Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymyksiä Filippiineillä käyneille :) ?!

tyddöaasiaan

Pystyykö maksamaan Visalla tai Master Cardilla vai kannattaako maksaa vain käteisellä? Onko kellään kadonnut laukkuja matkalla? Mihin kaikkialle Manilassa kannattaisi mennä? Kaks tyttöä lähössä ja päiväsaikaan vaan sielä liikuttais. Ainakin sielä on joku iso kauppakeskus, zoo, joku ocean park ja huvipuisto.. Toimiiko sielä kännykkä, ihan perus Nokian känny on mulla ja Saunalahden liittymä.. Kiitos! :O

6

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cebu2011

      Moi
      Viime viikolla pois tulin ja mukava maahan se.. ei perinteinen turistirysä, niin kuin varmaan jo tiedättekin. itse olin Cebu cityssa ja sen lähettyvillä. Kännykät toimii hyvin, mut jos tarkoitus paljon soitella siellä, melkeen kannattaa ostaa sieltä prepaid liittymä ja ottaa mukaan vaikka sitä varten varakänny tai ostaa sieltä joku peruspuhelin. Soitin muutaman puhelun Roaming verkossa (Sonera täällä ja siellä se oli Smart) maksoi aika paljon...
      Minulla oli mukana käteistä 10 000 pesoa.. sen verran saa viedä maahan ja lisäksi oli sekä Visa, että varalta Master Card, jos Visa varastetaan / rikkoontuu. Molemmat toimii kauppakeskuksissa ja isoissa kaupoissa, mutta yleensä käyttävä mieluummin käteistä. Sitä voi nostaa automaateista ja lisäksi mukaan kannattaa ottaa 50€ seteleitä ja vaihtaa niitä rahanvaihtopisteissä. 50€ saa n. 3000 pesoa ja n. 500 pesolla syötte kahdestaan hienon illallisen. 150 pesolla taksi vie arviolta n. 5 km matkan.
      Mukavaa matkaa... ja en kyllä koko lomaa Manilassa olisi... siellähän on hienoja paratiisisaaria vaikka kuinka, menkää sellaiseen!

      • reijo47v

        hahah en tiedä missä olet vaihtanut mutta kun vaihdat 50€ niin se on pesoiksi muutettu reilu 5000 pesoa se on 5-6000 peson välillä sillä olen itse käynyt useana vuonna filippiineillä en tosin viihdy turisti rysissä olen käynyt pagnotan la union ollut cagayan de oro city paquion ja aika monessa muussa ne mm... ei ole mitään isoja kaupunkeja mutta kaukana turisti rysistä.. ja todella halpaa ja toi sun arvio taxi hinnoista on aika pielessä manilan kentältä dösä asemalle on kiintee hinta 200 pesoa
        busseissa on kiinteet hinnat jos matkustat 200km bussilla se maksaa 478 pesoa et sillai mm.. hinnoista ja ei 50€ seteli ole pakollinen se on sama onko sulla 10€ 20€ 50€ 100e


      • lasse
        reijo47v kirjoitti:

        hahah en tiedä missä olet vaihtanut mutta kun vaihdat 50€ niin se on pesoiksi muutettu reilu 5000 pesoa se on 5-6000 peson välillä sillä olen itse käynyt useana vuonna filippiineillä en tosin viihdy turisti rysissä olen käynyt pagnotan la union ollut cagayan de oro city paquion ja aika monessa muussa ne mm... ei ole mitään isoja kaupunkeja mutta kaukana turisti rysistä.. ja todella halpaa ja toi sun arvio taxi hinnoista on aika pielessä manilan kentältä dösä asemalle on kiintee hinta 200 pesoa
        busseissa on kiinteet hinnat jos matkustat 200km bussilla se maksaa 478 pesoa et sillai mm.. hinnoista ja ei 50€ seteli ole pakollinen se on sama onko sulla 10€ 20€ 50€ 100e

        Ihan tiedoksi 50€ on noin 2500 PHP, eikä 5000 pesoa


    • 11+16

      Jep, kannattaa prepaid käydä hakemas. Saldoo saat lisää joka paikasta.

      Se Manilan Ocean Park on ihan OK, ehkä vähä väsyny mutta käymisen arvonen.

      Eläintarha myös jees, ainakin paljon parempi kuin Cebussa, hehe. Onko tääl muute kukaa muu käyny Cebun eläintarhas? On aika surullinen paikka :)

      Mutta missään muualla en ole kyllä eläintarhassa päässy silitteleen krokotiilia ja muita eläimiä! Kaveri siellä kehu, et hän haluaa tehä siitä interaktiivisen eläintarhan.

      Matkalaukut on aina tullu ongelmitta perille reitistä riippumatta.

    • ...................

      Pystyy maksaan isoimmissa liikkeissä molemmilla korteilla, mutta nostot tulee tuhottoman kalliiksi tuolla tavoin. Ottakaa euroja mukaan riittävästi, niin saatte hyvällä kurssilla sielä vaihtoon pesoiksi.

      Saunalahtikin toimii...

      Asianmall on Aasian suurin ellei koht jopa maailman suurin kauppakeskus, joten sinne vaan shoppaileen taikka robinsoniin joka on edullinen.

    • käynyt

      ne jotka ette tiedä ettekä ole käyneet filippiineillä,älkää ruvetko neuvomaan. euro/peso on nyt n.54. maassa on ihan hyvä lomailla,ja on halpaa, kuitenkin vanha sääntö älä esiinny iltaisin kännissä äläkä provosoi mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe