Kysymyksiä Filippiineillä käyneille :) ?!

tyddöaasiaan

Pystyykö maksamaan Visalla tai Master Cardilla vai kannattaako maksaa vain käteisellä? Onko kellään kadonnut laukkuja matkalla? Mihin kaikkialle Manilassa kannattaisi mennä? Kaks tyttöä lähössä ja päiväsaikaan vaan sielä liikuttais. Ainakin sielä on joku iso kauppakeskus, zoo, joku ocean park ja huvipuisto.. Toimiiko sielä kännykkä, ihan perus Nokian känny on mulla ja Saunalahden liittymä.. Kiitos! :O

6

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cebu2011

Moi
      Viime viikolla pois tulin ja mukava maahan se.. ei perinteinen turistirysä, niin kuin varmaan jo tiedättekin. itse olin Cebu cityssa ja sen lähettyvillä. Kännykät toimii hyvin, mut jos tarkoitus paljon soitella siellä, melkeen kannattaa ostaa sieltä prepaid liittymä ja ottaa mukaan vaikka sitä varten varakänny tai ostaa sieltä joku peruspuhelin. Soitin muutaman puhelun Roaming verkossa (Sonera täällä ja siellä se oli Smart) maksoi aika paljon...
      Minulla oli mukana käteistä 10 000 pesoa.. sen verran saa viedä maahan ja lisäksi oli sekä Visa, että varalta Master Card, jos Visa varastetaan / rikkoontuu. Molemmat toimii kauppakeskuksissa ja isoissa kaupoissa, mutta yleensä käyttävä mieluummin käteistä. Sitä voi nostaa automaateista ja lisäksi mukaan kannattaa ottaa 50€ seteleitä ja vaihtaa niitä rahanvaihtopisteissä. 50€ saa n. 3000 pesoa ja n. 500 pesolla syötte kahdestaan hienon illallisen. 150 pesolla taksi vie arviolta n. 5 km matkan.
      Mukavaa matkaa... ja en kyllä koko lomaa Manilassa olisi... siellähän on hienoja paratiisisaaria vaikka kuinka, menkää sellaiseen!

• reijo47v

hahah en tiedä missä olet vaihtanut mutta kun vaihdat 50€ niin se on pesoiksi muutettu reilu 5000 pesoa se on 5-6000 peson välillä sillä olen itse käynyt useana vuonna filippiineillä en tosin viihdy turisti rysissä olen käynyt pagnotan la union ollut cagayan de oro city paquion ja aika monessa muussa ne mm... ei ole mitään isoja kaupunkeja mutta kaukana turisti rysistä.. ja todella halpaa ja toi sun arvio taxi hinnoista on aika pielessä manilan kentältä dösä asemalle on kiintee hinta 200 pesoa
        busseissa on kiinteet hinnat jos matkustat 200km bussilla se maksaa 478 pesoa et sillai mm.. hinnoista ja ei 50€ seteli ole pakollinen se on sama onko sulla 10€ 20€ 50€ 100e

• lasse
        reijo47v kirjoitti:

hahah en tiedä missä olet vaihtanut mutta kun vaihdat 50€ niin se on pesoiksi muutettu reilu 5000 pesoa se on 5-6000 peson välillä sillä olen itse käynyt useana vuonna filippiineillä en tosin viihdy turisti rysissä olen käynyt pagnotan la union ollut cagayan de oro city paquion ja aika monessa muussa ne mm... ei ole mitään isoja kaupunkeja mutta kaukana turisti rysistä.. ja todella halpaa ja toi sun arvio taxi hinnoista on aika pielessä manilan kentältä dösä asemalle on kiintee hinta 200 pesoa
        busseissa on kiinteet hinnat jos matkustat 200km bussilla se maksaa 478 pesoa et sillai mm.. hinnoista ja ei 50€ seteli ole pakollinen se on sama onko sulla 10€ 20€ 50€ 100e

Ihan tiedoksi 50€ on noin 2500 PHP, eikä 5000 pesoa

• 11+16

Jep, kannattaa prepaid käydä hakemas. Saldoo saat lisää joka paikasta.

Se Manilan Ocean Park on ihan OK, ehkä vähä väsyny mutta käymisen arvonen.

Eläintarha myös jees, ainakin paljon parempi kuin Cebussa, hehe. Onko tääl muute kukaa muu käyny Cebun eläintarhas? On aika surullinen paikka :)

Mutta missään muualla en ole kyllä eläintarhassa päässy silitteleen krokotiilia ja muita eläimiä! Kaveri siellä kehu, et hän haluaa tehä siitä interaktiivisen eläintarhan.

Matkalaukut on aina tullu ongelmitta perille reitistä riippumatta.

• ...................

Pystyy maksaan isoimmissa liikkeissä molemmilla korteilla, mutta nostot tulee tuhottoman kalliiksi tuolla tavoin. Ottakaa euroja mukaan riittävästi, niin saatte hyvällä kurssilla sielä vaihtoon pesoiksi.

Saunalahtikin toimii...

Asianmall on Aasian suurin ellei koht jopa maailman suurin kauppakeskus, joten sinne vaan shoppaileen taikka robinsoniin joka on edullinen.

• käynyt

ne jotka ette tiedä ettekä ole käyneet filippiineillä,älkää ruvetko neuvomaan. euro/peso on nyt n.54. maassa on ihan hyvä lomailla,ja on halpaa, kuitenkin vanha sääntö älä esiinny iltaisin kännissä äläkä provosoi mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe