NIRSOT MARSUT!!

pikkupossukat

Onko kenelläkää muulla ruuan suhteen nirsoja marsuja?mulla on kaks marsua ja molemmat on ruuan suhteen nirsoja.ei kelpaa ku heinät,jyvät ja kurkku ja salaatti,pinaatistakin ne tykkää mut oon kuullu et sitä saa antaa vaa tosi tosi harvoin.pienempi marsu suostuu välillä syömää viinirypäleitä ja porkkanaa.isomman marsun mielestä ne haisee nii pahalle et ei voi tehä muuta kun tassulla pyyhkästä kuonoo,peruuttaa ja juosta karkuu :D mitä ihmettä voisin niille syöttää ettei aina vaa noita samoja?

6

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 marsun emäntä

Eläimet on vanhoillisia ruokien suhteen. Kun johonkin tykästyy niin muu ei oikein kelpaakaan. Tuskin sinä itsekään kaikista ruuista pidät. Kokeile tomaattia, vesimelonia, paprikaa. Paprikassa on paljon c-vitamiinia (kaikki marsut ei pidä siitä, mutta voi sitä kokeilla).

• pikkupossukat

vesimelooni oli noista ainut mitä ne suostuu syömää.paprikaa ja tomaattia oon kokeillu jo aikasemmin ja ei kelvannu.luulis nyt et marsukii kyllästyy syömää aina samaa ruokaa.

• -veine

Anna ruokien olla hetki häkissä, meillä tuo nenän pyyhkäsy, nyrpistely ja irvistely on ihan normaalia esim. kun annan niille tomaattia, mutta kun pääsevät siitä alkupelleilystä ohi (ts. kiertelystä, irvistelystä ja ruuan tökkimisestä/potkimisesta) niin johan maistuuki tomaatti hyvältä. Eli anna marsujen rauhassa haistella ja maistella sitä ruokaa, ei se miksikään mene jos se vaikka seuraavaan päivään siellä häkissä makaakin.
      Meillä tykätään tosi paljon kurkun, eri salaattien ja tomaatin lisäks omenasta, punajuuresta, persiljasta, paprikasta, porkkanasta, basilikakin menee alas, vesimeloonista, viinirypäleitäkin maistellaan aina pari, banaani ja lanttukin kelpaa... Kaikkea sallittua kannattaa kokeilla, ja antaa marsujen rauhassa tutustua siihen tuoreruokaan.

• pikkupossukat

omenaa oon itekkii niille antanu,sitä ne syö sillointällöin mut maha niillä menee välillä sekasi siitä.paprikaa mä niille joku aika sit tarjosin,luulin et pienempi marsu söi sen mut sit purujen vaihon yhteydessä se löyty :D ei siis kelvannu.kyl toi pienempi on semmonen et se yrittää ees maistaa mut toi nelivuotias onkii sit vähän haastavampi tapaus,se ei tykkää salaateistakaa ku ruukkusalaatista..muita se kyllä vähän maistelee mut osan jättää syömästä.no mut kuhan ei nälkää kuole ni se on tärkeintä.

• marsurakas

Mulla ollu sama juttu erityisesti porkkanan kanssa. Ei kelpaa tavallinen kaupan porkkana.

Sit kerran tarjosin niille itse omassa maassa kasvatettua porkkanaa, ja ne tappeli et kuka saa eniten. Marsut siis vaistoavat jollain kuudennella aistillaan lisäaineet.

Luomua siis peliin! Kokeile ihan tosi tota ite kasvattamista! Meillä toimii loistavasti ;)

• qerie

Marsunpoikaset oppivat emoiltaan /muilta lauman jäseniltä syötäväksi kelpaavat ruuat. Koska ne eivät pysty oksentamaan (kuten eivät myöskään monet muut kasvissyöjät esim. hevoset, ja se on iso ongelma) niiden on oltava tarkkoja ruokavalion suhteen. Väärä ruoka voi tappaa.

Itse olen joskus joutunut opettamaan eläinkaupasta ostettujen poikasten syömään ylipäänsä mitään tuoreruokaa. Eli olen kirjaimellisesti joutunut laittamaan esim. pikkuruisia kurkunpalasia suuhun että tottuvat makuun. Ennen sitä eivät syöneet kuin heinää... pistää miettimään miten on kasvatettu ja koska vieroitettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      121
      8454
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      141
      5364
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3745
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      128
      3582
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2624
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      358
      1552
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1547
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      71
      1410
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe