin tulee normaali paine on vika hanassa.Hanan sisällä on säätöosa johon on voinut mennä roskia.Kato netistä löytyykö hajoitus kuvaa siitä ps, katsaise vesi ennen kun rupeat purkamaan sitä.

• LiriLiri

Hana purettu. Kaikki sihdit yms. puhdistettu. Sekä kuuma että kylmä vesi tulee hanaan täydellä teholla. Käsisuihku toimii täydellä teholla. Ainoastaan itse hanasta ei tule kunnolla vettä. Paineilmallakin puhaltelin ja huomasin, että ilma ei kulje "nurinpäin". (Esim. rungosa käsisuihkulle menee ilmaa, mutta käsisuihkulta runkoon ei.)
      Siitä tuli mieleen, että voisikohan siellä jossain rungon sisällä olla yksisuuntaventtiili, joka on jumissa? Jos on, niin milläs sellaisen korjaa?

• LiriLiri

No niin... Vihdoinkin kovan googlettelun jälkeen syy taisi selvitä. Hanasta löytyy jonkinlainen "vaihdinlaippa" (diverter flange), joka vaihtaa veden kulkureittiä käsisuihkun ja hana välillä. Tämä laippa on ilmeisesti osittain jumissa, eikä vesi pääse hanaan täydellä teholla.
      Seuraavaksi täytyisi enää selvittää, voiko ko. laipan korjata, tai onko se vaihdettavissa (ja mistä löytyy varaosa).

• Anonyymi

Selvisikö tämä? Mulla sama ongelma.

• Anonyymi

Vaihda hana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4217
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      36
      3051
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2207
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1959
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1949
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1318
    Aihe