Meillä vauva on alkanut tutustumaan hieman karkeampiin ruokiin nyt pikkuhiljaa (on siis 8 kk), olen nyt ostanut kaupan ruokia, mutta tarkoitus olisi tehdä jatkossa itsekin. Miten te muut olette karkeampia ruokia tehnyt, että saa isompia satseja tehtyä?
Soseitahan on helppo tehdä, kun lykkää vain tehosekoittimeen kaikki ainekset ja valmista tulee. Onko teillä eri teriä tehosekoittimiin, millä ei tule ihan sileää sosetta, vai miten teette näitä "sattumaruokia"? Jos ihan haarukalla tilsii, niin ei kyllä paljoa kerralla jaksa tehdä.
Karkeimpien ruokien tekeminen
5
151
Vastaukset
- jhkh
kyllä mä oon ainakin jaksanu haarukalla muusata viikon satsin pakkaseen kerralla... eipä tuo nyt niin iso homma ole...
- tätitomerako
Itse olen tehnyt samalla tavalla kuin hienommatkin soseet, mutta jättänyt sinne niitä sattumia. Eli sauvasekoittimella olen isomman satsin muusannut, on saattanut jäädä isompiakin palasia sinne, jotka voi sitten pilkkoa tarvittaessa pienemmiksi. Oli jäänyt pakkaseen hienoja soseita reippaasti, mutta en enää halunnut tarjota pikkuvauvalle tarkoitettuja soseita, joten esim porkkana-kukkakaali-bataatti soseeseen lisäsin reippaasti keitetyn porkkanan palasia karkeutta antamaan :)
- koneella
Ihan samalla tavalla niitä tehdään kuin hienompaakin sosetta! Vähennät vain soseutukseen käytettyä aikaa, jolloin siitä väkisinkin tulee karkeampaa koska kone ei ole ehtinyt sitä kunnolla siloittaa.
- 7kk äippä
Meillä alotettiin kiinteät 4kk iässä ja nyt syö jo karkeampia "soseita". Haarukalla ruukaan muusata. Ja sit kannattaa alkaa antamaan raakaraasteita; eli ei ku porkkana tai omenaraastetta tarjolle :) Meillä tyttö tykkää...
- ...
Palasina pakkaseen keitetyt kasvikset ja mm. vauvalle tehdyt lihapullat (kala-kanapullat). Niistä sitten yksil pulla ja kasvis palasista mieleinen sekoitus lautaselle ja jos lapsi ei sormiruokaile, niin siten vasta lämmityksen jälkeen sen annoksen haarukka murskaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m904487Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013880Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513230
- 432912
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222422- 232146
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171800Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725