Millä suojata 1,6v lapsen kasvot/otsan seutu hyttysiltä? Hyttysmyrkkyjä kun ei saisi iholle laittaa ja hattukaan ei koko otsaa peitä.. Tulee vaan niin valtavia kutteja puremista. Vaikka kuinka koittaa lapsen pitää "kaukana" hyttysistä, niin aina ne ennättää..
Hyttyset!! Aargghhh..
6
1168
Vastaukset
- ...
Mä ostin vähän pienempää lasta varten hydrokortisonia ja sitä kevyesti sipaisen. Apteekissa korostivat, että vain ulkoisesti, eli pitäisi minimoida riski, että lapsi syö rasvaa.
Mitään keinoa en ole keksinyt myöskään hyttysten torjuntaan, joten olen alistunut vain tälle kutinan hoito tasolle...- ap
Olen kanssa rasvannut Pantysonilla (sis hydrokortisonia) hyttysenpuremia ja tuntuu että auttaa, mutta parempi olisi kokonaan ilman paukamia.. =) Taitaa hyttyset olla vielä näin alkukesästä kovin "myrkyllisiäkin".. Ja lapsi tietysti vielä kovin pieni. Meidän lapsi tosiaan saa ainakin pahoja paukamia.. =(
- ...
ap kirjoitti:
Olen kanssa rasvannut Pantysonilla (sis hydrokortisonia) hyttysenpuremia ja tuntuu että auttaa, mutta parempi olisi kokonaan ilman paukamia.. =) Taitaa hyttyset olla vielä näin alkukesästä kovin "myrkyllisiäkin".. Ja lapsi tietysti vielä kovin pieni. Meidän lapsi tosiaan saa ainakin pahoja paukamia.. =(
Mä mietin jo tässä jossain vaiheessa, että olisiko lapsella kuitenkin jokin rokko, kun on naamastaan niin kirjava. Mutta poukamia ei ole muualla kuin paljaan ihon kohdissa ja olen kuitenkin hyttysiä iholla nähnyt...
Minusta ovat olleet kuitenkin outoja, kun ovat kuivettuneet ajan myötä ja kortisonihoidolla. Jokaiseen paukaman kohtaan on jäänyt päiväksi tai pariksi sellainen pienessä kolmion muodostelmassa olevat kolme pientä ihonyppylää. Ei voi olla, että joka kohdassa on pistämässä käynyt kolme itikkaa, niin säännöllinen kuvio on... Mutta voisiko olla, että yksi pistos tulehduttaa aina kolme ihohuokosta tai jotain muuta sellaista.
Tästä kolmen pienen nyppylän "ihottumasta" olen miettinyt, että voisiko kuitenkin kyseessä olla jokin rokko, mutta kun niitä ei ole missään muualla kuin kasvoissa, niskassa ja käsissä ja myös selkään tuli, kun helteellä uitiin ja itikoita tapoin lapsen selästä.
Hattu olisi varmaan hyvä idea, jos siis jonkun lapsi susotuu jotain päässään pitämään, meillä ei suostu.
Hyttysmyrkkyjä mitään ei saa käyttää alle kolmevuotiaalle, vasta taas varmistin apteekista, kun telkkarissa tosiaan on se yksi mainos OFF:n tuotteesta. Off varmaan kilpailee kovilla markkinoilla hiukan kyseenalaisin keinoin, koska tuotehan ostetaan päivittäistavaraliikkeestä, joten sen käyttöön ei saa ohjeistusta. Toivottavasti kuitenkin edes purkin kyljessä lukee, ettei saa laittaa alle 3-vuotiaan iholle.
Itselläni käytän parasta mitä on, eli luomutervaa ja pitää ötökät hyvin poissa. Jouduin ostamaan kuitenkin apteekista vähemmän ekologisen myrkyn, kun lapsen vaatteita ei viitsi tervalla lotrata, näkyisi rumasti. Ostin hajusteettoman Mygg sprayn, jota ei missään nimessä saa lapsen iholle laittaa, mutta vaatteiden kohdalta on pitänyt kyllä hyvin itikat poissa.
- eräs vaan
Miten ois nämä ns hyttyshatut. Eli hattu, josta laskeutuu verkko pään suojaksi ja joka kiristetään kaulalle. Kato kuva vaikka ko. linkistä: http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=17065&nimi=Hyttyshattu (19455)
Netin lisäksi olen nähnyt myynnissä ns. halpakaupoissa (Makasiinit, varastomyymälät yms). Jossain on ollut lastenkin kokoa, mutta meillä ainakin käytössä ihan yhden koon versio, jota pitää aika lailla viritellä, ettei tule tenavan silmille. - KYSY APTEEKISTA:)
Apteekista saa täysin hajutonta hyttyssuihketta,
oisko ollut nimeltään SMYGG.
Kiva käyttää lapsella kun ei haise.
Hyttyskierukoita kannattaa polttaa jos oleskelee esim.terassilla.
Jostain kuulin että ihan tavallinen pöytätuuletin pitää hyttyset
kauenpana kun eivät tykkää ilmavirrasta.Tiedä sitten toimiiko.. - ..........
nimeä en nyt muista, mutta kyllähän telkkarissa juuri pyöri mainos jostain hyttyskarkotteesta, joka sopii myös lapsille käytettäväksi. Siis ei lasten , vaan hyttysten karkottamiseen... =) Googleta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793